Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light AF in MiniGrowbox

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Northern Light AF in MiniGrowbox

Korting op 420shop
    Op 13 februari 2023 kwam het Af zaadje Northern Lights boven de grond piepen dus noemen we dit dag 1.

De setup:
    Minigrowbox
    RQS zaadje AF Northern Lights
    17,5 liter kweekzak
    Canna pro grond
    22 uur licht aan

1e keer dat ik een AF ga groot brengen in de minigrowbox.
    Vooral nieuwsgierigheid dat ik de bloeiaanvang niet onder controle heb is de reden dat ik hiervoor heb gekozen.

we gaan het plantje zoveel mogelijk met rust laten en alleen knakken of buigen.
    Zodra de bloei aanbreekt ga ik de lamp omzetten naar de bloeifase en ook dan is het de bedoeling om de lamp 22 uur te laten branden.

14 februari 2 dagen oud
    20230214_082416.jpg

24 februari dag 11
    Lage luchtvochtigheid in huis, lamp 22 uur aan, extra verdamping, kleine achterstand opgelopen door te weinig water dus 1 liter gegeven met wortelsimulator.
    20230224_161847.jpg

27 februari 14 dagen oud
    Watergift heeft haar goed gedaan de groei gaat nu wat sneller.
    20230227_101218.jpg

Wat later aan het verslag begonnen door tijdgebrek en deze fase is allemaal nog niet zo spannend.

Ziet er al een mooi begin uit 😉
    is een vraagje hoe groot is de binnen zijde van die growbox?

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Porta69

Bij deze enkele specificaties van de minigrowbox

Buitenafmetingen: 38,2 x 42 x 79,5 cm (bxdxh)
      Afmetingen kweekruimte: 36 x 38 x 69 cm (bxdxh)
      Maximale potmaat: ca. 30cm doorsnee
      Materiaal: PVC, vlamvertragend en waterafstotend
      Gewicht: ca. 20 Kg, inclusief verpakking ca. 22Kg
      Elektriciteitsverbruik: 68W bij volledige werking
      LED verlichting
      34 * 3W Osram Square LED's. Werkelijk gedissipeerd stroomverbruik LED-paneel ca. 65W
      Volledig spectrum: 400 – 730 nm, blauw/groen & IR verbeterd voor het optimaliseren van de harsopbrengst en dikke stelen
      Plant mag maximaal 5 cm groeien tot het LED paneel
      Verwijderbaar diffusorpaneel met ultrahoge transmissie

De northern lights, een klassieker van de klassiekers en dan nog wel een klassieke auto ook hé 😉👍

Succes je bent al aardig opweg weer.
    ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

Subke erbij! Succes

Comment

Succes

Comment

Geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om nog af'jes in de minigrowbox groot te brengen, ondanks dat ik nog af zaad in m'n ijskast heb steken. Af zaad is echt iets voor buiten lijkt me. Ik denk dat ik al m'n af zaad eens guerilla ga gebruiken van de zomer.

Comment

• Lekkergroeien
            Lekkergroeien commented
            Editing a comment
            Bij mij is het echt goed gegaan met Afjes. Waarom doe jij het niet meer?

• RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Captain fantasy

Wat dan? Te lage opbrengst of wat heeft je daar toe doen besluiten?

• Captain fantasy
            Captain fantasy commented
            Editing a comment
            Gewoon het feit dat ik niet zelf kies wanneer het plantje in bloei gaat. Ik heb een 2e minigrowbox gekocht omdat ik toch een zekere hoeveelheid wiet wil kunnen oogsten. Met de oogst van 1 plant in 1 minigrowbox kwam ik niet toe. Ik vind het ook veel werk om een plant groot te brengen. Als ik ergens zo veel werk in steek wil ik wel het maximum er uit halen. Met autoflowers gaat dat niet in de minigrowbox. Naar mijn gevoel. Autoflowers worden gepromoot als veel gemakkelijker omdat je dan je hoofd niet moet breken over wanneer je naar 12/12 moet schakelen, dus dacht ik in het begin:"aha, dat is iets voor mij", maar dan blijkt dat er geen marge is voor foutjes en hoge stress training mag je er ook al niet mee doen. En geef nu toe, het is niet complex om 12/12 in te stellen op de minigrowbox.Teergevoelige trutjes, dat zijn het. Ik vind het zelfs eigenlijk moeilijker dan feminised zaadjes omdat je zo voorzichtig moet zijn. Wel al lekkere wiet van gehad, van autoflowers. Dat wel🐸. Wiet is wiet uiteraard, maar ik zit liever zelf achter het stuur. Succes!

2 maart plantje is 17 dagen oud.

Nu het plantje wat groter is geworden gaat de groei ook zichtbaar sneller.
          Tevreden tot dusverre.

