Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Runtz in MiniGrowBox Dual

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Vandaag Zondag 29 oktober 2023 - Dag 43

    20231029_110130.jpg


    20231029_110140.jpg


    20231029_110122.jpg

    Even de hoogste nog naar beneden getrokken en wat lichte defoliatie zodat alles lekker in het licht staat.

    Strek goeie 2cm per 24uur dus nog aankijken of ik de potten moet gaan verlagen.

    Verder wacht ik op 2 usb verlengsnoeren, 2 samsung lader adapters en twee 5v dimmers voor de fans. Sluit ze extern aan op een slimme contactdoos van brennenstuhl die ik per socket op verschillende tijden kan schakelen via de app.

    Aankomende week weinig tijd voor de dames vanavond afscheid nemen tot woensdag avond. Dus krijgen zo nog een lekker sapje en dan is het automatische stand.

    Volgende week zondag weer update tot dan





    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Knappe dames

    #32
    Tussendoortje, foto van gisteren.

    Vanavond tweede fan ophangen bovenin met dimmer op 50 procent.

    Heb nog 30 watt aan extra verlichting onderweg voor onder het filter.

    20231102_173001.jpg
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Gezellig druk daar in die kast. Mooie volle struiken 👍🏻

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit hoor!

    • LastnameFirst
      LastnameFirst commented
      Editing a comment
      Die linker is wel mega goed bijgetrokken zeg!

    #33
    Vandaag Zondag 05 november 2023 - Dag 50 (dag 11 op 12/12)

    20231105_145633.jpg

    20231105_145628.jpg

    20231105_145621.jpg

    20231105_145640.jpg
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


      #34
      Gister een kleine Babz uitgevoerd op de rechter plant, wilde nog even een top opzij trekken en *knak* doormidden hihi. Zonde maar is niet anders, heb er verder ook geen aandacht meer aan besteed deurtjes dicht en weg gegaan.

      Zie wel weer wat de schade is haha.
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Bitterbal, als de stengel compleet doormidden is lukt dat ook nog? Dus 2 losse delen?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Compleet afgebroken gaat bij mij altijd dood iig, enigszins nog een beetje verbonden met elkaar krijg ik er 9/10 keer weer leven in.

        Vooral veel buiten geknutseld als er weer een Storm over heen gegaan was.🙃

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Oei, helemaal door heb ik zelf niet gehad. Ik zeg proberen (al hoop ik eerder dat het je niet nog eens overkomt 🙏🏻). Mijn tak (van de tomatenplant) was toen door het gewicht van de tros dubbel geknakt en hing al een paar uur op de tafel, maar zat nog wel met wat draden vast. Maar dat ging dus prima en heeft zelf nog een mooie tros zoete tomaten opgeleverd.

        Kon jij trouwens geen stekje er van maken?

      #35
      Ontkom er niet aan ze lager te zetten maar heb klein foutje gemaakt want als ik de schotels lager doe moeten ze verder naar voren en aangezien de pot niet kan bewegen in de schotels (zelfde maat) zit straks halve plant tegen de deurtjes geplet..

      Anyway voor nu is het nog te doen.

      20231108_175744.jpg

      20231108_175801.jpg


      20231108_175752.jpg


      Ze zijn wel dubbel in hoogte toegenomen sinds 12 12 das heel anders dan in mijn vorige verslagen. Momenteel dag 14 van omschakeling, wel wat bloeiharen maar om het bloei te noemen vind ik te vroeg nog. Weekje dan zit het er wel in.

      Maar die strek mag er wel uit onderhand
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam, ja dat gaat ook niet want ze zijn van porselein oid. Maar is inmiddels gelukt door toch de planten er nog uit te trekken.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Geen "porseleinhamer" in de buurt natuurlijk, altijd hetzelfde gesodemieter hè, als je die troep nodig bent vind je het niet, in de winkel is het nog "sooo handig" en zeul je het naar huis!!!!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oeh...... gewone hamer werkt ook!

        Is mij ooit verteld op de cursus "pot meppen".

        Cursus van het gak, vroeger.

      #36
      Vandaag Zondag 12 november 2023 - Dag 57 (dag 18 op 12/12, dag 1 bloei)

      Extra fan gister tijdens de potten omlaag zetten ook maar aangesloten en opgehangen.

      20231112_110400.jpg

      20231112_110354.jpg

      20231112_110423.jpg

      20231112_110457.jpg


      Gister hebben ze na enige droogte ieder 2 liter water gekregen via boven en een liter via onder zonder voeding ph 6.3. Vanaf morgen krijgen ze bloom mee van plagron. Ze drinken zo'n 2 liter om de dag per stuk momenteel via onder.

      Lv hangt mooi gemiddeld rond de 50.

