Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zamnesia "Cheese" en Sensi "Sweet cherry Kush" in de minigrowbox

Collapse
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

25/09/24

Sweet cherry kush

Dag 24 effectieve bloei

Mooi plantje met mooie topjes en een hoop poedersuiker overal !
    Volgens mij wordt dit een knallertje!

20240925_132439.jpg 20240925_132521.jpg 20240925_132556.jpg

Comment

• Bitterbal
      Bitterbal commented
      Editing a comment
      Mooie dame, ziet er idd erg smakelijk uit πŸ‘Œ

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ziet er zeker goed uit! πŸ’ͺ

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Oh wow, idd echt zoveel trichomen ook op het uiteinde van de blaadjes, dat belooft wat goeds!

25/09/24

3 Γ— cheese

Dag 39 effectieve bloei

Nog 2 toppen met rot weggesmeten.

UITERAARD ook dienen dikste

20240925_194508.jpg

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Balen zeg! Hopelijk blijft er nog genoeg smakelijk rookwaar over..

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Heel jammer, wel super mooie kleuren in de toppen 😁

3 Γ— cheese...

Bijna 2 Γ— cheese πŸ˜‰

20240925_195358.jpg

Comment

26/09/24

3 Γ— cheese

Dag 40 effectieve bloei

Vandaag GEEN rot gevonden!

20240926_192234.jpg

Comment

28/09/24

3 Γ— cheese

Echt een topper gaat dit kweekje niet worden denk ik, maar de cheese is nog altijd rotvrij!

Er zijn nu 6 weken effectieve bloei gepasseerd, dus als ik er nog een week of 3 kan uitpersen zonder verdere rottigheid zal ik een blij man zijn.

20240928_153045.jpg 20240928_153056.jpg 20240928_153131.jpg 20240928_153141.jpg 20240928_112919.jpg

Comment

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Lijkt me ook niet echt een opbrenger maar hoop toch wel voor je minimaal 60/70 gram!

28/09/24

Sweet cherry kush

Dag 27 effectieve bloei

Bijna 4 weken gepasseerd.

Ziet er geweldig uit

20240928_151727.jpg

Comment

29/09/24

3 Γ— cheese

Dag 43 effectieve bloei

2 toppen met rot weggesmeten...

Comment

30/09/24

3 Γ— cheese

Dag 44 effectieve bloei

Geen rot te vinden vandaag! Maar ik was het wel beu om gewoon toe te kijken terwijl alles traag wegrot...

....dus ben ik geplooid en ben ik in de brico een elektrisch olieradiatortje met een soort van thermostaat gaan kopen, die in laagste stand een veelvoud verbruikt van wat m'n kweekkastje verbruikt....

20240930_110133.jpg
            Dan kan ik 's nachts een beetje bijverwarmen in die ene ruimte waar m'n mgb's staan zonder dat heel het huis opgewarmd wordt

Het zou een beetje sneu zijn als er op het eind gewoon niets van overschiet, van m'n cheese wiet. En de sweet cherry kush, die vooralsnog geen tekenen geeft van problemen maar als het kutweer als dit blijft zal die ook niet gespaard blijven van rottigheid als ik niets doe. En ik ben wel gehecht aan m'n zelfgekweekte rokertjes. Plantjes kweken is sowieso tof, maar het gaat toch ook wel over het eindproduct natuurlijk....

foto"s

...als ik dit allemaal nog kan oogsten ben ik een blij man....

20240930_104828.jpg 20240930_104840.jpg 20240930_104859.jpg 20240930_104942.jpg 1 plant waarvan de stam en takken bijna volledig paars zien

Comment

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Als ik me goed herinner, staat de compressor of aan of uit. Je kan de gewenste LV instellen en hoe lager hoe vaker die aanslaat. En een stand om continue aan te staan. Op het moment dat ie aanslaat verbruikt ie 180W dacht ik. Die gewenste LV kwam niet helemaal overeen met de werkelijke LV. Als ik 'm instel op 40% dan is de ruimte 50%. Maar goed, op zich niet erg. Ik heb tot op het heden nog geen rot gehad.

• Captain fantasy
              Captain fantasy commented
              Editing a comment
              Klinkt niet verkeerd! Kacheltje terugbrengen naar brico en luchtontvochtiger kopen denk ik dan.

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Zou ik ook doen idd. En als je die ontvochtiger via Amazon besteld kun je het uitproberen en terug sturen als het niet bevalt (heb ik ook een keer gedaan met een ander apparaat). Zou wel ff checken of dit nog steeds het geval is

30/09/24

Sweet cherry kush

Dag 29 effectieve bloei. Begin van week 5. Spannend...

