Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 #2 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Komt wel goed, zo te zien groeit ie uniform.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Goed er zit schot in de zaak ze is de ruimte mooi aan het opvullen. Nog enkele dagen en ik kan alles de definitieve kant uit binden op dezelfde hoogte. Dit word ook de dag dat we omschakelen naar de bloei. Absoluut niet te vroeg dus maar ook nog niet te laat. Ze zal nog zeker 20 dagen nodig hebben tot bloei en ik verwacht enigsinds net wat meer strek dan vorige ronde de plant is immers ook hoger.

Ik zal eind aankomende week pas weer updaten heb het erg druk, dus dan zijn we omgeschakelt en zal de dame haar uiteindelijke vorm aan gaan nemen.

Hier even snelle foto van vandaag.

Vandaag zaterdag 11 februari 2023 - Dag 34
      20230211_161946.jpg
      20230211_162004.jpg

Ter vergelijking vorige keer gingen we nu al 2 weken eerder de bloei in, toen was ze zo:
      20221013_180402.jpg

​​​​​​En we zitten nu nog steeds niet in de omschakeling,

ik heb er dus een volle verwachting af. Ook nog los van het feit dat er vorige keer 1 hele top verloren ging aan stamrot en nog twee die daardoor niet zo lekker meer meededen. Dit is wel de laatste vergelijking die ik maak, want vanaf hier loopt het 3 weken uit elkaar qua groei dus slaat nergens meer op

Ik ga even boodschappen doen, even zak nootjes halen en toastjes voor de munchies straks

Even weekje geen update, hoop vrijdag weer wat te kunnen laten horen.
      ​​​​​
      Joejoeee
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Lekker vol bosje aan het kweken daar. Ben benieuwd hoeveel ze nog gaat strekken nu je om gaat schakelen. Zal nog wel zo'n 30% bij gaan komen. Enjoy your rush straks, wij maar weer een weekje geen update... Spannend dat afwachten 😅

Ziet er gezond uit

Comment

Ja ja ik weet het zou het heel druk hebben, niks is minder waar heb zeeën van tijd deze week ineens wegens een andere planning op werk. Ben ook ineens vrij morgen wegens mijn verjaardag, zou eigenlijk geen vrij krijgen maar het kan wel.

Vanmiddag bij thuiskomst net na de lampen aangaan rond 4 uur stond er een water momentje ingepland, zo geschiedde dat en vond ik dat het tijd was voor een laatste? Lst binding.

Zo trof ik haar aan na 3 dagen verloedering:
        Vandaag dinsdag 14 februari 2023 - Dag 37
        20230214_155000.jpg 20230214_155017.jpg

Een hoofdtak was het elastiek dus los van geknapt door de wilskracht van het stammetje om omhoog te komen. Leermomentje.. De twee hoofdtakken verder naar beneden getrokken dus die hebben weer 4 a 5 dagen nodig om rechtop te komen kan de rest mooi helemaal bijtrekken tot ongeveer dezelfde hoogte. De twee hoofdbladeren moesten er echt aan geloven, niet voor de licht penetratie maar door de lv die onder het grote blad zover opliep dat er meerdere grote vochtplekken ontstonden, plus dat het gewoon ruimte bespaard en in mijn ogen zijn werk geleverd heeft. Verder heb ik een stengel van de 5e node naar het midden terug gebogen en vast gezet aan de middenstam en hier en daar wat opnieuw vastgebonden of verschoven naar een plek ernaast.
        ​​ 20230214_233305.jpg 20230214_233201.jpg
        Hetgeen wat nog omhoog staat in het midden is enkel blad wat nog recht moet trekken van de gebogen hoofdstengels.

Verder geen blad verwijderd maar hier en daar wat gelollipopped maar ook zeker niet overdreven, enkel alle kleinste onderste groeischeuten van de nodes bij internode 1 en 2 onderin.

Heb alles op de juiste plek zitten en heb haar flink laag gehouden voor wat het al had kunnen zijn. Nu moet ik enkel niet gaan overdrijven en mezelf tegen gaan werken met een veel te lange groei.

Ik laat haar nog 2 a 3 dagen gaan en dan switch ik wel om. Iets in mij zegt dat ik al te laat ben maar wil gewoon niet weer te vroeg zijn

Het is een flinke meid al lijkt het door al het bindwerk niet heel veel. Stam is echt een boom aan het worden kan mooi veel sap doorheen.

We zullen zien wat ze in de toekomst gaat brengen

Tjuuuusss tjuus

​​​​​​

​​​​​​
        Last edited by Heyz; 15 February 2023, 00:32.

