Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Hier gaan we eens meeloeren.

Comment

@Monty, leuk dat je mee kijkt. kan je hulp zeker gebruiken

Vandaag de growshop gebeld waar ik me meter heb gekocht. 7 maanden geleden was aanschaf garantie liep tot 6 maanden dus helaas.
      Nu kost een nieuwe electrode voor me meter 55 pleuro . Dus ja ik ga eigenlijk voor een neiuwe meter.
      Er is hier vast wel ene hydro kweker die me kan vertellen wat ik best kan kopen. Niet als te duur.
      Zelf zat ik voor deze 3 te kijkn.
      -TEC-HU TE10 PH TESTER WATERPROOF 30 euro. 0.1 nauwkeurig

-TEC-HU TE11 PH/TEMPERATUUR TESTER WATERPROOF 40 euro 0.1 naukweurig

-TEC-HU TE12 PH/TEMPERATUUR TESTER WATERPROOF 50 euro 0.02 nauwkeurig

tempratuur tester... houd dit in dat er gewoon ene tempratuur meter inzit of dat hij automatisch calibreerd met rekening houdend op temp van t water?

Mijn voorkeur gaat uit naar die van 40 van wegen de tempratuur. Als dit een tempratuur meter is dan is dat mooi meegenomen want heb geen tempratuur meter.
      maarja voor 10 pleuro meer heb ik hem op 0.02 naukeurig. Let me know.

Zaadjes zijn trouwens ontkiemd en ga ze later op de dag in me stekblokken doen. ligt er boven en dan maar wortel

Comment

Ik weet wat voor linkjes dat zijn, maar ik kom op de home pagina uit van JD.

Ik zelf heb deze (zie link) zowel de PH/temp en EC meter, dingen kosten 30 euro en hebben temp. compensatie dus nog makkelijk ook in gebruik.

http://www.dutchwatertech.nl/index.p...ypage.tpl.html <------- PH meter

http://www.dutchwatertech.nl/index.p...ypage.tpl.html <------ EC meter.

Wat betreft die PH, die zou ik nooit onder de 5 laten komen. Ook niet met een vat aanmaken.

En met die Aqua lijn zeg ik je wel alvast 1 ding: 1x je PH instellen op 5.2 a 5.3 als je een vers vat aanmaakt, en er niet meer aan zitten. Hij zal oplopen naar 6.5 in een paar dagen maar zakt daarna automatisch terug en blijft dan schommelen tussen de 5.2 en de 6.2. Maar dat zal je zelf wel merken.

En wat betreft dat DWC, daar kan je super in kweken hoor. En je zal er niets van merken dat je ph oploopt, want als je je lucht pomp uit zet dan zakt de PH weer. Dus daar moet je niet veel van aantrekken, kijk naar je planten!!!

Veel succes!!

Grtz

Comment

Re: Hydro &amp; Micro 4x Chunky Cheeze

@thc, thanks voor je reactie ik heb die ph meter gekocht die in de link.
          je zegt dat de ph dan zou schommelen is dit niet erg voor me wortels???
          Na hoeveel dagen/weken zou ik het vat moeten vernieuwen. Ik zelf dacht elke week dit te doen... maar als de PH dan schommeld....
          Wat is het verstandigst/best?

Alweer bedankt voor je hulp thc.

Vandaga bij growshop geweest voor aqua lijn... helaas hadden ze deze alleen in grote vaten. Dus vrijdag weer terug en dan kan ik me 1 liters flesjes ophalen.

Me mistmaker was bij de zaak wara ik had besteld uitverkocht en ook bij de leverancier dus weer een tegenvaller.
          Vandaag op marktplaats iemand gevonden die deze ook voor een zachte prijs verkoopt. Hier er dus een besteld.

2 van me zaadjes zitten nu in de kleine steen wol blokjes... De andere 2 hebben ook al wortel maar wacht hier tot morgen mee.

Helaas kan ik geen fotos maken op het moment.
          Als de plantjes boven komen zal ik foto maken met me microscoop.

