Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud MGB kokos

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

We zijn inmiddels een weekje verder en ik vermoed dat de stretch er uit is. Ik heb nu alles zo gebonden dat er zo'n 5cm tussen de toppen en de diffuser zit. Niet ideaal maar het is niet anders.
    Verder ziet ze er gezond uit, zie ik overal "sneeuw" tevoorschijn komen en ruikt ze heerlijk. Het elke keer weer een genot om die kast open te trekken.
    Ik ontblader regelmatig en de LV is nu een stuk lager. Mede dankzij het weer, en mijn ontvochtiger.
    Ze zit nu 29 dagen op 12/12 en zo\n 12 dagen sinds ik de eerste bloeiharen zag. Nog een lange weg te gaan dus
    IMG_6110.jpg
    IMG_6111.jpg

Comment

Ik stond ook te kijken van de geur! Lekker bezig en fijn weekend!

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je, jij ook!

Tijd voor een update. Dame staat goed in bloei. Ik zie wel dat de bloeihaartjes (vooral aande bovenkant) soort van bruinig wordt (of is het oranje?). Dit komt wellicht omdat ze te dicht bij de lampen staan. Niks aan te doen helaas.. Volgende keer beter trainen. Dame staat nu ongeveer een maand in effectieve bloei. Nog een maand te gaan ongeveer, denk ik. Ik zie ook dat er steeds meer schimmelvorming komt op de stoffen pot, hopelijk slaat dit niet door naar de wortels. Ik heb al een nieuwe stoffen pot gekocht voor de volgende ronde (iets kleiner, 11L tov 15L).
      De PH waarde in mijn drain is wel te hoog 7.14. Ik heb wel een aantal keer geflushed met 2L (zelfde EC waarde dan normaal, maar iets lagere PH waarde, 5.5). Ik las ergens in dit forum dat je je niet teveel zorgen moet maken om een (iets) te hoge PH in de drain. Dus ik hoop dat diegene gelijk heeft. De EC waarde is gelijk aan wat ik geef (2.0), dus dat is netjes. Aan de andere kant, degene van wie ik dit setje (inclusief kokos benodigdheden) heb gekocht mat niet eens de drain en had niet eens een EC meter en had prima oogsten (volgens hemzelf). dus we gaan het zien.
      Ik heb wel al een zaadje gekocht voor de volgende ronde (Titan F1 van RQS, een snelle, compacte autoflower). Dat kweekte degene van wie ik dit setje overnam en smaakt erg goed moet ik zeggen (ik kreeg wat mee).
      De luchtvochtigheid schommelt tussen de 55 en 62% ongeveer dag en nacht. Foto's volgen hier onder.
      Last edited by stef273; 14 December 2023, 10:13.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja denk je dat het oranje is? Ik ben een beetje kleurenblind dus dat helpt niet mee haha. Ze zou inderdaad wel oranje draden moeten krijgen maar dacht dat dit bruin wasπŸ˜‚

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Haha ok. Nou ik vind het toch echt oranje. πŸ˜‰πŸ‘

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ah super!

De foto's:

IMG_6244.jpg
      IMG_6241.jpg
      IMG_6229.jpg
      IMG_6236.jpg
      IMG_6239.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks man! Ik hoop dat de schimmel aan de buitenkant zit en blijft. Aan de binnenkant lijkt nog een ander laagje te zitten. Of wellicht heeft ze er geen last van/niet gevoelig voor dit soort schimmel. Nou ja we gaan het zien wat het wordt.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Er zit nog veeeeeel meer schimmel in de pot, geen zorgen om maken.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Je denk dat dit geen kwaad kan? Dat is fijn om te horen😊

Lekker bezig maat! Ik heb ook een 11liter stoffen pot. Gelukkig geen schimmel..zo zie je maar hoeveel factoren een rol kunnen spelen hè. Bij mij nu:
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Wow ziet er goed uit hoor!

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Welke soortje en merk is dat? Ziet er netjes uit!!

Kleine update, het gaat goed met de dame. De toppen worden steeds dikker. Ik denk dat ik nog een week of 3/4 moet.
      De bladeren worden nu geler, dit is een normaal process rond deze fase van de bloei toch? Ik geef haar nu EC2.0 en PH5.8.
      Ik ben van plan de laatste week alleen afgezuurd water te geven, en de week daarvoor de EC af te bouwen. Maar ja zo ver zijn we nog niet . Ik vind het wel lastig te bepalen wanneer ik dan moet afbouwen, deze kennis zal wel komen met ervaring.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Oh ik dacht dat dit een normaal process was dat tijdens de (2e fase van de) bloei de reserves van de bladeren worden aangesproken en dat ze dan geler worden?
        Wat zou dit kunnen zijn dan? @Rreppellsteeltjam

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Verkeerd inzicht.

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Er kunnen wel mooie herfstkleurtjes op het ltst

De foto;s
      IMG_6344.jpg IMG_6343.jpg IMG_6345.jpg IMG_6346.jpg

Comment

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Erg veel verandering zit er toch niet meer in met letterlijk alle bladeren eraf geruktπŸ™„πŸ€¨

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Wat bedoel je? Vind jet dat ik teveel heb weggehaald? Ik worstelde met hoge LV waardes e'n heb veel ontbladerd om dit naar beneden te krijgen.
        Last edited by stef273; 26 December 2023, 21:46.

