Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spaarlampen topic

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ja, sorry mannen. ik was die avond heel erg stoned-->nadenken en schrijven gingen niet meer zoals het zou hebben gemoeten
    Laten we even recapituleren
    We hebben dus nummer 1 die het nog steeds uitstekend doet. Nummer 2 staat wat achter maar groeit behoorlijk goed.
    Om het voor jullie, maar ook voor mezelf wat makkelijker te maken heb ik beide plantjes namen gegeven.
    De eerste heet Double en de tweede heet Fun. Misschien niet erg origineel maar wel lekker makkelijk.

Ik heb 2 zaden op 05/10 in pit pot's (na ze in sannies bacto te hebben laten baden) gestopt. Op 07/10 stak Double zijn hoofdje al boven, 2 dagen later kwam Fun ook piepen.
    Na 1 weekje in de pit pot's te gebben gestaan, kwam er al een dikke wortel (penwortel) onder door. Ik heb ze meteen in Universele potgrond gestoken. Deze heeft een NPK van 14-16-18.
    Eerst heb ik de potten voorzien van een laagje seramis (hydro korrels) en daarboven de potgrond.
    Vandaag nog ga ik een "thee" van wormenmest zetten en deze aan de plantjes geven tegen het einde van de avond.
    Ze staan nog steeds op 6/6/6/6 cyclus en gaan echt hard.
    Double heeft mat meer expressieve bladen, Fun houd het gewoon bij een mooi effen bladvorming.
    De temperatuur probeer ik tussen de 25 en 30 graden Celsius te houden, maar kruipt soms onder de 20 graden.
    Ik geef water door middel van de Iriso druppers. Deze werken zeer degelijk, maar ga me voor de tweede ronde toch Blumat aanschaffen.
    Leeftijd
    Double 18 dagen oud
    Fun 16 dagen oud

Foto's staan in de bijlage.
    Graag commentaar en tips

Ik hoop dat ik me nu wat begrijpbaar heb gemaakt.

Greetz,
    zion
    Attached Files
    Last edited by zion; 23 October 2008, 15:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zion View Post
      Ik heb 2 zaden op 13/10 in pit pot's (na ze in sannies bacto te hebben laten baden) gestopt. Op 05/10 stak Double zijn hoofdje al boven, 2 dagen later kwam Fun ook piepen.
      gehe volgens mij was je weer baters toen je dit typte of niet?

moet je bovenstaand textje van je eens goed lezen

maar als ze rond de 18 dagen oud zijn dan doen ze het goed

nu nog ff je naam veranderen in zions kweek ofzoiets en em verplaatsen naar micro kweek verslagen

groet

Comment

ja dagen tellen en bijhouden gaan inderdaad niet meer zo goed
        Alles is nu juist.
        Mijn twijfels over de 6/6/6/6 cyclus zijn nu verleden tijd.
        Mijn verslag staat toch al in de sectie micro en kweek verslagen...
        Hoe ik die naam moet veranderen ga ik even onderzoeken. hopelijk lukt dit.

Greetz

Ow en hobbyist, even een opmerkingetje
        Gelieve de quote fucntie niet te gebruiken als er niet meer dan 2 berichten tussen staan.
        Last edited by zion; 18 November 2008, 16:41.

Comment

hoezo zijn je 6/6/6/6 twijfels weg?

Dit zijn ook micro tijden, interessant dat zijn inderdaad 2 dagen in 1 dag. Krijg je dan ook bonsai-plantjes (kleine dagen, kleine plantjes)? Dat zou wel handig zijn omdat je kastje toch al niet zo groot is

Greetz,
          Micks

Comment

Het werd eens tijd voor een nieuwe up-date.
            Er is een heleboel veranderd. Ik heb erg veel fouten gemaakt, maar heb er ook veel uit.
            Na dit weekend terug op men kot te zijn heb ik geconstateerd dat de stroom uit us gesprongen en mijn tijdsklok niet meer naar behoren werkte.
            Ik heb dit meteen geregeld en heb i.p.v. de 6/6/6/6 cyclus de 12/12 cyclus ingegeven.
            Ik heb afgewacht en nu, 5dagen later, blijken de plantjes het erg goed te doen.
            Ik begin al kenmerken van het geeslacht te zien, maar ik kan nog niet met zekerheid of het een vrouwtje is.

Genoeg talk, de foto's:
            (betere fotos komen later)

Zoals jullie zien is het er erg krap. De grootste heb ik moeten buigen omdat mijn lampen niet hoger konden. Ik ga dan ook een nieuwe kast bouwen die 2 meter hoog is.

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz,
            zion

Comment

Ahaa foto's !

Voor wat ik er van kan zien ziet dat er mooi groen uit, lekker gezellig zo dicht bij elkaar

Peace

Comment

Haha, gezellig! Groeien de planten nog?

Comment

dat ziet er heel bossig uit zeg ga zo door

Comment

Planten groeien nog steeds. Wel iets te hard. GEvolg, kast te klein, lampjes kunnen niet hoger.
                    Ben nu mijn kleerkast aan het ombouwen. Hier kunnen ze makkelijk 1m50 worden. Maar normaal gezien doen ze dat niet
                    Nieuwe up-date vanaf dat de nieuwe kast klaar is.
                    Greetz,
                    zion

Comment

Ok Zion, ben benieuwd naar je nieuwe kastje
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Aha, ben terug. Nieuwe kast, dus nieuwe foto's
                        De plantjes gaan redelijk goed. Ze zien er niet schandalig lelijk uit, maar zijn toch niet perfect.
                        Ze lijken maar niet in bloei te willen schieten. Ik begin nu wel wat kleine dingetjes te zien aan de oksels. Hopelijk wordt het snel duideliojk welk geslacht de plantjes hebben.

Overzicht van het kastje:
                        is een kleerkast van 2 meter hoog, 1 meter breed en 50 cm diep.
                        Ik gebruik enkel de helft van de hoogte en de breedte.
                        Ik kan de ruimte hoger maken door het plankje wat lager in de kast te zetten. De reflector hangt op aan kettingen en is ook in hoogte verstelbaar.

Plantjes
                        Ik heb 1 van de 2 getopped bij wijze van test.

niet getopped:

Getopped plantje:

Nog een fotootje samen

Greetz,
                        zion
                        Last edited by zion; 20 November 2008, 21:16.

Comment

mooi plantje zion

Comment

Mooi waren ze wel, maar spijtig genoeg allebei mannelijk
                            Maar niet getreurd. Heb opnieuw 2 zaadjes te kiemen geled (ondertussen al worteltje te zien)
                            Heb veel geleerd uit mijn fouten, hopen dat ik er nu wat minder maak.
                            Ik hou jullie op de hoogte!

Greetz,
                            zion

Comment

jammer .
                              waren al flinke struikjes.en wat heb je te kiemen gelegt?
                              mazzel

Comment

jammer van de mannetjes maar ja ze zagen er wel stralend uit

Comment

Bezig...
                                X