Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Strawberry cookies van sssc in mgb

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    5 weken en 1 dag boven de grond
    3 weken en 1 dag op 12/12
    1 week en 1 dag zichtbare bloei.

    Vanavond flink ontbladerd, voornamelijk bladeren onderop die toch geen licht ontvingen. En wat lst toegepast.
    Na 5 weken bijvoeden zegt biotabs, dus dan doe ik dat ook braaf. 20ml orgatrex en 1 gr bactrex zegt de manual. Maar omdat het een klein potje is en het plantje klein, heb ik 10ml orgatrex gegeven op 500ml.
    Attached Files

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks man. Maar precies, dat is ook de hoofdreden om een klein plantje te kweken. Lage(ere) LV. Maar ja, wie niet horen wil moet maar voelen 😜.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Lijkt wel een bordje spinazie. 😁
      Zou er best in gaan nu, maar blijkbaar is de spinazie oogst mislukt, niets in de winkels.
      Anywhoooooo.....mooi plantje Stef!

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Haha inderdaad, net een bord spinazie😁. Tja voor een echt bord spinazie zullen we nog ff geduld moeten hebben..!
      Thanks Babz!

    #32
    De meeste stretch is er uit denk ik. Dame zal nog wel wat in de hoogte groeien met haar toppen maar heb nu nog wel genoeg ruimte om haar te draaien en te inspecteren. Dat lukte niet meer goed met mijn NL.
    Bladeren dek is redelijk op gelijke hoogte. Ik zou haar nog wel verder omlaag kunnen trekken maar ik laat het zo denk ik. Dit is wel een mooie hoogte tot aan de LEDs.
    LV is behoorlijk hoog op het moment, zo'n 68%... Hopelijk houdt het een keer op met regenen🤨
    Attached Files

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      zolang je nog geen dikke toppen hebt is een wat hogere lv volgens mij geen probleem hoor. misschien later toch nog een keer wat uitdunnen indien nodig?

    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Mooi zo laten voor nu, ziet er perfect uit gewoon!

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Klopt idd Alzheimer, voor nu nog geen probleem. Denk idd dat ik nog wel een keer moet uitdunnen tzt. Maar ja we gaan het zien.
      Thanks giinnoo! Ik ben er ook wel tevreden mee

    #33
    Deze dame is een tijger..! Ze is moeilijk te temmen. Ik dacht dat ze klaar was met strekken maar niets bleek minder waar. Ik heb haar weer even aangepakt, wat LST en wat ontbladerd (LV was 72%). Ook nog een steel met topjes weggehaald omdat die het bladeren dek niet haalde. Misschien wat teveel gedaan nu in een paar dagen, maar ja. Verder ziet ze er wel gezond uit.
    PS ze ruikt echt heerlijk
    Attached Files

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Mooie dame. 😃
      Merk je dat het makkelijker werken is met een kleinere pot?

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja, zeker! Stuk handzamer. Al heb ik de plant niet meer uit de mgb gehaald, maar hoef alleen het schoteltje te draaien om overal bij te kunnen. Echt prima

    #34
    Op zich weinig te melden. LV nog steeds te hoog. 72% boven bladerendek en 66% onder bladerendek. 59% in de kamer waar de mgb zet. Ik vind de LV wel te hoog voor zo'n uitgedund plant en vraag me af of de afzuiging van dit nieuwe filter (mgb '19) wel genoeg is. In m'n andere mgb zou ik toch een lagere LV verwachten. Verschil is wel dat in deze mgb geen fans geplaatst zijn voor extra airflow. Nu kan ik extra fans plaatsen en het nog even aanzien, of de plant verhuizen naar de mgb 21. Ik denk dat ik de plant verhuis, en dan extra fans plaats is de mgb 19 voor de volgende ronde. Verplaatsen is wel een beetje gedoe ivm de blumat.. Ik denk er nog even over na.
    Attached Files

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ik had het niet tegen jou.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik wél tegen jou, dus. 😁

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      haha rustaaagggg
      Ja ik zwengel de ontvochtiger wel aan als er echt top vorming ontstaat en de LV is nog steeds zo hoog is.

