Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Micro 'No-Till' Strawberry Cookies van SSSC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Foto van de wortels in het reservoir. Recht van den tap
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #17
      Heb het nogal druk gehad de laatste tijd en heb niet echt de tijd genomen om een update te schrijven. Anyway men plantje staat vandaag 13 dagen in bloei en tot nu toe verloopt alles op rolletjes. Ik spreid het even in 2 posts om het wat overzichtelijker te houden.
      Zo stond ze erbij dag 1 bloei.
      Heb ze wat bijgesnoeid en alles onder het net verwijderd. Sommige toppen staan wat dicht bij elkaar en ik weet ondertussen dat sommige in de schaduw blijven en uiteindelijk de moeite niet waard zijn maar tot nu toe geef ik ze nog een kans en later snoei ik wat het niet heeft gehaald.

      ​​​​​​
      Attached Files

      Comment


        #18
        Vandaag zijn we D13, bijna 2 weken later dus. De eerste week heb ik tijdens de stretch nog wat verder gescrogged en daarna verticaal laten groeien. Nog wat blad gesnoeid en sommige topjes die het niet hebben gehaald maar tijdens de stretch wil ik ze niet te veel stress bezorgen. Wat ik wel doe is bijna dagelijks even de bladeren die andere toppen bedekken naar onderen plooien onder het net of een ander blad zodat elk topje licht krijgt en alle toppen gelijkmatig strekken (leaf tucken). Dit heeft volgens mij wel een groot verschil gemaakt qua uniformiteit, ook omdat mijn kast zo dichtbegroeid is vechten ze steeds om licht.
        Begin week 3 of iets vroeger na de stretch doe ik nog eens grote kuis en verwijder ik al het blad dat toppen bedekken en airflow verhinderen.

        Qua voeding heb ik een paar dagen geleden mijn versie van craft blend gegeven met wat extra p en k en gips basically. En wormenpoep en een beetje bokashi starter denk ik dit had ik nog liggen. Alles ingewaterd met een cocktail van aloe vera, tm7, oregonismXL en silica. Dit is de laatste keer dat ik voeding geef buiten om de 7 a 10 dagen de tm7 en silica. Morgen ga ik om verse koemelk! Ik ga LABs maken (lactic acid bacteria). Nog nooit geprobeerd maar zou simpel moeten zijn, het enige wat je nodig hebt is melk die niet met U H.T. behandeld is en rijstwater. Ben benieuwd.

        Foto's zijn voor en na het leaf tucken van vandaag, na de stretch herpositioneer ik de toppen die elkaar raken met plooidraad of clips oid.
        Vragen of opmerkingen shoot! ​​​​​​

        Attached Files

        Comment


          #19
          Vandaag dag 31 bloei en alles loopt op zich goed. Wel heb ik wat te veel voeding gegeven aan de kleur van de bladeren te zien.
          De laatste top dress die ik gegeven heb was wel wat te veel denk ik, ofwel zijn er nog restanten die vorige run niet verteerd zijn geraakt door het bodemleven en komt nu alles ineens. Door de zwarte zak bovenop de aarde is mijn bodemleven wel echt geboomed, als ik top dress zitten er meteen wormen aan en een paar wortels groeien ook gewoon door tot aan de toplaag en komen dus rechtstreeks uit op de verse wormenmest.
          Spijtig dat ze niet net wat meer gestrekt heeft en spijtig dat ik ze wss niet mooi kan laten afbloeien tot een mooie fade maar los van dat denk ik wel dat ik een mooie oogst haal van mijn kleine kastje.

          Qua voeding of onderhoud is er niet veel gebeurd alleen hier en daar wat bladeren gesnoeid. Ik zit op trouwens op een DLI van +- 40 wat ideaal zou moeten zijn en de laatste week ongeveer schroef ik dat terug tot 30. Eventueel met minder lichturen.

          Wel ben ik ondertussen bezig met een tweede kast in elkaar te knutselen, die komt dan bovenop de kast die ik nu al heb. Deze wordt verdeeld in 3 vakken. 1 om te bloeien (wss rechtstreeks of bijna toch op 12/12) 1 om te ontkiemen en 1 om stekjes of zaailingen een week of 2 te veggen voor ik ze in mijn nu al bestaande kast plant.

          Kastje zal een afmeting hebben van 80x75x70 cm. Zeer benieuwd of me dat zal lukken maar in mijn hoofd moet het kunnen. Het wordt in ieder geval spannend.
          Attached Files
          Last edited by DennisBlackMagic; 13 April 2023, 20:27.

          Comment


            #20
            Ziet er goed uit! Deze wijze van cannabis kweken ben ik niet zo bekend mee. Maar het werkt zo te zien uitstekend!
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #21
              Hork wel ik heb altijd al wel organische voeding gegeven, maar ik had altijd problemen wanneer ik voeding uit een fles gaf. Ik gaf vaak te veel en wist niet wanneer overschakelen naar bloeivoeding etc. Beginnersfoutjes dus. Dit is ook al wel even geleden en dit waren destijds autoflowers maar ik heb gewoon besloten om het uit handen te geven en moeder natuur haar ding te laten doen en dat werkte gewoon super.


              Net hetzelfde met water geven dat is ook 1 van de belangrijkste factoren om onder de knie te krijgen. Nu niet meer

              ik was het ook wel gewoon beu om met een pipetje voeding af te meten tot op 0,01 ML en steeds het recept te moeten aanpassen wanneer bleek dat het te veel was of te weinig, ik leerde er maar weinig uit.

              Comment


                #22
                Een paar update pics.
                Begint nu echt wel heerlijk te ruiken, heeft toch wel wat weg van aardbei en bijna zo zoet als snoep
                Attached Files

                Comment


                • DennisBlackMagic
                  DennisBlackMagic commented
                  Editing a comment
                  Bedankt! Hork en ik geef indd water via de buis de wortels zuigen het op en houden ook de aarde vochtig.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Geef je dan ook voeding mee of alleen kraanwater?

                • DennisBlackMagic
                  DennisBlackMagic commented
                  Editing a comment
                  In het reservoir enkel tapwater. Moest ik voeding geven met men water wacht ik tot het reservoir leeg is en geef dan water op de aarde

                #23
                Beter laat dan nooit maar hier het uiteindelijke resultaat. Ik heb nog foto's maar die willen niet pakken.



                Proeft meer kushy dan vorige keer maar heb nu veel later geoogst, toen was het bijna haze-achtig met een fruitige toets.
                Die fruitige toets is wel hetzelfde en als ik er een fruit op zou moeten plakken zou dat wss aardbei zijn maar verwacht er ook niet te veel van. Ergens op de achtergrond zit er ook een beetje vanille in maar die smaak lijkt verder naar de achtergrond te verdwijnen na een langere cure, al blijft de geur wel hangen. In het begin was er ook een menthol geur en smaak maar die lijkt al helemaal te zijn verdwenen. Lekker wietje goeie high zeker potent al word ik er wat sloom van, volgende keer vroeger oogsten.

                ik cure trouwens in grove bag zakken voor 4-6 weken lekker gemakkelijk(5 in dit geval). Dan ga ik over naar die bruine glazen potten, die laten minder licht door.

                ​​​​​​Ondertussen ben ik een nieuwe run begonnen die ik bijna in bloei ga zetten. 2x Kali China van ace seeds zou iets speciaals moeten zijn qua smaak. Zulle zien




                Edit: meer details toegevoegd.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.
                Last edited by DennisBlackMagic; 26 July 2023, 09:43.

                Comment


                  #24
                  139g droog
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                Bezig...
                X