Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haze kweekje, 3 soorten: Super Lemon Haze, Amnesia Haze, Silver Haze

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oudste amnesia 64 dagen oud
    amnesia 2 60 dagen oud
    Lemon Haze 52 dagen oud
    Silver Haze 49 dagen oud

11 dagen 12/12
    Echte bloei 3 dagen~

Jezus man... ik was niet voorbereid op dit soort stretch... Ik wist dat het hevig kon zijn omdat het sativa dominante planten zijn maar dit is er wat over.
    Tent is 1.7m grootste plants is intussen 1.3m zonder de pot, het ophangsysteem die bij de lamp zat kan ik niet meer gebruiken omdat ik hoger moet optrekken dan dat het aankan...

Heb dan zelf ophangsysteempje gemaakt van stalen draad, maar ze hangt nog te laag om naar mijn gedacht (15cm). Als ze nu nog groeien zal de filter eruit moeten en als dat nie genoeg is zal het een nieuwe tent worden van 2m hoog.

De sterkste stretcher (silver haze) zat enkele uren tegen de lamp met verkleuring en schade als gevolg... Hopelijk was dit niet genoeg stress om er een herma van te maken...

Zoals je ziet op de foto's beginnen ze kleine topjes aan te maken dus de echte bloei is intussen begonnen, normaal goeie 10-13 weken bloei dus het zal ergens rond begin herfst zijn dat ik mag oogsten

Voeding

EC 1.6 PH 6.3

Begonnen met bloeivoeding (2.5ml/L) groeivoeding zal ik nog geven tot de stretch volledig gedaan is, ik geef nu wel nog maar de helft 2.5ml/L

Ook eerste maal Power Buds gegeven, 0.5ml/L, samen met sugar royal 1ml/L, silica, roots (zal laatste keer zijn deze week),calmag, enzym.

AAB.jpg

AB.jpg

Silver Haze verkleuring/verbranding
    AAB1.jpg

AAB2.jpg

AAB3.jpg

AAB4.jpg

Silver Haze verkleuring/verbranding​
    AAB5.jpg

Fingers crossed dat ze stoppen met groeien

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nou, dan trek je die filter er toch uit!!!

• TegridyFarms
      TegridyFarms commented
      Editing a comment
      Is makkelijker gezegd dan gedaan, ik zou dan de filter en de afzuiger buiten de tent moeten hangen op een plaats waar niet veel plaats is... Ik zou het aan de muur moeten bevestigen maar dat doe ik liever niet, ik zoek het nog uit... zou liever hebben dat ze gewoon stoppen met groeien en focussen op toppen aanmaken

Alles gedaan wat ik kon doen om te voorkomen dat ik nieuwe een tent zou moet kopen, de toppen zitten gemiddeld 10cm van de lamp. De silver haze zit er 2cm vandaan...

Afzuiger en filter zijn uit de tent, heb dan zelf "ophangsysteem" gemaakt zodat ik de lamp op een maximum hoogte kon hangen, ze kleeft bijna tegen het plafond van de tent...

Buigen kon ik niet doen, heb het geprobeerd maar ze beginnen te breken als ze je ze meer de 30° buigt. Desondanks de sterke stretch zijn de takken bovenaan redelijk dik...

De toppen moeten dan nog beginnen groeien... die stretch heeft nogal roet in het eten gegooid als het op een stress free kweekje aankomt

Gelijk is het veld intussen niet meer de ene top zit soms 10 cm dieper dan de andere... heb eigenlijk de controle verloren toen ik switchte naar 12/12...

Enige dat nog rest is vragen op het forum wat jullie zouden doen... ik zie niets anders dan een 100x100x200 tent te moeten kopen, huidige is 70x70x160.

Planten zelf zijn trouwens kern gezond de stretch is er bijna uit, het is nu een goeie 0.5cm per dag die erbij komt enkele dagen geleden was het nog bijna 2cm/dag.

Vandaag ook gelollipopped, er kwam nogal vanaf maar zou normaal veel minder tot geen fluf hebben dit maal.