Nu we buiten al een poosje met gortdroge polaire lucht te maken hebben zakt de RV in de woning ook behoorlijk waardoor de verdamping hoger is en ik daardoor iets vaker water moet geven.
          Halve liter PH 6,2 met wortelsimulator heb ik vandaag meegegeven.

Nog weinig spannends dus slechts 1 foto 😅

20230302_090416.jpg

Comment

Subke,succes, mooi plantje al!
            Ganja always does the trick.

Comment

Zaterdag 11 maart dag 26.

Het lijkt erop dat deze autoflower niet klein zal blijven.
              Bij fem schakel ik normaal gesproken over op bloei of heb ik dat al gedaan rond deze periode.

Nog geen bloei tekenen zichtbaar.
              nu breekt wel de tijd aan dat ik maar eens wat moet gaan binden.

Bladeren hangen een beetje ik weet het, maar ze komt net uit de 2 uurtjes donker en stond iets te droog.

Op korte termijn potje er nog even uithalen en kastje even poetsen, zodat we schoon aan de bloei kunnen beginnen.

Enkele bladeren met gele puntjes, maar heb behalve wat wortelsimulator nog niets meegegeven.

20230311_132048.jpg 20230311_132022.jpg 20230311_132117.jpg

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Indd ze moet niet te lang wachten, heb ooit gehad van rsq dat de northernlight pas na 8 weken in de bloei ging.. heb meteen de zaden weg geflikkerd.

• KritischeMassa
                KritischeMassa commented
                Editing a comment
                Ik zeg rekje erin

• RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                @KritischeMassa

Rekje wat bij de MGB hoort heb ik nog nooit in gebruik genomen tijdens de groei en bloeicyclus.
                De vorige ronde waren de toppen dikker dan de gaten van het rekje en de hoofdreden is vooral dat je dan niets meer kan qua draaien van de pot. Ook werkt dit binddraad wat ik gebruik op dezelfde manier en kan ik de toppen zo veel makkelijker in hoogte "verstellen" zeg maar.

@giinnoo

Dat is wel heel lang 8 weken aangezien ik nu pas op 4 weken zit.
                Nee best wat negativiteit hier op het forum over de zaden van RQS.
                Bij mij gaan ze meestal wel goed en heb ik soms alleen het idee dat ze een fractie gevoeliger zijn voor schimmel. (Budrot)

Maandag 13 maart dag 28 op 22/2 groeistand.

Zoals zaterdag aangegeven wordt het weleens tijd om te gaan binden anders blijft ze een kerstboom en halen we niet het maximale uit deze Northern Lights autoflower.

Momenteel begint ze redelijk te strekken waardoor de voorbloei is aangevangen of spoedig gaat aanvangen.

Sinds ik ben overgegaan naar een 17,5 liter kweekzak i.c.m. canna pro medium merk ik op dat het mij steeds minder tijd kost om een hele cyclus te draaien.

Tot aan vandaag heb ik alleen maar afgezuurd water gegeven met een scheutje wortelsimulator waarbij de PH tussen de 6.0 en 6.5 ligt.
              Verder top ik niet, verwijder geen blad en raak de plant zo min mogelijk aan.

Vandaag de 1e dag dat het een halfuurtje gekost heeft om de hoofdtak te verbinden en nog 3 andere takjes die vervolgens nog boven de rest uitstaken.

Verder ga ik haar pas een 1e scheutje terra grow meegeven zodra de eerste tekenen van bloei zichtbaar worden en wellicht wat vaker in het verslag bijhouden wanneer en hoeveel water ik heb gegeven aangezien ik dat nu bepaal door te kijken naar de plant.
              Laatste watergift zaterdag 11 maart 1 liter.
              Ook zet ik bij de 1e tekenen van bloei de lamp om naar de bloeistand en wil ik dit graag op 22/2 laten staan om het maximale licht te geven, maar toch ook nog 2 uurtjes rust in het donker.

Even een foto voor het binden.
              20230313_091643.jpg

En nog een 3 tal foto's ná het binden.
              20230313_094711.jpg 20230313_094800.jpg 20230313_095336.jpg

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Mooi gedaan!

Ziet er goed uit Rick! Blakend van gezondheid zij is, die autoflower!

Comment

Mooi dikke basis nog voor de bloei aanvangt. Lees ik nu dat je terra grow gaat geven zodra de bloei start moet dat niet terra bloom zijn of mis ik hier iets waar ik geen weet van heb weer ​​​​​?
                ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• KritischeMassa
                  KritischeMassa commented
                  Editing a comment
                  doe ik ook altijd, week 1 12/12 nog gewoon groeivoeding en dan in de tweede en derde week 12/12 langzaam overgaan op bloeivoeding. Maar ok ik kweek geen AF

• Heyz
                  Heyz commented
                  Editing a comment
                  Van dat stikstof tekort heb ik weleens gelezen dat mensen groeivoeding mee blijven geven tot einde omdat anders het voedingschema uit balans raakt.

