Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light AF in MiniGrowbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

IMG_20230218_143204.jpg IMG_20230218_143153.jpg
    dat zijn keukenafvalvuilbakskes, gekocht op bol. Succes met uit te vlooien hoeveel en welke stukskes van blumat ge nodig hebt...

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ideale bakjes, wel altijd opletten met dit soort plastic als je gaat boren.
      Niet te hard duwen met de boor anders breekt het plastic.

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Wat ketelhuis zegt! Niet te snel boren en niet te traag boren met de speedboor. Niet (te hard ) duwen op je boormachine, boormachine loodrecht houden, bramen voorzichtig wegsnijden met een cuttermes. Spendeer er een beetje tijd aan om het ineens goed te doen.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ja ook nog even info ingewonnen bij de verkopende partij.
      Zij achtten een bak water en de grote large blumat voor een kamerplant als voldoende.

In principe wil de vriend van mijn zus de plant wel verzorgen, maarja heb je de garantie dat het voedingswater dan in orde is? Een fout in PH waarde kan grote gevolgen hebben dat hoef ik jullie natuurlijk niet uit te leggen.😉

Deze bedoelde ik.
    EE1AAE3B-8912-4054-97C2-7EAA232DE0FC.jpg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Beter te lang als te kort eh, je hoeft ze niet perse helemaal in de grond te duwen, mag gerust beetje uitsteken.

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Voor 3,95 €urokes kunde ni sukkelen!

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Jup , je wilt m gewoon dezelfde diepte insteken als de tensiometer. Dan stelt ie t beste af.

Ik doe een subke. Ben benieuwd naar je blumat bewatering systeem!

Zat zelf ook te denken om dat te installeren voor de volgende ronde.

heb al wel wat gelezen van oa Monkey man en captain.

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Kan nog een halve maand duren of alsnog niet doorgaan aangezien ik ook nog de mogelijkheid heb dat een ex grower de plant een week verzorgd aangezien ze toch de katten gaan voeren.

Ook half juli ben ik een week weg dus kan ook nog beslissen om na deze ronde een blumat te installeren.
      Het is nu namelijk lastig om die slangetjes nog via de aanvoer aan te leggen zonder de plant eventueel te beschadigen.

Wordt vervolgt...

• MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ik ga het meemaken. Altijd leuk om ergens mee te lezen. Komt goed

Donderdag 23 maart dag 38
    30 dagen op 22/2 groei
    8 dagen op 22/2 bloei
    Bloei is nu 6 dagen zichtbaar.

Laatste 3 watergiften
    16 maart 1 liter PH 6,2 en terra grow
    19 maart 1,5 liter PH 6,2 en terra grow+bloom
    23 maart 2 liter PH 6,2 en terra grow+bloom

Tijd en aandacht heb ik helaas een week niet kunnen geven alleen de 19e even gauw wat water gegeven.

De strek heeft evenals de vorige ronde fors toegeslagen.
    Toeval aangezien ze de bloei in is gegaan?
    Of zal het dan toch door het omzetten van het lichtspectrum komen? (8 dagen geleden)

Ze stond iets te droog en is dus flink gaan strekken waardoor ik noodgedwongen heb moeten knakken.

2 foto's hoe ik haar aantrof vandaag

In het midden achterin de hoofdtop die ik eerder had moeten buigen, maar dat is nu knakken geworden. Ook goed te zien dat de ruimte tot de diffuser minimaal is.
    20230323_134752.jpg

Ingezoomd op de hoofdtop een cm of 5 scheelt het nog tot de diffuser.
    20230323_135000.jpg

En dan nog een 3 tal foto's een halfuurtje later na het knakken en na de 2 liter watergift.
    Linksvoor iets te lomp geknakt dus met een klein plakbandje weer vastgezet, maar dat kan weleens einde bovenste gedeelte tak gaan betekenen.
    20230323_142350.jpg 20230323_142250.jpg 20230323_142130.jpg
    Attached Files

Comment

• MeneerRooktGraag
      MeneerRooktGraag commented
      Editing a comment
      Mooi om je verslag te lezen! Mag ik vragen waar je die extra fan hebt gekocht en of dit een must have is voor de mini growbox?

