Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kamerkweekje (5x big bud onder tl)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: kamerkweekje (5x big bud onder tl)

In het begin had ik (ook?) veel moeite om de temperatuur en LV binnen de perken te houden.

De LV was te laag, dus heb ik een tijdje een bak water onderin mn kastje gezet.
    Al snel bleek dat de LV vanzelf wel steeg, naar mate ik de plantjes meer water ging geven (en ook het hele oppervlak water ging geven, niet alleen rond het steeltje).
    Ook zag ik op de Timelapse dat 's nachts, als de ventilatie bij mij uit staat, de LV soms wel steeg tot boven de 90%. Bekijk de filmpjes maar es in m'n topic, en let op het temp- en LV-verloop.
    Die LV is dus wellicht hoger dan je denkt, maar door het bewegen van lucht door de fannetjes meet je misschien minder. Meet het maar es als je je ventilatie een uurtje of 2 uit hebt laten staan, of 's morgens, als je 's nachts de fans uit hebt laten staan.

Ook met ventilatie heb ik veel gespeeld. Beetje hoger, beetje lager. Van 2 naar 3 fannetjes, van ouderwetse naar extra stille fannetjes, ze afwisselend op blazen of zuigen zetten, etc. De kleinste veranderingen hadden grote gevolgen voor de luchtstroom en temp.
    Maar als ik jou was zou ik toch echt eerst eens beginnen met te meten wat de temperatuur is op de plek waar de bovenste blaadjes zich bevinden. Momenteel weet je alleen hoe warm het is tegen de muur, heel ver van de lampen af. Leg die meter eens op de rand van het middelste potje.

Comment

ik zal de temperatuur morgen ff meten , bij de lamp en op de potrand
      het is nog wel ff spelen met hoe en wat - ventilatie -lv etc

net ging ik weer ff kijken maar nu zag ik bij 1 plantje 1 blaadje gelig worden... 002 (2).jpg
      heeft toch vast met te veel voeding te maken!

ik geef nu alleen nog maar water, en kijken hoe ze dr over een weekje bij staan.

Comment

Comment

Je moet echt geen voeding geven en bijna geen water. Je geeft denk ik tevel van beide. Ze drinken hel weinig hoor en beter te droog dan te nat.
          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

ik had in anderhalve literfles echt een paar druppels gedaan, veel minder dan gebruikelijk iig...
            heb het ook maar paar daagjes gedaan...

nu geef ik iedere dag iets water, en begin pas met voeding als ze de bloei ingaan, (goeie bloeibooster van canna geloof ik)

het rare vond ik alleen dat ik bij me vorige 2 plantjes wel die profito vanaf begin af aan heb gebruikt (ook maar die paar drupies)
            en nooit is er iets 'vreemds'gebeurd altijd mooi groen blad,
            toen kweekte ik ze onder die tornado lampen.

nu dus onder tl voor de eerste keer, en gebeurde dit ineens...

maar goed dat dit forum er is dan
            kan ik jullie adviezen een beetje opvolgen...
            maar hoop dat het er over paar dagen beter uitziet!
            ze groeien nog wel goed iig!
            foto's volgen

zo nu eerst ff waterpijpje roken

Comment

Comment

gewoon bij overvoeding w0rst
                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

weer paar dagen verder...
                  ze groeien alle 4 verschillend
                  en 2 van de 4 zien er minder mooi uit, helaas (geel blad)
                  snap niet echt hoe het kan, ze krijgen/hebben alle 4 hetzelfde.

hier nog een paar fotootjes001.jpg002.jpg003.jpg004.jpg005.jpg006.jpg

foto 1 overzichtje foto 2,3,4,5 zijn de 4 plantjes en foto 6 is plantje op foto 3

ik dacht dat alleen de onderste blaadjes geel waren maar nu beginnen de blaadjes daarboven ook weer beetje gelig te worden.
                  ghrrrrr!

wanneer houd het op , snap dr niks van.
                  we zullen zien hoe het er een paar dagen later voor staat

Comment

Aan de kleur van je grond te zien staan ze te nat.

Comment

ze stonden aardig droog, voor de foto had ik ze water gegeven

Comment

En wanneer geef je ze weer water?

Comment

als de grond weer wat droger is...

Comment

Okay
                            Niet te nat houden, ze mogen gerust zoeken naar water. Langs de rand en niet bij de stam stimuleert...

Comment

Comment

Tsjaa............. Ik had je al gezegd dat je teveel water gaf. Bovendien gaf je daarbij nog eens voeding. Dat is echt teveel. Maarja, niet luisteren he!!

Als ik de aarde bekijk dan geef je echt veel teveel. Meet eens hoeveel je geeft. Plantjes van die leeftijd gebruiken nagenoeg niets. Ik denk dat je 20-30 ml om de dag hooguit moet geven. Immers geeft TL ook niet de nodige warmte dat het water snel verdampt.

Ik heb een fotootje bijgevoegd van mijn kweekje onder TL. Je ziet bij de voorste plant dat ik net water heb gegeven en dat het echt minimaal is. Je aarde moet er gewoon droog uitzien met een plasje eromheen. Bij jou is gewoon de hele toplaag zeiknat. Ook zou ik voor de volgende keer eens aarde met perliet erdoorheen nemen. Dit houdt ook water vast, zonder de aarde te verzadigen.

DSCF2096.jpg

Je moet echt wat gaan aanpassen. Want een slechte start merk je tot het einde van je kweek.

Veel succes ermee.
                                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Bezig...
                                X