Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 verdiepingen kast met tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    3 verdiepingen kast met tl

    Korting op 420shop
    Hallo,
    dit is een verslag over lowrider#2 onder tl.
    Ook ik ben de prijzen van coffeeshops zat en na een kweek onder hps (waardoor ik nu bang ben voor mijn energierekening) wil ik het lowbudget kweken voor eigen gebruik proberen.
    Ik hoop hier wat bij te leren om mijn eindresultaat zo goed mogelijk te maken en om anderen misschien te laten zien hoe makkelijk je een kweekje begint.

    Zoals ik al zei heb ik al een kweek onder hps staan. 2 x northerlight en 1 x onbekend en dat begint er verdomd mooi uit te zien.
    Ze staan gewoon in de hoek van mijn kamer met een kleed eromheen zodat ze 's nachts echt in het donker staan.
    Ik heb de gehele lijn van canna gekocht: Canna Vega, Flores, Zym, pk13/14, boost en rhizotonic. En mezelf aan het voedingschema gehouden die zij op de site aanbied. Nu zie ik duidelijk de vorming van THC op de toppen en bladeren en deze week mag ik gaan knippen en drogen. (hier komen nog fotos van)

    Terug naar de microkweek.
    Ik heb een stelling kast gekocht bij formido en de planken zo gehangen dat de bovenste vak kleiner is dan die daaronder.
    Hierdoor kan ik bovenin laten groeien, in het midden bloeien en onderin afbloeien. Ook wil ik experimenteren met hoeveelheden voeding en kweekmedium.
    Nadat ik de lampen had ingehangen (boven 3 x en in de onderste 2 lagen 4 x tl) heb ik daar zwart wit plastic omheen getrokken. (fotos komen snel)

    Heb 25-08 3 gekiemde zaadjes in 4 ltr potten gedaan met daar 3 tl balken boven van 18Watt/stuk
    kleur 840 (helder wit)(?), maar verder zal wel goed komen.

    ​een blow in de morgen is een dag zonder zorgen

    #2
    Re: 3 verdiepingen kast met tl

    Je bent de prijzen van de shop zat en je denkt daar weg te kunnen blijven met een kweek onder in totaal 54 watt tl ?

    Comment


      #3
      Re: 3 verdiepingen kast met tl

      @Ook ik ben de prijzen van coffeeshops zat en na een kweek onder hps (waardoor ik nu bang ben voor mijn energierekening) wil ik het lowbudget kweken voor eigen gebruik proberen.

      Kweken onder tl levert een grotere energierekening op dan kweken onder HPS bij de zelfde opbrengst. Onder 70 watt HPS kun je ongeveer 3/4 tot maximaal 1 gram per watt verwachten. Voor de zelfde opbrengst moet je dubbele aan watts aan tl er boven hangen. Dus ik snap geen hout van je argumenten.

      Comment


        #4
        Re: 3 verdiepingen kast met tl

        Ik zei dat ik in de bovenste laag 3 x 18 Watt (54 Watt) doe en eronder 4 x tl en als de plant groeit zet ik hem een verdieping lager dus dan krijgt hij 4 x 18 Watt.
        en in de onderste komen nu waarschijnlijk al 6 lampen. Omdat de planten steeds groter worden en de stralingsdiepte van tl niet zo heel ver is komen daar dan nog lampen aan de zijkant om ervoor te zorgen dan alles goed licht ontvangt. En 3 x 100 Watt hps gaat me echt te ver.

        Comment


          #5
          Re: 3 verdiepingen kast met tl

          Je hoeft niet te herhalen wat je zei -waarschijnlijk bedoel je schreef- want ik kan echt wel lezen. Wat ik evenwel schreef was 70 watt HPS (en dus geen 100 watt). Als ik goed reken is 3 keer 70 watt HPS 210 watt opgenomen lampvermogen plus uiteraard nog wat extra watts voor de vsa's. Als ik evenwel het opgenomen vermogen van je tl-opstelling bij elkaar optel kom ik uit op 234 watt. Hoe dan ook: onder 210 watt HPS is de opbrengst wellicht het dubbele in vergelijking met 234 watt onder tl. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? De voortbrengingskosten per gram onder HPS zijn significant lager dan onder tl.
          Last edited by Xtreme; 29 August 2011, 19:20.

