Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 1e kweek: 3x Lowryder #2 in Microkast

Hey Polo,

Het probleem met jouw idee is dat er ook daarvoor te weinig ruimte is + dan hangen er doeken op een goeie centimeter van mijn kabels/aansluiting van mijn lampen, wat ik alweer net iets te gevaarlijk vind.E

Echter heb ik het over een andere boeg gegooid en DoobeyDoobey zijn idee toegepast; namelijk een groot plat bakje met daarin een vochtige doek. De LV is opnieuw een beetje gestegen en de doek droogt merkbaar uit, wat eerst in het potje niet het geval was. Dit heeft mij dan ook een nieuw idee opgeleverd.

Als ik in de kast 1 groot plastic bakje kan plaatsen, met daarin een grote vochtige doek en dan plaats ik de potten met een rekje boven deze doeken, dan heb ik 1 grote doek onder de potten voor de LV. Zo verlies ik een goeie 5cm hoogte, maar kan ik wel in de volledige breedte -veilig- een vochtige doek leggen. Nu alleen nog een geschikt plastic bakje vinden!

Ondertussen beginnen de stekjes aardig in gang te komen:
    LR1:
    HPIM2212.JPGHPIM2211.JPG

LR2:
    HPIM2213.JPG

Een dezer dagen eens beginnen overpotten naar de potgrond en starten met de voeding.
    Attached Files

Comment

Netjes succes!

Comment

Allright, ondertussen heb ik toch maar besloten van de stekjes te verpotten. Bij de grote LR was er al serieus wat wortelvorming, bij de kleine heel wat minder, maar dat lijkt me logisch.

Nu is mijn vraag, kan ik al voeding beginnen toevoegen, of toch nog maar beter een paar dagen wachten?

HPIM2219.JPGHPIM2216.JPGHPIM2218.JPGHPIM2217.JPG

Comment

Hoi,
          xSmoke in de potgrond die je hebt zit normaal voeding voor een aantal weken.
          Ik zou voorlopig zeker nog niet voeden. Je planten hebben nu immers nog geen tekort.
          Beter iets te weinig dan iets teveel.

Grt. Polo

Comment

Hey Polo,

Ook in gewone potgrond, want dit is echt gewone standaard potgrond. Alleszins wil ik inderdaad niet teveel liggen 'prutsen' met die voeding, omdat mijn plantje zonder ook wel zal groeien, maar met teveel zal het nogal snel mislopen. Ik heb nu ongeveer een 200ml per pot aan water toegevoegd, net genoeg tot er onderaan enkele druppels uit de pot kwamen.

Trouwens Polo, heel erg bedankt al voor jouw feedback en tips!

Comment

mooi gedaan , je kast valt helemaal niet op

Comment

Hey Vinny,

Bedankt! Het oorspronkelijke plan was om een 100% stealthkast te bouwen, maar dat is gaandeweg wat verwaterd. Voornamelijk de achterkant met de filter valt op en de scharnieren vooraan, echter zorgt de plaatsing onder het bureau wel voor een heel goede camouflage. Het geluid van de fans valt ook goed mee, zeker als mijn raam open staat.

Echter zou ik ooit wel nog eens durven overwegen om een nieuw kastje in elkaar te knutselen dat 100% stealth is, maar dat zal nog niet voor meteen zijn ^^

Comment

Ben ook van plan om binnenkort zelf een kastje te maken , heb al een oude keukenkast , nu nog de nodige materiaal en vooral kennis opdoen

Comment

Je hebt voornamelijk tijd, creativiteit en een beetje budget nodig. Mijn kastje zat voor een goeie 100 EUR in elkaar, incl. lampen en filter. Hier op JD en op Youtube vind je meer dan voldoende info om eraan te beginnen, maar het belangrijkste is wel: bezin eer ge begint! Zorg ervoor dat je alles voldoende hebt uitgedacht vooraleer je begint te bouwen.

Comment

Yep dat weet ik daarom dat ik nog een beetje afwacht, heb de laatste 2 maanden heel wat afgesurft op zoek naar info, maar 100euro inclusief lampen en filter , dat klinkt wel heel interessant, heb je de filter dan zelf in elkaar gestoken? en is dat gewone aluminium folie dat je gebruikt?

