Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Runtz in MiniGrowBox Dual

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

giinnoo er zit een 120cm noctua fan in. Wel iets luidruchtiger dan die twee van de minigrow one moet ik zeggen, zowel als uitblaas geluid alsmede een soort hoge toon (zo een waar je je aan irriteert als het verder stil is). Maar verder niets bijzonders. Ik heb hier nog een ps4 staan ergens die maakt meer geluid

20231001_180514.jpg

ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Echt een mooi systeem, ben ook aan het brain stormen over een kastje.

Hoopje ellende in de kast niet te doen

Ben door drukte op werk ook echt te gehaast in mijn beslissingen vaak voor werk smorgens. Ik weet niet meer wat wijsheid is.

De linker zoals eerder vermeld ging al vanaf ontkieming een soort half wel half niet en dit is eigenlijk nooit veranderd. Ze is qua groei (en dan niet het algehele formaat maar meer de lengte van de nieuwe nodes en algemene ontwikkeling van de plant zelf) echt aan het achterlopen. Sinds vorige week merkte ik de vergeling in de onderste 2 bladeren al en de nerfen van de set daarboven vergeelde ook wat. Uit mijn ervaring lijkt dit dan een calmag tekort, maar wat ook kan voortkomen uit een te natte bodem waardoor die calcium en magnesium niet opgenomen kan worden.

Omdat iemand hier zei dat voeding nog helemaal overbodig zou zijn heb ik afgelopen watering, vanmorgen nadat de lamp aanging enkel water gegeven met calmag en een iets hogere ph rond de 6.5. Wellicht dat die ph range de voeding in de bodem beter opneemt.

Ging net even kijken maar het is niet best en ik snap dat je na een halve dag geen verbeteringen kunt vernemen maar het hangt slap en heeft het echt niet meer naar der zin. Ik neig echt naar te nat maar van bijvoorbeeld 4 dagen droogte zag ze er ook niet beter uit.

Als klap op de vuurpijl waarneem ik nu rechts ook beginnende vergeling, zoals het links vorige week ook begon.

Kan de bodem ph niet meten want durf geen water meer via boven te geven tot het er beneden uitloop want heb al het idee dat ze te nat staan..... maar kan niet anders dan dat goed zou moeten zitten geef al sinds de inwatering 6.0.

Deze week weer drukke week op werk weinig thuis weinig tijd. Hopelijk valt er nog wat van te maken.

20231001_174454.jpg

links
    20231001_174435.jpg

rechts
    20231001_174441.jpg

de linker
    20231001_174512.jpg

linker
    20231001_174418.jpg

We gaan het meemaken.

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Nou ben benieuwd haha vanmorgen even gekeken zag er niet lekker uit en ben nu 2 dagen weg voor werk.

Had wel gelezen ergens vluchtig dat plagron lightmix, soilles is en dus vanaf week 1 al gevoed dient te worden????? Schreeuwen ze niet om voeding??

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heyz Volgens de omschrijving van het product moet je idd na een week al gaan voeden.
      Kan je de ec meten?

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Babz nee geen ec gemeten, moet even een meter aanschaffen daarvoor.

Vandaag geflusht en de runoff getest. Ph 6.5 ging er doorheen en er kwam na de eerste liter rond de 5.5 uit bij de linker plant, die stond dus nog veel zuurder. Denk dat ik in alle haastigheid toch eens veel te zuur water gegeven heb, even meer tijd voor nemen voortaan. In totaal 4 liter erdoorheen gegooit per plant en bij de laatste liter een minimale dosis voeding en calmag. Rechts had een iets betere ph waarde van rond de 6 maar ook net wat te zuur gestaan dus.

Heb de ph waarde van de runoff achteraf niet meer gemeten, had ik natuurlijk nog even moeten doen. Ga er maar van uit dat het in elk geval beter is dan het was.

Natuurlijk uur later zo slap als wat maar daar trekken ze wel van bij mag ik hopen, tis ook een eenmalig iets..

Zal morgen nog even wat foto's posten van de schade die er inmiddels is opgelopen.

De conclusie mag eigenlijk wel zijn dat het een voedings lockout is door een verkeerde zuurtegraad van de bodem.

Hopelijk zie ik aankomende dagen wat verbetering en dan vooral in de linker plant want de eerste 4 sets worden flink aangetast momenteel. Als dat doortrekt in het tempo van afgelopen dagen haalt die plant het einde van de week niet en dan is het een kwestie van tijd dat rechts hetzelfde lot ondergaat.

Verder had ik ineens een ingeving misschien een heel dom iets, maar die growbags zijn nieuw en van stof, niet gewassen/gespoeld. Zou dit ook geen invloed kunnen hebben op het een of ander? Is het raadzaam om nieuwe bags eerst te spoelen met water? En wie doet dat wel of niet?