RickTerboeg zelf heb ik ook autoflower ‘ervaring’ in de mgb. Volgens mij zit er geen verschil in de groei en bloei stand qua spectrum. Ik zet hem zelf vanaf het begin op bloeistand 18/6 tot eind. Of is dat iets wat jij zeker weet? Wel handige informatie dan namelijk 😅

Ik begin al na 2 weken met LST en dan komt hij altijd mooi uit qua hoogte tot nu toe. Ligt ook aan de strain natuurlijk maar zo vroeg beginnen bevalt mij echt super goed. Probleem is dat je hem er na een tijdje niet meer uit krijgt ook om echt goed te buigen vind ik.

Hij staat wel lekker vol en mooi plantje! Succes 💪

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      @Lekkergroeien

Ja dat weet ik zeker dat je een verschillend licht spectrum hebt in de groei en bloeistand.
      Je kunt het spectrum zelfs op handmatige bediening zetten.
      Dat wil zeggen je kan kiezen alleen wit, alleen rood, alleen blauw of een mix daarvan.

Hier nog even de info om bovenstaande te onderbouwen.

De MiniGrow Box is uitgerust met high-end led-verlichting. Deze moderne led-verlichting is niet alleen energiezuinig en goedkoop in gebruik, maar ook een stuk minder warm dan gloeilampen. Dit komt de kwaliteit van je kweekomgeving weer ten goede. Deze led-verlichting is dan ook een essentieel onderdeel om de hoogst mogelijke opbrengst te behalen. De led lampen zijn speciaal afgestemd op kweken in een kleine ruimte.

Het hoogwaardige LED-paneel is uitgerust met diverse individuele LEDs en elke kleur LED is uitgekozen om aan een bepaalde vraag van de wietplant te voldoen. De groepen worden individueel aangestuurd om zo een optimaal groei- en bloei programma te maken. In de groei is het licht koeler getint met meer blauw dan rood licht. Tijdens de bloei is de combinatie van meer rood-getint licht met infrarood ideaal. Dat leidt namelijk tot vette toppen! Het licht kleurt automatisch wit zodra je de kast openmaakt. Zo kun je makkelijker water geven en je plantje inspecteren zonder verblind te worden door het intense paarse licht van de grow LEDs

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      RickTerboeg

Duidelijk verhaal! Goed om te weten. Ik wist wel dat je het handmatig kon instellen maar dat raadde Fred toen wel af.

Ik ga het volgende keer is proberen hoe jij het doet.

Volle bak en zat vertakkingen ben jaloers op die volle boxjes, volgende ronde maar van de gelato af
    ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ja, ligt echt aan die strain hoor denk ik. Je zou de purple punch van Barney’s farm is moeten proberen.

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      @Heyz

Probeer dan de volgende ronde eens niets weg te halen en langer te wachten met buigen en bijvoorbeeld niet toppen.

Laatste 2 ronde pas wat gedaan in de voorbloei vanaf dag 30 zeg maar.
      Daarvoor alleen maar af en toe 5 minuten kwijt aan water geven.

Ik kweek nu bijna 3 jaar waarvan 1,5 jaar in een tent 150x150x200cm en daarna 1,5 jaar in de minigrowbox en ik was in het begin altijd veel te veel met de plant(en) bezig.

Met commentaar van het thuisfront als gevolg en teveel met de vingers eraan zitten klooien.
      Minigrowbox naar woonkamer verplaatsen was een slimme zet. Ik kan bij thuis zijn kids niet kijken en win zo tijd voor andere dingen en werd de vorige ronde flink beloond door er zo weinig mogelijk aan te doen. Kan natuurlijk toevallig zijn maar niks verwijderen en de plant lekker zijn ding laten doen bevalt mij prima

Seg RickTerboeg, hoe maak jij eigenlijk die realistisch gekleurde foto's van je plantje in de minigrowbox? Dat fuckin' groen licht maakt het allemaal een beetje mwe vind ik, bij mij althans, bij jou niet....

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Captain fantasy

Als je mijn verslagen een beetje gevolgd hebt dan heb ik best vaak aangegeven dat foto's maken vrij lastig is.

