Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Orange Bud 2.0 Dutch Passion

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ff flink huisgehouden hier. Beentjes geschoren en wat scheuten weggehaald die het bladerendek toch niet gingen halen. Denk dat ik zeker wel 30-40% bladeren heb weggehaald😅.
    Daarnaast alle stengels naar rechts gebogen en met binddraad vast gezet zodat alle topjes lager komen te liggen. Komende dagen kijken hoe ze zich herpakt en of ik nog eea moet aanpassen.
    Hoop dat ik niet teveel heb uitgevoerd en heb weggehaald...
    IMG_0845.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment

Helemaal onderin de laatste post van me, daar had ik ze net geschoren.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Maar met z’n mini box wil je natuurlijk zo min mogelijk weg halen en zo veel mogelijk wiet. Ik streef altijd naar compacte toppen in hoe verre de genetica me dat gunt. Dus mss kun je beter effe bij captain fantasy heet die volgens mij die het ok z’n mini box en die is zeer creatief en benut die box volledig na mijn mening.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ja klopt inderdaad, maar hij is verstandiger dan ik en kweekt meer indica volgens mij 😁. Maar ik ga zijn verslagen inderdaad nog even nalezen over LSTen, want daar kan ik nog een hoop van leren . Ik ga dat met mn volgende plantjes anders aanpakken.
      Ik had je verslag gelezen inderdaad maar dat van die grote bladeren bovenin had ik even gemist. Ik ga ze vanavond weghalen. Bedankt voor je hulp Bo$wachter!

Vannacht werd ik wakker en bedacht ik me in ene dat het plantje tegen m'n blumat regelaar aan het groeien was. Viel me al op dat ze zoveel dronk de laatste tijd. Ik vermoed ook dat het plantje zelf de knop wat verder heeft open gedraaid😆. Of in ieder geval tegen de blumat aan het duwen, wat kan resulteren in ruimte tussen aarde en blumat. Wat in het ergste geval overstroming kan betekenen. Ook nog ff gemeten met huis tuin en keuken vochtmeter en was wel erg nat. Half streepje dicht gedaan, ff aankijken de komende dagen. Blij dat ik het 0 punt gemarkeerd heb, nu weet ik hoe dicht ie zit tov het 0 punt.
    Vannacht maar even wat gebonden zodat ze geen contact meer maakt.. En dopje erop gedaan
    IMG_0851.jpg
    Last edited by stef273; 31 October 2024, 08:00.

Comment

Eigenlijk tegen mn gevoel in heb flink wat ontbladerd.... Niet schrikken!!

Voor de knipbeurt:
      IMG_0877.jpg
      IMG_0878.jpg

Na de snoeibeurt:

IMG_0886.jpg
      IMG_0887.jpg

Vanavond weinig energie, ik ga morgen kijken of ik het nog wat beter kan binden.
      En, teveel verwijderd denken jullie?

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Dat was het kweekje waar ik er 2 in 1 pot had, ze waren enorm gestrekt en erg bossig, had uiteindelijk rot dus moest voortijdig afbreken.
        Als ik terug kijk op al m'n kweekjes hebben diegene waar ik het minste heb ontbladerd het meest opgeleverd.
        Maar let wel, dat waren winter kweekjes.
        In de natte maanden heb ik ook noodgedwongen meer moeten ontbladeren puur om de lv wat omlaag te halen, en daar was oogst iets minder.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je Babz! Zou wel grappig zijn om een keer 2 kweekjes naast elkaar te starten, zelfde soortje, pot en voeding, etc. Maar de ene so min mogelijk ontbladeren en de ander flink ontbladeren. En kijken wat het verschil is. Maar goed komt wel meer bij kijken natuurlijk. Hoeveel haal je weg, de timing van het ontbladeren etc.

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hmmz zou wel een interessant experiment zijn... 🤔😁

Bloei week 1 dag 6
      Dame is al goed bezig met kleine topjes aan het aanmaken. De plant is wel hoger dan ik had gewild maar het is wat het is. De strek is er nu wel al uit gelukkig.
      Ik heb de bovenste fan bovenin geplaatst. Zal ik de onderste fan ook wat hoger plaatsen of laten zitten?
      Foto maken van de trichomen gaat op zich best prima met de iphone 16 pro (vergroting 5x) maar je hebt wel een steady hand nodig.

IMG_1044.jpg
      IMG_1043.jpg
      IMG_1041.jpg
      IMG_1042.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Je kan idd de trichomen prima zien op de foto, knap hoor mij lukt dat niet. 🙈

• Deviezepresident
        Deviezepresident commented
        Editing a comment
        stef273 waarmee heb je die close up foto gemaakt?

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Iphone 16 pro op 5x zoom met macro functie Deviezepresident

Bloei week 2 dag 2
      Gister eerste keer Bio pk5-8 gegeven 5ml pk, 500 ml water en 1 tl Bactrex.
      Verder weinig bijzonderheden.
      De grotere bladeren boven in, zal ik die laten zitten of wel wat verwijderen? Aan de ene kant dienen ze als zonnepanelen maar aan de andere kant blokkeren ze wel licht voor de topjes eronder.
      IMG_1081.jpg
      IMG_1082.jpg

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Veel geleerd weer he
        Volgende keer lager wat meer klein blad laten zitten, zodat boven wat meer groot blad weg kan
        Zoiets

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dat is beter ja, weer wat geleerd

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        is iets zoals begeleidingssnoei bij een boom denk ik. hier is een blote stam wel niet erg maar de regel daar is 20% takken max met een keer, bij een wietplant is het eerder de bladmassa totaal die zorgt voor de kracht, in de groei snoeien zorgt voor een mechanisme die compenseert, ofwel nieuw blad aanmaken ofwel bestaand blad groter doen groeien. het blijft twijfelen bij mij. de plant moet sws energie steken eerst in de verandering van mechanisme, vooraleer ze teruggaat naar topaanmaak denk ik.