          Comment


            #6
            Re: 3 verdiepingen kast met tl

            Ik snap zelf ook wel dat HPS de lamp is om te nemen, maar ze zijn te duur in verbruik. Heb laatst bij een kennis gezien dat hij 20 gram Norterlight had (gedroogd) onder een 18 Watt tl balk, dus dat het een halve gram per watt is geloof ik ook niet. Maar de tijd zal het me leren.
            En daarbij, als ik 15 gram per plant heb betekend dat 45 gram per 3 weken. Zelfs voor mij is dat genoeg en al speel ik quit met uitgaven voor stroom tegenover de 10 euro wiet per dag bij de shop dan vind ik het al leuk.
            Heeft iemand van jullie ervaring met het kweken onder tl alleen en is het echt zo slecht als iedereen beweert?

            Comment


              #7
              Re: 3 verdiepingen kast met tl

              20 gram onder 18 watt tl??????????? Das 1.11 gr de watt!!! Jouw kennis is een kweekwonder
              Nee serieus, mensen die al jaren kweken in de meest optimale omstandigheden en met het beste
              materiaal halen deze resultaten niet eens, ronduit belachelijk wat jouw kennis daar zegt.

              Comment


                #8
                Re: 3 verdiepingen kast met tl

                Hey, dat wil ik wel nog eens zien, 45 gram om de 3 weken met TL buizen.
                Als je micro kweekt dan doe je dat niet voor de opbrengst, maar voor het plezier van ermee bezig te zijn.
                In mijn geval dan toch.
                Als je echt geld wil besparen ga dan voor guerilla / buitenkweek,
                dat kost je geen cent en de opbrengst is giga ivm micro.
                Groeten.
                ***

                Comment


                  #9
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: 3 verdiepingen kast met tl

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stealth View Post
                    Als je echt geld wil besparen ga dan voor guerilla / buitenkweek,
                    dat kost je geen cent en de opbrengst is giga ivm micro.
                    echt fijn om te doen : zaadje in de grond...-wachten-.... 2 dagen knippen....-wachten-... ziedaar! een boodschappentas wiet!

                    ben benieuwd naar je kweekje, veel plezier alvast !
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: 3 verdiepingen kast met tl



                      Zoiets dus...
                      ***

                      Comment


                        #12
                        Re: 3 verdiepingen kast met tl

                        Ziet er zeker dik uit! jammer genoeg heb ik geen plek voor zoiets.

                        Comment


                          #13
                          Re: 3 verdiepingen kast met tl

                          @cln123:Ik snap zelf ook wel dat HPS de lamp is om te nemen, maar ze zijn te duur in verbruik.

                          Volgens mij snap je het nog steeds niet: HPS-lampen geven vooralsnog het hoogste rendement. Alle alternatieven zijn duurder. Laat je niet leiden door je gevoel maar door je verstand: meer dan 1 gram per watt onder tl? Maak dat de kat maar wijs. Garanties zoals Jayman: 3 gram per watt onder led. Ook die is afgegaan als een gieter.
                          Echter, met die tl zal het best lukken. Alleen de opbrengst staat niet in verhouding tot de stroomkosten. En als ik me het goed herinner begin je met voorgroeien onder helderwit.(840). Voor de groei zou ik kiezen voor koudwit (865) en voor de bloei voor warmwit (827).

                          Comment


                            #14
                            Re: 3 verdiepingen kast met tl

                            Jawel, zoals ik al zei heb ik nu ook 2 x NL en 1 x onbekend onder hps staan. Maar deze lamp heb ik geleend van iemand en de tl kon ik gratis krijgen dus hps aanschaffen (bijv.3 x 70 W) zou sowieso al duurder zijn dus kijk wel hoe het loopt.
                            Misschien na een paar keer wel hps als het tegenvalt.
                            En ik gebruik de eerste 3 weken 840 en de rest 827. Het zijn lowrider autoflowers dus ongeveer over 8 weken kan ik zeggen wat ik eraf heb gehaald.
                            Ze groeien nu in ieder geval op hetzelfde tempo als mijn andere onder hps in het begin.
                            Kan iemand mij misschien vertellen hoe jullie weten dat ze klaar zijn.
                            ik heb gelezen als 80% van die haren bruin zijn,maar bedoelen ze dan over de hele plant of per top, want onderin zijn ze bijna allemaal bruin en bovenin nog nauwelijks.

                            Comment


                              #15
                              Re: 3 verdiepingen kast met tl

                              Heb je wel eens precies berekend wat je kosten zijn met HPS en met een paar TL-lampen, of "denk" je alleen ?
                              Wattage, tijd, KWh, verwacht rendement...

                              Het verhaal over bruine haartjes ga ik niet meer ophangen, dat heb ik nu in 4 of 5 topics gedaan, en dat wordt vervelend.
                              Kijk zelf ook even rond op het forum, er staat een heleboel informatie, waar je veel van kunt leren als beginner.

                              Hoe is het met de kast ?
                              Ik zit op een bouwverslag, of in ieder geval foto's te wachten.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X