Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kunststof kastje met 5x 18W TL-verlichting

Bestel er dan meteen 2 dan kan je een vergelijkend onderzoek doen (A)

Maar inderdaad geeft een timelaps van een buitenplant wel het beste beeld van hoe het echt zou moeten zijn. Dat wordt dus nog even wachten.

De stappen die jij noemt tha w0rst zullen waarschijnlijk nauwelijks het rendement verhogen. Het beste zou zijn om de lamp aan het belichtingspatroon van de zon op de lengtegraad van de oorspronkelijke locatie van een strain aan te passen. Uiteraard ook precies ten tijde dat de strain in het wild zou groeien. Wat hierbij vooral belangrijk is om niet te vergeten is dat veranderingen in belichting van 2 kanten komen, dus niet steeds de lamp eerder uitzetten maar ook wat later aanzetten (einde seizoen tenminste). Om wel meer productie te draaien zou je bijvoorbeeld van elke 4 dagen een gemiddelde kunnen nemen. Het lijkt me dat de totale duur van de kweek op deze manier zeer goed te sturen is. Al zal de opbrengt nooit hoger zijn dan bij een buitenplant.
    Misschien moet ik toch op zoek gaan naar een schakelaar met mircrocontroller die via de computer in te stellen is en dan zelf in een microkast een vergelijking proberen te doen want dit prikkelt mijn nieuwsgierigheid enorm.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

Comment

Hier ben ik al eens bezig geweest met zulke dingen. In mijn huidige topic kun je ook lezen hoe en wat ik allemaal met lichtregiemes doe en laat.

Mijn volgende run zal ik van start gaan op een 18/12 regiem vanaf zaad. De daglengte is niet bepalend maar de lengte van de nacht. Cannabis is een korte dag plant. Dit is een verwarrende benaming maar toen ze die naam gaven wist men nog niks van Phytochroom. Met de huidige kennis zou het beter een lange nachtplant geheten hebben.
      Last edited by monty; 23 December 2011, 13:03.

Comment

Zaterdag 24 December: (Dag 19 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 39 dagen boven de grond, jongste 36 dagen)

Gisteren heb ik enkele bakken weer moeten verlagen omdat ze met hun kop tussen de lampen zaten, en vandaag zitten ze er weer tegenaan. Goed spul, die Canna
        Als het goed is brengt de kerstman me dalijk een mooi tentje En dan hebben ze wat meer ruimte in de breedte, heel wat meer in de diepte, en nog veel meer in de hoogte:
        Secret Jardin - Dark Street II DS90.jpg
        Kheb ook 3 extra TL armaturen gehaald. Eentje om die eventueel defecte te kunnen vervangen, en dan 2 of 3 om 'rondom' te hangen, zodat de blaadjes die wat lager hangen in de plant, ook nog wat licht krijgen.
        Die Eco-warmwitte lamp ga ik iig niet meer gebruien. Ik koop wel een x een goede, tot die tijd gebruik ik alleen maar cool-whites, en de 'blauwe' lamp die ik tijdens de groei gebruikt heb.

Ik plaats vandaag of morgen wel wat mooie foto's van het tentje als ie eenmaal staat.
        Nou maar hopen dat dat goed gaat, ik ben nooit zo'n kampeerder geweest
        Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 09:51.

Comment

Veel plezier met je kerst cadeau

Comment

Zondag 25 December: (Dag 20 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 40 dagen boven de grond, jongste 37 dagen)

Het tentje is gisteren netjes op tijd binnengekomen. Vandaag heb ik hem in elkaar gezet. Dat was errug makkelijk!
            Ik heb er nu een extra lamp ingezet (van 5 naar 6 lampen), en de oppervlakte van de lampen precies 60x60 gemaakt. Ze staan er weer zonnig bij:
            25122011747.jpg 25122011748.jpg

En hier ook nog een filmpje ervan:

Ik moet alleen nog ff nadenken over hoe ik de camera nu ga hangen voor de Timelapse. Daar gaat dus een klein gat in komen, want ik heb pas morgenavond of dinsdagavond weer tijd denk ik.