    #35
    Nou de dame zit in haar nieuwe, iets ruimere jasje. Er waait nu ten minste wel een lekker briesje door haar haren, euh bladerendek
    Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om een ontluchtingslangetje aan te leggen. Blumat leidingen ff goed ontlucht en het begon meteen weer te drippen. Even later nog gecontroleerd en het was weer gestopt met drippen. Ziet er goed uit dus.
    Attached Files

    Comment


      #36
      6 weken en 2 dagen boven de grond
      4 weken en 2 dagen op 12/12
      2 week en 2 dagen zichtbare bloei.​

      Ff kleine update, dame heeft het naar haar zin in de nieuwe MGB. Ze ziet er gezond uit. Ik tel nu 9 topjes en ze beginnen al een beetje aan te dikken bij het kroontje. Ik heb weer wat bladeren "getucked" om topjes wat meer in het zonnetje te zetten.
      Woensdag geef ik voor de eerste keer Bio PK5-8, de week daarop Bio compost thee, en zo om en om. Ze is een fast flowering type (6.5-7 weken bloei) dus begin een weekje eerder met boosters. Volgens SSSC zitten er ook fenotypes bij die wat langer nodig hebben. En aangezien dat ik nog een paar keer ontbladered en gediefd heb tijdens de bloei verwacht ik ook wel dat ze wat langer nodig heeft dan de 6.5/7 weken. Ze ruikt echt heerlijk lekker fris.
      Attached Files

      Comment


        #37
        Om 19u gaat het licht altijd aan en ga ik altijd even kijken. De LV was 72%, net zo hoog als in mijn andere MGB. Aan de ene kant niet niet zo chill natuurlijk maar aan de andere kant is het wel fijn om te weten dat het nieuwe filter in de mgb 19 niet onder doet aan het filter in de mgb 21.

        Comment


        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja inderdaad, maar ben er ergens wel blij mee (dat de ouwe mgb met nieuwe filter niet onder doet aan de nieuwe mgb)👍

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Maar je was blijer als die jou gewoon een lv van rond de 40% gaf..🙃

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Haha waarschijnlijk wel ja😁

        #38
        6 weken en 6 dagen boven de grond
        4 weken en 6 dagen op 12/12
        2 week en 6 dagen zichtbare bloei​.
        Gister avond de eerste booster gegeven Bio PK 5-8, een litertje. Best veel op een 7 liter pot maar ik dacht, dat kan ze hebben😜. Schoteltje was gevuld met overtollig water en heb ik weggehaald. Verder gaat ze goed. Heb wel wat bind draad weggehaald omdat ik het idee had dat het topjes beschadigden. Ze strekt al niet meer dus even in de gaten houden de komende tijd.
        Bladeren zien er mooi groen uit en geen verbrande puntjes nog (komt misschien nog wel door de booster). Verder staan de bladeren mooi vier overeind. Ik moet zeggen, dit kweekje loopt tot heden probleemloos😎
        Attached Files
        Last edited by stef273; 3 dagen geleden.

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ssssssst roep dat nu niet te hard.....you're gonna jinx yourself! 🤫😉

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Hahaha ja zul je net zien...😆

        #39
        Mogge, bladeren staan er wat verwilderd bij. Ook zie ik dat de puntjes lichtelijk wat verbranding tone. Misschien toch wat teveel bio pk gegeven? Het feit dat de bladeren er wat verwilderd bij staan zou door de warmte kunnen komen. Maar goed vooralsnog niet aan de hand. De topjes beginnen lekker aan te dikken, vooral die van de hoofdstam😎. Ze ruikt heerlijk.
        LV is wel wat te hoog (binnen in mgb 66%, omgeving 51%). Ik twijfel om nog een keer te ontbladeren. Ben bang dat ik dan de groei van de toppen wat belemmer. Wat denken jullie?
        Attached Files

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Ja precies, en stress betekent vertraging maar daarentegen misschien ook wel een hogere opbrengst.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          moeilijk ja. als je niet ontbladert, blijf je jezelf verwijten wanneer de LV hoog is. terwijl ontbladeren waarschijnlijk niet niet zo heel veel verschil meer maakt? zo vol zit het niet toch? ik zou het niet doen denk ik in jouw geval, maar als je het wel gaat doen moet je niet meer wachten denk ik

        • stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dat denk ik ook Alzheimer, thanks. Ik kijk het nog even aan. Denk niet dat het in deze fase zo'n groot probleem is. Kan altijd nog minder water geven tzt, zoals bobledsgrow zei. Of de ontvochtiger aan slingeren. Maar dat wilde ik eigenlijk voorkomen deze kweek

        #40
        Vond het medium iets te nat en de LV iets te hoog, blumat streepje dicht dus.
        Verder lijkt de dame de hitte (29.5 gr in mgb) prima te verdragen. Al laat ze haar okseltjes iets meer luchten dan normaal
        Last edited by stef273; 1 dag geleden.

        Comment

        Bezig...
        X