Ik zag de MGB een paar keer voorbijkomen en raakte geïnspireerd dus ben aan het denken gegaan. Mijn mening was dat dit voordeliger en efficiënter zou moeten kunnen. Zodoende dat ik grofweg dezelfde afmetingen heb genomen en daar een zaagplan voor heb opgesteld. Mijn materiaalkeuze is eucalyptus betonplex 18mm, dit is watervast, glad afgewerkt en makkelijk te bekleden met folie. Lichtdichtheid is een vereiste voor een onopvallende minikweek. Geur mag niet vrijkomen en geluid moet vrijwel afwezig zijn.
De box is zorgvuldig ontworpen met reflecterende materialen, geavanceerde ventilatie en geurcontrole om een optimale groeiomgeving te bieden voor de planten, terwijl hij discreet en efficiënt werkt. Ideaal voor thuiskwekers die een compacte en effectieve oplossing zoeken voor een gecontroleerde kweekruimte.
Mijn verwachting is dat ik een opbrengst van circa 65 gram moet kunnen halen in geval van een scrogsetup. Uiteraard ga ik dit testen.
Afmetingen:
Deze minigrowbox is geschikt voor het kweken van kleine tot middelgrote planten in een beperkte ruimte. Het ontwerp is ideaal voor thuiskweek en stealth toepassingen, waardoor de box weinig opvalt en geluid- en geurproblemen worden geminimaliseerd.
Belangrijke Specificaties:
Vanavond zal ik proberen wat foto's te plaatsen van mijn vorderingen. Als ik dit kan bouwen voor de prijs die ik denk heb ik wellicht een leuk alternatief voor de MGB. Ik twijfel om de minikweek nog te voorzien van geavanceerde techniek zoals CO2sensor etc, ik bereid hem er al wel vast op voor. Dan kan ik na 1 ronde de test herhalen met CO2 suppletie en DLI sturing... Waar ga ik mee testen? Chocolate Haze van RQS.
De box is zorgvuldig ontworpen met reflecterende materialen, geavanceerde ventilatie en geurcontrole om een optimale groeiomgeving te bieden voor de planten, terwijl hij discreet en efficiënt werkt. Ideaal voor thuiskwekers die een compacte en effectieve oplossing zoeken voor een gecontroleerde kweekruimte.
Mijn verwachting is dat ik een opbrengst van circa 65 gram moet kunnen halen in geval van een scrogsetup. Uiteraard ga ik dit testen.
Afmetingen:
- Buitenafmetingen: 80x40x40 cm
- Binnenafmetingen: 65x35x35 cm
Deze minigrowbox is geschikt voor het kweken van kleine tot middelgrote planten in een beperkte ruimte. Het ontwerp is ideaal voor thuiskweek en stealth toepassingen, waardoor de box weinig opvalt en geluid- en geurproblemen worden geminimaliseerd.
Belangrijke Specificaties:
- Verlichting: 100W LED-paneel, met maximaal 65W verbruik, voor een energiezuinige en duurzame lichtbron.
- Ventilatie: 36CFM ventilator voor luchtcirculatie, met afzuiging via de achterwand.
- Geurcontrole: 5 liter actieve kool in dubbele wand van de achterwand voor geurbeheersing.
- Geluid: Maximaal 32 dB geluidsoverlast, wat zorgt voor een stille werking.
- Optioneel*
- CO2-sensor voor optimale CO2-niveaus.
- PT-camera voor het monitoren van de plantengroei.
- LV/RH-sensor voor het monitoren van luchtvochtigheid en temperatuur.
- Compact en Discreet: Door het kleine formaat en het stille geluidsniveau van maximaal 32 dB, valt de box nauwelijks op, wat het perfect maakt voor stealth kweken in woonomgevingen.
- Energiezuinig: De LED-verlichting verbruikt slechts 65W van de 100W mogelijk, wat zorgt voor lagere energieverbruikskosten en een langere levensduur van de lamp.
- Geurcontrole: De toevoeging van actieve kool in de achterwand helpt om de geur van je planten te beheersen, ideaal voor binnenkwekers die geen geur willen verspreiden.
- Luchtcirculatie en Temperatuurregeling: De ventilator zorgt voor een constante luchtcirculatie, wat de temperatuur en luchtvochtigheid stabiliseert voor een ideale groeiomgeving.
- Mogelijkheid tot uitbreiding: Dankzij de optionele sensoren voor CO2, luchtvochtigheid en temperatuur kan je de groeiomstandigheden verder optimaliseren.
- Eenvoudig onderhoud: Het deksel aan de bovenkant maakt het gemakkelijk om het actieve koolfilter te vervangen. De ventilator kan eenvoudig worden aangepast voor optimale luchtstroom.
- Lange levensduur: De LED-verlichting heeft een lange levensduur en is ontworpen om duizenden uren mee te gaan, wat de onderhoudskosten laag houdt.
- Groei: Voor cannabisplanten zal deze setup zorgen voor een snelle en gezonde groei, met een redelijke opbrengst, afhankelijk van de kweekomstandigheden. De combinatie van goede verlichting en luchtcirculatie bevordert een robuuste plantgroei.
- Oogst: Verwacht een gestage oogst, vooral als je met meerdere planten werkt, afhankelijk van je ervaring en de verzorging van de planten. De box is optimaal voor de groei van 1 tot 3 cannabisplanten.
- Gezonde planten: Dankzij de goede ventilatie en de juiste lichtomstandigheden kun je gezonde, krachtige planten kweken die bestand zijn tegen veel voorkomende kweekproblemen.
Vanavond zal ik proberen wat foto's te plaatsen van mijn vorderingen. Als ik dit kan bouwen voor de prijs die ik denk heb ik wellicht een leuk alternatief voor de MGB. Ik twijfel om de minikweek nog te voorzien van geavanceerde techniek zoals CO2sensor etc, ik bereid hem er al wel vast op voor. Dan kan ik na 1 ronde de test herhalen met CO2 suppletie en DLI sturing... Waar ga ik mee testen? Chocolate Haze van RQS.
Comment