PEACE

Comment

Je kan je vat om de 2 weken verversen met die aqua lijn. En het oplopen van je PH duurt 2 of 3 dagen geloof ik.... Die PH- meter niet vergeten te ijken om de 1 1/2 week.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat je lamp veel minder lumen heeft dan een HPS lamp, dus je assimilatie is minder, je zal dus echt moeten beginnen met het aller aller laagste aan voeding om te kijken wat voor jouw werkt.

Ik meen dat de verhouding iets van 10ml op 10L, dus neem dan 5ml op 10L voor de zekerheid en voer de EC op als het nodig is (lichte kleur bladgroen)

Ik zou de volgende keer gewoon je zaadjes in je stekpluggen stoppen, bolle kantje naar onder, en gewoon in je stekkenbak laten staan met een laagje water erin tot ze uitkomen. Wat je nu krijgt is dat je moet gaan zitten klooien om je zaadje in dat gaatje te krijgen van je stekplug wat de kans groter maakt dat je het fragile wortelpennetje kan beschadigen.

Ben benieuwd naar de foto's.

Veel succes!

Grtz

Comment

@thc, ja dat heb ik nu wel gemerkt met die zaadjes ja... pruts werk. Voorzichtig met pincetje de zaadjes er in laten droppen met de wortel na beneden.
              Weer iets geleerd. Als ik nu door de (kapote????) PH meter me mapito verkeerd heb ingeweekt zou ik dan dit systeem kunnen draaien op kleikorrels?
              Want dit is echt laatste keer op mapito voor mij. Vind het nu al kut. Pardon

nu staan alle 4 de stekplugjes met zaadjes onder de lamp. 18/6.
              Nu maar hopen dat de ph meter nog een beetje funcitoneerd.
              Hopelijk morgen de nieuwe ph meter binnen de mistmaker en de aqua lijn.
              Ik ga de aqualijn pas ophalen op het moment dat ik de ph meter getest heb, dit voor t geval me ph dus verkeerd is dan kan ik meteen een zak kleikorrels op halen als de mapito dus fucked is.

Door het 24/7 laten lopen van me pomp ben ik bang dat ik me LV in bloei moeilijk laag kan houden. Is het dan ook mogelijk om de pomp 3x 15 minuten per dag te laten draaien?

We will see what it does

Comment

DWC werkt het beste met kleikorrels in die netpotjes die je heb, dus die zou ik zeker gaan halen als ik jouw was. Wel goed de korrels spoelen en wassen voor je ze in de potjes gooit, anders krijg je allemaal kleistof in je vat en dat kan je slangentjes verstoppen.

Als je je PH meter binnen heb dan wel eerst kijken of hij goed geijkt is, dat kan wel eens schelen. In de beschrijving lees je hoe dat moet doen.

Je heb ze toch niet in die mapito gezet of wel??? Zo ja dan zou ik ze eruit halen en gewoon die stekplugjes laten staan in een bakje tot je korrels heb om je potjes te vullen.

Je hoeft niet bang te zijn dat je LV te hoog wordt in de bloei, dat gebeurd niet. En dit systeem hoort 24/7 te draaien.

Succes met je dingentjes afstellen, en dat je zaailingen maar erg groot mogen worden.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Emile1990 View Post
                  pruts werk. Voorzichtig met pincetje de zaadjes er in laten droppen met de wortel na beneden.
                  Als het worteltje een paar mm is, dan drop je die juist met het puntje omhoog.
                  Het worteltje groeit dan met een boog weer naar beneden, en het kiempje trekt zichzelf zo uit de zaadhoesjes.
                  Zo heb je nooit het probleem dat die hoesjes er omheen blijven zitten.

Je kunt misschien beter een secondentimer gebruiken ?
                  Dan kun je bijvoorbeeld elk uur twee minuten pompen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@QnQ, thanks voor de tip van het zaad hoesje. Denk dat ik toch voortaan het zaadje meteen in de stekplug doe met de bollekant naar beneden
                    zoals THC al had gepost.

Aanpassing van de kweek:

Ga toch maar niet op mapito kweken maar op kleikorrels.
                    Deze ga ik dit weekend in laten weken. Ik had ook nog iets gelezen over ontsmeten. Is dit ook nodig als ik nieuwe hydrokorrels koop?
                    Zo ja, hoe gaat dit te werk?

