Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek (Micro / 5x Big Bang Autoflowers)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek (Micro / 5x Big Bang Autoflowers)

Korting op 420shop
    IMG_20110514_220944.jpg

Ik had al gelezen dat dit redelijk lang kon duren maar dit waren toch wel de meest agonizing dagen van de hele kweek tot nu toe. Niets deprimerender dan 6x per dag zonder resultaat checken of er al iets van leven te bekennen was. Maar na een paar dagen kwamen de eerste dan toch daadwerkelijk omhoog!
    IMG_20110518_120501.jpghttp://www.jointjedraaien.nl/wietfor...m-experimentje

mogelijk_probleem.jpg

Toen werd ik helaas ziek en heb ik 2 weken geen foto's meer kunnen nemen, dus we maken een klein sprongetje in de tijd. We gaan twee weken verder waar de plantjes al behoorlijk vorm aan het krijgen zijn.
    BkHyV.jpg Zie Gregor het mongooltje rechts achter

Maar onee, gele blaadjes... Wat is er aan de hand?! Het leek me dat de plantjes een beetje te groot werden voor deze babybakjes dus zijn ze verplaatst naar de grote bak waar ze toen op stonden. Dit heeft uiteindelijk zeker geholpen maar achteraf gezien zou ik toch een andere bak gekozen hebben aangezien deze namelijk maar ongeveer 50% van de grondoppverlakte gebruikt. Wel zag je meteen dat mijn plantjes weer vrolijk werden.

IMG004.jpg (Inmiddels ook een andere camera)

Maar ik maakte een tweede fout. De dag dat ik ze verplaatst heb naar de grote bak had ik toevallig ook voeding gehaald (Canna Terra Vega) en dat wilde ik natuurlijk meteen uitproberen. Ik keek op het kweekschema en daar stond 50ml/10l, dus volgde ik dat in mijn oneindige onwetendheid netjes op. Maar de gele blaadjes gingen niet weg... ze bleven maar komen... Ik snapte niet helemaal waar dit aan zou liggen, aangezien volgens mij de eerste gele blaadjes duidelijk door de potten kwamen (waren ook helemaal vol met wortels), dus wat was er nu mis? Uiteindelijk met behulp van dit forum erachter gekomen dat het dus inderdaad de voeding was en 20ml/10l een stuk realistischer was voor de grootte van mijn plantjes. Wat is nu de les die we hier uit geleerd hebben? Inderdaad, bij problemen nooit twee variabelen tegelijk aanpassen want dan heb je geen idee meer wat er nu precies veranderd en dus aan het gebeuren is.

IMG007.jpgIMG006.jpgIMG005.jpgIMG008.jpg

Vond ook nog een kraker in mijn planten, geen idee wat het is maar hij ziet er uit als een freaky motherfucker o.o' (vooral met zoom)
    IMG018.jpg

Maar goed, voeding dus aangepast en jawel hoor, gestaag ging alles weer verder en de gele blaadjes werden langzaam geschiedenis. Met deze problemen uit de weg geholpen kon het groeien weer flink door gaan en jezus christus dat gebeurde ook. Ik wist wel dat wiet snel groeide maar toen de bovenstaande plantjes binnen twee weken in de planten hieronder veranderde was ik toch wel behoorlijk impressed. Hoewel Gregor hier bijna niet te zien is (wat ook het probleem was), werd ik toch een beetje angstig voor zijn gezondheid aangezien hij veruit de kleinste plant bleef. Uiteindelijk heb ik besloten om hem eruit te halen aangezien er waarschijnlijk toch niet veel af zou komen maar hij wel flink aan het wortelen was (en 5 planten is misschien al wat aan de ruime kant voor deze bak). Maar we gaan hem natuurlijk niet vermoorden, hij is netjes uit de bak gevist (met wat wortelschade daar gelaten) en guerrilla in het bos gezet. Andere mensen of dieren waren het hier blijkbaar een stuk minder mee eens, want een week later vond ik alleen de omgeknakte stam nog terug. Voor Gregor was het officieel game over.

