Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Mijn vorige binnenkweek was op aarde en heb hier een leuk resultaat behaald.
    Toch vind ik het Hydro systeem zo mooi en leuk, dat ik er zelf 1 heb gemaakt.
    Ieder mandje heeft 2 slangetjes. Ik ga Bobo's uitleg over hydro kweek opstarten los laten op deze plantjes.
    Beetje aan de knutsel gegaan en dit is het uiteindelijke resultaat.

Ik wil de koolstof filter wat aanpassen, dit omdat het de vorige keer toch redelijk stonk.
    Ik ga hiervoor 1 wat grotere maken ipv 2 kleintjes.
    Ik Heb het omhulsel al moet alleen nog beetje luchtig foam materiaal zien te vinden.
    Ik ga 2 ventilatores op deze filter aanlsuiten... eentje die blaast en de ander die lucht trekt.

Het soort plant dat ik ga zetten is Chucky cheeze van Sagarmartha

Het begin van de kweek zal na mijn tentamens zijn. 1 november hopelijk van start.
    Last edited by Amili; 13 October 2011, 11:08.

Re: Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Deze Cheese soort van de originele Big Buda lijn is speciaal geselecteerd voor
    haar zeer hoge opbrengst en heerlijk aroma. Ze kan behoorlijk ruimen! Ze groeit
    als een perfecte kerstboom vol glazuur met kleverige kristalbollen van de
    glinsterende THC thrichromes. Deze beker winner zal u zeker niet ontevreden
    achter laten. Een echte aanrader!

Soort: Indica / Sativa
    Bloeitijd: 6-7 weken
    Opbrengst binnen: 50-250 gram per m2
    Geschatte hoogte binnen: 50-75cm
    geschate opbrengst buiten: 500 gr de plant

Comment

Ee peeps,

Ik kan toch eerder van start dan ik had gedacht.
      Maandag ga ik beginnen met ontkiemen en langs de grow shop voor een zak mapito(toch maar wel) en start plugs en steen wol plugs.
      Ik heb trouwens ook nog een mistmaker(+drijver) gehaald voor in me bak zodat de wortels van onder ook lekker vochtig blijven. Is dit verstandig? zo niet dan gebruik in hem alleen voor groei om de LV lekker hoog te houden. Als ik hem dus wel in me bak kan laten staan, kan ik hem dan constant laten draaien of beter 1 x per uur ff laten draaien?

Als ik alles goed heb begrepen van het lezen van topics over hydro, is dit hoe ik het ga aanpakken:

Me zaad te ontkiemen leggen. Hierna me Mapito en steenwol plugs inweken. Ik ga de mapito en de steenwol plugs 24 uur laten weken. het ingeweekt steenwol en mapito moet een ph waarden hebben tussen de 5.3 en 5.8. Hierna een schoon watervat aanmaken met een PH van tussen de 5.3 en 5.8. In het(nieuwe) vat water alleen wortel stim. mee geven en enzymer.

Ik zie bij veel mensen staan dat ze meteen beginnen met een hoge EC waarde. Is dit omdat ze met steken werken of kan ik ook beginnen met een EC van bijv 1.0-1.2, nadat de plant een beetje geworteld heeft?

Maandag komen nog wat foto's.
      Peace up, Hobby kweek 4 life!

Comment

Ik heb er totaal geen verstand van... maar naar mijn ervaring is zo'n mistmaker koude lucht...

vinden de wortels vast niet lekker...

succes!

Tsjuuz
        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Vandaag me zaadjes te ontkiemen gelegd. Ook bezig gegaan met me start blokken en me mapito in te weken.
          Ik hoop dat dit in weken goed gaat want me PH meter flipt hem een beetje. Later op de dag leek die normaal te doen.
          Maarja we zullen zien. Morgen ook ff nieuwe batterij halen, misschien ligt het daar aan...

Kallum an

Comment

mijn pH meter gaf ineens normaal kraanwater een pH van 12,6

niet lang daarna werd het beeldscherm leeg

batterij op

--

moet deze ook nog steeds vervangen

sigpic

Comment

@ hr83, Ik hoop dat het aan de batterij ligt... want een losse PH elektrode voor me ph meter is al weer zn 50 euro
              Morgen dus batterije halen.

Mijn ph meter had ik eerts geijkt maar hij gaf nog netjes 7.0 aan.
              Daarna kraan water... gaf die 8.0 aan zo iets.
              Toen wou ik afzuren naar 4.7-4.8. Als ik de meter tot op de bodem liet zakken gaf hij 4.7 aan... Liet ik hem er in bungelen met net de kop van waar het draad begint boven water dan was het in ene keer 5.5 tot 6.5.

