Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubble gum auto / minigrow one

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bubble gum auto / minigrow one

Korting op 420shop
    Hi, eindelijk weer kweken!

Ik denk dat ik in 2019 mijn laatste kweek heb gedaan op mijn oude vertrouwde balkon. Na een verhuizing en samenwonen was het helaas niet meer mogelijk om te kweken. Na zo'n lange tijd begon ik het kweken toch enorm te missen en begon ik weer vaker op dit forum rond te neuzen. Hier zag ik de kweekverslagen in de mini growbox voorbij komen en direct na het eerste verslag was dat zaadje geplant, ik moest er een hebben. Wegens ruimtegebrek en dat het niet mag opvallen leek me dit een geweldig kastje. Nu heb ik dan eindelijk een mini growbox en kan ik ein-de-lijk weer kweken!

Dus hierbij mijn eerste kweekverslag in de mini growbox one. Ik heb gekozen voor een bubblegum autoflower. De reden hiervan is dat ik deze de laatste x heb gekweekt en ik vond dit een heerlijk wietje.

Mijn opstelling:
    - mini growbox one - bubblegum autoflower huismerk
    - canna terra potgrond
    - 11l pot
    - plagron groei en bloei voeding
    - plagron ph min

Het ontkiemen is gestart op 10-04, het zaadje is 12-04 in de grond gegaan en is sinds 15-04 boven. Nu loop ik al meteen tegen een probleem aan. Ik heb het idee dat de zaailing behoorlijk geel is..

Ik denk dat er meerdere oorzaken kunnen zijn. De luchtvochtigheid is 49% dit is veel te laag maar ik weet niet hoe ik dit omhoog krijg. En ik heb de potgrond iets ingewaterd.. dit heb ik me laten vertellen bij de growshop maar zodra ik het zaadje in de grond had gedaan kreeg ik hier mijn twijfels al over. Dit deed ik voorheen nooit en toen heb ik prima plantjes gehad (ook autos).

Wat denken jullie? IMG_20230416_171439_2.jpgIMG_20230416_171529.jpg

Geel is meestal teveel water.

Pot tillen voor water geven, zwaar is geen water.

En bij lichte pot doe je wat water in de tray.

Comment

Is het verstandig dit plantje eruit te halen en in een andere pot te planten?

Comment

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        amen

• MeneerRooktGraag
        MeneerRooktGraag commented
        Editing a comment
        haha oke ik blijf er vanaf, dank!

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        ook geen water meer, en geen voeding, tot over twee weken

Hebben jullie tips m.b.t. de luchtvochtigheid? Hoe belangrijk is dit?

Comment

• MeneerRooktGraag
        Editing a comment
        Dankje! Ik ben heel erg benieuwd wat voor leuke plantjes ik in dit kastje groot ga brengen, het is een fancy apparaatje. Ik heb hem nu naast mijn bed staan en het ziet eruit als een nachtkastje, en het geluid van de fan vind ik heerlijk om mee in slaap te vallen haha.

Jouw verslag Heyz volg ik ook al een tijdje, jouw dame ziet er echt heel mooi uit. Het viel me op dat je een extra fan hebt geplaatst, klopt dat? Ik vroeg me al af waar de fan zit van de minigrow maar ik kan m niet vinden, heb ook niet het idee dat die heel krachtig is. Waarom heb jij een extra fan geplaatst?

• Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        MeneerRooktGraag Ja ik heb er zelf ook eentje. Ga nu wel iets groter (mooie hobby). Maar op dit moment staat er een dame 5 weken in bloei.

Heb zelf een ontvochtiger gekocht, die zet ik in de kamer waar de box staat. Zonder nu tussen 60 en 67%
        Met ontvochtiger op 40% ingesteld is het in de box 50%

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ah kijk aan nog iemand met de MGB!

Luchtvochtigheid is beslist niet het probleem. Ik heb al wel een ronde of 5 erop zitten in de MGB en de RV zit soms zelfs onder de 40% en is in de groei bij mij altijd lager dan in de bloei.

