Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Girl scout cookies in de Minigrow

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Girl scout cookies in de Minigrow

Korting op 420shop
    Dit word mijn eerste verslag hier met de minigrow.
    De box staat bij mij boven in mijn computerkamer en heb wel wat moeite gehad met de temperaturen een beetje constant te houden.
    Na ontdekking dat de verwarming eindelijk niet meer op uitverkocht stond en er n nieuw uitvoering was gelijk ff n mailtje naar Fred eruit.
    Of ik ook beide opties kon krijgen of dat de voeding dan zwaarder moest zijn.
    Dat bleek dus het geval maar deze kon ik met bijbetaling in 1 pakket thuis gestuurd krijgen. Heb nu een voeding van 120 Watt maar heb de verwarming nog niet hoger dan 40% gehad.maargoed de winter is er nog niet.

IK heb dus een Girl scout cookies dametje staan die is tuurlijk begonnen als zaad wat 10 Oktober 24uur in een glas spa blauw met seedbooster aangelengd in een verwarmde gesloten propagator waar ze haar harde schil heeft geopend.
    Daarna met haar staartje naar beneden in het kuiltje wat ik met een de punt van mijn pincet in een volgezogen plagron seedplug met het mengsel waar ze in begon.
    De seedplug in een gaaspotje past precies.
    Zo staat ze in mijn Tentje van 45x45x120 in de verwarmde propagator tot ze haar kopje laat zien dan gaat de 20 Watt cosmorow groei lampje erboven en gaat de kap van de propagator.
    Toen de eerste wortels uit de onderkant van de seedplug kwamen ging ze gelijk over naar de eindpot.
    Dit was 16 Oktober.
    Ik ben erg fan van autopot in combinatie met het biotabs programma.
    Dus de Girly krijgt van mij een 8,5 literpot met airbase en airdome. Dit gevuld met 50% perlite en 50% promix met siliciumflash en startrex beetje mycotrex in t plantgat en ze krijgt 2 biotabs mee.
    Dit word ingewaterd met mengsel orgatrex en bactrex en osmosewater.gooi er ongeveer 1,5 liter via boven.bij.
    Zo gaat de dame de voorgroeitent 60x60x159 in onder n 100 Watt Viparspectra gedimd op 50% Net voor t licht uit gaat snel een spraytje Boom Boom
    Na 6 dagen was de pot licht en de dame geworteld kon het vat met osmosewater 1 dag open en pas toen de pot weer licht was bleeft het vat open en kon de luchtpomp aan voor extra zuurstof bij de wortels.
    Helaas heb ik hier geen foto’s van zat toen nog niet op dit leuke forum. πŸ‘€
    3 November Kwam haar plekje vrij in haar eindstation en is ze gelijk op lichtschema 12-12 gegaan in de Minigrow
    Ik heb buitenste randen van de 1pot autopot unit afgeknipt zo past deze precies in de minigrow. Slangetjes voor water en lucht door de lucht toevoer en reep filterdoek om de beestje buiten te houden.
    ik vind het wel een sexy opstelling zo.
    De dame had na 2 weken nog geen verschijnselen van bloei misschien iets te fanatiek getraind en ontbladerd.
    Heb alleen de nieuwe groeiknop eruit gepikt met pincet
    Zo kreeg ik 3 hoofdtoppen maar met trainen iets te grof geweest en en takje gebroken.
    Ze staat nu inmiddels 19 dagen op 12-12 en laat haar eerste bloei verschijnselen zien.
    Ze mag nog wel strekken van mij. Anders komt ze voor straf op een verhoging te staan.

Attached Files

Mooie MGB heb je. En staat op piepschuim zie ik, slim! Heb je al meerdere kweekjes gedaan met de autopot? Zat ik eerst ook naar te kijken maar uiteindelijk voor de blumats gegaan.
    Ook een biotabs gebruiker hier. Erg tevreden over. Geen gehannes met pippetjes en dergelijke iedere dag. Lekker makkelijk.
    Dame is lekker laag inderdaad! Hoelang heeft ze voorgegroeid voordat ze op 12/12 ging? Bij mijn jack ging ze al na 12 dagen op 12/12 en bleef ook klein, tot ze eindelijk ging strekken naar paar weken (en niet meer ophield haha).

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ze heeft van 16 oktober tot 3 oktober op 18 6 gestaan.
      Voordat de verwarming in de huiskamer aansprong was t boven nog maar 12 graden beetje isolatie lijkt me geen kwaad kunnen.
      Ik heb hiervoor 3 rondes gedraaid de 1e op plagron voeding maar bio voeding is idd een heel gedoe met spuitjes en ph meten.
      Alleen water is super makkelijk en om de week compost thee of pk booster in de late bloei de planten blijven groen tot diep in de bloei.
      Niet spoelen.
      Ik draai nu 2 rondes met autopot met biotabs bevalt me super

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Je kunt ook beide he, das de ideale wereld in mijn ogen. Alleen water geven via blumats, zo kunnen ze ook niet verstoppen. Voeding via biotabs. Dan hoef je alleen maar het vaatje vol te houden met water op de juiste ph

Dat wil ik ooout nog eens gaan doen

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Ik een omgekeerd osmoseapperaat of zo iets heet t daar vul ik mijn vaatje 28Liter mee dit is geen must maar ze zeggen dat dat t beste werkt.met biotabs
      De blumat heb ik ook n beetje bestudeerd dit werkt op heel simpel gezegd de waterdruk in de grond en bewaterd van boven.
      Bij autopot komt er een laagje water in de plantschaal te staan wat de grond en plant opzuigt als dat op is word t weer aangevuld
      Volgends biotabs werk dat t beste.
      PH hoef je niet op te letten met biotabs
      Op de site van biotabs kan je naar Trainingscentrum en dan naar faq en uitleg videos
      Hier staat hoe en wanneer wat te gebruiken en extra tips
      Ook pk Compostthee en de andere kunnen ook samen gemixt worden voor de freaks
      Dit geef je wel via boven

Girl scout cookies, lekker!