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nee ik heb die zakken niet uit gewassen.

Als je het blaadje eruit kan trekken heb je schimmel hoe mooi die top er ook uit ziet. Al te vaak mee gemaakt. Knip t kopje er ma uit, beetje schoonmaken met schaartje zo voorkom ik altijd dat m’n hele top weg rot. Is het geen schimmel dan heb je alvast een snoep topje. πŸ‘ŒπŸΌ

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Heb de mijne ook even schoon gespoeld voor beginnen, maar zonder middelen. Maar dit is niet omdat er een laagje op/in je pot zou zitten. Daar is je plant nog te klein voor: de wortel zit nog niet tegen de wand aan.

Sws blad wat de grond raakt afknippen, anders kans op beestjes. Zijn ook de eerste bladeren: deze zullen uiteindelijk van je plant geen aandacht meer krijgen, of bij ondervoeding als eerste leeg gezogen worden

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Bitterbal, als je water geeft via onder word er veel door de pot heen gezogen los van door de extra gaten die ik er in knip. Het water zou dus enigsinds best vermengd kunnen worden, of zuurder kunnen worden door de stof. Vraag me dit echt af omdat ik me niet voor kan stellen dat me grond ph 5 meet terwijl ik nooit onder de 6 geschonken heb... maargoed blijft gissen, voortaan spoel ik nieuwe bags gewoon om met ph neutraal water!

RickTerboeg verbranding zou je haast uit kunnen sluiten als het het enige blaadje is. En als het rot is, ben je er wel vroeg bij en kun je wellicht nog wat redden. Als je toch op het punt gaat staan om de top eraf te knippen, zou ik eerst eens wat dieper zoeken op de plek zelf doormiddel van een schaar of mesje. Zou ook zomaar heel iets anders kunnen zijn je zit ook al aan het einde van je bloei dat het een en ander afsterft is niet vreemd, niet alle planten blijven diep groen einde cyclus.

Comment

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Thanks voor je uitgebreidde antwoord.
      Nog geen rot gevonden dus we wachten ff af

Goed het flushen lijkt enigsinds zijn werking te doen, hieronder progressie van 30 uur;

4 oktober net na de flush:
    20231004_200955.jpg

20231004_200949.jpg

En 30 uur later;

Vandaag Vrijdag 6 oktober 2023 - Dag 20 (begin van)

20231006_034422.jpg

20231006_034414.jpg

Rechts is helemaal terug in de staat zoals ik elke plant had willen hebben, links toch flink dunner door alle problemen waarmee ze te kampen heeft gehad.

Er komt wat meer groen in het blad wat duidelijk tekenen gaf van een voedingstekort die waarschijnlijk (alle schijn van) werd veroorzaakt door een blokkade wegens verkeerde ph waarde. Maar we zitten nu in de goede richting en wellicht word het nog wat.

Moet nu snel naar werk ben al laat tjuuuuus tjuus

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Het zijn sws vechters die dames van je, misschien worden ze daardoor wel extra potent! (hey glas halfvol toch?

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik heb trouwens gisteren volgens mij per ongeluk niet getopt maar gefimmed.
      Er lijken nieuwe scheuten te groeien op m'n getopte top. (of ik ben gewoon enorm blond en het lijkt maar zo)

• RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Ahh dit komt zeker nog wel goed.
      Had veel erger verwacht na je bericht zonder foto's

Heyz Vraagje, heb je wel eens meerdere plantjes tegelijkertijd gekweekt in 1 grow box?
    Leek mij misschien wel leuk voor in de toekomst als ik meer ervaring heb.

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Nee dat heb ik niet. Maar denk dat de one versie daar niet echt ruim genoeg voor is. Wellicht win je een week of twee aan voorgroei maar dan denk ik dat je de hoogte ook niet gaat benutten en dus misschien wel minder opbrengst behaald dan wanneer je er 1 plant in zet met langere voorgroei.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heyz Ja dat dacht ik ook al. Ik las wat comments her en der in de Mgb kweekverslagen over meerdere plantjes tegelijkertijd, dus vandaar m'n vraag.
      Is misschien leuk als je verschillende soortjes wil hebben maar wel genoegen moet nemen met maar een paar gram per plantje.
      Anywhoooooo...sorry voor het spammen van je comment section, zal de volgende keer de vragen plaatsen onder het Mgb topic. (bedacht ik me net pas)

Vandaag Zondag 8 oktober 2023 - Dag 22

De verloedering links lijkt gestaag door te gaan, maar kan ook nog even tijd nodig hebben want ze hebben (of staan nog) te nat gestaan door de flush uiteraard. Hierdoor is rechts ook een calcium probleem ontstaan, maar dat verergerd niet erg snel. Links daarintegen is echt een hoop ellende, op de fotos ziet ze er altijd beter uit dan werkelijk is.

