Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hydro & Micro 4x Chunky Cheeze

Goeie avond,

Ik kan volgens mij zeggen dat ik trots vader ben van een tweeling

Ik heb ook 1 probleempje met zaadje of plantje hoe je het ook wil noemen.
    Ik zie een redelijke wortel een aan, maar het zaadhoesje zit er nog steeds om heen.
    Moet ik wachten tot deze er af komt of kan ik hem proberen en voorzichting af te peutelen.

Hoe zal de tweeling groeien... houd dit in dat ze voeding en alles via zelfde wortel stelsel moeten verdelen?
    Of zullen ze ook meer wortels aanmaken ???

Good night
    Last edited by Amili; 29 October 2011, 23:58.

Comment

Hey Emile

Je kan het best ff wachten met de zaadjes te "helpen". Wacht tot ze boven is, mocht dat zaadhoesje r nog om heen zitte dan ff heel voorzichtig dat verwijderen.

Ik zou het niet weten hoe die tweeling gaat groeien, de tijd zal het leren.

Succes!!!

Grtz

Comment

@thc, Gewacht op het zaadje maar hij deed vrijweinig. Ik voorzichtig kijken en proberen het zaadhoesje er af te halen. Ik raakte het zaadhoesje heeeeeeeeeel voorzichtig aan
        BAM viel in eens het hoofdje van de wortel. Deze wegegooit nieuwe stekblok ingeweekt en maar snel het laatste zaadje laten ontkiemen in de stekblok. Met de bollenkant naar beneden

Ik heb nu eidenlijk al me spullen binnen.

Voeding:
        Rhyzotonic Canna
        Vega Aqua Canna
        Flores Aqua Canna
        pk13/14 Plagron
        Atami bloombastic( klein potje, keertje bij ene verzending gekregen.

Ik wil nu me Hydrokorrels gaan inweken. Doe je dit net zoals bij mapito?

Vat water aanmaken PH op 5.1 instellen en korrels er in en dit laten staan?
        Of moet er nog wat aan vooraf gaan. Het valt me op dat er nog al wat stof van me korrels afkomt.

@thc, jij zij goed spoelen en wassen... hoe moet ik dit doen? Want mag toch niet het water verversen?

Hulp gezocht

Ik heb me koolstof filter ook aangepast...
        Er komt aan het eind van de filter wel iets lucht door maar niet veel.
        Ik heb nog 1pc ventilator. Kan ik deze het best nog voor de filter plaatsen om het extra er door hene te blazen?
        Of beter achter de filter en dan lucht vanuit de filter proberen te zuigen?

We zijn al een eind opweg
        Last edited by Amili; 1 November 2011, 20:52.

Comment

Yo Emile

Met spoelen en wassen bedoel ik dat je een specie kuip koopt van 65L of groter....daar allemaal gaatjes in boort van 5mm(als je groter gaat dan vallen je korrels eruit) daar pleur je dan je zak met korrels in en die ga je goed wassen. Werkt het best met ze 2e. Een met de douche kop spuiten de ander met de handen de korrels wassen tot je schoon water onderuit je kuip ziet komen. Want als je dat niet doet dan zit je vat binnen de kortste keren onder de kleidrap en daar gaat je PH vet van schommelen.

En nogmaals over die PK 13/14 van Plagron, dat hoort bij het TERRA concept en dat is aarde en niet voor hydro!!! Dan kan je beter die bloombastic gebruiken die is voor alle substraten.

En niet meer je blokjes uitknijpen he?! gewoon een uurtje in een bakje laten liggen (kopje onder) eruit halen ff uit laten lekken en dan in je bakkje zetten (zaadje 1cm diep in je blokje) zorgen voor een lekker tempratuutje +- 24C, en wachten maar tot ze uitkomen.....

Succes!!!

Grtz

Comment

@thc, thanks voor de snelle reactie
            Monty had me verteld dat als je geen hydro voeding gebruikt op hydro, dit slaande op mijn pk 13/14 van plagron, dat de plant dan Mg mist en spoorelementen...
            Wanneer ik dus aqua flores gebruik in combinatie met pk13/14 dan krijgt hij toch alsnog de Mg en de spoorelementen de P en de K zorgen dan alleen voor de boost.
            Zo had ik het in gedacht.

nu spoelen

---------- Post added 2nd November 2011 at 01:51 ---------- Previous post was 1st November 2011 at 21:54 ----------

Ik heb me korrels gespoeld. ruim 2 uur misschien wel 3 uur. 10L korrels ongeveer.
            Er kwam nog een beetje zand uit. Maar geen stof/klei. Dit kleine beetje ''zand'' komt volgens mij door het afbrokelen van de korrels door de douche waar me korrels onder stonden.

