Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Terrariumgrow 1x Lowryder #2, 2x Calex 20W, 1x aardbei autoflower

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Terrariumgrow 1x Lowryder #2, 2x Calex 20W, 1x aardbei autoflower

Korting op 420shop
    Zoals ik al zei in het 'Stel je even voor' topic, begin ik met een Lowryder kweekje.
    Ik verwacht er weinig van en hoop eigenlijk dat ik iets overhoud waar ik zaad van kan trekken. Ik heb 14 reguliere Lowryder #2 zaden gekocht via een marktplaats en ik heb er 1 geplant.

Setup:
    -2x20W Calex (action) tornado spaarlampen 1160 lumen, 2700K? (verpakking kwijt, kan ook 2600K zijn), Bullit lampenkappen zoals ergens op dit forum staat aangegeven (goedkope, lekkere en goede tip trouwens!)
    -Pot van ongeveer 4 L
    -Grondmix: compost uit koeienmest en moestuingrond vol met wormen.
    -Speciale toevoegingen: Slangenmest, terrarium mulch (een boel geperste papierkorrels zonder bleek en andere toevoegingen, zie dierenwinkels, soort perliet-achtig effect)
    -Overig: USB fan, plant staat in mijn slangenterrarium, vandaar de speciale toevoegingen (was voorhanden en zal vast niet slecht werken), in het terrarium hangt ook nog: 1x5W grow Led van chinavasion.com, 3x11W TCP tornado spaarlampen, 2x afghan outdoor die bij wijze van test onder de 5W led hebben doorgebracht (niet thuis proberen! Tenzij je zaad overhebt en er vanaf moet! Wel leuk experimentje, erg goede zaailingenlamp tot 2 internode!) en 1x autoflower aardbeienplant die het jaar door aardbeien aanmaakt! Lekker voor bij de vreetkick! Een watervalletje, voor de luchtvochtigheid, een lompe Elaphe Schrenckii (google even, mooi beest!) die destructief met de plantjes omgaat in een gevecht om de lampwarmte (een halve kilo gewicht op je zaailingen is geen pretje)..
    -Temperatuur: schommelt van 21C in de bak zelf, tot 27C constant onder de lamp.
    -Totale oppervlakte: breedte 1,22 x diepte 66 x hoogte 66
    -Lichturen: 13/24 Ivm het reptiel dat zijn winterschema aan moet houden. Brengt minder op, weet ik, boeit me niets.

Nu, na 4 dagen steekt het kopje al boven het zand. Groeit even stabiel als andere soorten de afgelopen 5 jaar buiten gedaan hebben, ziet er prima gezond uit dus.

Ik heb ditmaal bij wijze van experiment niets van tevoren laten kiemen en het slechtste zaadje dat er tussen zat gewoon in de grond gedouwd. Normaal ben ik wat preciezer, maar daar had ik nu even geen zin in. Ik ben gewoon benieuwd naar de lowryder zelf, en hoe deze het doet in mijn terrariumklimaat. Als het een mannetje is laat ik hem lekker afbloeien en verzamel ik het stuifmeel en als het een vrouwtje is dan wordt dit de eerste keer dat ik lowryder ga roken. Ik heb tot nu toe op dit forum alleen beginkweekjes gezien met twee tornadolampen, nadat iedereen begon te schreeuwen dat dat te weinig was, is bijna iedereen overgestapt op 4 lampen.. Heeft iemand hier ooit een kweek volledig afgerond met 2x1160 lumen spaarlampen of iets vergelijkbaars? Bijvoorbeeld 2x23w Phillips? Wat kan ik verwachten van deze setup?

Ik heb tevens ook gehoord dat de geur van lowryders erg varieert qua intentsiteit, vanaf welke week bloei is een filter echt nodig volgens jullie? En vinden jullie ventileren uberhaupt hard nodig in een ruimte van 1,2M bij 66 bij 66? Aangezien de temperatuur redelijk stabiel blijft, al helemaal zonder ventilatie. Wanneer de fan uitstaat vindt er luchtverplaatsing verplaatsing plaats van ongeveer 4L/min.

Opmerkingen, tips en trucjes zijn welkom!
    Foto's volgen!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Re: Terrariumgrow 1x Lowryder #2, 2x Calex 20W, 1x aardbei autoflower

haha neig FOTO's

Comment

2011-11-04 19.28.01.jpg De eerste LED setting, meer dan dit is het niet geworden. Na 2 weken groeiden ze nauwelijks meer en de bladeren bleven klein. Lampen hingen eerst lager.
      2011-11-12 17.07.38.jpgDe elaphe onder de LED
      2011-11-11 15.13.30.jpg Dag 1 boven de grond
      2011-11-12 17.06.49.jpgDag 2 boven de grond
      2011-11-12 17.07.11.jpgTotale setup op het moment. Het zijn trouwens 2x autoflower aardbeien! 2x afghan outdoor die eigenlijk al afgeschreven zijn en de kleinste is de Lowryder.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

leuk als je die slang in een wietbos laat wonen
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

idd ik wacht nog op foto waarop de slag tussen de plantjes ligt ... geen last van rippers jij

Comment

Het was even wachten tot hij er vanzelf in klom (want zo'n prachtig beest moet je zo min mogelijk verstoren!), maar op aanvraag: de foto's!
            2011-11-13 16.55.19.jpg2011-11-13 16.55.08.jpgerg budget

Comment

kan je nix me levende huismuizen doen? heb er die men planten opeten en die dus een verdiende passende straf moeten krijgen
              .. opgefret worden door de weedslang lijk me wel wat

Comment

ik had er 3 in huis onder TL bubblelicious autoflowers, en zo gauw de eerst ook maar het kleinste beetje bloei vertoonde rook je de plantjes tot aan de voordeur.
                Ik zou zeggen dat je een filtertje nodig hebt dus...

Comment

kijk mss is ff hier
                  DIY koolstoffilter
                  of
                  hier met dan zoeentje bij
                  dampkap + koolstoffilter (kan natuurlijk ook 2dehands dampkap zin vanop 2dehands.. Bijv Gratis dampkap )
                  of
                  gewoon vette slakkenhuisafzuig bij alien gaan halen maar daar betaal je voor zelfde zuigkracht als die dampkap het dubbele

editje: dampkap maakt wel vrij veel lawaai
                  Last edited by smokeykev; 16 November 2011, 12:37.

Comment

Attached Files
                    Last edited by LR2; 16 November 2011, 20:43. Reden: url/html code werd weergeven, plaatjes werkten niet. Ik logde uit zonder uit te loggen.

Comment

Auto bubblecious word ook niet groter dan 50 cm hoor. dus niet echt groot. en nadat de EERSTE in bloei kwam begon het al te meuren
                      Dus nee denk dat je met 1 bloeiende lowryder net zoveel krijgt
                      Overigens vind ik het geen probleem als me huis naar wiet ruikt.
                      Maar goed Westport gaf mij ook al eens deze tip en ik quote:

Altijd zo discreet mogelijk zijn! Een verwittig man is er twee waard. Best hang je een klein koolstof filtertje in je teelhok!

Comment

Die sneek ligt lekker te wachten, die heeft al een heel ontsnappingsplan uitgedokterd.
                        sneek.jpg

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hahahaha ferme paintskills!

Comment

Dat dacht ik.

Send from my GT-I9100 White
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@Weeniewie:

Comment

Bezig...
                              X