Bij mij ook aardig verkleurd, hoopte dat het was omdat ie aan het rijpen was ofzo haha. Geflushed en laatste 2 weken alleen water met Ph rond de 6.5
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Ik zie je zo hier en daar fotos van je eigen plant onder posten maar zou het niet handiger zijn als je bij een volgende een verslag aanmaakt?? Leuk plantje wel.

Eens! Toevallig was stef rond dezelfde tijd begonnen, dus dacht even kat uit de boom kijken. Volgende project wordt een F1 hybride Epsilon van RQS. Zal dan zeker een verslag aanmakenπŸ‘πŸ»

Comment

• Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Ik heb 4 van de f1 geprobeerd 3 werden echt ongecontroleerde beesten
        1 bleef kleiner
        Hyperon de cbd variant en de orion werden groot de titan bleef kleiner
        Dus ik zal er niet te veel op een m2 zetten

Want ze groeien echt als beesten

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Titan f1 ligt al klaar in de koelkast voor de volgende rondeπŸ‘

Gisteren mn dame omgehakt! Laatste week alleen afgezuurd water gegeven. Het was een mix van heldere, troebele en amber trichiomen (resp.15%/70%/15%). Net op tijd want over 1.5 week ga ik op vakantie. Na het drogen ga ik uiteraard curen. Ik hoop dat het op tijd klaar is om de eerste paar dagen te burpen, daarna vertrouw ik op de boveda packs..
      Ik heb wel wat tegenslagen gehad met de ph meter. Die is stuk gegaan. De 2e die ik binnen kreeg was ook al stuk (gaf de zelfde waarde aan bij alle 3 de buffer zakjes). De 3e deed het wel goed gelukkig. Heb dus wel op gevoel afgezuurd.
      Ik heb het niet nat gewogen, dat doe ik wel wanneer het droog is. Dan trim ik de boel een beetje bij ook, aangezien ik een beetje haastig geknipt heb.
      Het zit er op! Ik heb wel besloten voorlopig geen nieuwe ronde te doen aangezien ik nu genoeg heb en ik het moeilijk kan combineren met werk en gezin leven. Wellicht weer in het najaar, ik zie het wel.
      Ik ben benieuwd hoe ze smaakt en wat het effect is na het curen!
      Last edited by stef273; 12 January 2024, 12:31.

Comment

De foto;s

IMG_6437.jpg IMG_6438.jpg
        Attached Files

Comment

"Ik heb het niet nat gewogen"

Hulde, eindelijk iemand die het snapt.

Mooi voor je vakantie de potten in en daarna lekker genieten!
          ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Heyz nat wegen is weliswaar niet helemaal accuraat maar als je rekent dat er 1/5 overblijft reken je je niet onterecht rijk! Persoonlijk knip ik droog dus dan weet je meteen wat er over is.

• Heyz
            Heyz commented
            Editing a comment
            Hork maar wat als je het droog alsnog weegt, waarom zou je er dan baat bij hebben om nat te wegen? Om eventueel alvast te weten wat je eventueel overhoudt? Ligt er ook maar net aan wanneer je voor het laatst water geeft namelijk...

Snap het gewoon niet hihi maar zal er niet verder om zeuren joh als ze het willen dan helemaal goed toch.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Van mij mag je er rustig over zeuren hoor en je hebt ook wel gelijk dat het weinig zin heeft!

Vandaag vrij en een klein topje uit de mgb gehaald. Deze was zeker nog niet droog (moet echt nog wel een aantal dagen) dus even op de verwarming gelegd op een velletje papier. Na een paar uur een stukje verkruimeld (was nog steeds beetje te vochtig maar was ongeduldig) en in m'n vape gestopt. Tot mijn verbazing smaakte het best aardig! Wel mooie smaak maar nog een beetje "dof", denk omdat het nog beetje te vochtig was. Maar ik werd wel goed high en stoned ervan, precies zo als ik het graag wil!
          het overige deel van het topje nog verder laten uitdrogen op de verwarming en later weer verkruimeld (nu ging het zoals het hoort) en opgevaped. Nou die doffe smaak was weg en smaakte heerlijk!
          Ben echt superblij en kan me voorstellen dat het na het curen nog lekkerder smaakt. Tot dusver een geslaagde oogst!

Comment

Het was een beetje lastig te bepalen wanneer de toppen nou precies droog genoeg waren om te gaan curen. De toppen voelden wel al droog en zelfs broos aan en sommige takjes knakten en anderen niet. Toch maar besloten om het geheel in de weckpotten te stoppen en de boel in de gaten te houden. Ze hebben nu 10 dagen gedroogd. En wat denk je? De LV is veel te laag. Gisteravond rond de 44% en vanmorgen 49%. Ik heb er een humidity packs van rvs inzitten en een LV meter. Dit is toch veel te laag? Gaat de humidity packs dit nog recht trekken? Het lijkt wel wat op te lopen gelukkig.

Daarnaast de boel bijgeknipt en gewogen. Ik kom op 69gram uit. Maar ik heb wel slordig geknipt dus ik denk dat een gedeelte daarvan wel toe te wijten zijn aan de aanwezigheid van teveel suiker blaadjes. Zie foto's. Ik vond de toppen veelal ook fluffy en weinig compact. Maar ja, het smaakt wel goed en wordt er goed stoned van, dat is het belangrijkste
            Attached Files

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Wow wat een lekkere opbrengst joh! Nice!

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Ja erg blij meeπŸ˜ŠπŸ™

• SteamBoat
              SteamBoat commented
              Editing a comment
              Je kunt gewoon hout vocht meters kopen werkt echt top

Gefeliciteerd! Blijft een mooi systeem!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

• stef273