Maandag 26 December: (Dag 21 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 41 dagen boven de grond, jongste 38 dagen)

Vandaag de bakken niet verlaagd. Ik probeer dat zo weinig mogelijk te doen, in de hoop dat de groei er een beetje uit gaat:

Dinsdag 27 December: (Dag 22 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 42 dagen boven de grond, jongste 39 dagen)

Ze lijken iets minder snel te groeien dan de afgelopen weken. Laten we het hopen Hier zie je een filmpje van hoe ik ze vanmorgen aantrof, en hoe ze erbij stonden na het verlagen van de bakkken:

De camera die ik gebruik voor de Timelapses is gevallen en gefet troebel beeld. Ik ga straks kijken of ik hem nog gerepareerd krijg, anders houdt het voor dit rondje op met de Timelapse beelden
            Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 09:51.

Comment

goeienhemel erg mooie filmpjes van je nieuwe kerstcadeautje ik zou wille dat de kerstman mij ook zoiets door de schoorsteen had gedouwd ben benieuwd wat eraf gaat komen nog veel succes
              Guerrilla: 2013
              Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
              Neem een kijkje en reageer

Comment

hey leuk zon tentje! hoop ook dat de groei er snel uit is want veel diepte straling heb je met tl niet. verder ziet het er lekker groen uit!

Comment

Zaterdag 31 December: (Dag 26 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 46 dagen boven de grond, jongste 43 dagen)

Ze blijven toch nog groeien... Gisteren heb ik een dagje de bakken niet verlaagd (de meeste andere dagen van de laatste weken wel), en geen water gegeven, want ik was er niet
                  Maar weer zaten enkelen met hun kop vertussen de lampen. Zie hier een filmpje van hoe ik ze vanmorgen aantrof, en hoe ik ze na het verlagen en water geven heb achtergelaten:

Het is inderdaad wel te merken dat ze onderaan minder licht en warmte krijgen. Ik heb nog 2 TL's over, die ga ik een dezer dagen 'rechtop' monteren aan 2 zijkanten van het tentje. Dan hebben ze ook onderaan wat meer licht.

Hier nog een mooie close-up van de J-plantjes:
                  Last edited by tha w0rst; 31 December 2011, 09:47.

Comment

Dan zou je ze misschien beter tussen de planten monteren ofzo ?
                    (TL heeft een effectief bereik van een centimeter of 10)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ze komen aan een 'tentstok' te hangen die precies in het midden zit, dus ik kan ze zo ver naar of van het midden hangen als ik wil. Ik zal het eens proberen ze er 'tussen' te hangen. Maar moet natuurlijk wel uitkijken dat de blaadjes niet constant tegen die lampen aanzitten. Dat wordt een hele klus als ze er tussenin hangen.

Maar zelfs als ze helemaal aan de zijkant zitten, zitten ze nog vlak tegen de blaadjes aan. Het tentje is maar 90cm breed, en de plantjes komen momenteel tot tegen de zijkanten aan.

Comment

Woensdag 4 Januari 2012: (Dag 30 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 50 dagen boven de grond, jongste 47 dagen)

De topjes beginnen al goed zichtbaar te worden:

Comment

ziet er goed uit hoor!
                          jammer dat je niet getopt heb...
                          had je wat meer hoofd toppen gehad.
                          de kleine topjes onderin zullen heel klein blijven, omdat daar geen goed licht bij komt
                          miss een paar tornado's ertussen hangen?
                          die planten doen me denken aan me vorige plant19-11 (4).jpg
                          kerstboom

succes!
                          Last edited by skunkert; 4 January 2012, 16:21.

Comment

Tijdje niet meer hier gekeken, zijn heel mooi geworden in die tijd
                            Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Hee ThaWorst,
                              houd je nog ruimte over als je de toppen buigt? Dan kunnen je lampen lager en kun je meer van je plant belichten!
                              Ik meende dat ik ergens wat las over knakken, dat zal nu onnodige stress opleveren, maar door de stengel per dag een stukje te buigen krijgen die takken daar onder ook licht.. En dan neem je meteen de hoogte weg, Je krijgt dan een plant in de vorm van een 7 zeg maar.
                              Hier een plaatje ter verduidelijking, de paint skills zijn niet formidabel, maar de picture get je.
                              Naamloos.jpg
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Donderdag 5 Januari: (Dag 31 van 12/12 bloeiperiode, Oudste plantje nu 51 dagen boven de grond, jongste 48 dagen)

05012012756 (Top J2).jpg

En een filmpje waarop je ziet hoeveel de voorste plantjes de afgelopen 24 uur weer gegroeid zijn:
                                Last edited by tha w0rst; 7 January 2012, 11:38.

Comment

Bezig...
                                X