gelato-41-feminized.pngAangekomen in ronde 2 van mijn Minigrowbox, wederom een Gelato 41 van Seedstockers. Ik dacht, waarom niet? Heb er toch nog 2 zaadjes van en dan kan ik meteen ronde 1 overtreffen met alle kennis die opgedaan is.
Om dan maar meteen af te trappen, ditmaal een lightmix aarde van de growshop inplaats van mijn vertrouwde rozengrondje die het buiten altijd perfect deed. (en overigens ronde 1 ook zijn best gedaan heeft niet?) helaas geen merk lightmix, dus ook niets over te vinden of op te zoeken. Gewoon een witte merkloze 50ltr zak lightmix van de plaatselijke growshop, die overigens ook alleen deze lightmix verkoopt.
En zo heb ik nog een aantal dingen die ik anders doe deze ronde ten opzichte van de eerste binnenkweek maar daar later meer over.
En zo heb ik nog een aantal dingen die ik anders doe deze ronde ten opzichte van de eerste binnenkweek maar daar later meer over.
20230104_113725.jpg
Het zaadje is inmiddels gekiemd middels de koffiefilter sealbag methode. Welgeteld na 20 uur stak het worteltje er al uit en heb haar na 36 uur in de grond gestopt. Geen gedoe met voorweken en altijd binnen 48 uur resultaat.
Zit sinds gister ochtend in de grond. Dezelfde growbag maar dan gevuld tot de rand, zo'n 6 liter meer als vorige keer. In totaal 15 liter, maar voor me gevoel is er meer aarde in verdwenen want ben onderhand de helft van mijn lightmix kwijt. Verwachting is dat ze morgen, uiterlijk zaterdag ochtend haar koppie laat zien. Dat word ook het moment dat mijn oogst dan het hokje moet verlaten dus loopt mooi over in elkaar.
Ben benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen, en zonder stamrot dit keer!
Zal dit verslag weer tweemaal, maar tenminste ééns per week van een update voorzien.
Ben je er ook weer bij?
Tjuuuus tjuuus
Ben benieuwd hoe deze ronde gaat verlopen, en zonder stamrot dit keer!
Zal dit verslag weer tweemaal, maar tenminste ééns per week van een update voorzien.
Ben je er ook weer bij?
Tjuuuus tjuuus
Comment