De Mgb posse op Jointje hier groeit en groeit... 😎

Veel plezier met je kweek. 😊

Comment

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Dank je.
      Heb nog nooi girl scout gerookt dus moet nu maar is gaan gebeuren

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik werd er altijd goed stoned van. πŸ‘

• Grow Co
      Grow Co commented
      Editing a comment
      Lekker Lekker

Mooie MGB, ik volg je! Succes met je kweekje😁

Comment

Ik kijk mee!

Succes

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Goedemiddag MAX weer kampioen
        Ik heb gister de water toevoer dicht gezet en een verhoging gemaakt voor op de bodem van de mgb piepschuim 7cm dik bekleed met aluminiumtape want wil geen los piepschuim
        Het licht staat bij mij van 2300 tot 1100 dus hup 2300 de verhoging erin.
        IMG_2115.jpg
        Verwarming erop en daarop een rvs putdekseltje van 1cm hoog en daarop de plantschaal.
        Goed genoeg snel weer de kamer uit. Vertrouw t niet achterburen moet je dom houden.
        Heb nu nog van die Ikea luxaflex daar zie je alles doorheen heb ik t idee. Dus heb in de Black Friday verduisterende rolgordijnen besteld.
        Stonden op de planning dit weekend geleverd te worden. Jammer joh. Niet dus
        Vanmorgen na de race van Max ff checken hoe de par waardes zijn.
        IMG_2102.jpg IMG_2103.jpg IMG_2104.jpg IMG_2105.jpg

IMG_2107.jpg IMG_2108.jpg IMG_2109.jpg
        De hogere waardes zijn zonder diffuser en visaversa
        Ik heb de diffuser eraf gelaten.
        Met de verhoging en zonder diffuser vind ik de waardes mooi voor de beginnende bloeifase.
        Kan ze lekker naar t licht groeien. Opschieten!!

Verder de takken nog een beetje geordend en ze had de plantschaal mooi leeg gedronken dus maar een 750ml osmosebrouwseltje
        van Bio PK 5-8 10ml, Bactrex 1/2tl, Orgatrex 10ml. Via de bovenkant gegeven.
        IMG_2106.jpg
        De ventilator 1 etage hoger.
        Hoop dat ze mijn inzet waardeert.
        Vanavond als t licht weer aangaat ff checken of ze alles op heeft gedronken en kan het vaatje weer open.

Verder geen bijzonderheden
        Ik wens jullie een wazige zondag

Comment

Goedendag!

ik ben nieuw op dit forum zeg ik maar meteen.
          Ik heb eveneens een GSC in een Minigrow, die ik nu voor het eerst gebruik. De mijne is nu 4 weken oud en staat 1 week op 12/12.
          ik heb haar 1x getopt en zojuist wat grote bladeren weggehaald.
          ik moet zeggen dat ik jouw teksten behoorlijk technisch vind, zo ver ben ik nog niet.
          Ik gebruik de spullen van Plagron en ik ga straks scroggen (nog geen ervaring mee).

Tot zo ver even!
          Groet
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

Comment

• Grow Co
            Grow Co commented
            Editing a comment
            Hallo welkom.
            Ik heb de minigrow ook pas van vorig jaar februari.
            Dit is mijn 4e kweek in de minigrow
            Mijn 1ste ronde draaide ik ook met plagron vond ik n hoop gedoe en je vergist je zo of je iets al hebt toegevoegd of niet.
            En zo zijn er heel veel merken voedingslijnen ieder zijn eigen ding toch.
            Je kan ook de zijtakken al beetje beginnen naar buiten te werken met bind draad om iets meer open structuur te krijgen.
            En zo naar je scrog toe werken.
            Kan het licht ook dieper schijnen.

• giinnoo
            giinnoo commented
            Editing a comment
            Dame ziet er goed uit, lijkt mij verstandig dat je even je eigen pagina aan maakt en soms wat foto’s post. Dan kunnen forum leden je eventueel helpen.

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dit is geen scrog, dit is een steungaasje.

Dank je!
          Ik moet me nog beter verdiepen in hoe dit forum werkt. Ik ga je advies zeker opvolgen.

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dan hoef je niet een ander zijn verslag te misbruiken.

ook gevonden, subke!
          Ganja always does the trick.

Comment

Baking cookies in my MiniGrowBox .

The ultimate growbox for one plant. ​​​

Comment

Goed idee dat piepschuim, ik had niets meer dus heb er wat armaflex onder gelegd.
              Baas in eigen brein.

Comment

• Grow Co
                Grow Co commented
                Editing a comment
                Bij de bouwmarkt 1 pak 5 platen lxbxd 120x50x7 cm 15 euro Rol aluminium tape lekker peuteren met rug papier.
                Armaflex werkt ook is wel makkelijker snijden idd

• Eclecticon
                Eclecticon commented
                Editing a comment
                Ik had nog Armaflex liggen, super gemakkelijk, op de bovenkant leggen, stanley erlangs en klaar. 2 minuten werk en misschien een paar graden warmer. Ik plak het niet vast natuurlijk, dan wordt het tzt een bende.

• Grow Co
                Grow Co commented
                Editing a comment
                Ja plakken zou zonde zijn nu kan je t ook hergebruiken
            Bezig...
            X