Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud 2.0 Dutch Passion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Orange Bud 2.0 Dutch Passion

Korting op 420shop
    Daar zijn we weer met een nieuw kweekje. Ditmaal in de omgebouwde mgb '19. De originele orange bud van dutch passion beviel erg goed in is nog steeds mijn favoriet. Ze hebben daar een nieuwe versie van uitgebracht die krachtiger zou moeten zijn en nog meer aroma/smaak zou moeten hebben. Dat gaan we zien. Deze is meer indica dan de originele en zal minder strekken na de flip. Misschien dat ik deze wel ga toppen, ik weet het nog niet.
    Potjmaat is 7 liter, met plagron promix (+10-20% perliet) en biotabs voeding. Watergifte via blumat. Ik heb bij het voorbereiden van de aarde iets minder vochtig gemaakt. Nog steeds knijpnat maar minder dan mijn vorige keren. Dit lijkt wel een stuk beter in balans dan mijn vorige kweekjes, gemeten met huis tuin en keuken vochtmeter van de bouwmarkt.
    Ik had haar nachtje laten zwemmen in water en daarna direct de eindpot in. 20 September kwam ze boven dus is ze nu ongeveer een weekje oud.
    Ze ziet er goed en gezond uit, een goed begin!

IMG_0127.jpg
    IMG_0131.jpg

Succes, ik volg!

Comment

Hey dat is leuk dat je een verbeterde versie(althans volgens hun ๐Ÿ˜‰) gaat kweken, misschien bevalt deze wel nog beter dan die andere.

Succes weer Stef!

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je wel Babz!๐Ÿ˜Š

succes ..zet stoeltje bij
      Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank en welkom

Gaat goed met de dame. Groeit lekker door, nu 9 dagen oud.
      Metselzand is gehaald, dat gaat er vanavond op.
      IMG_0180.jpg
      IMG_0181.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Ziet er tevreden uit

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja he, blaadjes lekker fris groen en fier omhoog๐Ÿ‘

Metselzand bijgevoegd. Kousje had ze al. Je ziet d'r praktisch groeien, gaat goed!
      IMG_0216.jpg
      IMG_0215.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik zou het plantje zoveel mogelijk op zโ€™n plek laten staan en er alleen uit halen wanneer je gaat oogsten.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Idem
        Zelfs zo min mogelijk aanraken

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ik haal m'n plantje er helemaal niet meer uit Stef.
        Ik kan m'n pot in de kast draaien indien nodig.

12 dagen boven de grond.
      Ze groeit nog steeds lekker door. Verder geen bijzonderheden.
      IMG_0234.jpg
      IMG_0235.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja das waar, al heb ik wel al wat aan de knop gezeten... Vooral wat verder dicht gedraaid

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ik markeer het 0 punt op de blumats tegenwoordig ook (whiteboard marker), zodat ja altijd weet waar je staat

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wow ze gaat echt super snel!

15 dagen boven de grond.
      Ze groeit nog steeds lekker door. Ik vond d'r bladeren wel wat aan de lichte kant (en had wat vlekken op het blad) dus heb wat orgatrex+bactrex gegeven. Sindsdien zijn de blaadjes wat dieper groen.
      Naar aanleiding van een artikeltje op cnnbs heb ik een dubbele pc fans die met 3 standen geregeld kunnen worden gekocht en deze gemonteerd met telefoon klemmen met zuignap. Hierdoor kan ik de fans plaatsen waar ik maar wil. Ik liet per ongeluk een fan recht boven mn plantje vallen maar dat heeft gelukkig geen schade aangericht. Nu heb de fans wel wat laag hangen om eerst maar eens te kijken of ze goed blijven hangen. Niet zo veel zin dat er weer een fan op mn plantje valt. Als ik eenmaal merk dat het goed hangt dan hang ik ze wel wat hoger. Het idee is dat uiteindelijk de fans tegen over elkaar boven de toppen (en niet op de toppen gericht) tegen elkaar aan blazen, dit schijn je hetzelfde effect van bewegende/oscillerende fans te krijgen.

IMG_0286.jpg
      IMG_0287.jpg
      IMG_0285.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Lekker bezig Stef.
        Je hebt ze nog niet aan staan neem ik aan?

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja ze staan aan op de laagste stand. Dus de bladeren bewegen zachtjes heen en weer. Zo wordt het stammetje steviger

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Ahh ok. Tja slim, niet aangedacht.

16 dagen boven de grond.
      Groeit nog steeds hard. M'n toevoeging van bactrex/orgatrex resulteerde wel in verbrande puntjes. Maar daar komt ze ook wle weer overheen. Ze heeft net haar 4e node aangemaakt dus die ga ik toppen de komende dagen (tussen 4 en 5).

IMG_0297.jpg IMG_0296.jpg
      Attached Files

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wat? Als twee Britney Spears in schooluniform! Lekker bezig hier!

