Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Later op de avond zijn er nog 2 zaadjes (J2 en Paars) boven de grond gekomen, dus nu zijn er al 4 van de 9 geboren.
Gelukkig heeft de camera alledrie deze geboortes kunnen vastleggen Ik heb er een Timelapse filmpje van gemaakt:
De foto's werden toen nog niet erg consequent om de zoveel tijd gemaakt, dus soms versnelt / vertraagt het wat
Inmiddels heb ik een laptop 'dedicated' ingezet om foto's te maken om de 10 minuten.
Vrijdag 18 November: Alweer de 5e geboorte!
Ook "Oranje" heeft besloten van het licht te gaan genieten, dus nu zijn er al 5 van de 9 boven de grond:
Thanks Poepzak Maar ik had dat Timelapsen toch beter niet kunnen doen, ik word er een beetje verdrietig van
TIMELAPSE - Zaterdag 19-11 tm Zondag 20-11: Dansende dames De dames blijken gewoon een feestje te bouwen als ik er niet ben! kijk maar es hoe ze van gisterenmiddag tot vanochtend 09u stonden te dansen:
Verder zien ze er mooi uit? (Weet ik veel, doe dit voor het eerst Ik hoor ze niet klagen iig )
Zondag 20 November:(Oudste plantje nu 5 dagen boven de grond, jongste 2 dagen)
Lijkt mij te veel voor zaailingen. Ik besproei de pot effe kort en dan krijgen ze mss max 20 ml.
Wil ook nog effe meedelen dat meststof voor buxus echt niet geschikt is voor cannabis. Zijn 2 echt tegenovergestelde plantensoorten. Buxus groeit amper, wiet super snel. Ik gebruikte vorige kweek voor de groei zo een algemene voedingsfles van de aveve, om is te testen. Werkte perfect. Was iets van een 7 euro.
Buxus groeit in licht basische grond, in die meststof zit dus ook kalk om de ph naar omhoog te krijgen. Cannabis houdt van licht zure grond. npk waardes liggen vrij laag en omdat de plant toch niet snel groeit moeten de meststoffen traag opgenomen worden. Bij cannabis moet dit zo snel mogelijk. Zou wel is willen weten welke argumenten uw vriend aanhaalt.
Maar het is wat je zelf wilt natuurlijk. Ik heb een tijdje in een tuincentrum gewerkt en zou het men klanten niet aangeraden hebben in ieder geval.
Het is op dit forum niet toegestaan om te dubbelposten. Dubbelposten is het plaatsen van 2 of meerdere berichten onder elkaar, in een korte tijd: Je kunt je vorig bericht aanpassen door op de 'BEWERK'-bericht knop te drukken.
Zal de naam straks nog posten, heb de fles hier niet bij de hand. Maar het is een groene fles, van hun eigen merk. Voor vegetatieve stadium stond er op denk ik. Had ik gekocht omdat ik geen 220 km wou rijden, enkel voor een fles grondvoeding. En ik moet zeggen, ik merkte geen verschil met de bio nova ground meststof die ik anders gebruik. Heb wel de dosis wat verhoogd.
Ze staan idd te dansen, geloof dat ze de "zoek het lichtdans" aan het maken zijn. Strekking zou er nu uit moeten zijn en meer investeren in bladaanmaak plaats van strekken.
Oh is dat het Het viel me al op dat je ze de eerste dagen echt zag groeien op die timelapse-filmpjes, en nu is dat veel minder. Dat is dus juist goed? En ik maar denken dat het door die Buxus-voeding kwam
Last edited by tha w0rst; 20 November 2011, 18:33.
Ik heb deze tip ooit eens van een medekweeker (die er jaren ervaring mee had) gekregen en moet zeggen dat dat altijd prima gaat!
Ik ben inmiddels van mening dat juist die langzame afgifte of beter gezegt; langzame start.. van deze korrel juist goed is voor de plant.
Het duurt even voor dat de korrel met zijn afgifte begint.
Echter als de afgifte van de korrel op gang is geeft deze voor langere tijd een constante voeding aan de wortel af.
Er zitten in potgrond (zoals wij die gebruiken) van nature ook NPK's, soms zelfs toegevoegd, je vult dit met de korrel aan tot een goed niveau voor de plant.
Voordeel is ook dat de korrels goedkoop in aanschaf zijn
Da's voor mij altijd de insteek in zo'n hobby project. Zo veel mogelijk voor weinig
Hier nog ff een foto van de groei. Let daarbij vooral op de grootte van de pot waarin de plant staat. Da's is minimaal voor zo'n grote dame
Wow, het is me gelukt om een paar dagen met m'n tengels van die camera af te blijven. Dan kan je best lange Timelape-filmpjes maken
Op dit filmpje zie je de afgelopen 64 uur (elke 10 minuten een foto), samengepropt in 39 seconden:
Dat het na de nacht even 'overbelicht' is tot ik de camera-instellingen handmatig aanpas, heb ik inmiddels opgelost.
Dinsdag 22 November:(Oudste plantje nu 7 dagen boven de grond, jongste 4 dagen)
Strek is er nog niet uit hoor. Ze zijn op zoek naar meer licht.
Die TL kan echt zakken tot 3-4cm vanaf het blad, alhoewel dat misschien nu al moeilijk is omdat er al hoogteverschil is.
Comment