Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blueberry van Dutch Passion in MGB

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ben overnieuw begonnen. Ik kweek niet omdat ik wiet "nodig" heb maar omdat ik het leuk vind en nieuwe soortjes wil proberen. Kwaliteit > kwantiteit. Geen zin om veel tijd te besteden aan een "ziek" plantje.
    Heb de mgb, de pot en alle materialen schoon gemaakt met waterstof peroxide en opnieuw begonnen. Zaadje is afgelopen maandag boven gekomen maar opnieuw problemen met het zaad hulsje. Deze heb ik er met dan hand zachtjes afgehaald. Nu is 1 lobbe blaadje beetje beschadigd en de andere heeft polio. Op zich lijkt ze nog wel te leven, de kleur is goed. Ik kijk het nog even aan ze is nu 4 dagen boven de grond.
    Wat is dat toch met blueberry, vele problemen met ontkiemen met dit soortje. Nog niet eerder gehad zo.
    IMG_0085.jpg
    IMG_0129.jpg
    Attached Files

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Volgens mij was er niks mee met de oude dame, maar success!😁

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks Ginnoo!😊

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Heb ik ook vaak genoeg gehad joh met een licht beschadigd eerste blaadje, no worries. 😊

Nou, heb d'r in de kliko gegooid. Na dik een week nog steeds geen nieuwe (eerste) blaadjes. Ik denk dat het groei punt beschadigd is geraakt. Heb een maandag ochtend batch ontvangen geloof ik...
    Ben ondertussen bezig met Jack herer van greenhouse. Daar liep ik toevallig langs en heb toen een pakje zaad gekocht. 2 zaadjes in de koffie filters en beide met een dag flinke pen wortel. Nieuw verslag volgt zodra het eenmaal goed op weg is.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat sowieso
      De 'echte' was volgens mij die van Sensi. Ooit in mijn jeugd maanden en maanden gerookt, vond ik echt een superwietje

Duur zaad besteld, drie stuks. 1 kwam niet uit, een ander mislukte. Ik heb nog één zaadje
      Het is een lastige dame met een hoop kapsones, maar als ie lukt heb je ook wat

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja 60 euries voor 3 zaden is niet goedkoop hehe. Maar zal die van greenhouse in de buurt komen van smaak en effect?

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Zonde trouwens dat 2 van de 3 mislukte... Hopelijk is 3 keer scheepsrecht!

Had ff heen en weer gemaild met dutch passion en ze sturen nieuwe zaadjes Blueberry, super goeie service!💪

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Altijd goede service van hun, gelukkig is dat nu ook nog zo te zien

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Jazeker, fijn dat goeie service nog bestaat

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment