Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Runtz in MiniGrowBox Dual

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vanmorgen wat ballen weg gehaald bij de rechter plant.

Ballen aan steeltjes uit de oksels laag gelegen. Zaten nog dicht.

Is er nu kans dat er zaad ontwikkeld in de toppen of ben ik op tijd erbij?

Heb wat gezeik gehad natuurlijk met de stroom uitval, dit zou de trigger geweest kunnen zijn denk ik.

Verder niets tegen gekomen, zal het goed in de gaten houden.

In de balletjes trouwens hele kleine banaantjes.

Nog nooit eerder gehad dus weet niet wat nu wijsheid is of wat ik kan verwachten verder nog.
    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ja de grinder die hier dienst doet maakt poeder van de zaadjes hihi. Maar zolang ik die miniscule balletjes verwijder die nog dichtzitten word er niets bevrucht neem ik aan toch? Hoop eigenlijk de toppen schoon te houden van zaad.

Heb echt een uur lang gekeken maar vind voor de rest niets verdachts, al helemaal niet bovenin de plant.

De balletjes aan steel die ik verwijderd heb zaten onderin uit de okseltjes waar ik eerder jonge groeischeuten verwijderd heb. In totaal een stuk of 8 balletjes verdeeld over 2 takken. De rest van de takken zijn schoon van ballen.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Geen idee ik heb gelukkig nog nooit last van zaad gehad alleen bij vrienden gezien..maar ik zou ze wss eruit halen. Hou niet van mannen en al helemaal niet van transgenders

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Bo$wachter hihi 👌

Vandaag Zaterdag 9 december 2023 - Dag 84 (dag 45 op 12/12, dag 28 bloei) (4 weken echte bloei).

20231209_082758.jpg

20231209_082833.jpg

20231209_082716.jpg

20231209_082730.jpg

Momenteel ieder anderhalf liter sap om de dag, ph 6.4, bac calmag+ 0.5ml/L, plagron bloom 4ml/L, green sensation 1ml/L.

Op wat ballies na gaat het best lekker. Zal vanmiddag nog even op zoek gaan of er nog ergens een bal rondhangt zal ik er een fotootje van posten zodra ik er een heb

Last edited by Heyz; 9 December 2023, 09:28.

Comment

Das goed klote man. Zou de plant(en) elke dag checken, één zakje open is genoeg.
      Voor de rest ziet er lekker uit he, al goed frosty aan het worden

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Helaas vandaag 2 open gebarsten ballen aangetroffen, de trosjes bananen hingen eruit. Door onprofessionele en onkundige werkwijze helaas wat poeder verloren bij weghalen. Wel buiten de kast, dat dan wel.

Maar heb me twintig minuten blind lopen staren op ballen en tref niets meer aan. Toch zou je denken dat er vast nog ergens een hangt.

Ontkom er dus niet aan zaad aan te treffen in de wiet helaas. Hopelijk blijft de schade wat beperkt.

Hoe kun je zien of wat bevrucht is? Of merk je daf pas als de zaadhoesjes tevoorschijn komen?

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Trek die plant er toch uit voordat alles zwanger is

Idd wegdoen en overnieuw beginnen of gewoon verder draaien tot het eind en dan de zaadjes er tussen uit halen voor je rookt. Het is niet het einde van de wereld.
      Bestoven bloeiharen zullen bruin kleuren beginnende aan de bovenkant van de haartjes. Correct me if i'm wrong ben niet 100% zeker.

Zaad dat in de toppen groeit lijkt op calyxen.

Heb het verleden jaar ook aan de hand gehad hier een foto van een groeiend zaadje: DSC_8919.jpg

Comment

• KaasstengelXL
        KaasstengelXL commented
        Editing a comment
        Inderdaad gewoon veder laten groeien. Hoeveel weken moeten ze nog?

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        KaasstengelXL, mijn planten moeten nog 4 max 5 weken. Omhakken heeft geen enkel nut of ik ben er op tijd bij geweest of het hele hok is al zwanger. Er staat standje 10 aan windkracht binnen door de twee fans dus. Maar denk dat ik er net op tijd bij ben en dat het enkel stress herma is inplaats van genetisch.

