Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Microkweek in Homebox ambient R80S 3x autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Microkweek in Homebox ambient R80S 3x autoflower

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allen,

    Het streven is om hier een kweekverslag bij te houden van me pas begonnen microkweek in de Homebox Ambient R80S.
    Ik vind dit een leuke uitdaging omdat ik echt beperkt ben in ruimte, de afmetingen van de tent zijn breedte 70cm lengte 80 cm hoogte 70cm.
    lucht verversing, een goedkope badkamer afzuiging van de gamma, met een mars hydro 100mm filter, met een passieve verse lucht inlaat. Dit is voldoende om me temp en lichtvochtigheid onder controle te houden, op moment van schrijven is het 23,3 graden Celsius met de lampen aan, en een luchtvochtigheid van 51%.
    ​​​​​​
    ​​​​​​Hahaha bedenk me nu meteen dat jullie vast ook wel nieuwsgierig zijn wat voor lamp er dan boven hangt...

    Ik heb gekozen voor de modules van Secret jardin cosmorrow, er hangt nu 4x20w boven 3x20W bloei spectrum 1x20w groei spectrum.
    Wil ze in de groei fase toch wat meer blauw licht mee geven zodat ze wat compacter blijver, in de bloei word de 1x 20w groeilamp vervangen voor een 20w bloeilamp.

    Totaal hangt er dus 80watt boven de dames en ben erg benieuwd wat deze lampen en led uberhaubt presteert.
    ​​​​​​DIt is niet mijn eerste kweek, maar wel mijn eerste keer onder LED en met zo weinig ruimte.
    ben al jaren bezig met buitenkweken en zo nu en dan een kweekje onder HPS.
    Dit account bestaat al sinds 2009

    De drie dames, staan op cocos, van bionova en ik ga het voedingsschema van bionova volgen, voornamelijk de hoofdvoeding bionova forte a + b met wat additieven wortelstimulator en indien nodig cal/mag.

    Heb iets gelezen over kweken onder LED en toen toch maar meteen cal/mag aangeschaft ik weet nog niet of ik dit nodig zal hebben, wat dat betreft kan ik nog wel wat leren van de LED kwekers onder ons.
    Ze staan in 8 liter rootpots, en hebben sinds gisteren allemaal hun hoofdje laten zien

    Deze ronde ben ik gegaan voor drie autoflowers van Royal Queen Seeds:
    Grand daddy purple auto
    Dosidos autos
    Sweet ZZ auto

    Ik hou jullie op de hoogte, en zal later eens wat fotos maken van de tent en hoe de dames er nu bij staan, het is lekker basic en dat komt mij op dit moment wel goed uit, ben het zat om voor een beetje knappe wiet naar coffeeshop te moeten, de rest van het leven word al zo duur gemaakt.

    Grz, xslt66x
    ​​​​
    ​​​
    Last edited by xslt66x; 4 May 2024, 10:32.

    #2
    Dubbele uitdaging, eerste keer micro en led, leuk!


    Veel plezier met deze pittige doch erg leuke uitdaging.
    😊🌱

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Leuk nog een microkweker erbij.
      Heb je toevallig nog een foto van het tentje?
      Ben benieuwd

    #3
    Er werd nog gevraagd om een foto van me tentje, bij deze:

    Grz, xslt66x
    IMG20240505112827.jpg IMG20240505112827.jpg IMG20240505112730.jpg IMG20240505112827.jpg IMG20240505112821.jpg IMG20240505112730.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ooohh jij hebt een zee van ruimte joh!

    #4
    Dan meteen een vraag aan de lezers, nu zien jullie een beetje het oppervlakte van de tent, hoeveel planten zouden jullie hierin zetten? Ze zitten nu in 8 liter potten dan houdt in hoogte 50cm over om de hoogte in te groeien maar zoals jullie zien is me tent wel nog wat breder.

    Kom ik op de volgende vraag, autoflowers kweken met zon ruimte? Of Fem en dan in scrog?

    Grz, xslt66x

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Misschien in één grote bak kweken, dan heb je de ruimte volledig benut + je kan de rand dan lager houden zodat je iets meer ruimte in de hoogte hebt + dan scrog+ fem.
      Dat is mijn bescheiden mening..

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Denk dat fem toch het beste is aangezien je dan kan bepalen wanneer op 12/12 te zetten, ze zijn ook wat minder gevoelig dan autoflowers (dus kan toppen, bladeren/takjes verwijderen etc, wel handig in een kleine ruimte). Maar leuke ruimte heb je, ik volg!

    #5
    Voor nu maken we de autoflowers af, en de volgende ronde zullen er gewoon Fem planten in komen! Bedankt voor jullie reacties!

    Grtz xslt66x

    Comment


      #6
      Kleine update

      Grtz, xslt66x
      Attached Files

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Tijd voor een grote update
    Bezig...
    X