Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gelato 41 #2 in MiniGrowBox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Woensdag 26 april 2023 - Dag 109 (dag 67 - 12/12) (dag 50 bloei)
    20230426_155941.jpg 20230426_155929.jpg 20230426_155955.jpg

Gaat voorspoedig hier enkel afgezuurd water nog. Zit me toch een berg wiet aan dat zie je er op de fotos niet echt aan af. Ook weer kneiterhard en compact. In vergelijk met de eerste ronde is dit me toch een heus verschil maar dat mag ook wel met 3 weken langer voorgroei.

Kijk het nog even 2 weken aan eerder als dag 63 wil ik sowieso niet oogsten.

ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Verschil he zo met de eerste ronde. Zal lekker smaken man, mooie oogst toegewenst ✌🏻

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Thanks Bitterbal

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Mooie dikke toppen...kan ze hier ruiken...

Woensdag 03 mei 2023 - Dag 116 (dag 74 - 12/12) (dag 57 bloei)
    6951435_grow-journal-by-amsterdamgrowerseedstockersgelato-41-fem.jpg 6951436_grow-journal-by-amsterdamgrowerseedstockersgelato-41-fem.jpg

Vannacht krijgt ze nog eenmaal 12 uur licht hierna tot oogst donker, wat aankomend weekend gepland staat.

Dus tot dan!

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Mooi hoor...ook recht in het midden iets lightbleach? Ik verdenk de witte verlichting daarvan, ik heb het ook maar dan veel meer, maar dat komt omdat het natuurlijk te hoog is gegroeid.

Succes met de oogst ben benieuwd!

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Lightbleach gewoon mee laten drogen, mooie marker, weet je, ah ja das dat topje... kom dr maar in

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit, word een goeie opbrengst

20230505_014449.jpg 20230505_014342.jpg 20230505_014332.jpg 20230505_014421.jpg 20230505_031132.jpg 20230505_031014.jpg

Alles hangt lekker te drogen, niks geks gevonden en de toppen zijn mooi egaal gerijpt. Volgende week nog een update met gewicht.

Lekker veel bruikbaar bladafval, wil dit keer eens iets met koek en chocola of bonbons oid gaan proberen te maken inplaats van cakes muffins of brownies.

Volgende ronde al gestart see you there.

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ja, dat is zeker zo. En kan er weer meer in de wietboter

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Das mijn favoriete vloei sinds ik me kan heugen

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Dat word wel een gram/watt

Captain fantasy
    Ja heel apart inderdaad heb dit al langer in mijn hoofd en wil het eigenlijk 3d laten printen evenals een bodem net boven de luchtinlaat met gewoon 90 gaten van 1cm diameter erin om de verse lucht niet direct via de achterwand het filter in te laten trekken maar meer verdeeld omhoog te laten komen.

Dus noem dit prototype 1 van deze droog solution.
    20230505_163421.jpg 20230505_163501.jpg

Comment

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ? ik denk dat je MitischeKrassa, mijn broer, bedoelt? Die spoort niet... lijkt me duidelijk

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      KritischeMassa 😵‍💫🤣

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      ja nee maar echt hoor, knetter

Nou vandaag knapte het bijna dikste takje wat ik had hangen en dat is voor mij het teken om te stoppen met drogen.

Ik heb continue tussen de 60 en 65% gedroogd.

De toppen zijn luchtiger dan ik verwachte, althans niet zo compact en aangedikt als ronde 1. De logische verklaring is toch dat er nu energie moest naar meer toppen en dat resulteert dan dus in wat meer toppen van kleiner formaat.

Voor het bijknippen
    20230512_150320.jpg
    20230512_165749.jpg

En na 3 uurtjes in de pot mooi op lv. (Loopt vast nog wat op)
    20230512_175029.jpg

Het gewicht is als volgt:
    13,23 gr popcorn buds lichter dan 0,6gr (links)
    39,79 gr (rechts)
    ------
    53,02 gr totaal.

Dat is uit mijn hoofd 7 gr meer dan vorige keer, al zien deze toppen er smakelijker uit en het testertje wat ik gerookt heb eergister liet me goed liggen. Of het 3 weken extra groei waard is geweest vraag ik me wel af, denk dat het op het randje zit en vrijwel niet uitmaakt.

Dan even de kosten er weer bij halen haal ik voor het gemak even 500 euro af van de rekening door 10 eu per gram te rekenen die ik bespaar bij de shop (terwijl de plaatselijk shop geen wiet heeft onder de 12).

€825,60 staat er nog open door de aanschaf van de mgb.
    - €500
    ------
    €325,60

Energie kosten valt te verwaarlozen, die mogen we nog verrekenen met de benzine kosten naar de shop de tijd etc.

Deze ronde koste niets, alles was al in huis en berekend in ronde 1.

Ga vanavond even een dikke toeter draaien heb er zin in, de geur is trouwens overweldigend citrus. Heel zoetig.

De minigrowbox staat overigens Te Koop in de verkoophoek en marktplaats.
    Last edited by Heyz; 13 May 2023, 15:21.

Comment

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Als je toch gaat verhuizen, en toch gaat klussen, zou je dan wel voor een tent gaan? Kun je niet iets met het washok? Een mooie onopvallende kast wekt minder nieuwsgierigheid dan een tent toch? Maar ik snap je, ik ben zelf ook pas gaan kweken nadat ik een eigen woning had. En dan kan ik alsnog een hoop gezeik krijgen hoor, maar goed...

enniewee.... succes man

Ik vind verhuizen echt de hel

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      @Heyz

Ahh dan had ik het toch allemaal goed begrepen.

Tip: gebruik een variac. Is ideaal kun je afzuiging exact afstemmen op de juiste snelheid i.c.m. geluid.
      Buisafzuiger bromt vrijwel altijd maar door er een Variac tussen te plaatsen kun je het precies zo afstemmen dat je van die vervelende brom af bent.

Huur of koop kan wel verschil maken.
      Staat er in je huurovereenkomst ook maar iets over de opiniumwet dan kun je gelijk vertrekken na een inval. Verhuurder heeft dan het recht om de huurovereenkomst te ontbinden.

Bij koop beslist de burgemeester. Hij kan het pand 3 maanden sluiten.
      Ik had het geluk dat ik een 2e kans kreeg van de burgemeester en moest mij na de inval op het gemeentehuis verantwoorden tegenover de burgemeester.

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      ...
      Last edited by Heyz; 22 August 2023, 19:57.
Bezig...
X