20230704_194545.jpg

20230704_194553.jpg

20230704_194602.jpg

20230704_194609.jpg

20230704_194615.jpg

20230704_194620.jpg

20230704_194627.jpg

20230704_194641.jpg

20230704_195918.jpg

Intussen 18 dagen 12/12

Foto's geven nogal een vertekend beeld van hoe dicht ze werkelijk zitten, maar ook al zouden ze die dichtheid aankunnen de warmte van de lamp en daardoor de verdamping van terpenen eenmaal ze er zijn, zou minder smaak betekenen eenmaal ik oogst... Ze zullen ook de volledige zomer meemaken en we hebben nog niet echt een hittegolf gekregen, waar ze staan word het snel 30°c als het buiten 25°c is...

Comment

Update ivm de wilde planten

Intussen nieuwe tent besteld, de silver haze heeft nog geen zin om te stoppen ze groeit nu tussen de lamp door... Het is eigenlijk grappig om te zien... lamp staat nu op 50% sterkte. Zo is de hitte wat minder en zullen ze minder snel verkleuren, hoop ik...

Vandaag zijn we intussen 3 weken 12/12... ze gaat nu wel bijna gedaan hebben zeker...

Tent komt in de loop van volgende week toe, zal ze dan voorzichtig verhuizen

20230707_194610.jpg

20230707_194655.jpg

Nog 10 cm en ze is de groote van m'n tent (met pot 160cm) Het was stresserend om ze maar te zien groeien zonder stoppen, maar sinds die tent op weg is ben ik wat geruster, wel frustrerend om de lamp niet op volle kracht te kunne gebruiken, maar liever dat dan men planten te verbranden. Zou ook niet langer dan een week ofzo zo zijn, tent is trouwens een 100x100x200cm van Mammoth.

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Knakken een optie?

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Op dit moment is het geen optie meer, het is wachten tot de tent er is en hopen dat ze het niet te erg vind om tussentijd tegen de lamp te zitten

Amnesia # 1 78 dagen oud
      Amnesia # 2 74 dagen oud
      Lemon Haze 66 dagen oud
      Silver Haze 63 dagen oud

25 dagen 12/12, echte bloei 17 dagen~

Het was nogal een stressvol dagje ​om 4 gestretchte planten die zich volledig gezet hadden in een 70x70 tent te verhuizen naar een andere tent... Scrog netje had pech en moest eraan geloven, anders kreeg ik ze er nie uit. Heb intussen nieuwe besteld want nu staan ze onstabiel, voorlopig zijn ze onderaan gebonden om knakken te voorkomen.
      Toen ze er eenmaal in zaten en ik dacht dat alles in orde was kom ik er de dag nadien achter dat ik bovenaan de tent een inlaat open heb laten open staan dus 24 uur licht gehad
      Ik zal gewoon doen alsof er niets gebeurd is en hopen dat ik geen ballen tegen kom

Eenmaal het nieuwe scrog net er is zal ik de toppen wat beter verdelen want nu staan ze op een manier dat voorkomt dat ze omver vallen.

20230717_183503.jpg

20230717_202151.jpg

20230717_202201.jpg

20230717_202206.jpg

20230717_202211.jpg

Intussen beginnen ze lekker te ruiken, hopelijk is het smooth sailings vanaf hier...

Attached Files

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Denk dat de dames blij zijn met wat meer ruimte

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Denk ik ook, er is ook veel meer adem ruimte wat goed is als we weer eens rond de 30° zitten

Scrog netje ontvangen vandaag en de toppen met het meest potentieel naar het midden gezet, bij deze is de verhuis officieel en eindelijk gedaan

Die lange top in het midden die wat scheef staat (is van de zilver haze) heeft eindelijk gedaan met groeien en is de reden dat ik 150€ ging uitgeven aan een nieuwe tent, hopelijk groeit er een bud aan die z'n weerga niet kent een mens mag hopen natuurlijk

Ze krijgen nu geen grow, roots en calmag meer. Wat ze wel krijgen is sugar royal, bloom, power buds en enzym. EC 1.6 PH 6.2~ 1 liter om de 3 dagen of als ze eerder dorst krijgen.

