Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mgb kweekverslag groentje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Inny minny miny mo.....
    Attached Files

Comment

Poging 2, mijn keuze is gevallen op de Black Widow.

To be continued...
      Attached Files

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Dus in het koffiefilter ermee as we speak?

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Zit ze inmiddels al weer 2uurtjes in. 😁

Dag beste mensen vraagje,

Wanneer m'n zaadje ontkiemt is wil ik haar hier in planten om mee te beginnen(zie pic), zodra ze dat hutje is ontgroeid moet ik haar verpotten.
      Nu heb ik een potje van 7,5L en haar eind pot van 15L, wat is wijsheid, haar direct in de grote pot of eerst het tussenpotje?

Bij voorbaat dank!
      Attached Files

Comment

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Je kan ook een doorzichtig potje nemen en dat in een donker potje steken. Dan kan je altijd eens gluren naar de wortelen of die een kluit vormen😉.

Verder luchtige aarde met iets voor af te wateren in zoals bvb. Hydroton of perliet. Harde brokken aarde verpulveren. Als het uw eerste keer is weet dat er voorgemaakte mixen zijn die je kan kopen. Voor een beginnend plantje geen zwaarbemeste dingen nemen of het plantje gaat verbranden.

Vb hiervan is de plagron lightmix of zelfs van die stekaarde en dan zelf wat aflengen met iets voor de om af te wateren 😉

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Hoe groter de pot, hoe groter de plant
        Hoe meer ruimte de wortels krijgen
        Hoe meer hij groeid boven de grond
        Ik heb het verslag niet goed door gelezen
        Dus ik weet niet of je nog autoflowers hebt of fotoperiode
        Autoflowers adviseren ze direct in de juiste pot te doen, om stress te voorkomen
        Ivm haar korte levensduur en de weinig hersteltijd die ze dan heeft

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dank allen voor jullie input!

Ik ga het ontkiemde zaadje in het plastic bakje doen wat ik in de 7,5L zal steken zodat de wortels geen licht vangen, zal 'm daarna gewoon in de 15L planten.

Oorspronkelijk geplaatst door Babz View Post
      Poging 2, mijn keuze is gevallen op de Black Widow.
      Huismerk van wietzaadjes. Een perfecte keuze! Ik heb haar zelf namelijk ook Als gratis zaadje!
      ........zeer ontspannen en geeft je een blij en euforisch gevoel, tevens maakt ze je creatief en actief.....
      Wie wil dat nu niet?

Ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Mijn exemplaar is buiten gezaaid op 26 mei en kende een voorspoedige ontwikkeling tot de rampzalige ochtend van 21 juli. Zo goed als gefileerd door een hagelstorm bui. Toch weer wat hersteld tot bijna de helft van het beloofde volume. Indien hennepplanten ook PTSS kennen dan zal zij daar zeker ook mee te maken hebben. Ze ziet er wat typisch uit en vertoont vooral veel popcornbloei. Ik inspecteer haar wel bijna dagelijks op bananen en zo. Weet je, ik krijg na al die weken echt een band met mijn planten en kan maar moeilijk wat weggooien. Misschien een verkeerde emotie, we zullen zien.

Ontkiemd in de grond in een mini ontkiem bakje, na tien dagen overgezet in een 1.5 liter pot en na 3 a 4 weken in de definitieve 20 liter pot.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dat is een haat liefde verhouding in mijn beleving, er is liefde tot er geknipt moet worden dan komt de haat wanneer ze eenmaal allemaal ingepot zijn groeit de liefde weer razend snel.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Yep, iedereen wilt zoveel mogelijk dikke toppen totdat je moet gaan knippen.
        Eerste paar toppen zijn leuk maar dan veranderd de sfeer al snel 😂🍀

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Koud zweet breekt me al uit als ik er aan denk dat ik over een week of 5 weer sta te kutte

Ik volg!

Comment

Daar gaat ze dan! 😍

Black Widow fem, day 1.🌱

Edit: ik zie dat we back to the future gaan met m'n 14-09.😁
        Attached Files
        Last edited by Babz; 13 September 2023, 18:58.

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hoeveel Watt lamp heb jij eigenlijk?

Bo$wachter
        Attached Files

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Idem, maar voor een beginner zoals ik is het leren lezen van het plantje, haar groei en bloei van dichtbij mee te maken al enorm leuk. 😊

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          En als je het goed doet gaat het de beste wiet zijn van je leven.
          Ik merk dat altijd als ik wiet van vrienden rook dat die van mij toch altijd een stuk zachter is op de keel…..En een hardere slag de bank in😂
          Heeft puur te maken met het geduld voor een goed afgerijpt schoon wietje.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ketelhuis Dat is uiteraard het streven!