De foto's maak ik met een Samsung S21
      Van dichtbij op 0,5 vergroting daar speel ik dan wat mee. Toestel zo horizontaal mogelijk houden dan zie ik op de telefoon de kleur van lichtgroen naar de werkelijke kleur veranderen. En ook regelmatig een foto vanaf de zijkant.
      Led uit en met flits aan werkt ook wel.
      Verder bewerk ik de foto's nooit.
      Heb altijd een samsung gehad maakt mijn inziens betere foto's dan bijv een Iphone

• Captain fantasy
      Editing a comment
      Jou Samsung maakt in ieder geval mooiere foto's dan mijn Huawei van 6 jaar oud. Misschien is het eens tijd voor nief gerief. Ik kan ook m'n digitaal fototoestel en een statief gebruiken maar dat is meer werk dan met de feun. Met de feun is het leuker om foto's te trekken.

Woensdag 29 maart dag 44
    30 dagen op 22/2 groei
    14 dagen op 22/2 bloei
    Bloei is nu 12 dagen zichtbaar.

Laatste 3 watergiften
    26 maart 1 liter PH 6,1 + terra bloom
    28 maart 1 liter PH 6,2 + terra bloom
    29 maart 1 liter PH 6,2 + terra bloom

Zo ben je een kleine week geleden dik tevreden, maar de afgelopen 5 dagen behoorlijk ziek geweest waardoor ik niet in staat was om (buiten het water geven om) aandacht te schenken aan mevrouw Northern Lights.

En dat had natuurlijk wel gemoeten in deze cruciale fase van strek.
    Vandaag trof ik haar met 5 stengels aan die de diffuser raakten en 2 stuks groeiden er zelfs links en rechts voorbij het moederbord in zeg maar.

Is natuurlijk niet wat we willen dus de plant hardhandig uit de MGB gehaald ondanks dat dit eigenlijk niet meer kon.
    Nee ik kan nu niet tevreden zijn. Er waren enorm veel lange stengels ontstaan met potentie van niks waardoor ook de potentiele goede takken nog wat achter blijven.
    Zeer fors gesnoeid en een tak of 5 zelfs een koppie kleiner moeten maken en totaal een uurtje bezig geweest met knakken, buigen, ontbladeren en zelfs dus 5 takken uit noodzaak in moeten korten.

Wel vergeten een foto van voor de tijd te maken dus heb alleen een foto van alles wat verwijderd is en vervolgens enkele foto's van een veel kalere plant.

Het begin was goed, maar ben inmiddels geen fan meer van dit soortje.
    Ook ga ik vanaf vandaag geen 22 uur, maar 20 uur licht geven en misschien nog wel minder om de aanmaak van toppen wat proberen te boosten.

De ronde is nog niet verloren, maar een megaopbrengst lijkt mij niet meer aan de orde.
    Hoeft ook niet aangezien we voor de 1e keer een autoflower proberen, maar geen gemakkelijke plant voor in de MGB zullen we maar zeggen.

Flink wat verwijderd.
    20230329_102022.jpg

20230329_104603.jpg 20230329_104629.jpg 20230329_104505.jpg 20230329_104444.jpg 20230329_104517.jpg 20230329_104631.jpg

Comment

haha mooi man, snoeien die bende nee maar serieus ik weet hoe het voelt, je denkt ik ben ruim 3 kwart kwijt, maar dat valt straks alles mee, dan heb je gewoon een mooi stel toppen. Wat dat betreft, maar goed, ik ben absoluut geen fan van AF indoor, ik zou zeker micro altijd gaan voor fotoperiodiek.

Gewoon deftige fotoperiodeplant en pas in bloei als je helemaal denkt, ik moet shurgard bellen!

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Soms is het leuk om iets te proberen...eerste keer AF in MGB.

Was kenmerken van soortje even kwijt, maar schijnt 1 van de grootste autoflowers te zijn aldus RQS. In vervolg toch eerst in het soortje verdiepen ipv naderhand 😅

Slappe hap is het momenteel met die plant.
        Maargoed lekker doorgaan en misschien aantal uur donker nog wat verhogen. Raakt voorlopig niet meer het plafond zullen we maar zeggen.

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Die dingen zijn zo sterk, ik ken iemand, noem verder geen namen ofzo, maar die gooide een dikke hittekanon in zijn kast, smeulende toppen, alles... maar die plant denkt fuck joe... dit dat... kwaak

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja sterk zijn ze zeker. Zie al een mooie verbetering. Ff paar dagen wat aandacht aan schenken en dan zal de volgende update de boel er wel weer acceptabel bij staan.