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Tijnie82, KritischeMassa, @Ketelhuis

Anders ik wel 👍👍

• Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Née Tijnie82 dat zeg ik zeker niet, ik adviseer het daarentegen ook niet als ik niet uit eigen ervaring weet of het werkt, daar zit wel een verschil in natuurlijk. 😁

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Er is inderdaad een weinig subtiel verschil tussen gevraagd en ongevraagd advies

Dat deurtje van de mgb zit dat met een magneet vast? Dat je de gehele deur eruit kunt halen.

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Heb wel eens voor mijn setup naar magneet sloten gekeken omdat ik steeds de neiging heb die kast open te trekken, ook als ze slaapt... maar die krengen waren zo duur dat ik maar bedacht dat zelfbeheersing niets kost

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Je hebt blijkbaar sloten die op 12v werken wil daar de volgende keer mee gaan werken denk ik.

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Wel gaaf lamp uit, slot aan... maja... zelfbeheersing is ook een mooi ding

A0684F36-B1CD-4AAD-85B8-49684F28767A.png
        Is het nodig, denk t nie.

is het leuk, opzich.

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          ja zeg ik in edit 14 sectie 3 B

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ah niet goed gelezen🤓

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Ja, wel blijven opletten he!

Vandaag zaterdag 18 februari 2023 - Dag 41
        20230218_183059.jpg 20230218_183048.jpg 20230218_183109.jpg 20230218_183119.jpg

Hokje mooi vol, vanavond gaat ze voor 12.5 uur de nacht in. Tijden ingesteld op 21:00 uit en 9:30 aan (11.5 uur licht). We gaan langzaam terug naar 12.5 uur licht zodra de bloei erin zit.

Edit: nog vergeten, ja de hoogte zit er wederom niet helemaal in, kan wel door uiteraard simpelweg nog langere groei. Echter moet je dat afwegen of nog langer groeien opweegt tegen hetgeen wat je ermee bereikt. In dit geval, 41 dagen groei en een vol veld, zeg ik nee, langer groeien is niet rendabel meer. Ik weet niet of ze nog verdubbeld maar dan zitten qua totale hoogte perfect. Word het iets lager gaat er alsnog iets onder de schotel.

Het word een hok vol toppen in ieder geval

Weinig te melden verder.

Tot de volgende tjuuuuuus
        Last edited by Heyz; 18 February 2023, 21:35.

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Dat half uurtje gaat denk ik niet veel verschil maken 14/10 dan weer wel meen ik. Maar succes met je dame! Ze staat er prachtig bij

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          giinnoo, ik snap je maar ik kom jaren uit de buitenkweek en daar waardeer je al elk kwartier extra zon of extra duisternis haha zal er wel af slijten in der loop der rondes.

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Begrijpelijk dan heyz 👌🏼

Vandaag tijdens het kleding uitzoeken sorteren wassen noem maar op op het idee gekomen mijn minigrowbox in de kleding kast te zetten. Ook omdat ik zag dat er toch een stopcontact achter de kast weg gewerkt was en omdat er momenteel een verlengsnoer door de slaapkamer over de grond loopt.

We zijn voor deze ronde al verhuist naar de slaapkamer echter is echt het hele stealth effect ervanaf gegaan sinds het ergens in een hoekje op een kastje staat.

Er zit nu een ronde oude kleding in de kookwas, deze gaat voor de show nog de kast opvullen en de stroomkabel camoufleren.

De kast zal gewoon op een kier blijven staan al denk ik dat het niet eens nodig zal zijn als je kijkt waar de kast overal lucht lekt maar dat zal de tijd leren.

De planken op de growbox lopen niet door naar achter zodat de afgezogen lucht daar omhoog kan.

20230221_173022.jpg 20230221_173010.jpg 20230221_172936.jpg 20230221_151728.jpg

Mooi opgeruimd zo. En ben blij dat deze uitsorteerdag er weer op zit

Tjuuus

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Haha ja mannen ik zou ook liever die hele kledingkast wegmieteren en een tent van 1.5 bij 1.5 neerzetten maarja de ballen niet voor 😜

Bitterbal de temp blijft hetzelfde voor alsnog. Aiflow is aan de achterkant nog prima je voelt het tegen de achterwand van de kledingkast omhoog komen. En ja de kast is 60 diep, ze past er net in zodat het aansluitingsnoer nog een bocht kan maken, voeding ligt rechts ernaast.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Of achter die 2 deuren gaan kweken !

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Let wel op de warmte, temperatuur kan zo wel stijgen.

Even een kleine grote update, dame verkeerd in alle goede gezondheid.

Echter hoge lv door vocht tussen bladeren en aangezien er nu minder te verdampen is aangezien de klok op 11.5 uur staat werd dat alleen maar erger.

Er zat een defoliation aan te komen maar wilde wachten tot de bloei erin zat. Plant even uit kastje gehaald vandaag en zodoende bezig met nog wat lst recht trekken en van het een komt het ander.....