Of een zaadje wat net niet potent genoeg is of teveel ingewaterd met foutieve PH waarde schat ik zo in.

Ik water meestal op de volgende manier in...
        15% van je potinhoud dus ongeveer 1.6 liter in jouw geval met PH 6.0
        Dit dan laagje voor laagje en de grond een beetje kneden en dan een dagje later het zaadje erin.

Vaak hoef je dan zeker 1 tot 2 weken geen water te geven tenzij je RV heel laag is waardoor er veel verdamping plaats vindt.
        Verder gebruik je dezelfde grond, PH min, groei, en bloeivoeding als mij.
        Canna grond is al behoorlijk bemest ik geef pas voeding vanaf omzetten naar bloei en dan eerst tot de topje gevormd worden geef ik groeivoeding.

Succes

Korte update: nu 8 dagen boven en ze groeit gestaag.

De pot was naar mijn idee lichter en de grond was kurkdroog, dus vandaag voor het eerst water gegeven.
      200ml met een pH van +- 6,5. Ik vertrouw mijn ph meter niet helemaal (goedkoop ding).

Ze lijkt ook helemaal bijgetrokken. Mooie kleur, geen gele blaadjes meer. Foto is voor de watergift.

Wat is dit toch een mooie hobby.IMG_20230423_070856.jpg

Comment

Gaat goed! Ik zou volgende keer wel de pot helemaal vullen met aarde. Meer aarde is meer wortels en je hebt iets minder snel droge aarde.

Comment

• MeneerRooktGraag
          Editing a comment
          Ja je hebt gelijk. Uit oude gewoonte van het buiten kweken heb ik de pot niet helemaal gevuld. Ik begon altijd vroeg en dan strekten de plantjes behoorlijk, zo kon ik het corrigeren. Maar ik kwam er hier al vrij snel achter dat dat bij deze kweek zonde is.

Achja, elke kweek leer je weer van en zeker de eerste binnen kweek.

Ik volg!

Comment

Goed begin toch wel, ziet er blakend uit.
          Ik volg ook. Succes!

Comment

Tijd voor een update.

Mevrouw is vandaag de dag twee weken oud en staat erbij als een flinke dame. Groeit gestaag.

Ze heeft nu pas twee keer water water gekregen, dat ga ik langzaam opvoeren.

Met de volgende watergift wil ik een klein beetje groei voeding mee geven, kijken hoe ze daarop reageert.

En ik wil haar binnenkort gaan toppen en LST toepassen, maar ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer het ideale moment daarvoor is, en dan met name in de minigrow box. Ze heeft nu 4 vertakkingen.

Tt +- 22c
            Lv +- 40%
            IMG_20230429_074012.jpg
            Last edited by MeneerRooktGraag; 29 April 2023, 07:52.

Comment

Autoflower niet toppen, en pas bij een week of 4 lst toepassen. Andere gaat je groei zo hard achteruit dat je een mini plantje er aan over houd.

Comment

• Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Ik sluit mij aan bij giinnoo AF kan je beter door LST sturen, dan te toppen. Meestal is er niet genoeg tijd om over de stress heen te komen, wat dus ten nadele is van je productie.

• Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                Ik doe lst vanaf 2 weken altijd en nog nooit klein plantje gehad. Ik denk dat dit ook wel oude theorie is aangezien auto’s steeds stabieler worden en sterker. (Of ik heb mazzel dat kan ook😂)

Vandaag begonnen met LST, en dit is ook de eerste x dat ik LST.

Het doet me een beetje pijn om de dame zo te mishandelen.

Een groot deel van de plant hangt nu ook tegen de grond en krijgt amper licht op deze manier. Het ziet er een beetje wreed uit.

Is dit de bedoeling?IMG_20230501_080038.jpg

Comment

• Lekkergroeien
                Lekkergroeien commented
                Editing a comment
                Goed bezig! Alleen als ik de foto bekijk lijkt het alsof je een nieuw topje afknelt met je bind draad. Je kunt beter een ruime lus maken en zorgen dat er niks tussen het draad en je stammetje zit.