Vat water aangemaakt. 0.2 ec boven op me kraan water=0.8
            water afgezuurd op 5.15PH

Nu in laten weken.

als me ph oploopt naar 6.0 dan kan ik het water wij de korrels in zitten toch gewoon iets verder afzuren?
            Last edited by Amili; 2 November 2011, 01:49.

Comment

Update.

Water vat aangemaakt met PH 5.25 en EC 0.8/0.9 schommelt beetje.
              De hydro korrels ingeweekt op ph 5.6 en EC 0.8.

Nu staan de plantjes in de bak met hydro korrels.

Totaal nu 4 plantjes er in. en eentje staat er ook in en is bezig met ontkiemen... ik gok dat deze over 2 dagen ''hallo'' zegt

Ik gebruik een 20 liter vat.

10ml a
              10ml b
              15ml wortel stim
              Last edited by Amili; 3 November 2011, 15:03.

Comment

de PH blijft oplopen na het afzuren.
                Ik ga straks nog een keer meten en dan weet ik of die stabieler is geworden.

Comment

Comment

die hebben het wel naar hun zin zo te zien! gaa zo door.

greetzz

Comment

Update...

8e dag groei.

De eerste bladeren na de lob bladeren lijken ene beetje verroest/ goud achtig.
                      De rest van het blad is gewoon mooi(licht)groen.
                      Ik zelf denk dat het komt omdat ik de lamp er te dicht op gehangen.
                      Ik vraag toch ff jullie mening..
                      Temp water 24 graden. Ik probeer de temp wat lager te krijgen door een zwart/wit folie over de kweek bak heen te doen(thanks THCdude)
                      Temp licht aan 26 graden.
                      Licht uit 21 graden.
                      Lv 50-80%

Nu staat er 2x75 watt tneon aan.
                      PH van het water 6.14.
                      Ik kijk nog ff aan of de PH nog wat naar beneden gaat, zo niet dan zuur ik hem weer af.
                      Vind het wel irritant dat telkens afzuren.

piccas
                      Last edited by Amili; 30 June 2014, 12:54.

Comment

Als het alleen die blaadjes zijn zou ik me er niet druk over maken. Zolang de rest het niet krijgt zit je goed.

En is idd door de warmte geweest.

Grtz

Comment

@Thc, Thanks, het zijn idd alleen de eerwste bladeren. Dus te warm geweest

Nieuw vat aangemaakt.

Ec 0.8
                          PH 5.0
                          water temp 19(gok ik)

vat inhoud 20-23 liter
                          14ml a
                          14ml b

Ik zag al een worteltje door het mandje heen komen dus we zullen zien.
                          Water afgezuurd met PH-(bloei) opzettelijk met bloei gedaan. Ik had gelezen dat de wortels het lekker vinden om
                          ph-bloei te krijgen.

Ik hoop dat de PH een beetje stabiel blijft deze keer.
                          Last edited by Amili; 11 November 2011, 12:42.

Comment

Hallo,

PH is weer iets opgelopen. is nu 5.8
                            Ik hoop dat ie rond 5.8 blijft.

Me plantjes gaan echt hard. HYRDO RULES

Hier wat foto's

Comment

Die gaan lekker Emile, ze gaan idd leker hard. Maar dat moet ook........ het is hydro

En zodra ze met de worteltjes in de bak zwemmen, dan gaat het helemaal hard. Ze kunnen rustig 4 cm per dag groeien als alles goed is voor hun. Denkniet dat je dat gaat redden onder die tl's maar het zullen flinke dames worden.

Veel plezier!!

Grtz

Comment

@thc, thanks. Had het niet zonder jou hulp gekund

1 van de extra gezaaide zaadjes doet het niet
                                ze is wel boven gekomen maar ze opend de lob bladeren niet of ik weet niet precies.
                                Volgende keer dus lekker met stekken werken. Me volgende draai word WW of blackwidow x White widow

Ze doen het prachtig volgend weekend zet ik foto's er op van de wortels. Ik gok dat dat ook niet lang meer duurt voor dat ik mooi wortel stelsel heb

peace out

Comment

Bezig...
                                X