Mededeling

Collapse
No announcement yet.

πŸ“πŸŒ Strawberry Banana Micro Kweek – Grenzen Verleggen! 🌱

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

πŸ“πŸŒ Strawberry Banana Micro Kweek – Grenzen Verleggen! 🌱

Korting op 420shop
    Nieuwe ronde, nieuw experiment! Dit keer ga ik zeven Strawberry Banana zaden kweken die nog over waren van mijn vorige run. Ze gaan in een iets grotere, op maat gemaakte pot (35x35x10cm) die perfect in mijn zelfbouw minikweekkast past.

πŸ’‘ Lichtschema Experiment: In plaats van het standaard 12/12 schema ga ik 13 uur licht vanaf start tot oogst draaien. Dat ene extra uurtje zou geen probleem moeten zijn… toch? Tijd om het uit te testen!

🌿 Setup & Aanpak:
    • Medium: Potgrond van de supermarkt
    • Voeding: BAC biologische voeding
    • Kweekkast Afmetingen: 35x35x70cm intern
    • Verlichting: 90W custom LED
    • Afzuiging: PC fan + klimaatregeling via Spider Farmer GGS

Deze keer wil ik vaker voeden om te zien of ik de opbrengst kan maximaliseren. Doel: 80 gram uit deze kleine setup halen. Ik verwacht niet dat alle zeven zaailingen het overleven door de beperkte ruimte, maar de sterksten blijven over.

Benieuwd wat deze opstelling kan doen! πŸš€πŸ’¨
    Ik zal de zaden vanmiddag in de watten leggen en dan zodra ​deze ontkiemt zijn in de kast doen

Leuk ik volg!

Comment

• pleuriskind
      pleuriskind commented
      Editing a comment
      Voor het eerst ik dacht dat auto langer licht nodig had. Maar ben zeer benieuwd 🀘🏻

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Inderdaad zet ze anders gewoon op 20/4 is ook x leuk en zoveel stroom scheelt het niet met jou wattage.. dan haal je wel het maximale eruit!

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Maar het zijn geen auto’s.. die staan in mijn tentje

Grenzen verleggen, altijd leuk!

Behalve als het de russen zijn die dat doen, maar die doen dat ook niet Voor het eerst

Das een vereiste hier geloof ik

13 uur gaat prima, 14 ook nog geloof ik

Succes maar weer!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Haze soorten gaan pas bloeien bij 12/12, 13 uur gebeurt er niks.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      OK..dat was me dus echt niet bekend maar de literatuur bevestigd het wel. Sommigen bloeien zelfs niet op 12 uur. Maar wat heeft dat met deze dames te maken? Mijn hazen bloeien al een paar dagen in de grote tent maar deze moeten nog in de nog te maken pot gestopt worden. En zijn indica dominant met 70/30% Nou ja.. ik heb nu dan ook wel 3 projectjes tegelijkertijd.. ik snap de verwarring

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Takke zei 13 uur gaat prima, en ik ging van "ja maar" gelijk over naar de hazes.

Heeft niks met jouw planten te maken, maar bij 13 uur licht kan je nog tegen verrassingen aan lopen.

Nou, dat dus.

Parakwekert heeft een verslag over de Punisher van LR2. Hij begon op 14/10 en kreeg twijfel bloei, daarna is die alsnog zonder problemen overgegaan op 13/11.

Heb ook wel is begrepen dat langer licht niet persΓ© gunstig hoeft te zijn voor onze plantjes en dat 13/11 juist langer de tijd nodig heeft om mooi af te bloeien, daar er op 12/12 meer bloeihormonen worden aangemaakt.
    Of de toppen dikker worden in die theorie, weet ik niet (er van uitgaande dat de plantjes normaal in de bloei schieten op beide tijdstippen)

Ik heb momenteel een blue pyramid op 13/11 staan zonder problemen.
    Last edited by Highrider; 1 dag geleden.

Comment

Bezig...