      Heb weer overdreven met de voorgroei, er is te weinig plek om elke top potentie te geven en bovenaan het bladerdek te krijgen. Wellicht was een scrogrek een betere oplossing geweest met dit oppervlak. Zo liggen er nu enkele potentiële goede toppen wat beschut naar onder en achter of zijkant. Maargoed we moeten het er mee doen.

      Deze strain heeft wel echt anders gereageerd op de bloeifase met de strek dan wat ik bij de gelato heb gezien. Ben daarom bang dat dit kleinere, dunnere toppen op gaat leveren en wellicht ook meer fluffy.

      Ach kan blijven speculeren maar de tijd zal het wel leren we zullen zien

      Voor nu even automatische stand op voeding geven na geen omkijken naar aankomende tijd, misschien nog wat blad verwijderen aankomende week mocht het te beschut en vochtig raken.

      Joeejoee
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        RickTerboeg zoals je ziet in principe nog ruimte zat om wat te strekken dus dat mag geen probleem meer worden. Denk dat dit het wel word zo, hoef er niet veel meer aan te doen denk ik dus we zullen zien of het wat word 😁

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat scheelt nog aardig wat in hoogte nu die onderzetters eruit zijn.
        Dat ze je maar mooie dikke toppen mogen geven!

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Babz ja klopt echt behoorlijk stuk omlaag nu alles op de bodem staat 😁 was ook nodig nu op naar die dikke toppen!!

      #37
      Dat is een mooi ding dat dubbel kastje. Gaan ze dit model ook effectief produceren, vind er zo in eerste instantie niet echt iets van op het web?
      De plantjes staan er ook mooi bij, ik schuif mijne stoel er iets later bij nog veel succes!

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Neem eens contact op met Fred, de maker van het kastje, zijn email adres staat op de site van de mini grow one.

      • Wildeman
        Wildeman commented
        Editing a comment
        Ja ze gaan ze maken vanaf volgend jaar in de shop begreep ik.. prijs gaat helaas voor een dubbele ook x2

      • Buzz Highyear
        Buzz Highyear commented
        Editing a comment
        Ja die kastjes, it ain't cheap maar het blijft wel een mooi ding en een goede oplossing voor sommige mensen.

      #38
      Welke fan heb jij in je MGB?

      En wat denk je over enkel Plagron voeding gebruiken?
      Ik heb Terra Grow, Bloom, power roots, vita race, sugar Royal en Coco a en b, omdat ik Coco brix gebruik.

      Heb je tips hoe ik best mijn voeding kan balanceren?

      Ik gebruik ook Minigrow one, is mijn eerste kweek

      Comment


      • hobbykweken
        hobbykweken commented
        Editing a comment
        Heyz Zou je een fan kunnen aanraden voor de standaarde minigrowbox?

        Babz Thanks!

      • Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        hobbykweken zou de Noctua NF-A6 5v PWM of de A8 aanraden. De A6 is normaal de fan die je via MiniGrowBox kan bestellen, maar helaas is deze daar nu niet op voorraad. Wat wel jammer is omdat daar de houder bij zit.

      • hobbykweken
        hobbykweken commented
        Editing a comment
        Bitterbal Bedankt! Nog een vraagje, ik versta niet waar ik de kabel in moet steken van de fan?
        Sorry voor deze amateur vragen 🫢

      #39
      Nog 8 weekjes uitzitten

      20231115_131428.jpg

      20231115_131416.jpg
      ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Bitterbal Ja dat doe ik ook gewoon. Plus mijn plantje is niet heel groot, dus ze heeft ook gewoon minder nodig.

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Hoeveel watt licht hangt er boven?

      • Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        giinnoo, het zijn dezelfde panelen als die in de mgb zit, dus 2x 60 watt.

        Bitterbal, klopt helemaal echt geluk dat er nog ruimte over is. Ze strekken nu nog en de top groeit natuurlijk de hoogte nog in dus komt perfect uit zo. Thanks zijn aardige bossen geworden ja hihi.

      #40
      mooi man
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #41
        Vandaag Zondag 19 november 2023 - Dag 64 (dag 25 op 12/12, dag 8 bloei)

        20231119_133744.jpg

        20231119_140120.jpg

        20231119_133805.jpg

        20231119_140147.jpg

        20231119_140135.jpg

        20231119_140242.jpg

        Beetje gesnoeit her en der automatische piloot staat aan in principe. Beetje sap toedienen zo nu en dan maar daar houdt het verder wel mee op

        Aankomende week veel van huis weg weinig tijd dus tot volgende zondag!

        ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

        Comment


          #42
          Vanmorgen vroeg opgestaan om te ontdekken dat de aardlekschakelaar uitstaat en dus nergens stroom. Vervolg, hele huis meurend naar de wiet.

