Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubble gum auto / minigrow one

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update: vandaag 28 dagen boven

dame lijkt zich prima te herstellen. Mijn paniek lijkt misplaatst en ik krijg er weer vertrouwen in. Met dank aan jullie!

Ze krijgt om de 3 dagen 400ml water met een pH van +-6,5 en 1,5ml terra grow 🪴 hier gaat ze goed op.

We gaan rustig verder ✌️IMG_20230513_125524.jpg

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      In die fase waar jij inzat is een afgebroken tak of hoofdstam nog niet zo erg. Kan maarzo helemaal volgroeien dat hokkie

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Flinke dame hoor!

Zaterdag, tijd voor een update! 35 dagen boven en ze gaat lekker!

Lijkt prima hersteld van het onbedoeld toppen. De eerste witte bloeiharen zijn nu een aantal dagen zichtbaar. Ik geef haar nu een aantal keer alleen water omdat er wat verbrande randen aan de bladeren zaten, maar daar lijkt ze zich alweer van te herstellen.

Verder weinig te melden, we gaan rustig door ✌️
    IMG_20230520_075413.jpg

Comment

Ik denk dat je te weinig water geeft. Ik geef bv in dit stadium ongeveer 500 tot 600ml per dag. De plant hangt er wat slapjes bij namelijk.

Ik zou voor nu de helft vanaf onder geven en de helft vanaf boven.

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        In de regel zodra de echte bloei aangebroken is. Dus pas bij meer dan alleen wat bloeiharen alleen. Verder zou ik je adviseren je plant hoger te zetten toch zeker 20cm. Let wel op dan drinkt ze ook automatisch net wat meer.

• MeneerRooktGraag
        MeneerRooktGraag commented
        Editing a comment
        Heyz Gaat ze anders teveel strekken? Ik had het idee dat ze last kreeg van het licht, dus heb ik haar lager gezet. Maar ben benieuwd naar je gedachtegang over dit

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Plant mag zeker dichter bij het licht.
        Tot 10 cm zou goed moeten gaan.

Groeivoeding geven tot je de eerste topjes ziet dan kan je over op bloeivoeding.
        Zo voorkom je na een week of 5 gele bladeren wegens stikstof tekort

Weer tijd voor een update.

​​​​​Ze staat er goed bij, iets verbrande bladpuntjes van de voeding denk ik. Ze staat nou wat hoger en dat lijkt prima te gaan. Mooi toppendek, benieuwd hoe dit zich gaat vullen.

✌️
      Attached Files

Comment

We zijn er weer. Paar weken niks geplaatst ivm vakantie en weinig zin om iets te plaatsen. Ik vind het fijner om iets minder actief te zijn.

De dame staat er redelijk goed bij. Ietwat vergeling in de bladeren. Is dit voeding tekort? Het is ook ontiegelijk warm in mijn kastjes, +- 33c. Ik geef haar dagelijks water, maar niet altijd met voeding. Een beetje om en om.

Verder begint ze al wel mooie toppen te krijgen. Ik zie nog weinig thc op de toppen, is dit normaal in dit stadium?
      IMG_20230617_083642.jpgIMG_20230617_083714.jpg
      IMG_20230617_083841.jpg

En dan wil ik jullie graag voorstellen aan een nieuw (tijdelijk) lid van de familie. Thanks to Heyz heb ik een tweede MGB weten te bemachtigen. Nu kan ik dus twee dames tegelijk grootbrengen en zo genoeg voorraad hebben voor het hele jaar.

Dit is een feminized Banana kush (merk kan ik even niet vinden, kom ik nog op terug). Deze is nu 15 dagen boven de grond en doet het heel goed. Ze lijkt goed tegen de warmte te kunnen.
      IMG_20230617_083553.jpg
      Last edited by MeneerRooktGraag; 18 June 2023, 08:29.

Comment

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Dus je hebt de MGB van Heyz er als extra bijgenomen? Slimme keuze.
        Plantje in de bloei is geen hele grote maar ziet er desondanks prima uit. Die THC komt vanzelf.

2e plantje ziet er ook prima uit.

Ga zo door en je kan binnenkort van een lekker eigen gekweekt wietje genieten.

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ziet er allemaal gezond uit, thc komt van zelf

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Thanks!!

Inderdaad, de MGB van Heyz overgenomen.

Kijken of we de Banana kush wat groter kunnen krijgen. Komt vast goed, elke ronde is heel leerzaam.

