Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

Mooi om te zien hoe ze in de nacht hun blad laten hangen en reeds voor het licht aangaat alweer klaarstaan voor de maximale lichtvangst.

Comment

damn supercool filmpke!!
      nice work!

Comment

Woensdag 21 December: (Dag 16 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 36 dagen boven de grond, jongste 33 dagen)

Zo... De afgelopen week zijn ze weer flink gegroeid. Ik moest de baken elke dag wel verlagen, en sinds gisteren groeien ze in 24 uur al tot tussen de lampen
        Ik heb gisteren de laatste plank uit het kastje moeten halen, omdat het hoogste plantje ("J2", midden-achter) niet meer verder naar beneden gezet kon worden:
        20122011700.jpg 20122011702.jpg20122011696 (boven).jpg

Volgens mij zijn het allemaal mannetjes Ze beginnen behaard te worden onder de oksels, net als mensen-mannetjes:
        21122011705.jpg
        Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 09:54.

Comment

Hahaha vrouwen hebben ook okselhaar, maar als het goed is (en blijft) krijgen we dat nooit te zien! Dames staan er lekker bij joh! Ben benieuwd wat eraf gaat komen! Ga zo door!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze zien er gezond uit.
            Zonde dat je niet gaat scroggen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Last edited by tha w0rst; 24 December 2011, 10:23.

Comment

Mooi Cd collectie heb je daar

En de collectie planten mag er ook zijn ^^
                sigpic

Comment

Haha, thanks. Mn broer is DJ en krijgt honderden cd's aangeboden, elke maand
                  Komt mij dat ook es van pas

Donderdag 22 December: (Dag 17 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 37 dagen boven de grond, jongste 34 dagen)

22122011719.jpg 22122011720.jpg 22122011721.jpg 22122011722.jpg 22122011723.jpg
                  ----- J3 --------- J2 --------- J1 -------- Paars ----- Oranje --
                  Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 09:52.

Comment

5 gefeminiseerde zaadjes
                    Kans is bovengemiddeld dat die vrouwtjes zijn.

Comment

Haha, zo'n feest is het helaas niet. Van die 5 gefeminiseerde zaadjes, zijn er maar 2 plantjes boven de grond gekomen. De 2 voorste, en dus de 2 kleinste.
                      De 3 grote plantjes, zijn van 'gewone' zaadjes gekomen. Die maat van me, van wie ik ze heb gehad, is kort na mij ook een klein kweekje begonnen, en die heeft er al 2 mannen uit moeten halen

---------- Post added at 15:58 ---------- Previous post was at 15:05 ----------

TIMELAPSE - Donderdag 15-12 tm Donderdag 22-12:

Deze Timelapse toont een week aan materiaal, in 1min 48 Zie hoe ze vooral op het eind van het filmpje elke dag (en vooral nacht) de hoogte in schieten.
                      Last edited by tha w0rst; 24 December 2011, 10:24.

Comment

Prachtig die timelapse!
                        Dat weer inzakken van het blad voor het licht weer aangaat doet me wel vermoeden dat een statisch lichtschema toch een grote negatieve invloed heeft op de plant. Het lijkt namelijk alsof de plant verwacht dat het licht eerder aan gaat.
                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Negatief ? Een constant schema lijkt me juist positiever, omdat de plant al weet 'hoe laat het is'.

Comment

In de natuur is het aantal minuten licht per dag toch ook verschillend. Nu zeg ik niet dat je voor een binnenkweek je exact hetzelfde schema zou moeten aanhouden want dan duren de kweekjes wel erg lang. Maar ik ben wel van mening dat het in de natuur het beste geregeld is. Om dit te vertalen naar een niet te lang durende binnenkweek zou je het hele schema van de natuur gewoon kunnen inkorten. Het weer naar beneden vallen van de bladeren voor het licht aan gaat verteld mij dat de plant de "zon" al eerder verwachtte, naarmate het seizoen vordert komt de zon namelijk steeds eerder op voordat de dagen weer korter worden.

