Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blueberry van Dutch Passion in MGB

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Blueberry van Dutch Passion in MGB

Korting op 420shop
    Het kweek virus heeft me te pakken en kon niet langer meer wachten met een nieuwe kweek😜. Dit keer Blueberry (fem) van Dutch Passion. Dit soortje heeft liever een mild/gematigd klimaat, vandaar dat ik wilde wachten tot na de zomer, maar ja we gaan het zien.
    Het koolstof in het filter is vervangen en de MGB schoongemaakt. Ik heb een grote pot van 25L door de helft gesneden om uiteindelijk een lagere maar bredere pot van 10-12.5L te verkrijgen (dan de standaard potten van die grootte). Op de eerste foto heb ik een 11L en 7L potje ernaast gezet ter vergelijking. Ik denk dat het zeker 10-13cm in de hoogte scheelt!
    Ik heb gisteravond denk ik ongeveer 10L aarde met 10% perliet en biotabs shizzle gemengd (+ 2 tabs) en deze knijpnat gemaakt. Vanmorgen de blumat afgesteld (1.5 streepje vast) met 2 drippers aangezien het een wat bredere pot is.
    Het zaadje heb ik eergisteren in een koffie filter gedaan en 24u later zat er al een worteltje aan van ongeveer 6mm, dus dat belooft veel goeds! Het zaadje gisteravond begraven op ongeveer 5mm diepte en wat aarde overheen gedaan. Dus we gaan het zien wat er van terecht komt! .

​(ik moet nog ff uitzoeken hoe ik de foto's in tussen de text krijgm maar dat komt later wel)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

Daar zit ik dus ook altijd mee te klooien, volgorde van de foto's. 😂😭

Oh en tegen de tijd dat ze in bloei staat is het alweer herfst joh.

Maar leuk nieuw kweekje, ik volg wederom!

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Haha ja zo is het, nog even is het herfst😊😳🥺
      Thanks Babz!

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Foto’s uploaden en dan fullsize klikken en dan je tekst er onder of boven schrijven..

Kijk slimme oplossing, ik volg 😁

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Wees welkom, gezellig dat je er bij bent😊

Oh ja, heb een panty om de onderkant van de pot gedaan en later, als het zaailing is gooi ik er aquarium grind bovenop.

Comment

Nou ik krijg de foto's nog niet inline hoor... Elke keer heb ik alles voor elkaar denk ik, foto netjes in de text, druk ik op opslaan en zegt ie, upload at least one photo.. pfff ik ijk er wel een andere keer naar.

Goedemorgen! Het zaadje heeft er zin in! 4 dagen geleden in koffie filter gedaan en dag erna al 6mm wortel en in aarde gedaan en nu vannacht boven aarde gekomen en ze is nu ongeveer 10mm hoog. Niet normaal wat een kracht. Ik hoop wel dat ze haar kapje af kan gooien want dat ging eerder ook al mis met BB gek genoeg.
      Ik had de verlichting nog niet aangezet om de temperatuur niet te veel op te laten lopen dus die heb ik nu maar aangezet. De verlichting staat nu aan van 18.00 tot 12.00, 's nachts dus.

Volgende foto nog even ter referntie qua hoogte. Ik heb nu netto 50cm vanaf aarde tot aan de diffuser.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Volgende keer het zaadje met de wortel naar boven in de grond doen, zogauw deze het licht ziet maakt hij een u-bocht de grond in en schuurt het hoesje eraf, kan alleen al de wortel niet te lang is zoals bij jou, cm of langer met de wortel omlaag.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Das een goeie inderdaad👍👍

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Werkt niet altijd.

Zodra het licht aanging ging ik even kijken natuurlijk. Het hulszje zat er nog steeds ommheen, al was ze wel al wat gegroeid, als in het steeltje was langer dan vanmorgen. Ik heb toen met m'n vingers het hoedje er voorzichtig geprobeerd los te peuteren en dit is deels gelukt. Klein stukje zat zo vast dus die heb ik laten zitten.
      Nu paar uur later, geen verschil, behalve dat het steeltje wat verkleurd is. Ik geef nog niet op maar vermoed wel dat ze kassie weilen is. Ik zie het wel morgen ochtend. Het volgende zaadje gaat 8u zwemmen in het water, dan kan het hulszje al wat zachter worden denk ik dan. Daarna begraaft ik het zonder te ontkiemen. Ging vorige keer ook prima.
      Attached Files