Ik hoop dat het de batterij is.

Comment

water roeren?

sigpic

Comment

Hoi emlie

Leuke opstelling gemaakt met die bak en die potjes. En je beredenering over de PH en EC zijn ook goed gelezen, alleen het is logisch natuurlijk dat een zaailing minder EC nodig heeft dan een volwassen plant .

Ga er vanuit dat je met stekken rond de EC 1.0 a 1.2 kan beginnen, maar met zaailingen kan je dat bijna halveren.

Ik snap aleen ff 1 ding niet.....je zegt dat je een mistmaker in je bak wilt hebben/plaatsen zodat je wortels ook van onder vochtig blijven??? Maar dat zijn ze toch in

Comment

@HR83, ik roer naatuurlijk me vat door. Maar het is nogal raar. Als ik me meter helemaal onder dompel en daarna er uit haal lekt er water uit 2 gaatjes van me meter.
                    Deze gaatjes zaten er altijd al. Straks me nieuwe batterije testen.

@ThcDude, ik wou er een hydro/earoponic systeem van maken. Bij de growshop zeiden ze ook al dat ik beter die gewoon in groei kan gebruiken om de vochjtigheids graad lekker hoog te houden. Ik pomp water van uit me bak waar ze in staan naar de plant. het water druppeld vervolgens weer terug in de bak.
                    Kan ik de pomp dan 24/7 aan laten staan? Dit lijkt me nogal veel water.

Verder update:

Me koolstoffilter was toch niet zo goed vastgemaakt als ik dacht, Helaas geen duck-tape tuning meer
                    Ik heb het nu heel mooi vast kunnen maken met tie-rips. Nu zit het perfect Im GHAPPY.

Heb vannochtend de ph gemeten van het week water. Dit was 6.4:O nogal hoog. Meteen nieuw vat gemaakt met PH van 4.8.
                    Verder ga ik straks nog een keer me PH meten met me nieuwe batterije er in

Comment

Ik dompel m'n meter nooit onder
                      Ook al zetten ze er 5x bij dat-ie waterdicht is, ze zijn het meestal niet.
                      Welke meter heb je precies ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

hey leuk idee ga je weer volgen! succes met de hobby

Comment

@qnq, ik heb willawaukie sm 100 ph meter.
                          @mafferd, leuk dat je meekijkt. nog een volger

Heb nog wel wat hulp nodig. zeker nu met die kut meter

het gaat om Zn groen kastje met zon gele meet staaf aan een draadje.

Als ik roer met die staaf of met de hand door het vat terwijl de meter er in hangt... maar niet helemaal er in. Dan zie ik wel het verschil als ik gaf afzuren dan daalt hij wel...
                          Maar eerder was dit niet nodig. Dit trouwens met nieuwe batterije er in.
                          Last edited by Amili; 25 October 2011, 20:44.

Comment

Je moet nooit je PH onder de 5 klaar maken, dat ten eerste....ten 2e als je een hogere ph heb dan zuur je het water af, dat gooi je niet weg.

En je moet ook met dit systeem je pomp 24/7 laten draaie. Het is een goed systeem wat je heb gemaakt, je moet alleen ff weten hoe je erop werkt. Straks als je planten wat groter zijn dan zit er straks een pruik aan wortels die in het water hangen en dan zou je eventueel over kunnen stappen naar DWC (deep water culture) systeem. Dan haal je je pomp eruit en leg je er aan grote bruis-steen in en die laat je ook 24/7 aan staan. Daar gaan ze van als een tierelier

Wat voor voeding gebruik je eigenlijk???

Succes met je plantjes.

Grtz

Comment

@thc, De voedings die ik wou gaan gebruiken was plagron, maar op jou verzoek toch maar naar de canna aqua lijn.
                              Dat van DWC lijkt me wel interessant. Het enige is dat mijn ervaring met bruisstenen is, is dat je PH hierdoor oploopt?
                              Dit had ik tenminste in me watervat toen ik nog op aarde kweekte.
                              De man bij de growshop zijn dat ik het wel kon inweken op 4.7/4.8 warschijnlijk zij hij dit omdat de ph in onze regio vrij hoog is?
                              Heb het soms wel is gemeten op 8.5

Ik ga is inlezen op dat DWC... weer bedankt THC!

Me zaadjes zijn al gebarsten en zie bij 2 vd zaadjes al een piepklein vriemeltje er uit steken. Dit binnen 24 uur.
                              Goed zaad dus zal ik maar zeggen.

Comment

Bezig...
                              X