Vrijdag 31 maart

Aangezien ik toch wel erg nieuwsgierig ben naar de werking van blumats heb ik afgelopen woensdag een starterssetje besteld welke gisteren werd geleverd.

De volgorde zoals ik dit projectje heb afgerond.
      - Blumats halve dag laten weken.
      - 1 prullenbakje van 10 liter met 12 mm boortje uitgeboord en de vattoevoer daarop aangesloten.
      - MGB op een verhoging gezet om fijner te werken.
      - Aanvoerslang door de gleuf aan de achterkant van de MGB getrokken zodat deze in de MGB uit kwam.
      - Plant een liter water gegeven.
      - 4 Blumats onder water dichtgeschroefd.
      - 4 Blumats in de pot gestoken.
      - Doseerventielen alle 4 helemaal dicht gedraaid.
      - 4 korte stukjes aanvoerslang geknipt om ze op elkaar aan te sluiten.
      - De laatste van het eindstuk voorzien.
      - Aanvoerslang op het vat aangesloten.
      - 6 Liter water PH 6.0 en PPM 911 aangemaakt.
      - Dit voedingswater in het vat gegoten.
      - Doseerventiel van de laatste blumat opengeschroefd en die begon mooi water te stromen.
      - Doseerventiel zodanig dicht gedraaid zodat er een druppel aan bleef hangen.
      - Dit zelfde proces herhaald voor nr 3, 2 en 1.
      - Alles terug op de plek gezet en klaar!

Nog een aantal foto's hoe dit er nu uit ziet.

Achterzijde MGB en watervat.
      20230331_112608.jpg

Voorkant MGB en watervat
      20230331_112642.jpg

Linksachter komt de aanvoerslang binnen.
      20230331_113055.jpg

Dan nog een foto iets dichterbij de 4 blumats.
      20230331_113153.jpg

En als laatste een foto hoe het eruit ziet als alle terug op zijn plekkie staat.
      Een lamp voor de prullenbak (watervat), een kleedje om de MGB nog discreter te maken, en om het af te maken een plantje boven op de deksel van het watervat.
      Nou nog 3 weken de tijd om te beoordelen of alles werkt.
      20230331_120319.jpg

Comment

Vrijdag 31 maart dag 46
      30 dagen op 22/2 groei
      14 dagen op 22/2 bloei
      02 dagen op 20/4 bloei

Bloei is nu 14 dagen zichtbaar.

Laatste handmatige watergift
      31 maart 1 liter PH 6,0 + terra bloom

Vat 6 liter PH 6,0 + 911 PPM aangesloten.

Stress voor een autoflower nooit handig, maar dat kon de afgelopen dagen helaas even niet anders.
      Laatste 60 uur is ze dus bruut uit de MGB gehaald, fors gesnoeid en gebogen en daarbij natuurlijk flink wat haartjes beschadigd, maar we moeten momenteel even roeien met de riemen die we hebben.

Niet helemaal tevreden hoe ze er nu bij staat, maar de rust gaan we haar nu weer gunnen om bij te trekken.
      Enkele foto's.

20230331_114753.jpg 20230331_114957.jpg 20230331_115008.jpg 20230331_114906.jpg 20230331_114738.jpg 20230331_115035.jpg 20230331_115129.jpg

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Na afstellen als er een druppel aan blijft hangen, nog even twee puntjes dicht draaien, twee was inderdaad al voldoende geweest of 1 met extra druppelaartjes.

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Heren bedankt voor jullie feedback.

De komende periode staat in het teken van testen hoeveel water er wordt afgegeven aan de hand van deze instellingen.

Jullie geven aan dat 4 blumats teveel is, maar ik doe dingen wel vaker anders dan een ander 😅 en ik denk misschien te simpel door ze nog een slag extra dicht te draaien mocht de watertoevoer te vlot gaan.

Voor nu heb ik opvangdopjes geplaatst onder de druppelslangetjes, zodat ik kan kijken hoe de watergift verloopt.
        Verder ben ik het hele weekend thuis om de boel scherp in de gaten te houden.