Ik ga in de groei fase werken met de waterpomp 24/7 aan zoals THC me aanraad.
                    Op het moment dat ik de planten in bloei zet, en de wortels hopelijk dan al tot het water rijken ga ik over op DWC.
                    Bruis steen er in deze 24/7 aan en de waterpomp er helemaal uit.

Voor in de groei fase ga ik ook gebruik maken van een mistmaker om de LV hoog te houden.
                    Deze laat ik een aantal uur perdag draaien. Misschien ook wel 24/7 ligt er aan hoe de plant het vind.

Ik gok dat morgen het eerste zaadje ze hoofd zal laten zien. Ik zal dan meteen wat foto's maken als dit het geval is.

Peace

Comment

Nog eens reageren, ik had dat berichtje even gemist, waarin je zei dat er 6 maanden garantie op zat ?
                      Wat een BS. Op electronica zit toch minstens 2 jaar garantie ?
                      Zes maanden heb ik nog nooit van gehoord. Weer een typisch voorbeeld van een verkeerde growshop.
                      Linkje 1. Linkje 2.

Comment

@QnQ, deze garantie komt niet van de growshop.
                        De growshop had me graag tegemoet willen komen. zeker omdat het 1 maand na garantie is.
                        Op vele electrodes van meters zit maar 6 maanden. Dit was dus ook eht geval bij mijn millawaukee meter

Zoals ik had voorspeld heetf vandaag de eerste zijn hoofdje laten zien.
                        Zometeen maak ik wat foto's. De PH meter binnen en geijkt. me start blokken ingeweekt.
                        Mistmaker is ook binnen ook aangesloten

temp ligt aan... 23-25(schommelt)
                        temp ligt uit... 19-20.5

LV 75% met mistmaker voor de ingang. Heb de mistmaker er nu ingeplaatst

Comment

Koolstoffilter afgekoppeld ?

Ik vind het een raar verhaal, en ik zou het niet accepteren.
                          De Europese wetgeving is vrij duidelijk hierover.
                          Mgoe, ik ben altijd al een beetje dwars geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Als het worteltje een paar mm is, dan drop je die juist met het puntje omhoog.
                            Het worteltje groeit dan met een boog weer naar beneden, en het kiempje trekt zichzelf zo uit de zaadhoesjes.
                            Zo heb je nooit het probleem dat die hoesjes er omheen blijven zitten.

Je kunt misschien beter een secondentimer gebruiken ?
                            Dan kun je bijvoorbeeld elk uur twee minuten pompen.
                            Helemaal mee eens marijuana-seeds-positioning-in-soil.gif Ik voerde er eens een Kiem experimentje mee uit

Comment

Ik ben het ook met QNQ eens wat betreft die garantie. Dat is in NL zeker 2 jaar na aankoop dat je terug kan vallen op de fabrieks garantie. Ik zou Millauwki een mailtje sturen en ff uitleggen wat er aan de hand is, en dan zullen ze vast wel een nieuwe elektrode opsturen. Misschien dat je dan alleen de verzendkosten moet betalen.

@monty
                              Daarom zei ik ook met de bolle kant naar onder Dan heb je dat probleem niet.

Grtz

Comment

Volgende keer toch maar op die mannier laten ontkiemen.

De warmte in me hok neemt redelijk toe nu ik maar 1 ventilator gebruik om uit te blazen en dit al met 150Watt T5... heb er nu dus 1x 75Watt ana staan tot ik afzuiging heb gefixed.

Ik ga beide ventilators er uit halen. Op de gaten die overblijven sluit ik een flex buis aan.
                                Aan bijde uiteindes van de buis monteer ik de ventilators met blazen( lucht word dus uit me hok gezogen door de buis heen) waar de ventilators zitten monteer ik een Y splitsing...
                                Op het rechte stuk monteer ik dan de koolstoffilter.
                                Ik denk dat dit effectiefver is dan hoe ik het nu heb.
                                Want ik heb ook nog 2x 50Watt spaarlamp wat ik aan wil gooien.

Hier wat foto's
                                Van hoe het er nu bij staat.

Tips op en aanmerking zijn altijd welkom!
                                Last edited by Amili; 30 June 2014, 12:53.

Comment

Bezig...
                                X