Benieuwd naar het eindresultaat ✌️

Ziet er goed uit voor 2 weekjes. Zorg wel dat je op tijd 12 12 gaat hé zou dat zo tussen week 3 en 4 doen, langer heeft naar mijn ervaring geen zin. Zo heb ik 3 weken langer gegroeid voor 7 gram meer wiet en meer kleine topjes wat het eigenlijk niet waard was.

Heb je de gelato nog gerookt???? Ik ben aan de laatste 10 gram begonnen van het weekend. Hoor graag wat je er van vond.

Succes
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Thanks voor de tips! Ik zat er aan te denken haar deze week te toppen en met lst te beginnen en haar dan indd binnen 2 weken in de bloei te gooien. 6september ben ik 3 weken op vakantie dus dan wil ik dat ze klaar is ...

Ja die gelato heb ik gerookt, wat een spul zeg. Heerlijke smaak en ik was moeilijk stoned. Ik vond het echt sterke wiet. Hoe heb je de smaak en geur zo sterk gekregen?

Bijna door je voorraad heen dus, tijd voor een nieuwe ronde 😜

Vraagje: wanneer stoppen jullie met voeding geven om de plant door te spoelen?

Ik denk namelijk dat de bubblegum over een week of 3 wel rijp is voor de kapper, en ik wil graag een zo natuurlijk mogelijk eindresultaat.

Heeft het stoppen met voeding in de laatste paar weken grote invloed op de dikte van de toppen?IMG_20230621_080439.jpg

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        3weken ik denk nog wel 5, ik heb mijn laatste kweek veel te vroeg gestopt met voeden gevolg 2planten een dikke week te vroeg om moeten doen omdat alles begon te verschrompelen. Maar een weekje spoelen is meestal wel voldoende

Ze begint behoorlijk geel te worden. De meeste bladeren die eraan zitten zijn geel of beginnen geel te worden.

Misschien heb ik toch te weinig voeding gegeven? Wat Kunichika zegt, ik ben bang dat mij hetzelfde overkomt.

Op de foto lijkt het minder erg dan het is. Ben bang dat ze het niet lang meer uithoudt.

Of zou het de warmte zijn, wat denken jullie?
      IMG_20230626_204304.jpg

Comment

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Besloten om haar volgend weekend om te hakken, dan heeft ze precies 12 weken gestaan. Opzich keurig voor een auto flower en ik ben best tevreden met het resultaat tot dus ver. Dan kan ik hopelijk nog een snelle autoflower ronde doen voor mijn vakantie in september, deze ga ik deze week beginnen met ontkiemen. Ik heb een Fast en vast zaadje gekocht, volgens reviews is deze binnen 10 weken klaar ... zou wel onzin zijn maar ben benieuwd. Toch leuk om te kunnen experimenteren en aankloten om zo steeds een mooi plantje te kweken.

Voor nu geef ik haar dus alleen nog water om door te spoelen en de laatste paar dagen niks.

• Pieremegoggel
        Pieremegoggel commented
        Editing a comment
        Hoe warm was het in de tent? Mijn plantjes heb ik 2 weken geleden iets voortijdig geoogst omdat ze ook flink geel werden, behalve de toppen. Tent staat op zolder en temperatuur in de tent was regelmatig 35 à 36 graden. Even is niet erg, maar dagen achtereen….

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Op de warme dagen was het ook rond de 35 graden, nu rond de 30. Ik woon bovenin een slecht geïsoleerde flat met plat dak, kan dus behoorlijk warm worden.. helaas niet veel aan te doen.

Even stil geweest, maar wel zo netjes om dit verslag af te sluiten.

Vorige week maandag heb ik de dame omgehakt. Ze was zo geel geworden en begon te verschrompelen dat het niet veel langer moest duren. Een groot deel van de haartjes waren ook al bruin, dus ik vond het prima.

In het hokje rook je haar amper dus ik dacht dat zal met het knippen ook wel meevallen. Ik heb haar savonds rond 21u geknipt op mijn slaapkamer. Toen ik tussendoor even wat moest pakken en terugkwam op de kamer, wat een lucht. Dat had ik flink onderschat. Goede les voor de volgende ronde.

Door de warmte lagen de verwachtingen al laag. Het is gemiddeld +35 graden in het hok geweest, dus veel goeds kon het niet zijn. Uiteindelijk was het 111 nat, waar ik 20 gram van over hoopte te houden.

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn droogkist vinden haha. Op deze manier droogte ik het voorheen, en nu dus weer. Bevalt eigenlijk prima. Weinig geur, droogt langzaam en is zo in elkaar geflanst. Een plastic kist met wat gaten erin voor de luchttoevoer, rijst voor de vochtopname en verder elke dag 2x luchten.