Ook is de maat van de stoffen kweekzak met 17,5 liter best fors en drinkt ze nu gemiddeld een liter per dag. Aangezien ze al een liter op heeft vandaag kom ik dan op volgende week vrijdag dat het waterreservoir van 6 liter ongeveer leeg moet zijn.
        Ik zit 3 weken voordat ik een week weg ben dus kan nog mooi 3 weken experimiteren hiermee. Kan dus ook altijd nog het aantal blumats in de grond terug brengen naar minder dan 4 stuks.

Wordt vervolgt...

Woensdag 4 april dag 51
      30 dagen op 22/2 groeistand
      14 dagen op 22/2 bloeistand
      07 dagen op 20/4 bloeistand

Bloei is nu 19 dagen zichtbaar.

5 dagen geleden aangesloten op vrijdag 31 maart
      Vat 6 liter PH 6,0 + 911 PPM.
      (Nog 1 liter over momenteel)

De blumats doen hun werk, maar geven (waar ik al voor gewaarschuwd was) een fractie teveel water af wegens teveel blumats en ze stonden iets te ver open dus alle 4 wat verder dichtgedraaid.

Plant is in 5 dagen tijd toch nog fors gaan strekken en dan zul je net zien...binddraad op.
      Toevallig is dit binddraad hetzelfde draad als dat van de blumats dus zelfs daarvoor te gebruiken.

Nieuw rolletje flexibel binddraad gekocht voor € 5,65 bij het tuincentrum (50 meter op een rol) dus daar kan ik wel weer mee vooruit.

zo trof ik haar vandaag aan.
      Oei das niet best! Een top vast tegen de fan aan gegroeid, rechtsachter een top voorbij de diffuser gegroeid en nog enkele achterin op een paar cm van de diffuser af.
      20230405_145751.jpg

Hoogste tijd dus om wederom flink te snoeien, buigen en binden, want het is veel te vol en zo vraag ik om problemen.

Ik sta versteld hoe groot deze autoflower is geworden. En ondanks amper voeding verbaas ik mij over teveel gele bladpuntjes. Volgende vat dus een stuk minder voeding of alleen een scheutje Green Sensations daar begin ik vaak al in de derde of vierde week van de werkelijke bloei mee.

Nog enkele foto's om mee af te sluiten.

Toch weer fors wat blad met tegenzin verwijderd.
      20230405_160303.jpg

Fan naar beneden verplaatst en zoals te zien is behoorlijk wat weggehaald.
      20230405_163014.jpg

Van onderaf ook maar eens een foto
      20230405_163027.jpg

Paar foto's met lamp aan en uit.
      ik vrees te vol en een verhoogd risico op rot, maja ik had geen invloed wanneer in bloei en fractie te laks geweest
      20230405_163156.jpg 20230405_155622.jpg 20230405_155609.jpg 20230405_155401.jpg
      Attached Files

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        jonguh... relax, dat strekken is nu echt wel voorbij en wat ik heb gezien met die MGB is zo dicht op de lamp geen enkel probleem, zorg gewoon dat de temperatuur goed is, lekker ventileren en dat wordt een prima oogst

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Vol maar wel weer net op orde 👍

Dat blad verwijderen ontkom je gewoon vroeg of laat niet aan dan is het afwegen wat je wilt ruimte voor je toppen en lucht of blad voor fotosynthese. Tsja zolang er paneeltjes in de schaduw hangen gaan ze er bij mij gewoon vanaf ik vind als ze geen nut hebben eet het energie.

KritischeMassa, zou tot gister je mening volkomen delen maar na de adviezen mijn plant op te hogen en 4 dagen onder 5cm te staan heb ik gister in 3 toppen een halve cm lightbleach. Direct weer 10cm extra terug heb liever een gram minder dan een gram meer met bleach. Spelen ook wel andere factoren mee waardoor planten intensiteit minder kunnen hebben maar wilt dus niet zeggen dat elke plant in elke omgeving dat licht tot aan de diffuser handelt.

Donderdag 12 april dag 59
      15 dagen op 20/4 bloeistand

Bloei is nu 27 dagen zichtbaar.

Maandag 10 april vat 5 liter gevuld PH 6,0 - PPM 395, alleen scheutje Green Sensations.