Goeiemorgen beste mensen,

She's alive, alive I say! " 😍

Nou daar is ze dan, ik had haar met het worteltje naar boven geplant zodat het zaadje niet aan de lobblaadjes zou blijven vast zitten.
        Je ziet het zaadje er dan ook naast liggen, dus dat was een goede tip om het zo te doen.
        Het ene blaadje ziet er een beetje zielig uit maar dat moet de pret niet drukken. 😊

To be continued...
        Attached Files

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Klopt, ik reken ook vanaf dat spap hem er instak. Zo iets geef je natuurlijk niet op omdat je zo langer je toeslagen krijgt.. 🤷🏼‍♂️

• Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          En ik tel weer vanaf dat de kopjes boven zijn🤷🏼‍♂️

Je zult er al snel achter komen dat in de kweekwereld we het allemaal goed hebben en allemaal fout.

Net als de wc rol ophangen, velletje aan de voorkant duh.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ketelhuis Hahaha ja heb 't gemerkt
          😁

Oh en idd, velletje voorkant natuurlijk! 😁

Einde van de zomer besloten m'n tomaten opeens te groeien...nu maar hopen op nog een paar goeie dagen. 🌞
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Volgens de weerberichten nog een paar mooie dagen en dan wordt het wat koeler. Mooie tomaatjes!

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Fingers crossed! 🤞🤞

En thnx, zijn cherry tomaten. 😊

Tja, op één been kan je niet lopen dus..

Tweede kweekje word Critical Orange Punch fem.

To be continued... 😊
        This gallery has 4 photos.

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Ligt er aan hoe je wilt ontkiemen. Gewoon in de aarde is prima te doen (let op dat je het zaadje niet te diep in de grond steekt, zo'n halve cm max. Dan strooi je wat aarde over je zaadje heen, niet aandrukken. Zorg ook dat het vochtig is, maar niet te nat. Max 5ml water rond zaadje, spray de aarde voor de rest nat met een sprayfles water. En als je een dome er over kan plaatsen, of doorzichtige plastic beker, ff aan de binnenkant nat sprayen. Programma op 18h licht en 6h donker, of 20/4 of zelfs 24/0 en gaan), maar je kan ook je koffie filter tussen 2 bordjes stoppen en in de kast zetten. De MGB maakt een klimaat aan wat perfect is voor de canna plant. Wel je programma zo instellen dat je bv 3/4 weken groei hebt, of opnieuw beginnen met programma als je zaadje boven is.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Omg jaloers!!! strak hoor.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Heyz 😂😂

Bitterbal Voilà!
        This gallery has 1 photos.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Stukje toelichting, ik had m'n 15L potten nog niet binnen, dus moest ff starten in kleine bakjes die toevallig doorzichtig zijn en makkelijker om te potten zijn dan vanuit een 7,5L pot.
          Maar ik neem graag je advies aan gezien je meer ervaring hebt met de Mgb dan ik.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Babz duidelijk hoor, er is ook niets fouts aan vroeg me alleen af waarom je het zo doet.

Maar het kan wel het heeft alleen zo weinig benefit op het water geven na dan, dat is wat makkelijk op pijl te houden in het begin.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Heyz Ja precies, water geven is wel handig zo in het begin.
          Maar goed, we zullen zien wat onze dames gaan doen, aan de aandacht zal het niet liggen. 😉

Heyhey Babz zou je me misschien een linkje kunnen sturen van je MGB? Ik ben namelijk wel nieuwschierig geworden maar kan via google niet echt wat vinden. Zal vast aan mij liggen maar dacht vraag het ff hier misschien dat jij me verder kan helpen.
        groetjes spekkie

Comment

IMG_2502.jpg kwam deze op de beurs tegen, vond dat wel een mooi ding.
        Die DANF Growboxen sind vollautomatisierte, energiesparende Anbausysteme, die perfekte Wachstumsbedingungen für Pflanzen schaffen – ohne Aufwand und Fachwissen.

Comment

Heb m'n dametje verhuist, de wortels begonnen een beetje door de onderkant heen te komen.

Attached Files

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Takketoelli Nee ik geef nog geen voeding, daar moet ze toch echt nog wel aardig wat groter voor zijn.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Nee nog niet via onder, de penwortel zal eerst nog in je nieuwe pot naar beneden moeten groeien, over een weekje of twee kun je daar wel mee beginnen. Ik heb nog geen water gegeven maar doe ook eerst enkel via boven.

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Heyz Ok, thnx!

M'n andere kleine meid heeft het wat moeilijk heb ik het idee, ben dan ook nog een zaadje aan het ontkiemen.
        Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Geen dome er overheen gezet voor de lv hoog te houden?

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Had de dome er even vanaf gehaald voor de foto.
          Okidokie, we zullen zien. 👀

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ik had trouwens deze laten ontkiemen in de grond ipv een koffiefilter, ik dacht 's kijken of ze het zaad schelpje makkelijker van zich af schud of zelfs in de aarde achterlaat.
      Bezig...
      X