Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Widow πŸ•·οΈ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Zo zag m'n vorige Black widow er uit rond deze tijd Takketoelli
    Ik vind het lastig bepalen nu al of GS een verschil maakt, misschien dat ik het op het einde wel echt zie. 20231126_103440.jpg 20231126_103448.jpg 20231126_103415.jpg

    Comment


    • Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      De GS gaat zeker wel wat toevoegen. Maar het is vooral een duur product. Je kan de suikers ook toevoegen door melasse, maΓ―s siroop of zelfs honing toe te voegen aan je water. De suikers worden door de plant opgenomen en resulteren in grotere opbrengst. Het is een boost voor zowel je aarde als voor de plant. GS is alleen een merk van Plagron en een dure optie. Maar t werkt zeker πŸ˜‰

    #62
    En ja hoor, we hebben schimmel.
    In eerste instantie 2 toppen, uiteindelijk het hele plantje uit het kastje gehaald en vond nog een top. 🫀
    Even aankijken hoe het de komende dagen gaat, komt er nog meer schimmel dan stop ik met deze kweek, helaas pindakaas. 20240911_125811.jpg 20240911_125820.jpg 20240911_125802.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dan heb je toen wss geluk gehad. Zoals je zelf zei je hebt nu meer kweekjes met rot gehad als niet.
      Ik heb t zelfde probleem gehad. Ik heb nu de laatste ronde voor het eerst rot vrij kunnen kweken. Heb de fans wel op standje 3 gehad de laatste 3 weken want op stand 1 en 2 had ik de vorige kweekjes nog telkens rot.
      Ook heb ik een ontvochtiger en blaas naar buiten toe af.

      Mss werkt je filter niet meer zo goed nu je een paar keer mss te hoge lv in je kastje hebt gehad?

      Joost zal het weten.. jammer dat Joost geen JD forum lid isπŸ€·πŸΌβ€β™‚οΈ

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zo kak. Kon er ook van meepraten over rot. Ik hoop dat het niet spreidt. Voordeel is door de plant training je meerdere toppen hebt die hopelijk nog geen rot hebben.
      Moet je nog lang?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb ooit met een Joost in de klas gezeten. Daar vroegen wij alles aan

    #63
    Ja ja ze doet het nog, en zolang ze het me toelaat gaan we gewoon door. 😊
    En mennnnnn ze ruikt zoooo lekker! Net als de vorige keer. 😍🀀
    Oh and morgen gaan we de 6de week in van de 9 ongeveer in totaal. 20240912_091532.jpg 20240912_091526.jpg 20240912_091538.jpg

    Comment


      #64
      Het is duidelijk dat je klimaat niet goed is, anders heb je niet elke keer rot. Een straalkachel voor de inlaat houdt dag- en nachttemperatuur gelijkmatig en het overtollige vocht droogt op. Daarmee heb ik vorig jaar al eens een oogst gered van rot. Maar goed, ik val in herhaling.

      Succes!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ach we roeien met de riemen die we hebben en dit zijn de riemen die ik heb, dus daar roeien we dan maar mee. πŸ˜‰

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat hokkie kan ook in een warme droge kamer staan toch Babz of heb je zulke riemen niet?

        Of doe een warmtematje onder de pot net als je collega, dat is een hele goedkope en efficiΓ«nte oplossing. Het is toch zonde om al die moeite te doen en uiteindelijk rot te oogsten?

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Die ruimte heb ik niet Hork.

      #65
      Rot is in alle gevallen duurder dan de oorzaak aanpakken, want rot = geen oogst maar wel kosten van de kweek en stroom en voeding + bijkomende kosten van de coffeeshop waar je weer op bent aangewezen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Nope. Ligt aan je kweek
        Daarom heb zes dames staan. Ik kom met flink wat rot gemakkelijk uit tot de volgende oogst, dat verlies neem ik gewoon. Ongeveer een gram of 30 max, meestal rond de 20 schat ik. Een top of 6 ongeveer.
        Die kan ik voorkomen met een ontvochtiger of flink stoken, wat duurder is dan die 30 gram wiet. Een ontvochtiger verbruikt net zoveel als mijn hele setup

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Angels share, al heb ik niet altijd last van rot.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Lol okΓ© zit wat in.