Bij de vorige update hoopte ik dat de strek wel klaar was.
      Niet dus! De plant is weer verder gegroeid en ik kan er niet veel meer mee qua buigen enz.

Meerdere toppen raken de diffuser en rechts achterin groeit de top gewoon de diffuser voorbij.
      Wat light Bleach bij de toppen die de diffuser raken en ook weer wat blad verwijderd.

Voor het blad verwijderen.
      20230413_090500.jpg

En nog enkele foto's hoe ze er nu bij staat.

20230413_095014.jpg

Beetje vol 😅
      20230413_094923.jpg

20230413_094913.jpg 20230413_095428.jpg 20230413_090500.jpg 20230413_095102.jpg 20230413_095448.jpg

Top rechts achterin welke voorbij de diffuser groeit
      20230413_095350.jpg

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        @Syze

Ja zo ga ik het ook doen.
        Ik zie wel wat er gebeurd met die toppen.
        Kan er toch weinig meer aan doen.
        Merk ook dat ik minder aandacht aan de plant geef...dus misschien wel een pauze, moet sowieso door de vakantie een week stoppen met blowen misschien dat ik dat wel doortrek wordt er te lui van 😅

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        En hoe gaat het nu met de watertoevoer met de blumats, staan ze nu goed afgesteld, denk het wel wat het ziet er prachtig uit, wat een toppen, die zitten dadelijk tegen de diffuzer geplakt.

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        @Corleone1933

Met de blumats gaat het nu goed.
        Natuurlijk gaf die veel te veel water in het begin, maar het lijkt erop dat het nu in orde is.

Dinsdag 18 april dag 64

20 dagen op 20/4 bloeistand

Bloei is nu 32 dagen zichtbaar.

Zaterdag 15 april vat 3 liter gevuld PH 5,9 - PPM 450, alleen scheutje Green Sensations.

Met de blumats gaat het goed, staan behoorlijk ver dichtgeschroefd anders krijgt de plant teveel water en om er nog mee te klooien paar eruit heb ik even geen zin in 😅
      Wel vervelend dat de PH zo fors oploopt na enkele dagen.

Wat is wijsheid als ik 7 dagen weg ben?
      Water aanmaken met PH 5,5? Loopt namelijk bij 6.0 op naar 7.0 na enkele dagen en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Aangezien er 4 toppen platgedrukt waren door de diffuser heb ik die er even afgehaald. Scheelt weer wat cm's in de hoogte.
      Lichtverdeling zou iets minder zijn daardoor, maar toppen vast er tegenaan gedrukt stond mij ook niet echt aan.

Dan nog enkele foto's die door de hoogte van de plant t.o.v. de Minigrowbox erg lastig te maken zijn.

20230418_134943.jpg

20230418_134746.jpg 20230418_135253.jpg 20230418_134900.jpg 20230418_135301.jpg 20230418_135322.jpg

Nog een foto van de blumats waarbij te zien is dat de toplaag wel mooi opgedroogd is.
      20230418_135233.jpg

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Mooi led paneeltje 😄👍

Heb je de lv onder controle met zo'n bos of is alles op goed geluk aangezien inspecteren er ook niet echt meer in zit neem ik aan?

Flinke plant en zeer snel zo gek nog niet die autoflowers 👍👍

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Heb je een luchtsteentje in je watervat omdat je ph zo snel oploopt? In mijn hydrokweek liep de ph de eerste 2 dagen wat op na verversen,
        deed de ph steeds even bijstellen, daarna vrij stabiel, gebruikte alleen een circulatiepomp in het vat.

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Sorry beetje late reactie wegens afwezigheid door vakantie.

De LV heb ik niet meer op gelet dus die was onbekend.
        Inspecteren zat er ook niet meer in.
        Bovenste toppen zaten tegen de led aan en zijn zeer rap afgebloeid althans het bekende milky waar ik gek op ben.
        Door een ruime week afwezigheid een vermoedde van toprot in het bovenste gedeelte in het midden. En wat lightbleach hoe dat af is gelopen volgt of vanavond of morgen.

Nee geen luchtsteentje misschien ergens niet goed gemeten geen idee verder.