Hoe is het met de plantjes?

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Gaat vrij aardig al moet ik zeggen dat de laatste keer dat ik keek afgelopen woensdag is geweest en ik toen na algehele inspectie toch 2 mannelijke in ontwikkelende ballen heb weg geplukt rechts. Wel weer beneden gelegen van de plant.

Bloeiharen zagen er vooralsnog geheel wit of geheel gelig/oranje, nergens alleen beginnend aan de punt.

Zal van het weekend weer wat fotootjes plaatsen. Hoop dat ze wat aan het aandikken gaat aankomende weken.

• Buzz Highyear
        Buzz Highyear commented
        Editing a comment
        Idd gwn wegplukken die zakjes. De zakjes verschijnen meestal lager gelegen aan de plant.
        Komt wel in orde man, zo plots ga je de toppen zien opzwellen

Vandaag Zaterdag 16 december 2023 - Dag 91 (dag 52 op 12/12, dag 35 bloei)

20231216_153942.jpg

20231216_154004.jpg

20231216_153932.jpg

20231216_154027.jpg

Geen mannelijke trekjes meer aangetroffen voor zover ik kan zien.

Comment

De nacht shots zijn toch wel altijd om van te smullen dus maar even gaan kijken toen de lamp uit ging

20231217_205854.jpg

20231217_205921.jpg

20231217_205913.jpg

Tjuus tjuus

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O slaap onderbrekers ja?

Goed bezig hoor, je plant storen tijdens de slaap uren.

Gebruik je geen flits?
          Kan er ook nog wel bij hoor.

Tenzij je direct na lampuit de fotos hebt genomen.

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Kunichika, @Rreppellsteeltjam, fotos zijn direct na lamp uit en met kamerverlichting aan ze hebben dus helemaal nog geen donker gehad bij het maken van nightshots. Staat er ook duidelijk bij, na het uitgaan van de lampen 🤨

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Sommigen nemen dat begrip erg ruim.

20231221_171502.jpg

20231221_171336.jpg

Comment

• Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Teringkutzaad 🧐 misschien hash maken van deze troep?

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Captain Fantasy, eerlijk gezegd zie ik aan de toppen niks merkwaardig die zien er gewoon 100 procent vrouwelijk en onbevrucht uit. Heb nergens het idee van dat er zaad tussen groeit maar kan het mis hebben.

Dus hopen maar dat er weinig tot geen zaad in zit dan gewoon lekker op roken hoor 👍

Vandaag Zaterdag 23 december 2023 - Dag 98 (dag 59 op 12/12, dag 42 bloei, 6 weken)

20231223_152347.jpg

20231223_152425.jpg

21:00 lamp uit, foto van 21:00:03 met kamerverlichting aan is nog geen moment donker geweest Rreppellsteeltjam

20231223_205918.jpg

Vandaag hebben ze voor het laatst voeding gekregen ieder 1.8 liter sap van onder. Nu even 5 dagen op dieet en dan ga ik ze spoelen.

Elke dag nog even een ballen check en de toppen aandachtig bekijken maar voor zover niks geks tegen gekomen sinds de laatste keer.

Tjuuus tjuus

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Mooie knoppen op hoor

Heb al medeleven met je als je straks moet gaan knippen 😅

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Bitterbal word een klusje wel haha ben daarna altijd zo vermoeid maarja je doet het ergens voor hé 😙

Goedemorgen

20231227_091306.jpg

20231227_091314.jpg

Comment

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Lekkerrrr

Het is officieel

20231228_163956.jpg

Kan nu ook wel zien waar zaad groeit. De calyxen zijn opgezwollen. De rechterplant heeft toch wel aardig wat zaad erin zitten, maar ook niet overal je ziet duidelijk verschil in toppen.

Linkerplant zie ik eigenlijk niets aan maar zal ook wel deels bevrucht zijn.

Nu maar hopen dat er enkel volwassen zaad te vinden is na het oogsten en niet nog hele jonge zaadjes.