Maar zou weleens de vergeling van mijn bladeren kunnen betekenen ook. Zijn er nu nog niet maar komen er vast en zeker aan.

Zal ook eens langer doorgeven volgende keer.

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Ik geef groeivoeding tot er topjes inzitten.

Donderdag 16 maart

30 dagen op 22/2 groei
                1 dag op 22/2 bloei

Deze autoflower doet voorlopig niets onder voor een feminized zaadje aangezien de voorbloei gaat beginnen precies op het moment dat ik normaal gesproken bij een fem ook de voorbloei in zou rollen.

Laatste watergift dinsdag 14 maart
                1,2 liter PH 6,2 enkele druppels terra grow.

Een leukere fase in de cyclus gaat aanvangen.
                Alle potentiële takken met topjes stonden weer overeind dus we plaatsen een foto van voor en ná het buigen van de takken.

20230316_092526.jpg

Vandaag alleen wat naar beneden gebogen zonder dit vast te zetten. Fanleave over een gebogen tak heen om het één en ander niet over een uur weer rechtop te laten staan.
                Helpt het niet zet ik het spoedig alsnog vast.
                in het midden achterin zien jullie de hoofdtop die heb ik (nog) niet gebogen aangezien er veel jonge sprietjes groeien die ik niet wil beschadigen, maar ook deze hoofdtop gaat links of rechtsom gebogen worden dat ligt er even aan waar de meeste ruimte "over" is over enkele dagen.
                20230316_093855.jpg

Comment

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Prachtige dame!

• KritischeMassa
                  KritischeMassa commented
                  Editing a comment
                  egthe

Beste medegrowers,

Aangezien ik het idee heb dat er meer in de verslagen wordt gekeken dan in de vragen topic ga ik de vraag even hier stellen.

Wie oh wie kan mij adviseren over een Blumat?
                Graag wil ik een blumat aanschaffen met een vaatje van minstens 1.5 liter.
                Eind april ga ik een weekje weg en het zou mooi zijn als alles automatisch doorloopt.
                Wie heeft de gouden tip voor mij?

Comment

• Snuitje
                  Snuitje commented
                  Editing a comment
                  Monkey Man heeft er aardig wat over geschreven in zijn dacht laatste kweekverslag, en ook links naar videos van blumat gezet. En er lopen nog wat kweekverslagen momenteel met die dingen, maar daarin worden ze meer enkel genoemd.

• Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Je hebt niet zoveel nodig als je een week weggaat voor 1 plant maar 1,5 liter is wel wat weinig, zou minimaal een vaatje pakken van 10 tot 15 liter, want je weet inde bloei drinken ze wat meer, verder heb je een vat doorvoer nodig en een kraantje, een paar meter slang van 8 mm en een druppelaar, de grote van de druppelaar ligt aan de hoogte van de aarde in de zak, is de zak b.v. 20 cm diep dan moet de druppelaar ongeveer 15 cm diep zitten en als je de druppelaar vult met water zorgen dat er geen luchtbellen inzitten, als je maar 1 druppelaar gebruikt heb je ook nog een eindstuk nodig van 8 naar 3 mm. Hoop dat je hier iets aan hebt.
                  Gr Corleone1933.

• RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden dat wordt gewaardeerd.

IMG_20230218_150159.jpg IMG_20230218_150828.jpg IMG_20230218_141909.jpg blumat tropf !

Alleen moet je de langere kegels pakken, anders werkt het niet goed. Super goei systeem, beetje gedoe om te installeren, maar het werkt wel

Comment

• KritischeMassa
                  KritischeMassa commented
                  Editing a comment
                  Mooi boekenkastje

• Captain fantasy
                  Editing a comment
                  Ik schat dat dat iets van een 3,5 liter is

• Captain fantasy
                  Editing a comment
                  Syze awel, eigenlijk heb ik zelf nog niet gezocht, maar ik had m'n 2 kasten voorzien met de kegels die je op de foto ziet. Allemaal kort op de bal, geen tijd om het echt fatsoenlijk te regelen voor ik op reis vertrok onlangs. M'n planten hebben toen water gekregen via het systeem, maar minder dan ik verwacht had. Ketelhuis had me toen gezegd dat ik langere kegels moet gebruiken, wat eigenlijk wel logisch is. Kijken wat er bestaat van blumat tropf kegels en dan zien welke het best passen bij je potformaat zeker? Ik had zonder echt hard na te denken het kennismakingspakket gekocht, en dat zijn kleine kegeltjes. Bleek dat ik nog wel een hoop materiaal nodig had om alles te kunnen bouwen. Misschien dat ik van't weekend nog wel eens ga kijken achter die grotere kegels, alhoewel ik in de bloeiperiode toch liever handmatig voldoende water kap bij m'n planten...
              Bezig...
              X