20230719_181505.jpg

20230719_181509.jpg

20230719_183755.jpg

20230719_193826.jpg

Zoals je ziet op de laatste foto schiet er van mijn gelijk veldje zoals het was voor de 12/12 niet veel meer van over Nu ik merk wel dat de lemon haze (links achter) en de silver haze (rechts achter)
      veel sneller op zwellen dan de 2 amnesias. Is het omdat ze dichter bij de lamp staan of ze zijn gewoon sneller, geen idee. De bladeren van de silver zijn ook een lichter groen en zijn licht geel van kleur wat aangeeft dat ze meer voeding wilt dan de rest (denk ik). Dus met beetje geluk oogst ik ze week of 2 vroeger dan de amnesias en kan ik de lamp wat zakken... we zien wel... voor nu ben ik blij dat ze weer op hun gemak staan

Comment

Ja ze geven v katoen, lijkt alsof dat eind 'te dicht' wel lekker vonden of toch een goeie basis was
      Aardige knotsen in spe
      Veel succes nu
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• TegridyFarms
        TegridyFarms commented
        Editing a comment
        Heb ik ook zitten denken, het was sowieso te dicht om de lamp op 100% te kunnen zetten (lamp stond op 50% sterkte), maar die afstand en lichte sterkte zou idd wel eens een goeie basis geweest kunnen zijn. Dat het aardige knotsen worden hoop ik ook, ze heeft alvast zin in

Amnesia # 1 85 dagen oud
      Amnesia # 2 81 dagen oud
      Super Lemon Haze 73 dagen oud
      Silver Haze 70 dagen oud

32 dagen 12/12, echte bloei 24 dagen~

Ze dikken lekker aan, lemon en silver staan veel dikker. Komt vooral ook omdat deze 2 niet getopt zijn en ze staan wat dichter bij de lamp, beide amnesias zijn getopt.

Ik heb ze wat teveel voeding gegeven dus ze hebben overal verbrande punten, vooral de lemon had het erg. Heb ze allemaal 2 watergiften klaar water gegeven, niet meer dan anders gewoon geen voeding. Potten zijn klein genoeg denk ik om de EC snel te doen zakken met 2x de voeding achterwege te laten, EC zal ik nu ook niet verhogen of verlagen zit op 1.6, PH 6.3~.

De silver staat het dikst maar trichomen heeft ze veel minder dan de andere 3, zal hopelijk wat later komen.

20230731_185603.jpgLemon Haze

20230731_185706.jpg Lemon Haze

20230731_185715.jpg Lemon Haze

20230731_185721.jpgAmnesia # 1

20230731_185738.jpg

Het is spijtig dat het veld niet gelijk is, want alles die aan de zijkant staat is de helft van dikte als de toppen binnenin

20230731_185850.jpg Silver Haze

20230731_185856.jpg Silver Haze

De silver blijft een gele schijn hebben, misschien omdat ze dicht bij de lamp staat ? Denk niet dat het een tekort is aan voeding, eerder te laag ph. Het kraanwater is redelijk wat lager in ph geworden in vergelijking met de vorige kweek (van 7.6 naar 6.8~). Hierdoor is het water na de voeding eerder rond de 6.2 ph soms 6.1, in combinatie met de verbrande punten denk ik dat de grond teveel zouten heeft en te zuur is. De keren die ik water gaf zonder voeding was de ph 6.8, zou hopelijk genoeg zijn om het wat op te trekken rond de 6.5

Ik denk maar luidop, ik zou beter het afvloei water eens meten, maar ik verzuip ze niet graag en heb daardoor nooit afvloei. Vorige kweken hadden ze altijd enkele dagen nodig toen ik teveel water gegeven heb, de LV is ook hoog dus ik vermijd het liever.

But so far so good, ze ruiken ook heerlijk

Attached Files
      Last edited by TegridyFarms; 31 July 2023, 20:17. Reden: typfout

Comment

Ik had toen ik de planten verhuisde naar de grotere tent bovenaan een inlaat vergeten te sluiten, ze hadden toen volgens mij 24 uur licht gehad.