Echt mooie topjes vind ik πŸ₯° ik word er helemaal blij van. Ik heb hier en daar nog een blaadje weggeplukt voor de airflow en hopelijk gaat de bijverwarming dauwvorming in de toppen tegengaan...

foto's

20240930_124927.jpg 20240930_124936.jpg 20240930_125000.jpg

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Lekker ding! 😍
              Kacheltje zal wel helpen denk ik.

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik doe wel duimen!

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Ziet er idd goed uit! Fingers crossed dat het kacheltje helpt🀞

05/10/24

3 Γ— cheese

Dag 49 effectieve bloei.

week 7 is volbracht en er hangt nog altijd wiet aan

Ik heb nog 1 top met rot op de composthoop gesmeten een aantal dagen terug. Dat brengt het totaal op 6 toppen met toprot

Het elektrisch olieradiatortje dat ik gekocht heb ik rustig terug uit elkaar gehaald en terug naar brico gebracht. Geld terug in de zak en een luchtontvochtiger gekocht op bol.com.
            20241005_111935.jpg

sindsdien geen rot meer gehad sja....
            De luchtvochtigheid cirkelt nu rond de 50%
            50% is beter dan 65%

Plantjes zien er een beetje shitty uit. Groeien doen de toppen precies ook niet meer superhard. Binnen een paar weken gaan ze om.

20241005_111843.jpg 20241005_111852.jpg 20241005_111907.jpg

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Je kastje op een andere plek zetten is geen optie waarschijnlijk?

• Captain fantasy
              Editing a comment
              Hey stef, ik denk dat ik in het begin van de bloei overvoed heb met bio pk. Ook had ik de planten veel te lang laten voorgroeien met te veel vertakkingen, waardoor ik veel heb moeten snoeien in de bloei. Stress en overvoeding denk ik. En dan nog veel moeten snoeien met die toprot. Zoiets zal het wel ongeveer zijn

• Captain fantasy
              Editing a comment
              Hey Babz, ik ben super blij met m'n ontvochtiger πŸ˜‰ het is helemaal goed

05/10/24

Sweet cherry kush

Dag 35 effectieve bloei

Week 5 is gepasseerd. Plantje ziet er nog altijd fris en fruitig uit. Geen enkel teken van problemen , stress, tekorten, rot. Keigoe. Wiet zal er zijn durf ik toch stillekesaan te hopen. M'n winterwietvoorraad!

20241005_123643.jpg 20241005_123659.jpg 20241005_123719.jpg 20241005_123726.jpg

Comment

• Babz
              Babz commented
              Editing a comment
              Ziet er super uit!

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Ziet er zeker goed uit

• Bobledsgrow
              Bobledsgrow commented
              Editing a comment
              Die ziet er goed uit
              In mijn vorige ronde het ik de zelfde grote maar minder ontwikkelde planten
              Daar kwam 60gram de plant af
              In een verdomhoekje
              Ik had verwacht dat ze meer zou stretchen
              Maar je kunt beter dit formaat hebben
              Dan als ze een slagje te hoog worden
              Je kunt het klimaat iets beter controleren
              Je plant concentreerd zich nu op alle toppen maximaal
              Want alles is belicht
              Dus de kwaliteit en de massa van de toppen zal alleen maar toe nemen
              Alleen de lv zo laag mogelijk houden

En het belangrijkste!!!!
              Je hebt een prachtig mooie soort gevonden voor in een mgb
              Als je collega mgb kwekers slim zijn
              Onthouden ze dit

Aangezien m'n papi chulo og wiet op is, toch nog eens in de kelder een pot met oude wiet die ik nooit echt zo lekker vond bovengehaald en eens bekeken, besnuffeld en een dikke joint van gerold. California indica van sensi seeds. Ik had altijd nog andere wiet die ik lekkerder vond gewoon. Deze heeft nu bijna 2 jaar in een vacuΓΌm pot gezeten met een boveda pakje, en het zag er wel goed uit. Veel oranje haartjes. Gek geurtje. Straks nog eens aan ruiken. Niet slecht, wel krachtig. Ik ben een beetje verkouden dus ik reuk en proef niet veel. Topjes waren helemaal niet uitgedroogd, gewoon lekker plakkerig knapperig echt lang gecured. Een paar zaadjes tegengekomen toen ik een topje uiteentrok. Die zal een beetje herma geweest zijn. Over dit plantje had ik geschreven in mn papieren kweekdagboek, van voor ik verslagen in jd plaatste. Ik heb het verslag toen niet afgemaakt, maar het was 1 van de eerste keren dat ik met biotabs kweekte. En blijkbaar had ik het plantje.direct overwaterd. Vet zal het niet geweest zijn, en echt nooit lekker gevonden. Maar nu, zo'n kleine 2 jaar na oogst, is het precies wel iets geworden. Zacht in het keeltje, eigenzinnig speciaal smaakje voor zover ik iets proef ( misschien is het wel appelsienhashwiet geworden) soit, best wel lekker dus. En deftig stoned ook eigenlijk nu ik het ff bekijk

eigenlijk is 2 weken curen niet echt genoeg om het echt lekkere uit de.wiet te halen. Een half jaar is.beter denk ik. Mijn wiet is op z'n lekkerst als hij bijna op is.... en dat is fout!