Woensdag 3 mei dag 79
      35 dagen op 20/4 bloeistand

Bloei is nu circa 7 weken zichtbaar

Ruime week vakantie in het buitenland zit er weer op dus nieuwsgierig wat de plant in petto heeft.

Aangezien ik nergens meer bij kan en toch potentiele rot zag kon ik niet anders dan de plant uit de growbox te halen met het idee de toppen te oogsten die klaar waren en veel te hoog waren geworden inclusief lightbleach

De bloeitijd is 6 tot 8 weken voor dit soortje en ze bloeit reeds 7 weken dus het verwonderde mij dat de grote toppen die tegen het licht aanzaten al klaar waren. (Toebel is bij mij klaar)
      Ook duidelijk dat toppen vanaf 20 cm onder de lamp nog niet klaar waren door gebrek aan licht al dan niet door het ontbreken van de lichtverdeler / diffuser.

het volgende plan bedacht en uitgevoerd.
      Hoogste toppen al oogsten.
      Op die manier kan de plant makkelijker terug in de MGB en kan de rest nog een week of 2 langer.
      Het drogen (uit nood) moet dan maar in de schuur aangezien we wat zachtere dagen tegemoet gaan zien moet dat kunnen en zodra de geur na enkele dagen minder wordt maar eens verder kijken.

Voor ze "uit" de kast kwam.
      20230503_150625.jpg

Toch wel een enorme plant geworden
      20230503_152616.jpg

Dus toch rot
      20230503_170501.jpg

Bovenop de MGB de oogst van alle toppen die ik geknipt heb
      Screenshot_20230503_212824_Gallery.jpg

Drogen in een 60x60 cm rek.
      Een aansteker ter vergelijk er zitten een aantal grote toppen tussen.
      20230503_195017.jpg

Diffuser past weer, watervat afgekoppeld, fan weer omhoog en afwachten hoe dit afloopt.
      Dit mag nog wel een paar weken? Foto flits uit
      20230503_203216.jpg

Foto flits aan
      20230503_203047.jpg

Uiteindelijk 3 uur bezig geweest en wellicht denken sommigen...te vroeg! Toch valt dat mee en ik kon niet anders er moest gecheckt worden.

Tot dusverre
      290,91 gram natte wiet
      8,6 gram rot weggegooid.

Zou wat zijn als het meer wordt dan die Jack Herer
      Attached Files

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Nouja paar weken?? Dat zal nu toch wel rap gaan neem ik aan een week gewoon? Volgens mij had je net zo goed alles kunnen oogsten meestal rijpt alles toch wel wat bij tijdens het drogen en zie je geen verschil meer. Tenminste dat is mijn ervaring.

Maar de fotos zijn van zo ver af dat je het zelf beter kunt inschatten.

Wat je wellicht al kunt doen als je meteen door wilt aangezien het toch autoflower is alvast een feminized ontkiemen en erbij zetten in een voorgroei potje.

Mooi oogstje zo toch, dat van die lightbleach komt naar mijn idee lamp zonder difuser. Ik heb dat eens paar uur getest en sindsdien waren er 3 topjes wit. Daar zijn er 2 van soort van doorgeen gebloeit maar een ander is meer geworden in de loop der tijd. Ideale afstand is toch echt gewoon 15cm onder de diff ofwel de rand van het filter althans voor dit soortje hier.

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Blijft natuurlijk een schatting, maar de meeste topjes die er nu nog aan zitten mogen nog wel even.
        Als experiment de lamp nu zelfs op 24/0 gezet.

Het rijpen tijdens drogen is mij bekend vandaar dat ik het wel aandurfde om alvast het grootste gedeelte te oogsten.

Ik ga uiteraard wel 2 verschillende weckpotten maken, als deze trichomen richting amber gaan is het ook prima...meestal laat ik het niet zover komen, maar misschien smaakt dat wel nog beter.

Lightbleach precies in het midden daar kan je weleens een punt hebben al hadden 2 toppen in de vorige ronde dit ook en toen is de diffuser er niet afgeweest.
        Ik heb dat er overigens tijdens het knippen afgeknipt was hooguit een halve cm bij enkele toppen.

Ik zal eens nadenken of ik er direct weer 1 ga kiemen. Koolstof moet ik wel gaan aanvullen vooral na watergift begin ik iets te ruiken.
    Bezig...
    X