Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Echt geweldig is het niet.. Een boel gevaarlijke voedingsstoffen en potgrond (wat een geweldige biotoop is voor bloedmijt en andere parasieten) maar een goede oplossing voor het ruimte-probleem! + decoratie voor het terrarium zelf (die nu getweakter dan ooit is!)
Na een dagje staren vond ik het wel weer tijd voor een update!
De kleine hannes blijft een beetje achter, dat is ook niet zo gek aangezien hij maar 1/4e licht krijgt in vergelijking tot de grote dame. 2011-12-05 17.50.22.jpg2011-12-05 17.50.02.jpg2011-12-05 17.49.46.jpg2011-12-05 17.49.36.jpg
En omdat timelapses gewaardeerd worden, ook door mij, en dankzij Thaworst's inspiratie hier een stukje: 120 min plantengroei
Last edited by LR2; 5 December 2011, 18:36.
Reden: optioneel
Na een dagje staren vond ik het wel weer tijd voor een update!
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die uren naar z'n plantjes kan staren
En je plantjes zien er mooi uit! Mannn, ik zou willen dat ik die slang was :p M'n eigen wiet-bos
Leuk dat Timelapse filmpje. Veel mooier beeld dan die van mij. Ben benieuwd hoe mooi het eruit ziet als je er een paar dagen materiaal in kan verwerken.
Thanks! Ik heb hem gemaakt met mijn telefoon, gewoon aan het terrarium getaped.
Ik heb ook een oude webcam geprobeerd maar die gaf alleen een wazige groene vlek, nu op zoek naar iets beters! Want een telefoon is leuk en aardig, maar ik wil wel bereikbaar blijven! Een paar dagen materiaal wordt dus nog lastig zonder fatsoenlijke webcam.. Maar wat niet is, kan nog komen!
Ik ben benieuwd hoe jouw planten uit de verf komen, heb je het bladprobleem kunnen oplossen?
03122011486.jpg
De lens zit letterlijk ter hoogte van de lampen.
P.s: Over die link naar je Youtube filmpje: Bovenaan iedere post die je aan het typen bent, staan wat knoppen. Met de derde knop van rechts, een soort 'filmpje', kan je je Youtube filmpje echt integreren in je post.
Als je erop klikt, opent er een venster. In dat venster plak je de link naar je filmpje. En hij integreert het dan voor je.
Oeh succes met die phone! Een maat van me heeft hem gepre-ordered, en heeft hem nog steeds niet! Ben wel benieuwd naar het ding aangezien het zo'n beetje Nokia's laatste redmiddel is.. Ik zelf had voor die webcam AnimatorDV+ Simple, werkte prima! Alles kun je instellen, maar ik weet zo niet of IP camera's hetzelfde kunnen werken. Maar wat een gedoe zeg haha! Ik ben blij dat het bij mij automatisch gaat, even converten en klaar!
Je hebt die kabelrol wel helemaal afgerold he? Anders is heb je kans op inductie en dan smelt het ding Ik weet niet hoeveel watt er doorheen gaat, maar het lijkt me verstandig.
Over die youtubelink, die werkt hier niet omdat ik de youtube instellingen op 'alleen te kijken met link' heb staan om privacyredenen. Daardoor kan ik hem hier niet insluiten.
Gaat nog wel ff duren voordat ik die kan bestellen. Kost veel centjes Eerst es kijken wat ik kan besparen aan wiet-kosten met deze kweek En tegen die tijd is de phone ook weer wat goedkoper.
Met Nokia gaat het wel goed komen denk ik, met het grote Microsoft aan hun zijde.
Door die kabelrol gaan 2 TL'etjes en de fannetjes. Dat is ongeveer 50 Watt. ik had, toen ik m'n kastje uitbreidde met 2 extra lampen, stekkers gekocht zoner randaarde. Die pasten niet in de bestaande stekkerdoos, maar ik had gelukkg nog die kabelrol liggen. ook ooit verkeerd gekocht, zonder randaarde Als ik binnenkort een keer zin heb (that'll be the day...), koop ik bij Gamma 2 goede stekkers, en kan de kabelrol vervallen.
Die New-York plaat heb ik achter het kastje opgehangen zodat ze zich wat meer thuisvoelen. Het zijn grotendeels AFGHAN X NYCD zaadjes. Ik neem aan dat de NYC voor New York City staat, en ik had geen zin in een plaat van Afghanistan aan m'n muur, vandaar:
Ik heb overigens mijn Youtube filmpjes ook ingesteld als "alleen weergeven aan mensen die de link hebben", maar dan kan ik hem nog steeds insluiten in de post hoor. Je zet de link in de post, dus de post heeft de link, en kan em laten zien Probeer maar es.
Even wat plaatjes uit de oude, en nieuwe doos getrokken. Allereerst drie foto's van de manwijven buiten dit jaar! De linker is I. Ruderalis van Sensiseeds (4e of 5e jaar doorkweek) de closeup is volgens mij de Afghan en de mooie boel takken zijn de Early Buds. DSCF3051.jpgDSCF3059.jpgDSCF3069.jpg
Jeetje, wat een pech ha je dan met die stoppen Gelukkig maar dat je nog zo'n kastje had.
Kunnen ze daar echt zo slecht tegen, ineens een ander kastje? Ik overweeg namelijk zel om toch maar 6 planken te gaan halen en een iets groter kastje te maken, omdat die planten van mij nu helemaal tegen de kanten aan groeien.
Maar kan dus zij ndat ze dat niet gaaf gaan vinden?
Wel sneu voor je slang hoor... Moet je je voorstellen dat jij in een wiet-bos woont, en dan ineens niet meer
Verplaatsen is opzich niet erg hoor! Alleen de temperatuurschommelingen en luchtvochtigheid zijn de afgelopen dagen flink geschommelt.. Dat kan stress veroorzaken.. Een snelle overgang van klimaat is dus niet het beste, maar helaas geen andere keus. Als ik jou was zou ik zo dicht mogelijk bij de condities in je 'oude' bak blijven zitten met je nieuwe bak. Dan is er niets aan de hand!
Comment