Bloei week 2 dag 2
      ​Topjes beginnen wat aan te dikken . LV is wat aan de hoge kant volgens de MGB. De MGB meet waarschijnlijk de LV bovenin, en daar is de LV 72%. Onderin ter hoogte van de pot heb ik een sensor staan en die meet 57%.. De temperatuur is op dit moment dag en nacht >23gr. Wat zal ik doen, de ontvochtiger aangooien of nog wachten?
      IMG_1132.jpg
      IMG_1130.jpg
      IMG_1131.jpg
      IMG_1133.jpg

Comment

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        Als de grotere bladeren voor je buds zitten, kan je ze ook voorzichtig onder je buds stoppen. Hoef je niet perse te verwijderen. Ze groeien nu natuurlijk ook zo groot omdat er weinig ander blad is om licht mee op te vangen 😅

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Haha ja, beetje weinig blad😅. Dank voor de tip!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Beter ventileren

Bloei week 3 dag 3
      Topjes beginnen lekker aan te dikken. Ze zijn erg frosty en ook de blaadjes erom heen. Ziet er goed uit!
      Ik zie de grotere bladeren bovenin wel al geler worden dus ze ljikt toch wel wat voeding te kort te krijgen (ondanks dat ik nu wekelijks pk5-8, orgatrex en bactrex toevoeg). 7 liter potje met maar 1 tab is toch echt onvoldoende voor dit plantje. Vorige kweek met 7 liter kreeg ik ook te korten maar dan wat later in de bloei. Laatste keer dat ik een 7 liter potje gebruik. Volgende kweek komt in een groter tentje.

IMG_1245.jpg
      IMG_1244.jpg

Comment

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Wat gaaf joh dat je er een tentje bij gaat krijgen, ik zou je grootste dame daar naartoe verhuizen, kan ze tot haar volledige potentie komen. 😊

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        maar nieuw trichjes hebben een paar weken nodig om effectief te worden, daarmee dat klieven ook zinloos is een week of twee voor knip. na twee weken bloei doen ze het eerder in azië

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja tof he Babz. Jackie gaat naar het grote tentje

Verde ga ik geen truukjes uithalen, alleen ontbladeren daar waar nodig

Bloei week 4 dag 5
      En ondertussen... is orange bud 2.0 prachtige toppen aan het maken. Hele mooie witte frosty toppen, zoals in de beschrijving. Op de foto zie je het niet goed maar ze zijn echt prachtig,. En beginnen mooi aan te dikken. Van het weekend compost thee gegeven. Je ziet wel aan de verbrande puntjes dat ik iets teveel heb bijgevoed afgelopen tijd (om tekorten aan te vullen).
      Oh ja, gisteraonvd deze dame verhuist naar de mgb '21, een iets groter jasje.
      IMG_1301.jpg
      IMG_1300.jpg
      IMG_1311.jpg
      IMG_1306.jpg
      IMG_1302.jpg
      Last edited by stef273; 3 weken geleden.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Lekker bezig, straks gewoon afknippen, ophangen te drogen en in de weckpotten!

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        En?
        Zijn de buds ook orange?
        En 2.0?
        Echte orange bud heeft mooie oranje pistels
        Orange Pistel zou een betere naam zijn

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Nou Ik moet nog even een week of 4 a 5 geduld hebben @Hork😁
        haha ja orange pistols zou een betere naam zijn @Takketoelli😁

Bloei week 4 dag 5
      Oh man, kan niet wachten om dit wietje te roken... Vreemd dat de toppen er zo anders (lees aantrekkelijker) uitzien dan de JH.
      IMG_1366.jpg
      IMG_1364.jpg
      IMG_1362.jpg
      IMG_1365.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks giinnoo! 😊

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Zien er lekker compact uit deze bulten van mevrouw 😉

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Zeker

Bloei week 5 dag 2,

Ook hier vanavond bio pk 5-8 gegeven. Zag toch nog wel wat mugjes helaas, zal ff zo'n oranje/gele sticker plakken om ze te vangen.
      De blaadjes rondom de toppen worden mooi paars!

IMG_1469.jpg
      IMG_1470.jpg
      IMG_1468.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja de blue zushi ben ik ook erg benieuwd naar.. Maar heb de afgelopen dagen al teveel besteld en kan jaren vooruit met m'n huidige verzameling🤣

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        En ze ruikt behoorlijk sterk! Niet zo zeer een zoete geur maar meer kruidig. Kan het nooit zo goed benoemen 😁

• Deviezepresident
        Deviezepresident commented
        Editing a comment
        Die Blue Sushi ziet er idd niet gek uit. >25% indica. Lekker hoor.

IMG_1594.jpg
      IMG_1596.jpg
      Bloei week 6 dag 5
      Weinig bijzonderheden. Dame gaat nog steeds goed. Wel tekorten hier en daar dus goede leer voor de volgende keer, geen 7 liter potjes meer gebruiken in een bio kweekje. Toppen dikken wel aan maar niet super veel (dp gaf al aan dat de opbrengst iets minder zal zijn dan het origineel). Maar de toppen zien er wel geweldig uit! Alsof ze in poeder suiker gedoopt zijn.
      IMG_1595.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        ☃️❄️🌨️

• Grow Co
        Grow Co commented
        Editing a comment
        Ice ice baby.
        Ziet er heerlijk uit al

• Bo$wachter