      #66
      Heb jij geen warmtematjes in je mgb's zitten Babs?

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja maar deze heeft geen thermostaat en dat lijkt me toch wel handig. Zijn er ook wel te vinden hoor voor niet al te veel geld

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        QnQ heeft een mooie opstelling met warmtematjes. De potten zijn opgesloten in een bak, alleen de rand steekt uit, en de hele bak wordt verwarmd door matten. Zo zijn de wortels altijd lekker warm, wat de plant sterker en weerbaarder maakt.
        Net als de kweker. In de winter kan ik de temp goed aan, totdat mijn voeten koud worden

      • Captain fantasy
        Captain fantasy commented
        Editing a comment
        Als ge kou voeten hebt is het om zeep!

      #67
      Nou de schoonheidsprijs verdient het niet maar heb toch maar de fans opgehangen.
      Ondanks dat ik het idee heb dat het weinig doet, hoewel dit de eerste keer is dat ik er 2 in 1 kastje heb hangen.
      Ze flikkerde steeds naar beneden met het zelfklevende tape, dus dan maar zo. πŸ™ˆ 20240912_152752.jpg

      Comment


      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Babz kijk wel goed naar de grote van de autoflower voordat je een lilliputter krijgt

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Denk dat een lilliputter juist wel goed is. Want als je de lampen 24/7 aan laat, groeit een dame zo het kastje uit!

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Plantje die normaal 75/90cm word is prima toch? Toppen in week 3 hou je een keurige dame over. stef273

      #68
      Babz ik bedoel zo met het binddraad

      IMG-20240912-WA0000.jpg
      Baking cookies in my MiniGrowBox .

      The ultimate growbox for one plant. ​​​

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hey BB, het stomme is dat ik dat in eerste instantie ook wilde proberen, maar zat te klooien om 'm op de juiste hoogte te krijgen om vervolgens ook die andere er nog aan te koppelen.
        Maar ik zal het misschien nog 's proberen. πŸ˜ŠπŸ‘

      #69
      Dag 2 week 6.
      Ze ruikt zo lekker ik zou het liefste de hele dag met m'n koppie in het kastje hangen...πŸ₯° 20240914_090824~2.jpg 20240914_090815.jpg 20240914_090830.jpg 20240914_090836.jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ja idd Corleone1933, zelfs die zijn mooi aan het aandikken. 😊

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Dikt lekker aan babz!

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        En gelukkig geen schimmel meer tot dusver giinnoo πŸ™

      #70
      Bonsai! (Orangu Tangi) πŸ˜ƒ 20240915_113125~2.jpg 20240915_113138.jpg 20240915_113147.jpg

      Comment


      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dit dametje stond in m'n kas en nu op de vensterbank Captain fantasy
        Ze is zo'n 4 mnd oud. Gewoon leuk voor de gein. 😊

      • giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Lampje erbovenπŸ˜‹

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Ghihihi

      #71
      Heb het eens even meegelezen,het rot gedeelte.
      ik zie dan ook weer absurde reacties tegemoet komen die werkelijk nergens op slaan.
      Aller eerst stoffen potten in deze kleine ruimte raad ik je af, ga voor plastic.

      Verder heb je gewoon een klimaat probleem,dit heeft niks te maken met lucht die van buiten af komt, je hebt een goedde luchtverplaatsing nodig en verse lucht,maar nog belangrijker de afgevoerde lucht moet echt na buiten weg uit de ruimte.

      Verder zie ik ook een erg zwakke fan dat totaal niet de stroom kan creΓ«eren die nodig is,en letterlijk in een lijn blijft blazen na de andere kant daar gaat het al fout!

      Koop een clipfan,en stel hem zo af dat de lucht niet onder de plant komt maar vooral boven op het bladerdek verspreid en dat de bovenste bladeren licht in beweging blijven,daar moet de beweging zijn van de lucht verplaatsing en dat lost in een keer je hele schimmel gebeuren creΓ«eren op

      Leg in een hoek een slang zodat de verse lucht continu van onderop komt.
      en een die continu afzuigt de ruimte uit, en zorg dat alles luchtdicht is afgesloten dus niet met een klem enkel want dat werkt niet.