          Maar ik moet naar mijn werk en er staat geen spanning op de mgb meer, stress stress stress..

          Alles geprobeerd in de meterkast de aardlek blijft eruit klappen.

          Dan maar naar het werk, half uurtje te laat. Zie het vanmiddag wel.

          Collega zegt je moet terug naar huis gaan alle groepen uitzetten, aardlek schakelaar inschakelen en vervolgens per groep het stroom er weer opzetten zodat je weet waar er kortsluiting is.

          Zo gezegd zo gedaan, een voor een de groepen erop gezet en alles staat weer aan, ik moet naar me werk dus zet alle verlichting weer uit loop naar de meterkast en de schakelaar klapt er weer uit.

          Vervolgens alles nogmaals gedaan, tien minuten gewacht maar de spanning bleef er op dit keer maar weet niet voor hoelang.

          Ik moest natuurlijk naar het werk..... ben benieuwd of het stroom er straks nog op staat als ik thuiskom maar ben er bang van.

          Ellende

          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


          • Bitterbal
            Bitterbal commented
            Editing a comment
            Je bent wat dat betreft wel een pech vogel damn. Misschien water via de ventilatie binnen gehad? Of toch een lekke ketel. In ieder geval wel fijn dat je de oorzaak hebt en de filters weer draaien. Mocht de monteur lang komen zal die iig niets ruiken. Succes met de temperaturen en de reparatie

          • Buzz Highyear
            Buzz Highyear commented
            Editing a comment
            Dat was geen goed nieuws show. Hoop stress erbij, hopelijk dat je het snel kan laten maken..
            De vrouwtjes zien er verders wel mooi uit

          • Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Lekkage aan de ketel opgelost. Was een lekkende koppeling. Stroom blijft aan en ik zit er weer warm bij.
            Last edited by Heyz; 26 November 2023, 13:08.

          #43
          Vandaag Zondag 26 november 2023 - Dag 71 (dag 32 op 12/12, dag 15 bloei)

          20231126_124703.jpg

          20231126_124729.jpg

          20231126_122155.jpg

          20231126_124749.jpg

          20231126_122246.jpg

          ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

          Comment


            #44
            Vandaag Donderdag 30 november 2023 - Dag 75 (dag 36 op 12/12, dag 19 bloei)

            20231130_211410.jpg

            20231130_211430.jpg


            Na tweemaal te wateren met enkel afgezuurd water zowel via boven als onder vandaag de eerste sap mix aangemaakt met een halve ml green sensation.

            Klok naar 13 uur licht gezet.

            Ze staan er lekker bij.


            tjuuuus​
            Last edited by Heyz; 30 November 2023, 20:36.
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Bo$wachter, klopt die linker is mooi bijgetrokken, sterker nog die is veel mooier verdeeld qua toppen en krijgt ook wat compactere toppen naar mijn inziens. Zo zie je maar hoe ellendig je plant ook lijkt ze zijn bijna altijd te redden.

              Klok uurtje langer, tja, om eerlijk te zijn geen gedachte bij, heb het de eerste twee rondjes ook naar 13 uur gezet en dat ging prima. Bijkomend voordeel is wel dat ze nu een uurtje minder lang in 18 graden staan aangezien de verwarming hier snachts uit staat.

              Bloei zal tussen de 56 en 63 dagen zijn, 8 a 9 weken. Nog ruim 5 te gaan dus. Tweede week van januari knippen ongeveer maar zou best weleens een weekje eerder kunnen zijn als ik het zo zie. Ben ook pas met bloei beginnen te tellen toen ze al paar dagen echt in bloei stonden.
              Last edited by Heyz; 1 December 2023, 06:38.

            • Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Zo goeiemorgen zeg, die dames hebben er zin in!
              Wat zijn ze al ver in hun bloei voor zo'n korte tijd joh, nice!

            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Babz ja babbette ze zijn aan het genieten momenteel, en ik dus ook 😁

            #45
            Vandaag Zondag 3 december 2023 - Dag 78 (dag 39 op 12/12, dag 22 bloei)

            20231203_184936.jpg

            20231203_184912.jpg

            Ieder vanmorgen 2.5 liter sap gekregen met calmag, plagron bloei en wat groene sensatie.

            Twijfel om nog een pk booster erbij te gooien binnenkort nu ik green sensation geef. Al beviel pk 13-14 voorgaande keren wel.

            Edit: (21:00 net na de lampen uit)

            20231203_205904.jpg

            20231203_205917.jpg


            Tjuus tjuus
            Last edited by Heyz; 3 December 2023, 20:04.
            ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

            Comment

            Bezig...
            X