En anders, ken ik nog wel iemand die alles rookt voor het juiste bedrag 🤣

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          MeneerRooktGraag volgens mij zijn deze zaadjes dan extra herma gevoelig. Geen risico mee lopen dus hihi, wil je wel 10 stuks opsturen 🤣

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Overigens doel ik op enkel volwassen zaadjes omdat die tenminste eruit te halen zijn, zaad wat pas net in ontwikkeling is gaat mee de vloei en dat lijkt me niet heel fijn.

• MeneerRooktGraag
          MeneerRooktGraag commented
          Editing a comment
          Heyz haha heel lief maar ik zet liever wat anders in mijn kostbare grow boxjes 🌳

Benieuwd naar je eindresultaat!

Vandaag Zondag 31 december 2023 - Dag 106 (dag 67 op 12/12, dag 50 bloei, 7 weken 1 dag)

20231230_205844.jpg

20231230_205829.jpg

Er veranderd niet veel meer dus zo spannend zijn de fotos ook niet. Plan staat om volgend weekend te oogsten op 8 weken rond en zoals het ernaar uit ziet zijn ze dan wel klaar ook.

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Dat ziet er goed gevuld uit! 😍

Vandaag Zaterdag 6 januari 2024 - Dag 112 (dag 73 op 12/12, dag 56 bloei, 8 weken)

Ze zijn er klaar voor, geen wereld oogst en kan nog flink vol zaden zitten dus echt geweldig blij ben ik er niet mee.

Vanavond gaan ze om.

Nog enkele laatste pics.

20240106_144450.jpg

20240106_144506.jpg

20240106_144516.jpg

Comment

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Zaden of niet, ze zien er heerlijk uit Heyz, en dat ze maar lekker potent mogen zijn ongeacht de zaden.

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Effe nlekker oogsttijd uitgepikt ook nog es👍

20240107_080846.jpg

20240107_192846.jpg

20240107_152327.jpg

20240107_192836.jpg

20240107_192800.jpg

20240107_192810.jpg

20240107_193009.jpg

Her en der wat zaad, in de rechterplant (de herman) meer dan links. En met name onderin bij de wat fluffige buds. Die buds zijn meteen gedeponeerd. Maar zal tussen de toppen ook zeker nog wel zaad aantreffen helaas.

20240107_082240.jpg

Hopelijk krijg ik de lv wat omhoog. Hangt momenteel rond de 40 dus even zien morgenvroeg.

Fijne week iedereen.

Last edited by Heyz; 7 January 2024, 20:53.

Comment

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          De zaden zijn mee gegaan met het overige afval. En alle aankomende gevonden zaden gaan net zo snel de prullenbak in. Geen risico mee nemen lijkt me.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Maatje van me had ook zaden in z’n planten, heb daar toch mooie buiten planten van gekregen zonder zaad.. dus als je nog ergens een gemeente perceel weet…ik zeg doen!

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ga er wel een paar bewaren ja Bo$wachter

Even een probleempje de lucht is zo droog met dit weer ik krijg me lv niet boven de 35. Na vannacht was het zelfs 27 procent.

Ik ben van het langzaam drogen heb liever de lv rond de 60. Vanmorgen voor werk maar een natte handoek voor de inlaat gelegd en de verwarming uit gelaten hopelijk is het straks boven de 40.

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Misschien alles in die bak leggen, droogt minder snel en neemt vocht van dat blad..

• MeneerRooktGraag
          MeneerRooktGraag commented
          Editing a comment
          Er komen wel weer warmere en vochtigere dagen aan! Droog knippen vind ik wel een interessant voorstel. Wat is jullie ervaring met droog knippen en de geur?

• Heyz
          Heyz commented
          Editing a comment
          Ja de fan draait nu op 45 procent, nog steeds in de weer met natte handdoeken. De lv ligt momenteel stabiel rond de 40 maar zou liever naar 50 gaan voor de aankomende dagen nog.

Temperatuur is 16 max 17 graden.

Hopelijk word het buiten wat warmer en vochtiger aankomende dagen.
      Bezig...
      X