Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek 4x23W Spaarlampen 2 x k2
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Eerste kweek 4x23W Spaarlampen 2 x k2
Leuke kast geklust. Je plantje staat te nat vandaar dat haar blad zo hangt. Even wat droger laten komen en zuiniger gieten!
Grote tempverschillen moet je proberen te voorkomen. 30 is aan de hoge kant 26 tot 28 is optimaal. Alskan niet meer schommelen dan 8 graden.
Boven die spaarlampen (wat eigenlijk veel te weinig is voor die oppervlakte) zou je best een reflector maken (0.5 liter blik doormidden knippen en er boven hangen scheelt al een boel.)
Succes.
-
Ik heb een reflector gemaakt maar is misschien niet goed te zien op de foto's. Op de laatste foto zie je het een beetje, het zijn reflectors die ik uit een TLbak heb gehaald.
Hier een foto waar je het een beetje kan zien. Ps ik heb nu 4 spaarlampen 23W onder 50 cm2 reflector voor 1 plant.
348f56aa-849e-44dc-bbeb-343fb584a6bd.jpg
Let niet op de temp en de LV dat is nog met testen en de deuren al een uur open
Ik hou het plantje idd ff wat droger. Ook zet ik me pcvens voor de lucht toevoer uit als ik die aan zet koelt het ong. 4 graden af en de luchtvochtigheid zakt ook.
Heb ik de pcvens wel nodig om verse lucht binnen te krijgen, zuigt de afzuiger dan geen verse lucht naar binnen? ( als die straks gaat draaien !!!!) er zitten 2 gaten in de deksel van me stroomkast die verbonden zijn met flexibel slang aan de achterwand (waar die drie gaten zitten)
Ik hang dan de pc vens bij me plantje als ventilator.
Ook heb ik nog tl armaturen met van die korte tl buizen die je vaak op een galerij van een flat ziet hangen 18W zijn ze meen ik, is dat overbodig als ik die er bij zou hangen?? 2 stks???
Verder is me plantje flink gegroeid vanacht en staat er beter bij. Zal later wat foto's updaten.
Bedankt voor de tips BTW....
Grtn
Comment
-
Plantje gaat goed ..... tenminste, ik zie geen rare dingen.
misschien iets aan de kleine kant maar ziet er stevig uit.
Hij staat nu in een grote pot 7,5 L daar laat ik m ook gelijk in staan...
Bijna alles loopt goed temp 26 LV 65% met lampen aan.... alleen de min temp was vandaag erg laag incl LV (17 GR/ 48%)
Ik moet maar eens een luchtbevochtiger aanschaffen denk ik...of heeft iemand nog een low budget idee.
Grts Sntmn
Comment
-
Even een paar foto's genomen van me plantje, 3 weken is ze hier.
Ook begonnen met voeding geven na 3 weken. Ik geef haar iedere dag zo'n 10ml rond om het plantje dus niet langs de stam maar wat wijder er om heen. Doe ik dat goed?? ik heb het in een hoop topics terug gevonden dus hou me daar maar aan vast. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier en daar zal ik later zelf ook wel aan zitten maar als ik het niet goed doe hoor ik het graag.
Ik heb me plantje ook getopt, eens kijken of het gaat werken ik had m liever na de 3de internode willen toppen maar was daar een beetje laat mee, of me plantje groeit te hard haha.
De ene zegt dat je niet meer kan toppen als je scheut langer is dan 2 cm en de ander zegt dat je je plant gewoon kan toppen waar en wanneer je maar wil ???? blijft een beetje onduidelijk ik heb maar voor het zekere gekozen en de nieuwkomer af geknipt met een scherp nieuw schaartje.
Kan ik straks nog vaker toppen of fimmen " wil ik ook gaan proberen op 1 van de nieuwe scheuten" als dat dus kan.
Fimmen vond ik een te groot risico voor de eerste keer, zelfs het toppen vond ik toch ergens eng bang dat ik m zou slopen.....daar ben ik echt een meester in .
En dan kwam ik ook nog dat gat tegen in het blaadje bij de top foto, heb heel me plantje bekeken op luis of iets dergelijks maar kon niks vinden. Ik heb m wel goed afgespoten
Tot hoeveel weken kan ik m laten groeien max. ???
2011-11-24 21.03.21.jpg2011-11-24 21.04.30.jpg
Ik ben aan een nieuwe lichtbak bezig met daarin me TL buizen 3x 18w cool white en 4x SL 23W Warm wit maar die ik wel kan gaan schakelen....
Ik hou jullie op de hoogte...
Comment
-
Hier weer ff een update van 2 weken.
Ik heb er een TL bij gehangen en de plant is als kool gegaan... hij gaat nu de 5de week groei in.
Deze foto's zijn van begin week 4 2011-12-01 21.09.45.jpg2011-12-01 21.10.45.jpg
Ik wou de plant volgende week in het scrognet gaan frutselen. Ik heb nu 2 mooie aftakkingen van me eerste top poging, dat is me dus goed gelukt fc9d474e-c328-4b05-b4e7-fb2a66b2b340.jpg
Ik heb van de week de 2 nieuwe scheuten ook getopt en de 2 scheuten onder de nieuwe scheuten.
Ik heb wel heel wat grote bladeren weg gehaald en ook met resultaat want de onderste takken groeien ook als een gek.2b691b85-9c02-44c7-9880-6aa6cecb60c4.jpg02f5ddc0-b805-452b-91a0-da2b9de5d4a1.jpg4a8e5e13-7f38-4963-be33-9be815589cb3.jpg834e4bbf-f8dc-4ab9-a908-0cf6f2b657f8.jpg
Ik heb alleen een raar verschijnsel helemaal onder aan de stam het lijkt wel op een wortel en er zat een soortemet van schuim ook op, iemand die weet wat dat is??2011-12-07 18.58.46.jpg
Tot de volgende week
Gr Sntmn
Comment
-
Ik zie geen "schuim" dus ik weet niet wat je bedoelt.
Je hoeft ze niet meer nat te sproeien nu, dan bouwen ze harder aan het wortelgestel.
Ik zou ook niet te veel blad weghalen. Je hebt al minimaal licht, en je hebt blad nodig om dat om te zetten in energie.
Zonder blad geen energie.
Scrognetje kun je er al boven hangen, dan laat je de planten er doorheen groeien, en daarna kun je ze simpel platleggen op het net.
Je hoeft dan niet te frutselen.
Ze zien er wel goed uit hoor. Kan best wat gaan worden zo.
Comment
Comment