Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zamnesia "Cheese" en Sensi "Sweet cherry Kush" in de minigrowbox

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Zamnesia "Cheese" en Sensi "Sweet cherry Kush" in de minigrowbox

    Korting op 420shop
    12/07/24

    Gisteren terug thuis gekomen van op reis, super lekker geslapen in eigen bed. Nu is het tijd om terug te beginnen kweken in mn 2 minigrowboxen. Een oudere versie en een nieuwere versie.
    Vandaag heb ik twee 18 liter potten, 2 lekschalen, 6 kleine plantpotjes, m'n wateremmers en m'n maatbeker bij elkaar gezocht en heel de boel gepoetst. Rock en roll !!!



    Alles klaargezet in de kelder waar het magisch mengsel gemaakt zal worden.Dan ben ik naar de aveve in Merksem gereden omdat ik weet dat ze daar al hun tuinproducten altijd binnen stockeren. Geen zin in beestjes. Perliet en hydrokorrels gekocht. Promix van plagron had ik een tijd geleden al thuis laten leveren. Zaai - en stekgrond heb ik altijd wel liggen.
    alle biotabs spulletjes bij elkaar gezocht en klaargezet in de kelder. Klein lepeltje, groot lepeltje, doseerspuitje van 20 ml. M'n wateremmers en m'n maatbeker heb ik gevuld met kraantjeswater zodat het water kan "Ontchlooren" tegen morgen. wegwerphandschoentjes liggen klaar. Mondmaskertjes liggen klaar. Ik denk dat ik alles ongeveer klaar heb staan..

    Per minigrowbox ga ik één 18 liter pot zetten.
    Ik ga 6 of 7 zaadjes proberen te ontkiemen en zal dan zien afhankelijk van hoeveel er boven komen en hoe sterk ze zijn hoeveel planten ik per minigrowbox ga kweken.

    M'n idee was om :

    3 zaadjes van sensi seeds " sweet cherry kush" feminised te ontkiemen

    3 zaadjes van Zamnesia's " Cheese" feminised te ontkiemen

    Waarschinlijk ga ik gewoon 1 plantje per box kweken hoor, maar stel nu dat ze allemaal bovenkomen en allemaal bodybuilders zijn dan kan het zijn dat ik ze alle 6 opkweek. We zullen het zien.

    Dat gaat in ieder geval iets voor morgen zijn want ik heb geen zin meer om vandaag nog m'n kastjes te kuisen en grond te liggen mengen met biotabs shit in mn mengkuip. in de plaats daarvan ga ik een dikke joint paffen en een glas stevige rode wijn drinken. Gebedje doen aan de kweekgoden of zoiets



    En cheers






  • Answer selected by Captain fantasy at 18 August 2024, 19:45.

    17/08/24

    Sweet cherry kush

    32 dagen oud

    staat sinds vandaag op 12/12

    20240817_110326.jpg 20240817_110234.jpg 20240817_110317.jpg

    bossige dame
    Last edited by Captain fantasy; 17 August 2024, 11:25.

    Comment


    • giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Knappe dame!

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Apart dametje dit, stiekem best een knapperd.. 😉

    #2
    Uiteraard wou ik EIGENLIJK liever "the bird" van Sensi kweken, maar eerst kweken wat we in huis hebben he


    Zelfbeheersing mensen 🤪 , zelfbeheersing

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik vraag me af wat je met dat mondkapje gaat doen? Bende bang dat je COVID krijgt als je aan t Mengen bent of wa😂

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Onnozelaar 🤓 ja, ik heb schrik voor corona als ik op mn eentje in mn kelder zit. En als ik alleen in de auto zit zet ik ook een mondmasker op. 😉Nee hoor, ik zet een mondmasker op omdat ik een aantal verschillende biotabs poederkes en perliet moet mengen onder m'n promix. Dat stuift nogal als ik heel de boel meng met m'n handen. De eerste keer dat ik dat deed toch in ieder geval. Nogal bruut beginnen mengen. En geen stofmasker op. Aangezien ik dan met m'n muil boven m'n mengkuip hang zit ik heel de tijd fijn stof te happen. Stront en schimmels en zo. Geen fan van om dat in te ademen
      Ik doe ook soms aan houtbewerking. Als ik een groef frees draag ik ook altijd een mondmasker.
      Mondmaskers zijn ok 🤓

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja snap ik, had ik ook. Doe nu eerst perliet en daarna de grond, stuift minder.

    #3
    Hahaha herkenbaar, zat vanmiddag al weer naar zaadjes te gluren terwijl ik nog meer dan genoeg heb liggen... 👀
    "Nee! Niet doen Babsje!" 😁



    Anywhoooooo......ik wens jou weer veel plezier met je kweek Cap! 😊👍

    Comment


    #4
    Leuk, een Sensi telg die ik nog niet ken!

    Cherry smaakje heb ik nog nooit gehad, ook niet van een shop ofzo. Nais, veel succes Captain!

