Inny minny miny mo.....
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mgb kweekverslag groentje
Collapse
X
-
Dag beste mensen vraagje,
Wanneer m'n zaadje ontkiemt is wil ik haar hier in planten om mee te beginnen(zie pic), zodra ze dat hutje is ontgroeid moet ik haar verpotten.
Nu heb ik een potje van 7,5L en haar eind pot van 15L, wat is wijsheid, haar direct in de grote pot of eerst het tussenpotje?
Bij voorbaat dank!Attached Files
- Likes 1
Comment
-
Je kan ook een doorzichtig potje nemen en dat in een donker potje steken. Dan kan je altijd eens gluren naar de wortelen of die een kluit vormen😉.
Verder luchtige aarde met iets voor af te wateren in zoals bvb. Hydroton of perliet. Harde brokken aarde verpulveren. Als het uw eerste keer is weet dat er voorgemaakte mixen zijn die je kan kopen. Voor een beginnend plantje geen zwaarbemeste dingen nemen of het plantje gaat verbranden.
Vb hiervan is de plagron lightmix of zelfs van die stekaarde en dan zelf wat aflengen met iets voor de om af te wateren 😉
-
Hoe groter de pot, hoe groter de plant
Hoe meer ruimte de wortels krijgen
Hoe meer hij groeid boven de grond
Ik heb het verslag niet goed door gelezen
Dus ik weet niet of je nog autoflowers hebt of fotoperiode
Autoflowers adviseren ze direct in de juiste pot te doen, om stress te voorkomen
Ivm haar korte levensduur en de weinig hersteltijd die ze dan heeft
-
Oorspronkelijk geplaatst door Babz View PostPoging 2, mijn keuze is gevallen op de Black Widow.
........zeer ontspannen en geeft je een blij en euforisch gevoel, tevens maakt ze je creatief en actief.....
Wie wil dat nu niet?
Ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen. Mijn exemplaar is buiten gezaaid op 26 mei en kende een voorspoedige ontwikkeling tot de rampzalige ochtend van 21 juli. Zo goed als gefileerd door een hagelstorm bui. Toch weer wat hersteld tot bijna de helft van het beloofde volume. Indien hennepplanten ook PTSS kennen dan zal zij daar zeker ook mee te maken hebben. Ze ziet er wat typisch uit en vertoont vooral veel popcornbloei. Ik inspecteer haar wel bijna dagelijks op bananen en zo. Weet je, ik krijg na al die weken echt een band met mijn planten en kan maar moeilijk wat weggooien. Misschien een verkeerde emotie, we zullen zien.
Ontkiemd in de grond in een mini ontkiem bakje, na tien dagen overgezet in een 1.5 liter pot en na 3 a 4 weken in de definitieve 20 liter pot.
- Likes 1
Comment
-
Daar gaat ze dan! 😍
Black Widow fem, day 1.🌱
Edit: ik zie dat we back to the future gaan met m'n 14-09.😁Last edited by Babz; 13 September 2023, 18:58.
- Likes 3
Comment
-
Goeiemorgen beste mensen,
She's alive, alive I say! " 😍
Nou daar is ze dan, ik had haar met het worteltje naar boven geplant zodat het zaadje niet aan de lobblaadjes zou blijven vast zitten.
Je ziet het zaadje er dan ook naast liggen, dus dat was een goede tip om het zo te doen.
Het ene blaadje ziet er een beetje zielig uit maar dat moet de pret niet drukken. 😊
To be continued...
- Likes 4
Comment
-
Tja, op één been kan je niet lopen dus..
Tweede kweekje word Critical Orange Punch fem.
To be continued... 😊You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 4 photos.
- Likes 5
Comment
-
Ligt er aan hoe je wilt ontkiemen. Gewoon in de aarde is prima te doen (let op dat je het zaadje niet te diep in de grond steekt, zo'n halve cm max. Dan strooi je wat aarde over je zaadje heen, niet aandrukken. Zorg ook dat het vochtig is, maar niet te nat. Max 5ml water rond zaadje, spray de aarde voor de rest nat met een sprayfles water. En als je een dome er over kan plaatsen, of doorzichtige plastic beker, ff aan de binnenkant nat sprayen. Programma op 18h licht en 6h donker, of 20/4 of zelfs 24/0 en gaan), maar je kan ook je koffie filter tussen 2 bordjes stoppen en in de kast zetten. De MGB maakt een klimaat aan wat perfect is voor de canna plant. Wel je programma zo instellen dat je bv 3/4 weken groei hebt, of opnieuw beginnen met programma als je zaadje boven is.
-
Heyhey Babz zou je me misschien een linkje kunnen sturen van je MGB? Ik ben namelijk wel nieuwschierig geworden maar kan via google niet echt wat vinden. Zal vast aan mij liggen maar dacht vraag het ff hier misschien dat jij me verder kan helpen.
groetjes spekkie
Comment
-
IMG_2502.jpg kwam deze op de beurs tegen, vond dat wel een mooi ding.
Die DANF Growboxen sind vollautomatisierte, energiesparende Anbausysteme, die perfekte Wachstumsbedingungen für Pflanzen schaffen – ohne Aufwand und Fachwissen.
- Likes 3
Comment
-
Heb m'n dametje verhuist, de wortels begonnen een beetje door de onderkant heen te komen.
- Likes 4
Comment
-
Takketoelli Nee ik geef nog geen voeding, daar moet ze toch echt nog wel aardig wat groter voor zijn.
Comment