Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack Herer - Greenhouse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

20 dagen boven grond
    8 dagen op 12/12
    Het gaat goed met Jack. Ze is lekker aan het uitdijen en de hoogte in aan het groeien. Nog niet zo hard als ik dacht maar misschien komt dat nog. Deze week beginnen met de stam plat leggen denk ik.
    โ€‹ IMG_0537.jpg
    IMG_0539.jpg
    IMG_0538.jpg
    IMG_0537.jpg
    Attached Files

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Je hebt 2 prachtige dames Stef, lekker bezig man!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank je wel @Babz!๐Ÿ˜Š

Kan ik nog geen posts liken als nieuwkomer? want ik vind die knop nergens..
    Maar nice dus! groeit lekker
    Herer moet ik mss nog eens groeien want daar kreeg ik vroeger stevige meppen van en heeft een interessant terpenen profiel.
    En iedereen heeft hier oftewel van die mini futuristisch belichte groeikamertjes of een hele garage of schuur vol wiet.. grappig. Eerste keer dat ik die zie. Best cool.
    Kom van een Amerikaans forum en daar is 120cm hun kleine tent of hebben ze hangaars en velden volstaan.. en dan die cali growers met hun klimaat.. pfff.. jaloers

Edit : oh zie twas ook niet de bedoeling dat het post werd khad die comment moeten gebruiken..

Comment

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Bedankt man! Ja het zijn leuke kastjes. In zo'n kastje heb ik die strawberry cookies gekweekt, zie m'n vorige verslagen.
      Heb JH nog nooit geprobeert dus we gaan het zien. Goeie dingen over gehoord!
      Ja zo'n Californisch klimaat is natuurlijk wel top!

• Fenderbender
      Fenderbender commented
      Editing a comment
      Oh damn, khad ze precies niet mogen opzoeken.. die dingen kosten meer dan alles wat ik ooit al voor tenten en lichten gekocht heb.. hmm ja laat maar.. kzou liever planten willen groeien waar je zo'n kastje kan inhangen , maar kheb er nu zo al veel gezien hier iedereen groeit er wel leuk onder.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Ze zijn regelmatig te koop op marktplaats voor een leuk(er) prijsje

20 dagen boven grond
    8 dagen op 12/12โ€‹
    Jack gaat als een raket! Gaat hard nu. Grote dikke (indica?) bladeren. Gister avond begonnen met de stam platte leggen.
    IMG_0581.jpg
    IMG_0584.jpg

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ze is mooi!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Thanks Babz, ja mooi groen ook he?

24 dagen boven grond
    12 dagen op 12/12โ€‹
    Groeit lekker door en oogt nog steeds erg gezond. Ik ben bezig de stam verder plat te leggen. Dit keer naar het deurtje toe zodat ik er makkelijker bij kan. Bedacht me wel later dat daar de airflow het minst is... Maar ja, we gaan het zien. De stam is ook vrij stevig, hopelijk breekt het niet. Zou niet de eerste keer zijn .
    Onder de grote dikke bladeren waren de zijscheuten verstopt, die heb ik maar even in het zonnetje gezet . Sommige bladeren waren beetje vervormd door dat ze verdrukt waren tegen de grote bladeren maar dat trekt wel bij.

IMG_0630.jpg
    IMG_0631.jpg
    IMG_0632.jpg
    IMG_0626.jpg
    Last edited by stef273; 3 weken geleden.

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Zolang ze nog niet in bloei staat maakt de airflow nog niet zoveel uit toch.
      Mooie dame!

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Dank je Babz!๐Ÿ˜Š

4 weken boven grond
    2 weken en 2 dagen op 12/12โ€‹
    โ€‹
    Deze dame is een beetje een aparte. Vooralsnog weinig strek, dit had ik niet verwacht vanwege de haze genen. Maar wellicht komt dat nog. Ik was een beetje te laat denk ik met het platleggen van de stam want ze was errug stug en boog bijna niet, het was meer dat ik de stam scheef trok..๐Ÿ˜…. Ik bracht LST clips aan bij de zijscheuten en in plaats van dat het netjes mee boog in de clips, knakte ze meer... Erg stug dus.
    Nou ja we gaan het zien met deze dame. Zo zie je maar weer dat de soortjes hun eigen eigenschappen hebben en wat bij de 1 werkt, niet perse bij de andere hoeft te werken.
    Voorde rest gaat het wel goed denk ik .

IMG_0793.jpg
    IMG_0797.jpg
    IMG_0794.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Onderste nodes verwijderen die worden straks verstikt.

Is mijn indruk.