      Als je dit verbeterd zul je geen last meer hebben en eindeloos probleemloos kunnen doorkweken uit dit kastje.

      Mocht je in de winter een temp probleem hebben dat schommelt ik snap ook wel dat je geen vreter van een kachel hier wilt plaatsen en gelijk heb je,zet je pot op een warmte mat en je bent gelijk van die ellende ook af en het vreet geen stroom.

      Succes babz

      Comment


      • stafford
        stafford commented
        Editing a comment
        Takketoelli laat ik je de vraag eens anders stellen, heb je een huis gekocht of huur je.

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Het was niet specifiek tegen jou bedoeld Babz sorry als dat zo leek
        Jij bent juist 1 van de mensen waar ik weinig tot niks op aan te merken hebπŸ™ˆ
        Hahaha en ik ben nog al een autistische zeikertπŸ€ͺπŸ€ͺπŸ€ͺ
        Maar hoe het went of keert
        Er is altijd een mogelijkheid om de lucht naar een andere ruimte te brengen
        Op een 1 kamer appartement na dan
        Ik mag van de regering en van JD niet mensen helpen om hun kweken te perfectioneren
        Anders was ik met alle liefde langs gekomen om een aanpassing aan een muur te maken
        Die 100% goed en onzichtbaar te herstellen is in korte tijd
        Waar een wil is is een weg

      • Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Oh en nu zal ik weer sorry zeggen Bobledsgrow want het was niet mijn bedoeling om zo over te komen. πŸ™ˆπŸ˜‚

      #72
      Gaat prima hier, toppen dikken aan.
      Mocht de lv wat hoog zijn dan zet ik het deurtje gewoon op een kiertje. Nog nooit gedaan maar kan wel gewoon blijkbaar. 20240916_090804~2.jpg 20240916_090811.jpg 20240916_090756.jpg

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ja, in mijn geval zeker. Zodra ik de verwarming aanzet heb ik geen rot meer, samen met snachts de lamp aan. Dat laatste heb ik altijd

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        @Stef
        Ik heb een ontvochtiger die werkt met een compressor
        En de lucht die hij uitblaast is verwarmt
        En hij heeft 2 standen zacht en hard blazen op hard verbruikt hij max 340w dacht ik
        25liter per 24uur
        Maar in werkelijkheid heb ik19 liter per 2 dagen eruit gehaald
        Over het algemeen heb ik hem op.de laagste stand staan i

      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ik heb ook een onvochtiger met compressor welke behoorlijk warmte afgeeft. Deze is 20L/24u gebruikt iets om en nabij 180W als deze aanslaat. Ik heb m meestal afgesteld op vochtigheid van 40 maar in werklijkheid wordt de ruimte dan 50-55% oid. Hij soms slaat hij langere tijd aan en soms af entoe, afhankelijk van de LV.
        Maar ik heb nu de lampen ook 's nachts aan en overdag de kachel straks, dus wellicht is de ontvochtiger dan niet nodig zoals Takke aangeeft. Maar ik heb nog even om daar over na te denken

      #73
      De lv was wat hoog dus heb het deurtje op een kier gezet, en het werkt. πŸ˜ƒπŸ‘ 20240916_103921.jpg 20240916_103925.jpg

      Comment


      • stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Klopt idd giinnoo

      • Bobledsgrow
        Bobledsgrow commented
        Editing a comment
        Inderdaad een prachtig afgewerkte buitenkant
        Nu begin ik het bedrag wat ze kosten te begrijpen

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Probeer maar eens een normaal keukenkastje lichtdicht te krijgen. Viel mij vies tegen

      #74
      Dag 6 week 6.
      Ja ja we're still in business! 20240918_102856.jpg 20240918_102854.jpg 20240918_102900.jpg 20240918_102927.jpg

      Comment

    Bezig...
    X