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        ๐Ÿ˜๐Ÿ˜๐Ÿ˜

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik vind Britney in Toxic de beste Britney
        Ik heb ooit een metalversie gemaakt van dat nummer, was erg gaaf

17 dagen boven de grond.
      Vanmorgen de OB2.0 getopt na de 4e node. Eerste keer dat ik doe overigens. Voorheen altijd stam platgelegd.
      IMG_0314.jpg
      IMG_0315.jpg
      IMG_0322.jpg
      IMG_0323.jpg
      IMG_0324.jpg

Misschien dat ik haar nog wel een keer ga toppen tzt om haar af te remmen zodat de Jack herer een inhaal slag kan maken. Idealiter zouden ze tegelijk in bloei staan zodat de lucht ontvochtiger zo kort mogelijk aan staat.
      Last edited by stef273; 7 October 2024, 08:46.

Comment

Grappig, je ziet dat ze gestressed is, de bovenste, nieuwste set bladeren knijpen helemaal samen alsware.
        IMG_0326.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Zou kunnen maar ik had het idee dat het na het toppen meer in ene meer samen geknepen was. Maar misschien heb ik het wel verkeerd gezien, zou goed kunnen๐Ÿ™ˆ

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Plantje ziet er wel super uit๐Ÿ‘Œ

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Thanks @giinnoo!๐Ÿ˜Š

18 dagen boven de grond.
        Na het toppen van gisteren staat ze er weer fris en fruitig bij. Je ziet bij het bvenste groeipunt de nieuwe zijtakken ontstaan die de 2 nieuwe hoofdcolas zullen worden, geloof ik (correct me if I'm wrong).
        IMG_0341.jpg
        IMG_0340.jpg
        IMG_0342.jpg
        IMG_0343.jpg

Comment

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Thanks!๐Ÿ˜Š

• Bitterbal
          Bitterbal commented
          Editing a comment
          Gezonde dame hoor ๐Ÿ‘Œ

Je zou nog een stukje binddraad boven op de 2 grote bladeren kunnen leggen.

Maak van je binddraad een cirkel, zo groot dat deze de 2 grote bladeren spreid, zodat je kleine zijtakken voldoende licht kunnen krijgen. Nu zitten ze nog wat verstopt onder t grote blad.

Hopelijk snap je wat ik bedoel ๐Ÿ˜…

• stef273
          stef273 commented
          Editing a comment
          Dank je Bitterbal! Wat ik meestal doe als de hoger gelegen fan leaves de onder liggende nodes bedekt, dat ik ze daar onder probeer te stoppen (leaf tucking). Werkt meestal wel goed. Maar bedankt voor de suggestie!

19 dagen boven grond.
        Ik ben erg tevreden hoe het nu verloopt met deze dame. Ze oogst steeds mooier groen. Ik denk dat die extra scheut water/orgatrex/bactrex haar wel goed heeft gedaan. Ik hoop dat JH een inhaalslag maakt want de OB2 is wel bijna rijp om op 12/12 te gaan denk ik. Maar de OB2 kan nog wel een weekje veg hebben, ze schijnt niet heul erg te strekken. Maar ik wil de plant laag houden, zodat ik de toppen tzt goed kan inspecteren, ook van bovenaf.
        Ik heb de grotere fan leafs iets naar beneden "getucked" zodat de onderliggende nodes ook kunnen genieten van het zonnetje (laatste foto).
        Trouwens, had ik al gezegd hoe lekker ze ruikt al? Ik wordt al begroet door de geur als ik het deurtje opendoe. Ze begon al snel te ruiken, na ruim een week. Beetje citrus achtig. Deze geur wordt steeds sterker naarmate ze groter wordt. En dan staat ze nog niet eens in bloei! Ik hoop dat het filter straks adequaat is, anders ruikt de hele woning straks naar orange bud, zal mijn vrouw blij mee zijn๐Ÿ˜†๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰.
        IMG_0350.jpg
        IMG_0351.jpg
        IMG_0352.jpg
        IMG_0353.jpg

Comment

3 weken boven grond.
          Ze groeit hard! Ongelooflijk hoe snel dat kan gaan in 3 weken. Ik heb haar gisteravond na 3 weken veg in de bloeistand gezet (19:00-07:00). Ben benieuwd hoeveel ze gaat strekken.
          IMG_0375.jpg
          IMG_0370.jpg
          IMG_0368.jpg

Comment

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Hey lekker man, nu al over op 12/12.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            De tering dat gaat lekker! Netjes nu al 12/12

• stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Haha ja wel snel he? De vorige Orange bud had ook 3 weken veg en groeide uiteindelijk tegen de diffuser aan. Was wel op kokos btw. Maar we gaan het zien

22 dagen boven grond.
          Ongelooflijk hoe hard dit plantje groeit... Het schikt gewoon de lucht in. Ben benieuwd hoeveel meer de komende wekend๐Ÿ˜…

IMG_0411.jpg
          IMG_0412.jpg

Comment

• Bobledsgrow
            Bobledsgrow commented
            Editing a comment
            Een mooie dame๐Ÿ‘Œ๐Ÿฝ

• stef273
            stef273 commented
            Editing a comment
            Thanks! Wel erg goede genetica denk ik. Vanavond maar eens beginnen met lst

• Babz
            Babz commented
            Editing a comment
            Kijk d'r gaan!
        Bezig...
        X