Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geinspireerd door de minigrowbox..... bouw ik er zelf 1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water geven begint lastig te worden. Er ligt nu meer grond maar droogt evengoed snel uit, ga dus weer terug naar 85W. Verder bleef de temperatuur lekker stabiel dus geen directe zorgen. CO2 zou qua temperatuur wel fijn zijn.
    IMG_1390.jpg
    Attached Files

Comment

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit! Ga je nog binden? Of laat je ze zo staan?

Ik heb besloten ze gewoon te laten gaan. Tenslotte was eenvoud de primaire doelstelling, hoe aantrekkelijk het idee ook is o met scroggen... eenvoudig is dat niet. Verder doen ze het prima, zie foto's
    IMG_1402.jpg
    Attached Files

Comment

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Gaaf man, plantjes zien er super uit, lijkt wel een soort kabouter bos zo. 😊

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      ja ik heb ze ook al een paar keer eruit gehaald en kijk dan iedere keer ernaar en denk. tssss rare dames zo... Wil ze bijna bonsai boompjes noemen..

• Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ja dat zijn ze eigenlijk ook wel een beetje, bonsai. 😊

Leuke test en het gaat zo mooi als wat! Dit mgb hokje werkt duidelijk.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

Ze moeten nog even maar beginnen er lekker uit te zien.. Moet wel zeggen dat ik er qua opbrengst nog niet heel veel van verwacht. de langste heeft iets last van lichtstress en de kortste hebben vooral last van lichtgebrek nu.. dit wa natuurlijk enigszins te verwachten maar goed... we doen er dus niets aan.. Zou wel leuk zijn om zometeen wat van de oogst te kunnen bewaren, dan kan ik verschil proeven tussen chocolate haze op aarde met biovoeding vs kokos met kokosvoeding.
      IMG_1487.jpg
      Attached Files

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mijn ervaring is dat ze die laatste twee weken nog aardig kunnen zwellen… maar goed ik sluit niet uit dat dat door andere factoren komt

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Voor het eerst hoe is het hier?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Bijna klaar… zwellen lekker aan. Zal vanavond wel weer ff update plaatsen.. vergeet deze altijd

IMG_1519.jpg Nou bij deze... ik was ze dus echt ff vergeten.... de aarde was zo droog dat het water er echt niet meer in wil trekken. De oplossing.... potje eruit en in de wasbak van de bijkeuken om in een voedingsoplossing te weken. Zoals verwacht drijft de pot op het water maar ik merk dat deze gedurende de tijd steeds verder zakt. Staat nu een half uurtje en is denk ik halverwege. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om een foto te maken voor een goede maatindicatie. De puinzooi is in dit geval dus ter referentie. De bus remreiniger staat qua diepte gelijk aan de planten. Hoop dat ze over een uurtje iets bijgetrokken zijn.

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Wellicht wel maar zo kort voor de oogst doe ik dat liever niet. Zit tussen de oren maar toch

• Babz
        Babz commented
        Editing a comment
        Hoe kan je nu je prachtige dametjes vergeten jongen?!

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ze staan iets te stealth opgesteld

En nu staan ze er weer zo bij.. Ze konden het goed gebruiken denk ik
      IMG_1520.jpg

Comment

• giinnoo
        giinnoo commented
        Editing a comment
        Zwelt goed aan😁

Ok.. net even teruggebeld. 5 januari waren ze boven de grond, dat is 68 dagen geleden. Ze zouden nog zo'n 25 dagen moeten... of als ik bloei tel (5 februari tot nu 42 dagen dus nog 21-28 dagen) kom ik tot de conclusie dat ze nog minstens 21 dagen moeten. Als ik naar de planten kijk zeg ik... een stuk korter, eerder een dag of 10. Maar goed, we wachten af, iets meer amber op een sativa kan vast geen kwaad.

IMG_1532.jpg
      Attached Files

Comment

Ergens deze week ga ik ze dan toch maar omhalen. Laat haar nu droogtrekken na een laatste voedingsbeurt. Nee, ik spoel deze ronde niet, ik geloof niet dat dat nut heeft met biologische voeding. Ben wel nieuwsgierig hoe lang ik haar nog kan laten staan en aangezien ik voldoende voorraad heb hoef ik het dus ook niet te haasten. Zie nu hier en daar amber, bij circa 10% amber gaan ze om.. Extreem korte ronde dit als je bedenkt dat dit photoperiodieke soorten zijn die 1 januari de grond in gingen. Ik denk dat het komt doordat de potten zo klein zijn, iets anders kan ik niet bedenken. Nog maar een keer opnieuw doen dan maar dan een SOG.
        IMG_1557.jpg
        Attached Files

Comment

Het gaat niet de meeste oogst worden maar je hebt aangetoond dat je kastje werkt! Met wat langer voor groeien of een andere soort zal makkelijk een hogere opbrengst te realiseren zijn.
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            We gaan het zien.. eind van de week gaan er 7 nieuwe zaden in de grond

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            We zien het, oogsten en roken het en zien het nooit weer!
        Bezig...