Maar dit filmpje van Dr. Bruce Bugbee =>
        toont aan dat er eigenlijk totaal geen probleem was. Ze hebben in de verste verte nooit "gezien" dat die inlaat open was.

Als je geen zin hebt om het volledig te bekijken ga naar 15:40 (raad aan van wel, het is zeer informatief).
        Daar heeft hij een voorbeeld hoe jezelf kan testen wat teveel licht is, aan de hand van een kinderboek met grote duidelijke letters. Kan je die boek lezen in het "donker" ? Dan is er teveel lichtvervuiling, kan je het niet lezen dan is er geen probleem.

Ik weet voor een feit dat het sws te donker was in die tent om een boek te lezen zelf met die inlaat open, ben blij dat er onderzoek naar gedaan is want het was toch iets die ik soms aan dacht.

Ze zijn zeer gevoelig aan licht, maar toch wel minder dan wat we vanuit gingen. Zelfs een volle oogst maan op een nacht zonder enige wolk zal cannabis niet zien...

Allemaal zeer interessant dit

Comment

• LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Over het algemeen mag je er best vanuit gaan dat deze man de waarheid vertelt hoor. Ik heb toevallig een paar maanden geleden een video van hem toegestuurd gekregen waar mensen interessante vragen over hadden. Ik ben toen wat gaan graven en de studies die hij gebruikte had hij zelf uitgevoerd op kosten van NASA - NASA doet niet alleen ruimte onderzoek, maar ook alle andere aardwetenschappen en natuurkunde, maar ook zaken als de HACCP hebben zij opgesteld. Wetenschappelijk zijn de resultaten zuiver. De presentatie van die resultaten is echter wat.. Nouja, een mooi voorbeeld van hoe je mensen iets aan kunt smeren op basis van wat manipulatie in de marges.
          Als het gaat om die silicaten, is het leuk om de titel van die poster eens na te zoeken die in de video zit. Je komt dan via google op een website uit waarbij de gehele poster te zien is (gemaakt door de presentator) en ik kan iedereen adviseren om die eens zelf te bekijken. De gemiddelde stoner denkt niet over de gevolgen na van zo'n bodemschommeling. Maar als we dat eens wel zouden doen.. Dan heeft zijn geadviseerde product geen enkele praktische waarde; de plant overleeft dat niet. Volgens mij vergeet hij dat belangrijke aspect te benoemen zelfs.

• Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik heb met me eigen ogen gezien, hoe foto wiet planten gingen bloeien in een tuin waar snachts behoorlijk veel licht brandde.
          Sommige van de planten stonden snachts echt letterlijk onder een gewone lamp, minder als een halve meter afstand.
          De grote vraag voor binnen kweken is natuurlijk hoe de planten reageren op schommelingen, in de hoeveelheid licht.

Ik kan niet zeggen of de buitenplanten zich gewoon aanpassen, of totaal geen last hadden van de lampen snachts.
          Verbaast was ik wel.

Enige wat ik er wel van leerde, is dat het nachts niet 100% donker hoeft te zijn, iets wat het in mijn tuin in de stad ook vrijwel nooit is.

Ik ga nu die video kijken.

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Gps hopelijk had je er wat aan, ik vond het alvast geruststellend. Ze zijn zeer gevoelig maar niet zo erg als ik dacht. Toen ik een nieuwe tent aankocht zat er in de plooien redelijk wat piepkleine gaatjes die ik allemaal gedicht heb met zwarte silicone nagellak. Als je dit filmpje bekijkt zal dat waarschijnlijk niet nodig geweest zijn

Amnesia # 1 106 dagen oud
        Amnesia # 2 103 dagen oud
        Super Lemon Haze 94 dagen oud
        Silver Haze 81 dagen oud

53 dagen 12/12, echte bloei 45 dagen~

Het begint langzaam op zen einde te lopen, toch voor de lemon haze want deze zie ik over 2 weken wel klaar zijn. Ze staat mooi dik en alle trichomen zijn troebel, als ik wat meer amber zie en als ze wat verder gerijpt is zal ze waarschijnlijk in de eerste week van september om

Amnesia 1, zal waarschijnlijk weekje ofzo na de lemon aan de beurt zijn. De silver haze en de amnesia 2 nemen hun tijd, daar zijn bijna alle haren nog wit. De amnesia 2 heeft als enige enorme veel vergeelde bladeren, ze had waarschijnlijk nog iets langer groeivoeding willen krijgen... de andere 3 zijn nog relatief groen in vergelijking.
        Denk dat de silver haze nog goeie maand nodig zal hebben om volledig klaar te zijn en de amnesia 2 rond de 3 weken.