Comment

Comment

Ondertussen gaat het bijzonder goed met de plantjes! Ik geef nu om de 2 dagen water, ik schat een 15-20cl/plantje + ik bestuif ze dan ook nog eens uitvoerig met de plantenspuit.

HPIM2227.JPGHPIM2226.JPG

Tegelijkertijd heb ik nog wat gewerkt aan de stealth. Ik heb de luchtbuis voor de afvoer van de kast naar de filter in een kartonnen doosje ingewerkt, eveneens als de luchtbuis voor de invoer. Om de lucht nog een beetje te 'koelen' heb ik er een stalen buis aan toegevoegd, niet dat het veel zal schelen waarschijnlijk.

De kast heb ik ook nog iets netter in het bureau ingebouwd, waardoor je nu echt al bijzonder goed moet kijken. Enkel de scharnieren moeten nog een beetje weggemoffeld worden, maar daar vind ik wel iets op!

Comment

Hoi,
                            xSmoke... beetje laat maar toch, met gewone potgrond bedoel je universele potgrond neem ik aan.
                            En ja ook hierin zit voldoende voeding voor minimaal de eerste 3 weken.
                            Op bijgevoegde foto`s kun je zien wat er gebeurd als je teveel voeding geeft , ik meende een fosfor gebrek te hebben en heb extra gegeven.
                            nieuwe ronde2 011.jpg nieuwe ronde2 012.jpg
                            Nu hebben ze duidelijk last van overvoeding, eigenlijk zou ik nu bloeivoeding moeten geven maar geef alleen water ivb overbemesting groeivoeding.
                            Ben benieuwd hoe het met je plantjes gaat nu, word weer tijd voor een plaatje.
                            Succes verder.

Grt. Polo

Comment

misschien is het ook een idee om een soort van reflectoren achter je lampen te hangen dan gebruik je je licht efficienter, dit is al simpel te doen met de binnenkant van blikjes bv cola of red bull.
                              Volg mijn buitenkweek van 2012:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ond-kweek-2012

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Polo View Post
                                Hoi,
                                xSmoke... beetje laat maar toch, met gewone potgrond bedoel je universele potgrond neem ik aan.
                                En ja ook hierin zit voldoende voeding voor minimaal de eerste 3 weken.
                                Op bijgevoegde foto`s kun je zien wat er gebeurd als je teveel voeding geeft , ik meende een fosfor gebrek te hebben en heb extra gegeven.
                                [ATTACH=CONFIG]76851[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]76852[/ATTACH]
                                Nu hebben ze duidelijk last van overvoeding, eigenlijk zou ik nu bloeivoeding moeten geven maar geef alleen water ivb overbemesting groeivoeding.
                                Ben benieuwd hoe het met je plantjes gaat nu, word weer tijd voor een plaatje.
                                Succes verder.

Grt. Polo
                                Hoi Polo!

Jammer om te horen dat het is misgelopen met de voeding, hopelijk komt het nog in orde met je plantjes

Ik heb het inderdaad over universele potgrond, waar ze nu net iets meer dan 3 weken in zitten. Het begint dus tijd te worden om met de voeding te starten! De plantjes zien er elke dag beter en beter uit en ik ga vanavond nog eens foto's posten. Nog een goed uurtje wachten vooraleer de lampen aanschieten

Oorspronkelijk geplaatst door bangman View Post
                                misschien is het ook een idee om een soort van reflectoren achter je lampen te hangen dan gebruik je je licht efficienter, dit is al simpel te doen met de binnenkant van blikjes bv cola of red bull.
                                Hoi Bangman,

Ik was inderdaad van plan om nog reflectoren te maken uit blikjes, maar momenteel heb ik er nog geen tijd voor gehad. Ik ben de laatste tijd met veel teveel bezig, waardoor ik echt al moet plannen om alles te onderhouden/verzorgen. Maar het staan bovenaan het lijstje momenteel

Comment

Bezig...
                                X