Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

    hehehe gaaf! Ik en mijn slang reserveren een plekkie op dat eiland, bij deze! We houden de tuin wel voor je bij
    Enn.. dat was ik vergeten: is er al voorbloei te zien? Ik ben benieuwd hoeveel dames/heren er tussen zitten! Ik meende dat ik hier ergens gelezen had dat je een vroeg bloeiende soort had, daar zou het nu (bijna) bij te zien moeten zijn toch?
    Last edited by LR2; 10 December 2011, 16:06. Reden: aanpassing
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #62
      Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

      hey gaat lekker in je kastje! ben ondertussen al meerere malen binne gewipt en lees met veel plezier mee!

      mooi en duidelijk verslag, met mooie fotos en time lap filmpjes! mag je best trots op zijn. ik weet hoeveel werk het is om een fatsoenlijk verslag bij te houden, ga zo door!

      greetz mafferd.

      Comment


        #63
        Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

        Wat een lof, dank je Zo veel werk zou ik er normaal ook niet in kunnen stoppen hoor, maar ben toevallig ff werkeloos
        Ben jouw verslagje van het keukenkastje nu ook aan het doorlezen. Wow, wat lijkt dat veel op mijn kweekje zeg Gaat heel leerzaam worden voor me denk ik!

        Enne, LR2? Kan je ff opzoeken hoeveel eiland we kunnen kopen voor de 10 euro die ik heb gewonnen?
        Normaal gesproken zou ik teleurgesteld zijn. Maar ik was deze maand al verwend met een vette prijs in de postcodeloterij:
        postcodeloterij-prijs.jpg
        Ik ga ff kijken of m'n wietplantjes al groot genoeg zijn om me aan op te hangen...

        Er is overigens nog geen enkel spoor van bloei te zien (denk ik). Mja, ze staan nu pas een paar daagjes op 12 / 12
        Last edited by tha w0rst; 10 December 2011, 22:34.

        Comment


          #64
          Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

          Zondag 11 December: (Dag 6 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 26 dagen boven de grond, jongste 23 dagen)

          Piccies, ook eentje van dichtbij:
          11122011591.jpg 11122011594.jpg 11122011596.jpg
          Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 08:53.

          Comment


            #65
            Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

            ziet er allemaal goed uit w0rst!

            hoop dat mijn plantjes er ook zo mooi bovenop komen, na die gele blaadjes!
            heb er wel vertrouwen in, zuinig met water omgaan dus...


            en nog gefeliciteerd met die dikke postcodeloterij prijs! hehe

            Comment


              #66
              Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

              Hahaha ik denk dat dat neer komt op een vierkante meter eiland ergens in een meertje in Rusland, Polen of een ander duister land.. Meer niet! Misschien een palmboom kopen bij een van de goede doelen? Alsnog gefeliciteerd!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #67
                Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                Dan kan hij in ieder geval die tomatensoep en rookworst, die hij gewonnen heeft, eten op dat eiland.

                Eiland
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #68
                  Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                  Nja, wordt lekker knus op ons eilandje dan. Jij, ik, de slang, en een paar wietplanten. Vergeet de magnetron niet!
                  Nou maar hopen dat die slang geen worst lust, anders blijft er niks over. En ook niet van mij (tha w0rst)


                  Maandag 12 December: (Dag 7 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 27 dagen boven de grond, jongste 24 dagen)

                  12122011603.jpg 12122011604.jpg

                  Na het verlagen van de potten staan ze er weer netjes op hoogte bij:
                  12122011615.jpg
                  Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 08:53.

                  Comment


                    #69
                    Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                    Aan die magnetron hebben we weinig zonder worstenbroodjes! Hehehe! En die slang lust geen worst gelukkig, nooit geprobeerd eigenlijk, maar ik vind/denk dat hij het niet lust.. Zo gaat dat met huisdieren, geef je het ze niet, dan eten ze het niet!
                    Ze staan er goed bij, gaat lekker zo! Ben benieuwd aan het worden naar het resultaat, zowel man/vrouw verhouding als de toppen uiteindelijk. Ga zo door!
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #70
                      Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                      Woensdag 14 December: (Dag 9 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 29 dagen boven de grond, jongste 26 dagen)

                      Gisteren ook maar een beetje water gegeven, vandaag wel weer ong 120ml per plantje (de grote wat meer, de kleine wat minder). Ook sinds vandaag weer Canna voeding erbij gedaan. Had ik de laatste 2 dagen niet gedaan, en de dag daarvoor maar een beetje Canna (20ml per 10 liter ipv 50). Nu zullen ze wel weer aan water en voeding toe zijn M'n gloednieuwe PH- Vocht- en Licht metertje dat gisteren is binnengekomen, geeft aan dat vooral de grote planten tegen het droge aan zaten, maar nog steeds binnen de grens.

                      Vandaag ook weer de bakken moeten verlagen, ze groeiden weer aardig naar de lampen toe. 1 plantje heeft zelfs lichte verbrandingsschade op 1 blaadje, die zat tegen de TL aan:
                      14122011648 (TL schade).jpg

                      Hier zie je een foto van voor het verlagen, en de andere 3 zijn na het verlagen:
                      14122011639 (voor verlagen plank).jpg 14122011649 (na verlagen plank 3van5).jpg 14122011651 (na verlagen plank 5van5).jpg 14122011652 (verhogingen).jpg

                      Omdat ik de plantjes uit de kast moest halen om de plank te verlagen, kon ik weer een foto van boven maken:
                      14122011642 (boven).jpg

                      Hier nog een leuk filmpje van hoe ze er nu bij staan:


                      Vanavond of morgen zal ik weer een TimeLapse filmpje maken van de afgelopen week. Maar is steeds minder op te zien, het zit vol met bladeren
                      Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 08:54.

                      Comment


                        #71
                        Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                        TIMELAPSE - Woensdag 07-12 tm Donderdag 15-12:


                        Alweer een nieuw Timelapse filmpje. Deze begint waar de vorige is opgehouden, op 07-12 om 09u27, en loopt tm 15 December 09u47.
                        Dit filmpje bestrijkt dus 8 dagen, samengepropt in 115 seconden.

                        Comment


                          #72
                          Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                          lol zeg, dat timelapse filmpje van je

                          misschien nog een beetje extra inkorten en dan een muziekje eronder in het ritme van de beweging > "put your keafs up in the air" >>instant youtube hit
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #73
                            Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                            Haha dat is wel een leuk idee. Als de plantjes helemaal klaar zijn (en ik dus een volledig Timelapse filmpje kan maken, van geboorte tot knip) zal ik dat es proberen

                            Comment


                              #74
                              Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                              Zeker niet slecht voor 1ste keer ging bij mij minder vlot om temeratuur en luchtvochtigheid goed te houden. Ik heb wel het gevoel dat het kastje wat klein zal worden voor zoveel plantjes...
                              Veel succes verder en eigen spul is beter ...

                              Comment


                                #75
                                Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

                                Jah inderdaad, het kastje begint zeker klein te worden. Moet je nagaan dat als alle zaadjes waren uitgekomen, er nu 9 plantjes in hadden gestaan
                                Ik had eigenlijk ook niet zulke joekels verwacht als die achterste 3 plantjes. Die groeien echt als kool. De voorste 2 lijken meer wat ik verwacht had, kleiner en trager
                                Volgende keer zet ik er maar 3 of 4 van die joekels in. Mja, is ook weer moeilijk inschatten, want je weet niet van tevoren hoeveel er mannetje / vrouwtje zijn

                                Comment

                                Bezig...
                                X