Dus we zijn langs de masseuse en kapper geweest. Aangezien ik dit 1x wilde doen nog maar meteen lekker grof, komt ze wel bovenop. Heb alles plat getrokken en alles zit op zijn definitieve plaats op nagenoeg dezelfde hoogte. Er zal max een kleine 5cm verschil in komen zoals het er nu uitziet dus mooi uniform als alles weer rechtop staat. Ook meteen alles gelollipopped wat niet aan het dek komt.

Stam is heel dik geworden intussen denk de breedte van een aansteker en gelukkig voor zover nog geen rot te bekennen (al kwam dat vorige keer pas tot uiting in bloei week 3 maar we gaan er maar vanuit dat het door de grond kwam).

Nou hier even wat fotootjes, ziet er wild uit maar des te netter staat het er straks bij, ben er toch zeker anderhalf uur mee aan de slag geweest helaas geen voor foto genomen.

Vandaag vrijdag 24 februari 2023 - Dag 47 (dag 5 - 12/12)
        20230224_141015.jpg 20230224_141037.jpg 20230224_141435.jpg 20230224_141445.jpg

Even paar dagen rechtrekken en dan zal het er toch perfect bij staan denk ik, kan gewoon in automatische stand door tot ver in de bloei

Al met al goede dag voor onze gelato dame.

Zal nog even een fotootje posten als ze bijgetrokken is maar voor nu tot later

Nu eventjes een gelatootje draaien en het weekend inluiden.

Tjuuuuuss tjaiwuwww
        Last edited by Heyz; 24 February 2023, 14:50.

Comment

• Silas
          Silas commented
          Editing a comment
          "Er zat een defoliation aan te komen" Een wat aan te komen Das engels

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Het kweken kan zo makkelijk zijn maar daarom mooi dat er stealth opties zijn zoals tent in een ikea kast zoon 40 x40 past dr in en 60x60 heb je al snel meer oppervlakte en vooral meer hoogte en dat kan je allemaal mooi stealth maken zodat niemand het hoort ziet of ruikt daarom tent in een kast of iets dergelijks wat normale meubels of kasten heeft niemand erg in en je bepaalt zelf wie je in je huis of kamers laat

Je bent net zo strafbaar met zoon minigrowbox dan als een plant in een tent van 1 m2 waar dikke oogst vanaf komt

Als je bank bent om gepakt te worden het gewoon bij een laag aantal houden en vooral voor eigen gebruik dat stroom gebruik licht niemand wakker van het verbruik van je kastje is net zo als een radio sommige zijn daar ook bang voor dat ze zien dat ik meer stroom gebruikt de energy leverancier ziet dat graag

En vooral het belangerijkste is als je veilig werkt gaan ze niet moeilijk doen voor dat ze je uit huis gooien moet je het wel heel bont maken

En de kleine kwekers is ook helemaal.niet intresant voor de politie kost te veel tijd en moeite wand ze hebben simpel weg de mankracht niet meer voor

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Silas, ohjee moet ik zeker naar jointjedraaien.com 🤣 nee gekkigheid, ontbladeren weetjewel beetje luchtig maken.

Tijnie82, ik heb even m'n verslag door zitten lezen maar ik heb nog niets nuttigs gehoord van jou of dingen die ik niet al weet. Niets ergs aan verder, maar daarbij kraak je het micro kweken en dan met name de minigrow box, of in ieder geval het oppervlakte daarvan wel continue af.

Ook dat mag je met plezier doen, maar niet in mijn verslag verder aub. Ik kan kritiek hebben, opbouwend en zelfs afbrekend maar ik heb nergens gezegd dat ik groter wil, niet genoeg heb aan wat ik oogst of dat de minigrowbox mij niet bevalt.

Denk je dat ik 1300 in een opwelling uitgeef? Dat ik niet eerst gekeken heb naar wat ik wil en zoek? En dat ik mij toen allang besefte dat ik elke gewenste setup daarvoor aan kon schaffen?

Ik zoek niets anders, hoef geen afbouwende kritiek over wat ik beter kan doen (terwijl het principe op hetzelfde uitkomt) en hoef geen ideeën om toppen af te knippen als wijze van experiment.

Ik post vandaag een update, daar hoef je niet op te reageren dat mag. Maar jou reactie erop heeft werkelijk 0,0 te maken met wat er uberhaupt in dit hele verslag naar voren is gekomen en al slaat al helemaal nergens op als reactie op me laatste update.

Je maakt meer indruk als je alleen een like achterlaat, doe ik ook als ik verder niet veel zinnigs te zeggen heb.

