Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

quick one (onder 200w sl)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: quick one (onder 200w sl)

    Hoi,

    tijd voor een update,

    Beide zusjes (de oudjes) zijn geoogst, dat was dus na 9 weken bloei (duidelijk niet binnen 2 maanden na zaaien zoals geadverteerd maarja,
    we hebben altijd variabelen die meespelen).
    ik post nu ff enkel een foto van de wortelpartij van het plantje in deze post:

    DSC00500.jpgDSC00498.jpg

    en nog eentje van enkele zaden die uit het bevruchte topje van haar zusje komen,
    heb er in totaal 20 uitgehaald en ze zien er allemaal even mooi uit:

    DSC00507.jpg

    zaden zijn kruising van big bang (greenhouse seeds/hermavader non-AF) x quick one (royal queen seeds/moeder AF)
    ze gaan dus nog even drogen en daarna overwinteren in het groentenvak van de koelkast.
    'k Ben al benieuwd wat daar gaat van komen (en dan ook maar voortkruisen naar stabiliteit of met andere soort nog)

    na drogen volgt meer nieuws,

    over het jongste zusje (ook in deze post te zien) die is dus prachtig gegaan 1 maand lang onder een simpele 6watt spot 24/24.
    ze staat nu onder de spaarlamp te bloeien op 12/12, al moet de bloei natuurlijk nog in gang schieten.

    zo dit was het dan weer
    groetjes.

    Comment


      #17
      Re: quick one (onder 200w sl)

      hoi allen,

      Droogtijd !!
      De quick one van dit verslag (links op de foto): 11gr nat

      DSC00509.jpg
      rechts op de foto enkele toppen van een bigbang (jaaha, de kweker krijgt altijd zijn deel ) die komt nat op 52gr.

      dan is er nog het ongedocumenteerde zusje Quick one : deze is geknakt geweest en heeft 30gr nat.

      DSC00510.jpg

      van deze had 1 topje dus voor wat zaden gezorgd (20 stuks).

      en dan hebben we nog wat losse topjes van de verschillende bigbangs (waren er 4 in totaal)
      en dat komt samen op een natgewicht van 41gr.

      DSC00511.jpg

      en alles tesamen in de droogdoos (is voorzien van luchtsleuven onder en boven) :

      DSC00508.jpg

      alles saam 130gr nat waar ongeveer 40/50gr droog van overblijft schat ik.
      130+ deel wat van me maat is, pakweg 130, laten we niet overdrijven samen +-250gr nat.
      welnu, daarmee ben ik al een zeer tevreden kwekertje.

      voor nu doosje terug dicht en verder drogen

      groeten

      Comment


        #18
        Re: quick one (onder 200w sl)

        Ziet er leuk uit, hopelijk is het een lekker wietje.
        Had je op het einde nou nog een voedings tekort, of is dat de natuurlijke verloop van dat soortje?

        GRTZ Cer

        Comment


          #19
          Re: quick one (onder 200w sl)

          ziet er lekker uit even geduld, en je hebt lekker wat te roken.

          PPlantje
          ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

          Comment


            #20
            Re: quick one (onder 200w sl)

            ziezo,

            dit zal zowat het laatste postje worden vermoed ik.

            het zaakje is al droog genoeg om in een bewaarpotje te gaan:

            DSC00512s.jpg

            de 2 quick one's samen komen dus op 17 gr. droog (zonder takken), was 41 gr. nat (met takken).

            van de geur alleen maar positief , zakje WW van de sjop ter vergelijk: de ww stinkt naar mest en de quickone ruikt heerlijk fris
            met een hint van citrus.

            zo dadelijk is een van rollen als 1ste proefje.


            Smaak is fris , rookt als "light" tabak, en thc is er ook voldoende om het te voelen, al met al geslaagd dus.
            van het kwekersaandeel aan big bang heb ik droog en gekuist 31gr. samen met die 17 komt dat op 48gr droog.
            x2 (gedeelte van de eigenaar van de plantjes big bang) geeft dit net niet 100gr droog voor eerste (zuiver biologische) kweek onder 200w spaarlamp.

            ow ja, vergeet ik bijna dat er nog 1tje bigbang te drogen hangt die een paar dagen langer is blijven staan, dan komt er nog een gr of 20/30 droog bij.


            groeten.
            Last edited by cplifj; 10 August 2011, 18:42.

            Comment


              #21
              Re: quick one (onder 200w sl)

              ziet er smakelijk uit! rookze en chapeau!
              Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

              Schoffie's Geschoffel 2014

              Comment

              Bezig...
              X