EC zit ik op 1.3 en daar blijft het bij tot de oogst. Kleine maand geleden zat ik op 1.6 maar dat was teveel met verbrande punten als gevolg, is sinds verlagen van EC niet verder gezet.
        Om de 2 dagen 1.5l water, PH schommelt constant tussen 6.3 en 6.8

Terwijl ze allemaal wel mooie toppen hebben is de silver haze toch wel een geval apart, je ziet duidelijk het verschil met getopte planten. De toppen zijn enorm dik (voor wat ik gewend ben) lang en zwaar. Ik beklaag het me ergens dat ik de amnesias getopt heb... Risico op top rot is natuurlijk wel groter maar er is geen moment dat de 2 ventilators niet draaien.

Geur is enorm sterk, staat de afzuiging even af en het is alsof ik 40 planten kweek in plaats van 4
        Het is een zoete tropische geur met peperachtige tonen, ik ruik altijd wel iets anders als ik aan een top ruik, zalig is dit

1.jpg Links achter lemon haze, Rechts achter Silver haze, Links vooraan Amnesia 1, rechts vooraan Amnesia 2

Desondanks dat ik alles kaal geplukt heb na de stretch is er onder het net toch vol met fluff gaan groeien, ligt dit aan mijn timing? Want ik durfde het er meer afhalen toen de bloei echt begonnen was.
        2.jpg

Lemon
        3.jpg

Lemon
        4.jpg

Lemon
        5.jpg

Lemon
        6.jpg

Silver Haze
        7.jpg

Silver
        8.jpg

Silver
        9.jpg

Silver
        10.jpg

Amnesia 2
        11.jpg

Amnesia 2, zoals je ziet is ze redelijk vergeelt in vergelijking met de rest​
        12.jpg

Besef net dat ik geen individuele foto's heb van de amnesia 1, zal die later nog uploaden want het licht is uit in de tent.

Na deze kweek zal ik het compleet anders doen. Heb redelijk wat nieuwe inspiratie op gedaan via het forum , het zullen er 16 worden in 6l potten met 1 week groei en daarna 12/12.
        Het zullen allemaal sativa dominante planten zijn, (kweek ik het liefst) welke het zullen worden zal ik nog zien, heb intussen al 20 maal van gedacht verandert... teveel keuze is voor iemand zoals mezelf een hel Nu ja eerst dit afwerken

​​
        Attached Files
        Last edited by TegridyFarms; 24 August 2023, 00:48.

Comment

• Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Nog een 4 tal weken geduld en je hebt superveel lekkere wiet! Goe bezig 😜🤘

• Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Zijn mooie toppen, die witte bloeihaartjes komt door de vossestaartjes, dat is tweede, misschien al wel derde bloei, dit wil niet zeggen dat hij nog niet klaar is, zou gewoon goed de trichomen checken, ziet er goed en lekker uit, op naar de laatste loodjes, suc6.

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Captain fantasy ik ben benieuwd wat het zal worden, het zijn allemaal soorten (buiten de amnesia) die ik nog nooit gerookt heb

Corleone1933 Dit is de eerste maal dat ik hoor dat er meerde bloeis zijn, ik dacht dat ik vossenstaartjes had door ofwel stress of de genetica. Als je foto's opzoekt van super silver haze van greenhouse zie je al snel dat het veel voorkomt bij dit soortje. Ik trek morgen direct die tent open en zal eens de trichomen checken. Heb intussen nog maar enkel de lemon en amnesia 1 bekeken, misschien ben ik wel veel dichter bij oogst dan wat ik dacht
          Last edited by TegridyFarms; 24 August 2023, 00:50.