• MeneerRooktGraag
                Editing a comment
                Dank voor de tips allemaal! Ik heb de lus iets subtieler gemaakt zodat die alleen om de stam heen zit. Ik ben benieuwd hoe ze zich nu gaat ontwikkelen. Ze lijkt al bijna weer recht op te staan.

• RickTerboeg
                RickTerboeg commented
                Editing a comment
                Wat giinnoo zegt daar had je nog wel even mee kunnen wachten, maar het begin is er. Succes

Update: vandaag 22 dagen oud.

Ze groeit als een malle. Ik geef haar om de 3 dagen 300ml water met 1,5ml groeivoeding, ph 6,5.

Geen gekke plekjes of zorgwekkende dingen. De LST lijkt ze ook niet veel last van te hebben.

We gaan rustig door ☘️✌️

IMG_20230507_082829.jpg

Comment

• Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Gaat lekker, mooie kleur heeft ze ook. Ziet er gezond uit. Kan inmiddels weer trainen zie ik...

Keep it up ✌🏻

• MeneerRooktGraag
                Editing a comment
                Ja ze gaat heel lekker! Sinds vandaag zie ik enkele plekjes ontstaan op het blad, maar nog niks zorgelijks. Even zien hoe dat zich ontwikkelt.

Bitterbal ik heb het trainen nog niet helemaal door, eig doe ik maar wat. De ene dag daarheen buigen de andere dag de andere kant op.

Ik heb het idee dat het trainen best lastig is als je de plant niet hebt getopt, je blijft haar van boven af naar de zijkant buigen en het lijkt zo nog niet egaal te worden. Waarschijnlijk doe ik het gewoon niet goed.

Wel erg leerzaam zon eerste binnenweek.

Tips zijn welkom 💯✌️

• Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                MeneerRooktGraag nee hoor valt mee. Sws is het niet aan te raden een AutoFlower te toppen ivm te veel stress en te weinig tijd om te herstellen. En jah, LST is om de 2 dagen opnieuw schikken en duwen. Zo snel dat de plat groeit. Probeer elke tak een eigen richting op te krijgen, zodat de toppen die daar later aan groeien de ruimte en t licht krijgen.

Flink gegroeid!

Comment

Vanmorgen met het trainen is er iets vreselijks gebeurd..

Ik maak gebruik van dunne en dikke plantbinders, een dunne plantbinder is door de hoofdtak heen gesneden en daardoor is er een flink stuk van de plant af.

Rip deze dame denk ik ... Heeft het nog zin om hiermee door te gaan?

IMG_20230510_094201.jpg

Comment

• Bitterbal
                  Bitterbal commented
                  Editing a comment
                  Lekker door gaan man, neem je verlies. Op deze dame lekker oefenen en dan de volgende je kennis gebruiken 😎

• Corleone1933
                  Corleone1933 commented
                  Editing a comment
                  Is hetzelfde als toppen, komen wel weer nieuwe scheuten naar boven, zou ook gewoon doorgaan.

• giinnoo
                  giinnoo commented
                  Editing a comment
                  Het is klote maar je hebt zat takken over! Lekker doorgaan

Zonde niets aan te doen, ze zeggen dat toppen niet goed is bij autoflowers maar naar mijn idee uit ervaring in de buitenkweek is het enige wat er gebeurt, stilstand en je kweek duurt langer verder niet veel. Grote kans dat die uitlopers die je nog hebt dikker worden dan normaal en je qua opbrengst uiteindelijk niets kwijt bent ten opzichte van de hele plant.

Zie het als mooi maar onbedoeld experiment.
                ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• MeneerRooktGraag
                  Editing a comment
                  Ja dat heb je goed. Het heeft me nu nieuwsgierig gemaakt naar hoe de plant zich herstelt en ontwikkeld. Ze lijkt het nog goed te doen, er zitten gelukkig nog aardig wat toppen aan.

We gaan het zien ✌️
              Bezig...
              X