...wat kunnen we daar aan doen πŸ€”

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Half jaartje stoppen met blowen maar niet met kweken.

• Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Meer kweken dan je ken blowen.

• Captain fantasy
              Editing a comment
              Eerst zien dat ik al m'n ouwe troep oprook voor ik aan m'n nieuwe gerief begin zou ook al helpen... En misschien van m'n nieuw gerief een deel in kleine "snoeppotjes" steken om te proeven en de bulk van de oogst een half jaar laten staan en afblijven... iets sneller een nieuwe ronde opstarten en dus meer kweken kan ook helpen. Minder blowen of stoppen met blowen lijkt me een beetje onnozel. Stoppen met roken en alleen nog maar vapen zou wel een goeike zijn.

13/10/24

3 Γ— Cheese

Alles is gedroogd, geknipt en in een pot gestoken met een boveda pakje.

36 gram gedroogde en geknipte bloemetjes is uiteindelijk het resultaat van 3,5 maand werk. Nou...

ik had het een paar dagen precies minder goed in de gaten gehouden, maar ineens zag ik terug een raar blaadje in een top, dat loskwam toen ik er aan trok. En aan een andere top ook. En nog een andere top....

Al het rot er uit geknipt (min of meer alle grote toppen) en de rest te drogen gehangen. Ik zat op 7 weken en een paar dagen.

Ik ben er al een beetje van bekomen en het ruikt allemaal nog wel stevig lekker en er zitten nog een paar mooie toppen bij. En hopelijk na een deftige cure alsnog een lekker wietje waar je iets aan hebt.

Meer succes in mn ander kastje hopelijk.
            Sevens nog eens gaan kijken.

20241010_102245.jpg

Comment

• Captain fantasy
              Editing a comment
              Misschien volgende kweek niet meer 3 plantjes in 1 minigrowbox proppen. Te veel gedoe voor een paar weken winst. Alhoewel....als ik m'n klimaat beter geregeld krijg en minder lang of niet laat groeien voor ik ze in bloei zet is het misschien wel geen gedoe en massa's wiet. Ik zal het wel zien als ik nog eens in de situatie zit dat ik 3 gezonde even grote zaailingen van dezelfde soort in huis heb

13/10/24

Sweet cherry kush

Dag 43 effectieve bloei. Begin 7 e week.

2 topjes die tegen het deurtje hingen weggeknipt met een beetje rot....

Afgelopen 2 dagen niets geks meer tegengekomen, maar ik hou het in de gaten. Ik heb het een beetje gehad met al die rottigheid

20241013_145805.jpg 20241013_145820.jpg
            Attached Files

Comment

• Captain fantasy
              Editing a comment
              8 a 9 weken bloei zegt sensi. Ik zit nu op 7 weken en een paar dagen. Zou er toch graag nog anderhalve week bijlappen

• Captain fantasy
              Editing a comment
              Hahahahahahaha, echt HELEMAAL fout geteld. Ik zit nu (16/10/24) aan 6 weken en 4 dagen met de sweet cherry kush. Onnozel, maar ik ben geen rot meer tegengekomen dus gaan we door! Ik laat nu s nachts de cv iets hoger staan. Samen met de ontvochtiger werkt dat precies prima.
              ....nog 2,5 week dus....

...gisteren de cheese geproefd... qua smaak is hij er uiteraard nog niet helemaal, maar het is al wel lekker! Zacht in het keeltje, en ondanks dat ik al behoorlijk petoet was toen ik de cheese proefde werd ik er toch behoorlijk patat van. Prima! Volgens mij gaat deze het ook prima doen in combo met de purple kush! Dus ondanks alle rot en weinig opbrengst toch nog tevreden. Zeker omdat ik nu begin te geloven dat m'n klimaat beter is en ik de sweet cherry kush waarschijnlijk zonder rot zal kunnen oogsten. Whoepie πŸ₯³ het leven is mooi

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Goed om te horen dat je cheese al lekker is en je klimaat op orde! Nog even zonder rottigheid volhouden!🀞

20241016_072655.jpgcheese

Comment

• stef273
              stef273 commented
              Editing a comment
              Ziet er zeer smakelijk uitπŸ˜‹

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Goed man, netjes
              Je ziet dat die plakt en lekker ruikt πŸ˜€
          Bezig...