• stef273
      stef273 commented
      Editing a comment
      Babz, ik denk dat je daar een goed punt maakt, vanwege haze genen stuggere stengels.

@Rreppellsteeltjam, normaliter als ik de stam "platleg" dan groeien de zijscheuten zodat het een gelijk bladerendek vormt. Dit lijkt nu niet het geval. Ik geef haar nog even een paar dagen om te kijken of ze nog verder willen groeien (er lijkt wel iet van beweging in te zitten nl) , anders ga ik ze inderdaad verwijderen. Dank voor de suggestie!
      Ik heb het beetje het gevoel dat ik straks een grote cola ga krijgen ipv meerdere kleinere als voorheen maar ja we gaan het zien.

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      En anders de lst clips verwijderen en dan misschien met draad werken? Niet echt plat leggen maar meer richten dat overal toppen kunnen groeien. Haze is inderdaad een stuk stugger maar ze groeien ook wel een week of 3/4 door normaal gesproken.

Ik zie wel dat het 60 indica is 40 sativa dus ze zal jiet super groot worden.. waarschijnlijk te vroeg geschakeld

Denk dat je gelijk hebt giinnoo, waarschijnlijk heb ik te vroeg geschakelt bij deze dame. Nou ja dan weten we dat voor de volgende keer. Ik zag een kweek verslag van Rick, die had een JH, ander zaadhuis maar met dezelfde genen en die groeide het kastje uit. Misschien heb ik nu wel een indica feno te pakken. Nou ja maakt niet uit. Ben ook niet op zoek naar een monster score, als de kwaliteit maar goed is. We gaan het zien.
    Ik heb de onderste zijscheuten en bladeren verwijderd (tnx Rrepp en Bo$wachter voor de tip) en hier en daar wat gebonden met draad. De LST clips haal ik weg over een paar dagen, als de bochtjes goed zijn hersteld.โ€‹

Oh ja aangezien de nieuwe heater pads van de MGB zo goed beviel (dag en nacht temp weinig verschil), degene met aan elke kant van de pot een heater pad van 13W heb ik voor deze dame ook een extra heater pad (14W) aangeschaft om zo hopelijk de temperatuur schommelingen tussen dag en nacht tegen te gaan. Deze nieuwe heaterpad (hieronder aan de rechter kant) kun je ook regelen en heb ik nu op 75% staan ongeveer. Ik monitor de temperaturen dus hou het in de gaten, misschien kan ie wel volluit.
    IMG_0805.jpg
    IMG_0806.jpg

Comment

4 weken en 3 dagen boven grond
      2 weken en 5 dagen op 12/12โ€‹โ€‹
      Gaat goed met deze dame. Ze is nog niet uitgestrekt. Ik ga haar nog maar ff goed binden de komende dagen. Denk wel al bloei haartjes te zien.
      IMG_0848.jpg
      IMG_0850.jpg
      IMG_0849.jpg

Comment

• Fenderbender
        Fenderbender commented
        Editing a comment
        Ja vooral de hele grote, die pakken nou vooral licht lucht en plaats. Heb ik ook pas gedaan, doet een beetje pijn maar achja

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja die gaan er zeker aan geloven. Zag net een filmpje dat alle bladeren met steeltje langer dan 2cm verwijderd. Hij zegt dat planten in bloei die grote bladeren helemaal niet nodig heeft. En haalt dikke oogsten binnen. Hij doet dit al 10 jaar met 100en planten.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dat filmpje is hier, ongeveer in het midden van de pagina https://www.spliffseeds.nl/nl/wiet-p...ale-opbrengst/

Dame is nog redelijk gaan strekken. Vanavond flink wat ontbladerd.. Ze zag er zo mooi groen uit..๐Ÿ˜ข
      Voor de snoeibeurt:

IMG_0880.jpg
      IMG_0881.jpg

Na de snoeibeurt:
      IMG_0882.jpg
      IMG_0883.jpg

Aardig teiltje vol, van beide planten:
      IMG_0889.jpg

IMG_0888.jpg
      Morgen verder binden.
      En wat denken jullie, teveel verwijderd?
      Attached Files

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja normaliter haal ik ook liever niet zo veel weg maar liet me beetje gaan hehe. Keertje op deze manier proberen en kijken hoeveel invloed het heeft op LV, en uiteindelijk de opbrengst.

Maar wat bedoel je met alleen dat laten zitten bij de volgende defoliatie? De bladeren die er nu zitten laten zitten of juist alleen de nieuwe bladeren dan laten zitten Hork?