Het eindresultaat: Uiteindelijk is het 32 gram geworden, meer dan de 20 gram die ik hoopte. Toch blij met een lekker potje wiet! Kunnen we weer even vooruit.

Oja! Begin deze week heb ik al een jointje gerookt, ik had paar kleine topjes in een lade gelegd zodat het wat sneller ging. De smaak was nog niet echt lekker, maar stoned was ik wel. Best een sterk wietje geworden.

Ps de eerste foto is van een paar weken voor het knippenIMG_20230714_070430.jpg
      Attached Files

Comment

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Thanks! Jazeker prima wietje voor een eerste ronde en met deze omstandigheden. Benieuwd of de feminised Banana Kush meer oplevert

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Week of 4/5 voorgroeien dan komt het goed, dan heb je meer plant dan wat je nu hebt gehad. Als het maar een lekker wietje is dat is het belangrijkste

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Ja ik heb haar 24 dagen laten voorgroeien met de gedachten dat ze dan voor mijn vakantie in september klaar zal zijn. Ik had er alleen niet over nagedacht dat het even duurt voordat ze in de bloei schiet ... Dus de is nog redelijk klein (wel redelijk gevuld), maar die had ik beter nog f kunnen laten groeien.

Achja zoals elke kweek leer je steeds weer wat bij en wordt het elke keer weer een beetje beter.

Kleine update van mijn tweede ronde in de mgb: Banana Kush.

Dame gaat lekker en ziet er gezond uit. Helaas wederom niet echt groot geworden. Ik verwacht er weer zon 30 gram van.

Ze zit nu in haar 6e week effectieve bloei en ik zit te twijfelen over het volgende. Ze ziet er al aardig ver uit, en ik ga in september 2 weken op vakantie. Ga ik haar volgende week al omhakken of laat ik haar tot iig na 20 september staan.. Als ik haar volgende week omhak kan ik wel met een gerust gevoel op vakantie.

Ik heb helaas geen microscoop om de trichomen te bekijken. Wat denken jullie?

IMG_20230821_174317.jpg
      Attached Files

Comment

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Mijn gevoel zegt toch wel voor de vakantie knippen. Er zit nu al zo'n berg thc op alleen de toppen zijn niet heel dik. Ik vraag me ook af wat het verschil gaat zijn als die dan nog 3 a 4 weken staat. Kunnen de toppen in de laatste weken nog flink groeien? De fast en vast in mijn andere kast heeft veel dikkere knoppen erop zitten en die moet nog even.

Heb je ervaring met het licht verminderen in de laatste weken? Wat is hier de theorie achter?

Deze staat indd in jouw oude kast, de eerste ronde. Deze Banana Kush ruikt zo goed en ziet helemaal wit van de thc, prachtig. Je kastje is goed terecht gekomen!

Hoelang heb jij over het drogen gedaan in de mgb?

En hoe staat het met jouw plannen ervoor, staat die tent er al? Ik zit t wachten op je volgende verslag 😜
        Last edited by MeneerRooktGraag; 21 August 2023, 21:43.

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Als de plant rijp is, is ze rijp. Als ze nog aan zou dikken de laatste 4 weken dan zou ze nog minstens 4 weken moeten uiteraard.

Het ziet er niet naar uit dat je met 4 weken extra 10 gram meer gaat oogsten, je kunt zelfs te lang bloeien waarna het thc percentage weer afneemt.

Over het lichtregime inkorten is natuur nabootsen einde seizoen is ietwat snellere afrijp. Je kunt ook nog denken aan sapstroom verstoren als klieven of bijvoorbeeld gewoon week compleet donker.

Maar los van alles, als je gewoon zonder gekkigheid 7 dagen voor je weg gaat alles knipt en te drogen hangt kom je er naar mijn mening precies mee uit hoor dat weekje eerder of later oogsten merk je ook waarschijnlijk niets aan!

Drogen rond de 6 dagen bij een gemiddelde vochtigheid van 50%+ en de fan gewoon op automatisch.

Nee tent staat niet, heb wel een leuke bestelling lopen en blijf dus mooi in de micro sectie hangen. Zal met een maandje of iets weer een verslagje starten, wellicht iets eerder.. 😊

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Ze staat sinds vanmiddag in het donker en dan hak ik haar dit weekend of na het weekend om. Een beetje op gevoel maar ik denk dat ze rijp is. Ik heb een microscoopje besteld zodat ik voortaan de trichomen kan checken, toch de beste manier.

Goed om te horen dat er weer wat op de planning staat Heyz . Het kweekvirus kun je niet te lang onderdrukken 😅

Thanks voor de info! Ik kijk uit naar je setup en verslag ✌️
    Bezig...
    X