20231008_013923.jpg

20231008_013935.jpg

20231008_013946.jpg

20231008_013834.jpg

20231008_013843.jpg

Volgende foto duidelijk de achterstand te zien

20231008_013850.jpg

Maar goed,

We zijn aangekomen bij node 13 en 14 bij beide planten, hierna gaat de kop eraf dus dat zal in de loop der dagen gaan gebeuren. Lst laat ook niet lang meer op zich wachten daarna maar tot nog toe nog niets gedaan.

Hopen dat links niet nog verder achteruit gaat anders gaan we wellicht met 1 plant verder met langere voorgroei maar we gaan er niet van uit.

Ciaoo
    Last edited by Heyz; 8 October 2023, 04:04.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Je ziet idd een duidelijk verschil, maar ondanks alles groeien ze wel gewoon nog.
      En jij hebt 20cm meer hoogte geloof ik dan ik heb in m'n Mgb?
      Met de extra ruimte in de hoogte en breedte zou je een beest van een plant kunnen hebben.
      Ben benieuwd hoe het verder zal gaan.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Scrognetje erin, en gaan met die banaan

Vandaag Maandag 9 oktober 2023 - Dag 23
    Getopt, lst en kapper.

20231009_185219.jpg

20231009_185248.jpg

20231009_185244.jpg

20231009_185227.jpg

20231009_185238.jpg

20231009_185303.jpg

Niks te melden, links gaat slecht. Heb er voor gekozen om haar gewoon net zo te behandelen als rechts ookal doet ze niet mee. Heb haar eigenlijk al opgegeven en ga ook niet te moeilijk doen om haar te ruimen mocht dat nodig blijken. Rechts daarintegen echt een plant met potentie.

Ga vanavond nog even een grond monster nemen van links om de ph waarde te achterhalen zodat bij een volgende watering ik daar weer op in kan spelen. Weet niet waar ik het anders zoeken moet. Al het aangedane blad is eraf en heb het hokje ontsmet met alcohol evenals de schotels (wel heel goed weer afgespoeld uiteraard). Ze blijft een tekort blijken aan het blad kleur, maar heeft genoeg calcium en magnesium dus dat word gewoon niet opgenomen.

Er zit nog weinig blad aan, de stengels zijn dun en uitlopers zijn er eigenlijk niet. Mocht het nu fout gaan dan is het snel gedaan en ga ik rechts volgende week nogmaals toppen om uiteindelijk de kast te vullen met langere voorgroei.

Vind het jammer, dit is dus wat je kunt krijgen als je 2 planten zet in plaats van 1. En ik ben een man van uniform, wil graag alles hetzelfde.

Maar helaas...

Een volgende ronde begin ik gewoon 3 planten groot te brengen, mocht er dan een tussen zitten die niet mee werkt kan ze eruit. Voelt toch naar om een mgb dual te hebben waar je dan één plant in kweekt 🀣

Joejoe 🀟

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hoe staat het er voor met je dames? Allebei nog in de running? πŸ‘€

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Babz de ene dag ziet het er beter uit dan de andere. De linker verliest nog steeds evenveel blad aan schade dan dat het aanmaakt. Zit geen schot in en kwestie van tijd tot de achteruitgang de overhand neemt. Heb meerdere bodemmonsters genomen maar de ph moet na de flush gewoon goed zijn. Denk eerlijk gezegd aan wortelrot die is naar mijn inziens niet te redden. Maar zolang het hok nog niet gevuld is gaan we niet naar 12 dus ze krijgt nog even de tijd om toch te laten zien dat ze het waard is om te laten staan. Anders groei ik de rechter gewoon nog 4 weken langer en vul ik het hokje met alleen die.

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ok balen man. Maar het glas is letterlijk halfvol want je hebt je andere plantje nog gelukkig.

Wat is de temperatuur in de kast?

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Snachts 19 a 20 en overdag onderin 22 bovenin 25 a 26

Vandaag Woensdag 18 oktober 2023 - Dag 32

Na echt enorme problemen met de ph van het medium van de linker plant heb ik het nu na 2x spoelen (laatste keer meer dan 10 liter er doorheen!) en calmag bladspray volgens mij een soort van onder controle. De plant is weer wat dieper groen en er komen geen tot nauwelijks nog verkleuringen in het nieuwe zowel bestaande blad, tenminste vooralsnog. Je zou op onderstaande fotos niet eens zeggen dat links nog steeds links is.

20231018_222408.jpg

20231018_222357.jpg

20231018_222403.jpg

Fan geplaatst, blaast tegen de deurtjes aan en verspreid zo een briesje links en rechts. Tweede fan komt bovenin te hangen maar moet even wachten op de dimmer.