Maar niet getreurd want haar zusjes groeien nog keihard door:
    IMG076.jpgIMG077.jpg en nog iets later IMG081.jpg

Omdat ik soms een beetje disorganised ben heb ik vervolgens een week (of langer?) geen foto's meer genomen, maar inmiddels zijn zich mooie bloemen aan het vormen. Vooral de middelste en de plant rechtsachter zijn enorm groot gegroeid en de andere blijven wat achter. Is ook niet heel gek, want vooral de middelste plant is de meest asociale plant die ik ooit heb mogen ontmoeten. Overal gooit hij zijn bladeren heen, of dat nou andere planten zonder licht zet of niet (foei...). Ik heb ze een paar dagen geleden ook getopt. In tegenstelling tot wat de meeste guides zeggen heb ik ze lager getopt dan alleen de bovenste groeispurt (misschien is dat ook wel wat de guides zeggen en snap ik het gewoon niet, dat kan ook). Dit naar aanleiding van het volgende filmpje:

Ok ik mag blijkbaar maximaal 15 files per bericht toevoegen, dus de rest post ik hieronder.
    Attached Files
    Last edited by loki; 28 June 2011, 14:39.

IMG140.jpgIMG138.jpg

Andere plant heb ik getopt op een schaar (wel eerst steriel gemaakt met kokend water en zeep), daar heb ik wel gewoon de bovenste gedaan want er waren niet echt veel interessante plekken om hem te kunnen toppen.
    IMG129.jpg

Daarnaast heb ik een andere plant (die ik als eerst getopt had) met een heel vreemd probleem waar jullie in jullie oneindige wijsheid hopelijk bij kunnen helpen. Een paar dagen nadat ik deze plant had getopt (en was gestart met bloeivoeding... weer het probleem met 2 variabelen?!) ging hij enorm vage gele blaadjes vertonen. Ook heeft hij in de oksels niet echt veel haar (of uberhaupt toppen...) en het lijkt er op alsof er bij 1 oksel (zie 2e onduidelijke plaatje...) een soort bolletje zit, maar niet hetgeen wat je zou verwachten van een mannelijke plant. Kan het zijn dat het een herma is geworden? Zou dat ook de bladeren verklaren (nee toch?)
    IMG122.jpg IMG137.jpgIMG143.jpgIMG141.jpg

Ik vind het maar vreemd (en eng... to say the truth). Ik heb al met een plantenspuit water verneveld om te kijken of er misschien spint of iets dergelijks op zit (aangezien dat ook soortgelijke bladeren zou moeten geven), maar ik kan niets vinden en zie ook niets lopen. Nou heb ik geen loep, dus als niemand iets anders weet moet ik dat nog even fixen want ik heb er weinig zin in dat het ook naar mijn andere planten overslaat. Zou het misschien anders een infectie kunnen zijn van het toppen? (die heb ik ook gewoon gescheurd, maar wel voorzichtig).

Na dit paniekerige verhaal gewoon nog een paar mooie foto's:
    IMG127.jpgIMG130.jpg

Ik ben benieuwd wat er af gaat komen en vooral of het wel voor mijn zomervakantie klaar zal gaan zijn. Want ik ga namelijk 18/07 3 weken weg en dan wil ik het eigenlijk wel geoogst hebben (liefst zo laat mogelijk natuurlijk). Dus ik hoop dat er dan wat te oogsten valt, het zal niet allemaal amber zijn oid maar zolang het maar te roken is eigenlijk ^.^ Na deze kweek kunnen we eens met de ervaring van nu een kweek in alle rust laten staan.

Nog een vraag, omdat ik 's nachts vrij slecht tegen geluid kan doe ik de fan uit en zet ik de kast volledig open. Op zich levert dit geen problemen op met licht want ze staan constant op 18/6 en ik slaap zelf toch meestal wel iets langer dan 6 uur, maar kan dit nog op een andere manier kwaad?

Stay tuned for more ^_^
    Last edited by loki; 29 June 2011, 13:26.

Comment

Bezig...
    X