Waarschijnlijk is dit een discussie die meer op zijn plaats is in een ander deel van het forum. Maar dat laat ik aan monty over of hij dit de moeite waard vind ik heb mijn constatering gedaan en kan er op dit moment verder ook niks meer aan toevoegen en heb helaas de ruimte ook niet om een degelijk vergelijkend onderzoek op te zetten.
                            Last edited by Cleargreen; 23 December 2011, 06:48. Reden: kleine lettertjes :p
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Planten hebben een zogenaamd circardiaan ritme, Hun bioklok. Daarnaast bestaat er zoiets als homeostase.
                              Homeostase is een systeem dat het organisme tot op zekere hoogte onafhankelijk maakt van de omgeving. Natuurlijk moet ieder levend wezen zich tegelijk ook aanpassen aan zijn omgeving. Heel veel levensprocessen verlopen aangepast aan het dag- en nachtritme of het ritme der seizoenen. Dit is niet zo vreemd: het leven heeft zich ontwikkeld op aarde en is dus vanaf het allereerste begin onderhevig geweest aan het dag- en nachtritme. Organismen zijn daar zelfs vaak (of altijd?) zo op ingesteld, dat ze die aanpassing al bij voorbaat geregeld hebben: biologische ‘klokken’ zorgen dat de dingen keurig op tijd gebeuren.

Een organisme kan zijn homeostase het best handhaven als het zich tijdig voorbereidt op de verandering die op komst is, Bijvoorbeeld de bladeren uitspreiden voor het echt licht is zodat de fotosynthese direct optimaal kan beginnen. Het circardiaan ritme duurt ongeveer 24 uur maar kan iets korter of langer zijn. Dit circardiaan ritme word dagelijks bijgesteld aan de hand van de licht en donker uren. Ze moet dus dagelijks even haar horloge gelijk zetten met de zonnentijd (eigenlijk de sterrentijd). Dit stelt haar in staat om flexibel te reageren op het veranderen van de daglengte gedurende het seizoen. Het is dus een volkomen normaal verschijnsel dat de plant schijnt te weten wanneer de lampen aan gaan en zijn blad al klaar heeft staan om meteen maximaal te fotosyntheren. Om het blad weer omhoog te laten staan moet ze haar turgor vergroten (celdruk) wat ook tot iets meer celstrekking leid. Dit verklaard ook het groeischeutje vlak voor de lampen aangaan. Het zou erg interessant geweest zijn als ik ook zoon timelaps zou hebben gemakt met mijn rare lichtschema's om te zien hoe snel de plant haar circardiaan ritme aanpast aan mijn gekke tijden. Misschien iets voor een volgende run.
                              Last edited by monty; 23 December 2011, 10:22.

Comment

Interessante discussie En verdomd mooie uitleg Monty, thanks!
                                Wmb overigens geen probleem dat die discussie in dit topic staat, aangezien hij over de filmpjes gaat uit dit topic.

Ik deelde de constatering en mening van Cleargreen ook wel eigenlijk, het valt op dat het allemaal 'niet lijkt aan te sluiten'. Misschien kan ik die maat van me zo ver krijgen om een Timelape te maken van een van zijn buitenkweekjes, dan zien we hoe de plantjes reageren als ze wel op het 'echte' dagschema zitten. Zelfs voordat ik begon heb ik al getwijfeld of het niet natuurlijker zou zijn om eerst es naar 14 uur licht te gaan ofzo, dan 13, 12, en misschien op het eind zelfs tot 11.

Die groeischeutjes voordat het licht aan gaat zijn grappig om te zien, maar daar houdt de lol wel op voor me Want nog een dag of 2, en mn kastje heeft de maximum-hoogte bereikt. Ik denk dat ik maar snel een kweektentje ga bestellen. Ik heb zo'n voorgevoel dat het de extra investering wel waard is

Comment

Bezig...
                                X