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Of een planten spuit voorzichtig erop spuiten

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Dit vliesje kan je makkelijk los snijden aan een zijkant met een stanleymesje oid. Heel voorzichtig met een klein stukje van de punt tussen de blaadjes gaan.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip, onthoud ik voor de volgende keer. Al betwijfel ik of mijn ogen goed genoeg zijn om dat te kunnen zien haha

And we have lift off! Thanks guys voor de adviezen! Ik had het koppie gister avond bevochtigd, en voila, daar is ze dan .
      Vanmorgen nog wat gesprayd met water en dat blijft ik doen de komende dagen, lichtjes sprayen af en toe.

IMG_8873.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Waarom nog water sprayen? Ze is toch boven?
        Anders word straks het stammetje te nat en poreus.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Doe ik eigenlijk altijd. Dat las ik ergens als tip, omdat de wortels van zaailingen nog niet zo goed water op kunnen nemen. Verhoogd ook de LV. Ik spray niet veel hoor, niet genoeg om het stammetje poreus te maken

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ahh ok, makes sense.

Hallo Stef

Is dit de eerste keer met die verlengstukken blumat?
      Ik heb ook wel eens met een grote pot gekweekt, maar zette er twee blumats in ipv die verlengdingetjes. Ben benieuwd hoe die bevallen

Verdomd, hoe simpel het kan zijn. Goed man, met die doorgezaagde potten

Succes!
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Hey Takketoelli, bij mn northernlight kweekje gebruikte ik de verlengstukken/drippers ook, ging prima. Er wordt wel geadviseerd om in dit geval 2 blumats te gebruiken las ik later (ivm als er 1 uitvalt, werkt de andere nog), maar ik was lui en hoefde nu geen kabels te knippen etc. https://irrigation.equipment/blumat-...g-tips-tricks/

Het oorspronkelijke idee van een grotere pot te halveren kwam van een ander forumlid, weet ff niet meer wie.
        Last edited by stef273; 7 September 2024, 07:11.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Je kan ook stoffen potten omvouwen, heb je hetzelfde effect. 😊

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt voor het linkje, die had ik nog niet gezien

Kleintje groeit, maar gestaag, in vergelijking met mn vorige kweekjes. Ze strekt ook iets meer dan normaal. Maar ja, wat wil je met een temperatuur van 32 graden, niet ideaal voor kleintjes.😆
      IMG_8889.jpg

Comment

IMG_8920.jpg Met deze kleine gaat het ook goed. Ze groeit lekker door nu.
        Had wel een probleempje met de eerste dripper. Die was verstopt ofzo. Nu vervangen door een andere en ga m goed schoonmaken voor volgende rondes. Had deze drippers al eerder gebruikt en blijkbaar niet goed schoongemaakt.

Comment

• Bobledsgrow
          Bobledsgrow commented
          Editing a comment
          Zeer benieuwd naar de strain en je kweekje

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ik ook😁👍👍. Wees welkom!
          Ben wel van de klassiekers. Die wil ik eerst geprobeerd hebben. Tegenwoordig zoveel flitsende namen voor de soortjes. Allemaal 1 pot nat en hoop marketing bla bla denk ik dan

Ze groeit lekker door en staat er op zich wel happy bij. Alleen heeft ze wel wat verkleuringen in het blad. Wellicht door de hitte van de afgelopen week. Ff kijken hoe de nieuwe blaadjes er straks uit gaan zien.
        IMG_8930.jpg
        IMG_8933.jpg
        IMG_8929.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Welkom!😊

• Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Ziet er keigoe uit, voor zover je op foto en in't echt iets van verkleuringen kan zien met dat fuckgroenlicht (dat wel beter is voor het plantje, ik weet het) . Moge de.wietgoden je gunstig gezind zijn deze ronde 😉

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dank Captain! 😊

Goede morgen!