Verder mag je de mensen hier in de stad die dakloos geraakt zijn vanwege 1 wietplant op balkon of door meer dan 30gr wiet in huis persoonlijk komen vertellen hoe jij denkt over huisuitzetting en gedoogbeleid. Je tekent hier een zero tolerance contract en van de 6 paginas gaat 1 hele over hennepteelt en aanwezigheid van zowel soft als harddrugs. Bij ontdekking = woning uit en 5000 boete. Kan je hoog of laag springen het gebeurt. En voor je info, ik ben er al eens uitgezet maar kreeg met veel mazzel een andere woning met extra aanhangsel aan mijn contract dat woningbouw danwel politie elk moment binnen mag treden in mijn woning ter controle. Zijn ze nog nooit geweest maar toch.

Ga hier nou alsjeblieft niet weer op in het is hoe het is en wil je graag typen en berichten sparen doe het aub in de chatbox.

Tjuuus tjuus.​

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ik hoef ook niet alles beter te weten

Maar hou niet van moeilijk doen met zulke mini dingen

Heys je mag me gerust op me plek zetten

No worries kan ik wel tegen hehehe

Maar dit was me laaste post bij jou succes
          Last edited by Tijnie82; 27 February 2023, 18:52.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Lekkergroeien, op 2dehands.be staat die van 400. Mooi dingetje.

• Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Heyz thanks ga gelijk even speuren.

Heyz Hoe zit het nu met je L to the V% in die kastception?

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Lekkergroeien, zou ook nog kunnen maar is niet eens nodig joh ben er heilig van overtuigd dat als de uitblaas deels naar buiten blaast door in het achterschotje van de kast een vierkant eruit te halen dat het wel al goed zit. Ga er van de week even naar kijken, moet alles er weer even uit was er net klaar mee 😉

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          nja, mijn ervaring is dat je nooit klaar bent...

• Lekkergroeien
          Lekkergroeien commented
          Editing a comment
          Heyz Oke, ik ben benieuwd!

Ketelhuis​​​​​​, KritischeMassa

​​​​​​Met de deur op een kier van 5cm:
        20230225_194943.jpg 20230225_194946.jpg
        Hetzelfde als buiten de kast in principe.

En om even te testen met 2 uur lang kast helemaal gesloten:
        20230225_204916.jpg 20230225_204920.jpg
        Ja dan loopt het een en ander op. Led een graad warmer, de omgeving 1.1 graad en de lv 2 a 3 procent.

Zal haar morgen even 6 uur dicht doen kijken of het nog verder oploopt. Als ik wat extra gaatjes boor onderaan de kast achterin dan kom ik er wel mee weg denk ik.

The lady staat inmiddels weer nagenoeg rechtop.
        20230225_194953.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Goed plan!

• RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Lekker vol veldje had niet anders verwacht. Ook mooi opgelost met die kast.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          RickTerboeg, thanks ✌️👍 welkom terug haha. Ja vol veldje aan het dek zeker, had wellicht een laagje minder kunnen dieven maar dat verlies zullen we misschien terug zien in de boventoppen wie weet 😁

Vandaag maandag 27 februari 2023 - Dag 50 (dag 9 - 12/12)
        20230227_125312.jpg 20230227_125325.jpg 20230227_124916.jpg 20230227_124712.jpg

Weinig te melden alles behalve dat we vandaag al een scheutje bloei meegekregen hebben even kijken wat ze daar van vind.

Gister nog twee takken op de zijkant getrokken dus staan nog niet helemaal rechtop maar je krijgt bij de laatste fotos een idee.

Denk dat ik ook even een weekje JD vakantie gaat houden het is vandaag immers mooi weer hier om ermee te starten.

Tjuuuus tjuuus en thanks voor alle input welgemeend kritiek berichten reacties en acties tot nog toe. Waardeer het enorm.

Cioaaoa
        Last edited by Heyz; 27 February 2023, 13:27.

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Mooie dame, word een top opbrenger

Beetje snel voor bloei bijgeven denk ik dan, aangezien ze nog aan het groeien is?

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Niks noemenswaardig eigenlijk ze heeft op een liter een kwart ml bloei meegekregen. Waar de aanbevolen dosis in de bloei 4ml per liter is. Dus 1/16e. En dat deel van de groei voeding af. Zal niks doen, waarschijnlijk niets negatief of positiefs. Dan vraag je je af waarom doe je het dan, geen idee 🤣✌️
          Last edited by Heyz; 27 February 2023, 13:55.

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          aanbevolen, je bedoeld maximum.

Oorspronkelijk geplaatst door Captain fantasy View Post
        Beetje snel voor bloei bijgeven denk ik dan, aangezien ze nog aan het groeien is?
        Zoals Boma altijd zegt:

artworks-DOJHFnvp0EUeHSuz-H5S3uQ-t500x500.jpg

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ja ja mannen volgende watergift gewoon weer zonder 😉👍voordeel is wel dat de bloeivoeding alvast klaar staat 😅
      Bezig...
      X