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Ach, je weet wel, fruitjessmaakjes.... we zullen wel zien 😉 hopelijk wordt het een heel lekker wietje

    #5
    13/07/24

    Emmertje zoeken, microvezeldoekje pakken, emmertje warm water, detol toevoegen, gele stevige latex handschoenen aandoen, deurtje minigrowbox poetsen, diffuser van de lamp halen en poetsen, droogrek weghalen en poetsen, warmtematje poetsen, roostertje dat onder warmtematje ligt poetsen, vloerplaat en al de rest van de binnenkant van de minigrowboxen poetsen, goed in de hoekjes. Achterkantjes, ....

    Rock en roll... blij dat m'n vrouw niet thuis is

    Dan in de kelder m'n mengkuip bovengetoverd en er 6 pottekes zaai en stekgrond in gemengd met genoeg water. 6 pottekes die ik voordien al met plakband en stift gemarkeerd had gevuld tot de rand en een gaattje gemaakt in het midden.

    3 x "CHEESE"
    3 x "SWEET CHERRY KUSH"

    20240713_133451.jpg
    Dan 6 schaaltjes gepakt en gevuld met water en een beetje "seedbooster" van plagron dat ik nog had liggen. Ik schat in totaal een 100ml per schaaltje. Water + seedbooster bedoel ik dan. Alles verdeeld over de 6 schaaltjes en gemengd. In elk schaaltje een cocosjiffy gelegd en laten volzuigen. Van volgezogen jiffy het gaasje vervolgens afgeknipt met een ontsmette schaar en de jiffy vervolgens in een potje natte zaai en stekgrond gestoken. Omslachtig? Misschien wel...

    20240713_133553.jpg

    20240713_133606.jpg

    De zaadjes bovengehaald,
    20240713_134022.jpg dit zijn de 3 cheese zaadjes. Ik vond deze mooier dan de sweet cherry kush zaadjes van sensi, behalve die linkse zonder tekening. Geen idee of de tekening op een zaadje iets betekent qua potentie...🤔

    een pincet ontsmet, voorzichtig de blisterverpakking openen en de zaadjes er uit laten rollen. Altijd schrik dat zaadjes wegspringen op de grond. Maar.... het is gelukt

    2 uur er over gedaan om 6 zaadjes in de grond te krijgen !



    3 × sweet cherry kush en 1 × cheese zitten onder een taart-transporteer-ding en staan op een torentje boeken die op een taartrooster staan. Zonder het torentje boeken zou het taart-ding niet boven het lichtlabyrint uitkomen. Die taartrooster hangt over m'n warmtematje dat op een roostertje ligt dat op de grond ligt. De thermostaat staat op 26 graden dag en nacht. Ik laat ook de lichten gewoon bijna 24u opstaan. Boven op het lchtlabyrint staan dan nog 2 potjes cheese met een plastic zakje rond dat een beetje bevochtigd is aan de binnenkant.... en dat was het denk ik


    Vandaag 13/07/24 rond 13.23 u heb ik 6 zaadjes in de grond gestoken



    20240713_141356.jpg 20240713_141406.jpg

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Gingen je zaadjes dan dood in de zaai en stekgrond of wat? Als het plantjes zijn zet ik ze uiteraard in andere grond, niet ongerust zijn 😉

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      2 uur 6 zaadjes… 😂 bende ergens een uur en 45 min in slaap gevallen tijdens het proces?

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Als ik het teruglees denk ik dat het kuisen van de mingrowbox er ook bij is. En het bijeen zoeken van al die spulletjes die je dan nodig hebt. En ik was stevig stoned ja. Stevig stoned en op het gemakske vind ik leuk. Zaadjes nog een beetje bemoedigend toespreken enzo, jeweetwel. Goei muziekske er bij. Gezellig

    #6
    13/07/24

    in 2 beurten 18 liter plagron promix gemengd met 7 eetlepels biotabs startrex (ongeveer 90gram) en een hoop perliet. Ook nog een paar soeplepels siliciumflash er bij gekapt. Mondmasker aan, latex handschoentjes aan, podcastje via de koptelefoon.
    2 liter water in mn mengbeker gemengd met 2 afgestreken theelepels bactrex en 10 ml orgatrex. Alles goed met elkaar gemengd een paar minuten aan een stuk, nog een beetje water bij gekapt tot het iets natter is dan knijpnat. Het moet immers nog ff staan tot de plantjes in hun grote schoenen kunnen. Een paar cm hydrokorrels in de 18 L potten gestort op de bodem en daar op het magische zwarte mengsel. Potten afgedekt door er een lege zak potgrond over te trekken. Dan droogt het minder snel uit. Er is nog wat medium over in de mengkuip dat nog kan dienen als de grond ingeklonken is in de grote potten. Beetje afgedekt met plastic.