9 dagen boven de grond.
        Dame heeft nog steeds vlekken en een teer stammetje. Ik vermoed dat 2 drippers toch een beetje te veel van het goede is in 10L. Ik denk dat 2 blumats wel beter zal gaan, dan heb je betere controle over de water gifte en wordt het "ter plekke" gemeten door de keramische sensor. Ik heb nu een blumat digital er bij gestoken om de boel in de gaten te houden (nu rond de 100mbar). Heb nu al meerdere keren beetje bijgesteld. Als het nu nog niet goed gaat dan ga ik over op 2 blumats ipv drippers. Er ligt al een blumat te badderen.
        Zoals gezegd is het stammetje een beetje dun nog, ik vermoed dat dat komt door het strekken door hitte stress laatst of verkeerde vocht huishouding. Het bladeren dek is ietwat te zwaar voor het stammetje dus heb het stammetje nu ondersteund. We gaan het zien de komende dagen. Ze lijkt wel goed te groeien in ieder geval!
        IMG_8968.jpg
        IMG_8970.jpg
        IMG_8971.jpg
        Last edited by stef273; 15 September 2024, 09:30.

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de bemoedigende woorden @giinnoo!😊
          ik had de pot al iets hoger gezet vanmorgen maar kan nog wel meer om oog inderdaad.

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik denk dat het 'gewoon' al in het zaadje zit, maar das niks spannends hoor. Heb ik al vaak gehad. Dalijk bij het vijf vingerig blad zal het waarschijnlijk al minder zijn

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Thanks Takke! Ze ziet er steeds beter uit eigenlijk ze groeit echt als een malle en staat nu ook zelfstandig. 😎

10 dagen boven de grond.
        Ongelooflijk hoe snel dingen kunnen veranderen en hoe snel ze groeien. Gisteren zag het er een beetje uit als een ziek vogeltje. Vandaag ziet het er prima uit, blaadjes mooi de lucht in en alweer een stuk groter dan gisteren. Met mozaik patroon weliswaar. Het stammetje dikt ook mooi aan.
        Ik overweeg deze plant wellicht te toppen, maar weet niet of dat wel verstandig is? Aangezien aangeraden wordt dit alleen te doen met planten die 100% gezond zijn. Heb het nog niet eerder gedaan hehe, voorheen alleen LST.
        Vanavond even metselzand halen in de bouwmarkt. Zag dat ze deze alleen in 25kg zakken hebben😅.

IMG_8978.jpg
        IMG_8976.jpg
        IMG_8977.jpg
        Last edited by stef273; 16 September 2024, 06:42.

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Oh ja oeps dat zei je al haha

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Is toch mooi 25 kg, kende effe vooruit. Zak wel goed dicht maken anders droogt alles weer uit en is minder fijn scheppen vindt ik🤓

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja zo onderhand verzamel je een hoop zooi voor en simpel kweekje😆

Dit kweekje verloopt niet bepaald vlekkeloos🥁😆. Nieuwe blaadjes lijken wel wat vervormt. Hier aan de linkerkant:
        IMG_8983.jpg
        IMG_8982.jpg
        IMG_8984.jpg

Maar ja we gaan het zien de komende dagen. Lees ook wel van tegenvallende oogsten. Dus ik kijken het nog even aan de komende dagen en als het niet verbeterd dan gaat ze misschien wel om.
        De eerste dripper (die ik vervangen had door een nieuwe) weigerde ook (weer) dienst. Daardoor is het medium nu ook natter dan de bedoeling is. Ik heb ze nu geheel aangedraaid, misschien is dat ook wel de bedoeling. Dat er een soort druk ontstaat tussen beide drippers. Hou ik in de gaten de komende dagen.
        Verder groeit ze nog steeds erg goed.

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ik dacht je neemt me in de zeik Rrepp maar ik zag het inderdaad ja op internet 😁. Zal vandaag ff wat gaan halen!

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Neueueueuh, daar maak ik geen geintjes over, mensen zijn veeeuuls te gevoelig daarvoor.

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          😆😆😁

Foto's van vanmorgen.
        IMG_8994.jpg
        IMG_8997.jpg
        IMG_8995.jpg
        IMG_8996.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Fingers crossed🤞
          Ben Wel al een nieuw kweekje gestart in m'n andere mgb, Orange bud 2.0 van dutch passion. Als het eenmaal goed onderweg is start ik een nieuw kweekverslagje

• Babz
          Babz commented
          Editing a comment
          Lekker bezig Stef! Je hebt de smaak goed te pakken zie ik, can't blame ya. 😁

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Ja werkt toch als soort verslaving he dat kweken😁
      Bezig...
      X