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        In week 3 van de bloei nagenoeg alle blad weghalen en alleen de toppen laten zitten. Bekijk de verslagen van Head Honcho maar eens die defolieerde altijd en heeft het met duidelijke foto's laten zien.

En teveel verwijderd? Nee hoor, heb het nog wel extremer gedaan.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Top, dank voor de info Hork!

Bloei week 1 dag 1
      JH is toch nog redelijk wat gaan strekken maar ik denk dat het nu wel zo'n beetje klaar is (famous last words). Ik heb de rechter kant nog een beetje lager moeten trekken. De linker kant is nog wel redelijk bijgetrokken. Niet helemaal een recht bladerendek maar op zich dikke prima. Als de hoogte zo blijft ben ik zeer tevreden!

IMG_1038.jpg
      IMG_1039.jpg
      IMG_1040.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je wel Bob!

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bovenin al wat ontbladeren kan altijd zodat het licht dieper in het gewas kan penetreren. Dan in week drie nog eens goed ontbladeren en dat kan je de hele bloei wel blijven doen. Ziet er prima uit!

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je wel Hork, ga ik doen!๐Ÿ™

4 weken en 1 dag na 12/12
      Bloei week 1 dag 4
      Toch blijven de dames steeds verrassen met hun strek. Elke keer als je denkt, de strek is er uit strekken ze nog een beetje meer๐Ÿ™ˆ. Ik moet er echt dichterboven op zitten met de dames๐Ÿ˜….
      Afgelopen paar dagen weinig tijd gehad en moet nog rondje ontbladeren. Zal ik die onderste fluff weghalen of laten zitten? Ik heb al een keer gedievd/lollipopt/ontbladerd. Zal ik nog een rondje doen? Sws ontbladeren.
      IMG_1087.jpg
      IMG_1088.jpg

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ja klopt Bob, ze staat al 4 weken op 12/12 en zag de eerste bloei verschijnselen 1.5 week geleden ongeveer

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit stef273 ik zou aan topjes niks verwijderen.

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Dank je Hork, ik zal de topjes laten zitten๐Ÿ‘Œ

4 weken en 3 dagen na 12/12
      Bloei week 1 dag 6
      Nog niet ontbladerd, ik wacht eerst tot ze klaar is met strekken, wil geen olie op het vuur gooien.
      Ik voel me beetje als bambi die midden op de weg verstijfd blijft staan omdat ze een paar koplampen op zich af ziet komen๐Ÿ˜†. Ik weet niet zo goed wat ik doen moet haha. Het middenstuk lijkt wel redelijk klaar met strekken maar de zijkanten nog niet. Ik denk dat ik misschien maar moet gaan knakken, als dat uberhaupt nog kan (stengels zijn vrij stug).
      Ik realiseerde me gisteren dat er nog een rooster onder de pot lag (om de boel iets van de grond te liften), die heb ik maar weggehaald, scheelt weer zo'n 3 cm!
      Hopelijk stopt ze snel met strekken. Als ze hier stopt met strekken zijn dat toch wel een goede hoogte zijn, vooral in het midden rdeleijk laag en aan de zijkanten wat hoger zodat het wellicht wat meer licht kan pakken. We gaan het zien.

Ik stelde deze vraag ook bij OB maar aangezien ik niet weet mensen die ook lezen stel ik mn vraag hier ook voor meer exposure: LV is wat aan de hoge kant volgens de MGB. De MGB meet waarschijnlijk de LV bovenin, en daar is de LV 70%. Onderin ter hoogte van de pot heb ik een sensor staan en die meet 60%.. De temperatuur is op dit moment dag en nacht >23gr. Wat zal ik doen, de ontvochtiger aangooien of nog wachten?
      โ€‹

โ€‹ IMG_1128.jpg
      IMG_1129.jpg
      IMG_1127.jpg
      Last edited by stef273; 2 dagen geleden.

Comment

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Thanks Babz, ik heb hem nu op 60% staan, dan slaat ie niet zo vaak aan maar loopt de LV ook niet te hoog op.
        M'n OB is wat verder al en d'r topjes beginnen al wat compacter te worden, vandaar

• Bitterbal
        Bitterbal commented
        Editing a comment
        In mijn '21 MGB zit de sensor aan de rechterkant, op ongeveer de hoogte van de onderkant van je filter, zo'n 10 cm hoger dan je oogje voor je scrog bevestiging. Ff je hoofd de kast in stoppen en rechts kijken, daar zie je 'm zitten

• stef273
        stef273 commented
        Editing a comment
        Ah ok, ik dacht dat de temperatuur sensor was
    Bezig...
    X