    Voila, alles is klaar denk ik 🤔 behalve de biotabs zelf nog. Die moet ik nog steken. Vorige keer had ik met de biotabs in de grond steken
    gewacht tot de moment dat de plantjes "getransplanteerd" werden, en toen was de eerste groei toch wat "aangebrand".. Is goe gekomen toen, maar beter anders. Dus ga ik morgen al de biotabs in de grond steken. 3 stuks ga ik steken per 18 L medium. Misschien als ik ze nu al steek dat ze al een beetje oplossen in de grond en beetje minder..... en als ik nog eens goed water voor ik "transplanteer", het dan misschien minder zal .... verbranden of zo.... we zullen het meemaken. Het vuilste werk is nu achter de rug. Nu wachten....

    Geen foto's omdat niets van dit alles de moeite was om foto's van te trekken.

    img_1_1714754730782.jpg

    Glaasje krachtige rode wijn ( de fles was nog niet leeg) en een dikke joint papi chulo og voor de kweekgoden



    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      ....misschien heb ik vorige keer ook wel opnieuw ingewaterd met bactrex en orgatrex toen ik de plantjes in de 18 L potten gezet heb bedenk ik me nu.... dat ga ik niet doen nu...
      strictly water baby

    #7
    Leuk een nieuw kweekje. Drie plantjes per mgb, lekker ambitieus 😅. Maar jou kennende (voorzover je daar van kunt spreken🤪), gaat dat helemaal goedkomen! Ik volg in ieder geval, succes ermee! En mogen de kweek goden je gezind zijn😁

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Het hoeven dus niet perse 3 planten per mgb te worden. Als ik 1 topplantje per mgb overhoud is het ok hoor. Alleen als ze alle 6 topplantjes blijken te zijn zal ik het lastig hebben om er weg te smijten. We zien wel

    #8
    BTW waarom gooi je die silicumflash er in? Dat hoeft toch niet als je orgatrex gebruikt?

    Comment


    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Het brouwen zal in het tuinhuisje gebeuren vrees ik. Ik dacht alleen, als heel de buurt dan 24 a 36u naar gekookte kak riekt, daar wordt niemand blij van. Van die waterstofperoxide had ik nog niets gelezen, maar klinkt nog wel logisch. Ik heb eigenlijk alles in huis om compostthee te maken, buiten die waterstofperoxide. Maar ik heb nog tijd 🤪 eerst maar eens zien zaailingen boven te krijgen

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja daarom, tijd zat . Maar hou wel de temperatuur in de gaten, moet > 20 graden zijn Dacht ik, anders doen die bacteriën niks

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Ik had ook een waterverwarmingsstaaf met thermostaat gekocht op bol. Weet nog niet hoe goed dat werkt om de temperatuur consistent boven de 20 graden te houden. Een MGB is daarvoor idd wel handig. Met verwarmingsmatje en filtering van de lucht via afzuiging. Maar ik hoop dat m'n MGB's binnenkort vol wietplant zitten en.dus niet beschikbaar om compostthee te brouwen. We zien wel. Met die bio pk op zich lukt het ook allemaal prima

    #9
    Dit is mn brouw set up.
    Attached Files

    Comment


    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ik dacht ik wel een keer een product gezien waar je geen pomp voor nodig hebt. Maar ik vermoed dat je voor de meeste wel een pompje nodig hebt

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Ziet er smerig uit

    • stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Haha gelukkig hoeven we het zelf niet te drinken🤪

    #10
    Vandaag 15/07/24 , 20.00u., nog niets te zien.... ze zitten toch al 2 dagen in de grond.... misschien komen ze wel niet uit.... misschien worden het wel allemaal beperkte plantjes ....

    Last edited by Captain fantasy; 16 July 2024, 16:04.

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Amai captain wat is dat nou?! Kom op dames! 💪🌱👀

    #11
    Merci Babz, toen ik vanmorgen ging kijken was er 1 sweet cherry kush bovengekomen 🥰
    ik zal ze Babz noemen

    Comment


    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Nou bereid je maar voor op de lekkerste high ooit! 🤪😁

    • Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      Wel, volgens sensi is dat effectief zo. Een gelaagde complexe high en de smaak van rijpe kersen. Herken je jezelf? 😉

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Hahaha uiteraard.. 😉

    #12
    ....niets beperkts aan ...

    20240716_073831.jpg
    Last edited by Captain fantasy; 16 July 2024, 16:08. Reden: Beperkt klinkt liever dan gehandicapt

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Beperkt. Klinkt vriendelijker

    #13
    ....net nog eentje bovengekomen. Sweet cherry kush weeral... Sensi blijkt toch de meeste kiemkracht te hebben. Maar het is nog vroeg, de cheese zal er ook wel doorkomen

    20240716_104120.jpg

    Comment


      #14
      De eerste cheese is boven !

      20240716_161121.jpg

      Comment


        #15
        De grond van de 3e sweet cherry kush is aan het openbreken, dus binnen een paar uur staat daar een zaailing 🤪

        Comment


        • Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          *pakt beschuit met muisjes 🎉🎉
      Bezig...
      X