20231018_222419.jpg

Nu het probleem met de linkerplant opgelost blijkt (hoop ik) kunnen we rustig naar de bloeifase toewerken. Nog even kijken hoe ze zich verder ontwikkelen aankomende week, maar als alles een beetje meezit toch met ongeveer 2 weken max 3 over op 12, we zullen zien.

Hier overigens wat er continue opdook her en der verspreid in de plant: (fotos van vorige week)

20231016_185606.jpg

20231016_185548.jpg

En veel blad in een beginnend stadium van bovenstaand. Verder was de plant erg geel was er van een mooie diepgroene kleur niks te vinden.

Hopelijk blijft het nu onder controle en gaat ze niet weer gek doen.

Jojoo.

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Nee bodem was ph 3.5 nu na 2x flushen op 6.3.

Maar als ze het niet via de wortels op kan nemen zul je wel via het blad moeten hΓ© πŸ˜‰.

Maar voor de rest krijgen ze hier altijd calmag mee met elke waterbeurt 1ml per liter.

@Rreppellsteeltjam

• MeneerRooktGraag
      MeneerRooktGraag commented
      Editing a comment
      Fijn dat de plant er weer beter bij staat! Dat wordt echt nog wel een succes. Wel echt een voordeel van fem dames ten opzichte van autos dat je de tijd hebt om bij te sturen.

Hoe werkt dat monster nemen en spoelen? Met wat neem je een monster en spoel je letterlijk 10L water door de pot heen? Verzuip je de dame dan niet?

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      @MeneerRooktGraag,

Jahoor gewoon 10 liter er via bovenaf doorheen gegooit en dan op een rooster zetten zodat alles wat eruit loopt via onderin. Medium is dan wel even zeiknat maar je moet het ook niet doen als het niet hoeft.

Mijn ph was rond de 3.5 van de grond denk ik iets fout gegaan met ph min in het water. Dus dan heb je geen keuze.

Gewoon een buisje of lege pen oid in de grond steken die grond in een bakje doen en dan beetje spa blauw (ph 6) erbij, goed roeren, grond laten zakken en dan het water checken op ph.

Wat zien wij hier haha, dus de getopte hoofdstam, waarvaan 1 van de 2 nieuwe hoofdtoppen, er 2 aan elkaar zijn die vervolgens bovenaan weer uit zichzelf opsplitsen en om het dan nog af te maken groeit er daar waar ze scheiden ook nog een uitschieter uit.

Heb toch echt maar eenmalig getopt onderin op de foto 🀣

20231021_161800.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Toprotkandidaat dus.

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Laten we hopen dat dat niet voortkomt πŸ₯Ή @Rreppellsteeltjam zal nog even aanzien welke scheutjes ik beter weg kan halen daar want nog even en we schakelen om.

Gisteren (zaterdag) heeft er overigens een kleine mishandeling plaatsgevonden.

Lekker wild maar zal spoedig weer overeind staan πŸ˜‰

20231021_161733.jpg

Comment

Vandaag Zondag 22 oktober 2023 - Dag 36

20231022_164751.jpg

​
      20231022_164744.jpg

Nog even aanzien maar in de loop van de week schakel ik om naar 12/12.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja de dames zien er goed uit hoor!

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Idd mooi bijgetrokken. Mooi opgelost πŸ‘ŠπŸ»

Dit kastje roept wel ScroG hoor

• RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Inderdaad mooi bijgetrokken.
        Zou niet heel veel langer wachten met 12/12

Klok omgezet naar 12/12.

Vandaag Donderdag 26 oktober 2023 - Dag 40

​ 20231025_183000.jpg

20231025_182955.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ben je niet bang dat die te hoog wordt? Want als dst zo strekt als dat het bij mij laatst deed dan groeit die bij jou door het dak van je box heenπŸ˜‚

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Bo$wachter we kunnen nog 20cm omlaag en kan nog het een en ander plat trekken. Vorige planten hadden overigens 0 strek dus mijn ervaring is anders als dat van jou maar hoop op flinke strek eigenlijk heb liever het hok te vol dan te laag.

Captain fantasy ja ben heeeel benieuwd hehe.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hmm ok ok, ik volg dit op de voetπŸ‘πŸ» dat het een mooie ronde mag worden

20231026_170209.jpg

Groeit mooi dicht 😍

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Babz happy zeker hihi

Bitterbal, niet echt ruimte meer om toppen te verplaatsen, ik trek de bovenste binnenkort nog eenmaal naar beneden en daarmee is het wel bepaald. Wellicht her en der nog wat bijsturen maar het grootste gedeelte zit erop.

RickTerboeg, ja goed leermoment. Heb echt meermaals zitten denken de linker weg te doen terwijl dat juist een mooiere volle plant geworden is.

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Zal je zien dat die linker straks het meeste gaat geven πŸ˜†

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Bitterbal grote kans van wel ja ziet er ineens een stuk voller en dikker uit.
    Bezig...
    X