Gisteren toprot ontdekt in de Lemon Haze, was in zeer vroeg stadium dus er is gelukkig amper verlies. (gevonden in de dikste top)

Na bevestiging te vragen op het forum heb ik ze dan maar direct geoogst, kan gelukkig zeggen dat ze eigenlijk zo goed als klaar was, veel troebele trichomen en hier en daar al amber. Vandaag de andere 3 bekeken en ik zie niet direct iets, heb bijna alle suikerblaadjes eens getest om te kijken of het makkelijk lost maar heb niets gevonden.
        Eenmaal ik plaats heb in de mini grow, die ik nu gebruik als droogkastje, oogst ik beide amnesias en daarna de silver.

Niet echt de manier dat ik aan oogsten wilde beginnen maar het kon veel erger, 4-5gr verlies (geschat droog) is niet veel. Het was de afgelopen weken enorm vochtig dus het zat er aan te komen... Klein mirakel dat het zo laat in de bloei gebeurd want afgelopen weken hebben we hier veel regen gehad. LV was gemiddeld 60% als de lamp uitging 90% ventilators en afzuiging stonden wel constant op max.

ttttt.jpg

20230825_192816.jpg

Ik moet zeggen ook al is het niet veel verlies, om na al die moeite je wiet te moeten doorspoelen in het wc is godverdomme pijnlijk

Comment

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          Het is de eerste keer dat ik toprot ontdek en ik zag het 1 uur voor de lamp uit ging dus ik was wat paniekerig. Wilde geen risico lopen om het nog eens 12 uur de kans te geven om verder te zetten dus idd, beter safe than sorry. Het knipfestijn zal voor volgend weekend zijn

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik controleer ook savonds op toprot met de flitster aan van de tel. Werkt prima.

• TegridyFarms
          TegridyFarms commented
          Editing a comment
          zal sowieso bij de volgende kweek regelmatig checken op toprot eenmaal er buds zijn

Bij deze is alles geoogst en gedroogd

Lemon Haze 50gr 9 weken totaal vanaf switch naar 12/12. Spijtig van de top rot had anders rond de 60gr geweest.

Amnesia # 1 60gr (9 weken en 3 dagen12/12)

Amnesia # 2 80gr (10 weken 12/12)

Silver Haze 90gr (10 weken 12/12, zelfde dag als amnesia 2 geoogst)

Komt op een totaal van 280gr pure buds heb een goeie 25gr aan fluff, mijn beste oogst tot nu toe

Smaak van de silver is mijn favoriet het heeft een enorme kerk/houterige geur en smaak, eerste dagen na de oogst rook die naar kattenpis .

Amnesia # 2 smaakt exact als de amnesia van men vorige kweek. Amnesia # 1 smaakt niet lekker en ik heb er zaad in gevonden het effect is er wel maar het ziet er minder uit en ruikt niet echt lekker...

Lemon haze is een beetje als de silver maar met een duidelijke citrus smaak in, van deze word ik knetter stoned en niet high zoals bij de amnesia en silver

20230929_194649.jpg

AMNESIA # 2
        Amnesia 2.jpg

SILVER HAZE
        silver.jpg

AMNESIA # 1
        amensia 1.jpg

LEMON HAZE
        lemon.jpg

Alles zit nu in potten te curen na 2 weken drogen terwijl ze al lekker smaken gaan ze met de tijd nog beter worden natuurlijk

Ik ga voor een maandje ofzo een slot op de tent zetten en even niet kweken, alles is er om nieuwe kweek te starten enkel de soortjes moet ik nog uitzoeken

Geen idee of de nieuwe toevoeging (plagron power buds) voor een snellere oogst gezorgd heeft maar voor sativa dominante planten is gemiddeld 9 weken zeker niet slecht. Had gerekend op gemiddeld 11 weken.

Jongste plant heeft ook het meest opgebracht, 2 weken jonger dan de rest maar gemiddeld 25gr meer dan de rest.
        Nieuwe tent die ik kocht begin de bloei om haar ruimte te geven was dus goeie investering

Volgend kweekje zal voor eind november zijn, we zien wel

Comment

Bezig...
        X