Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x AK47 Autoflower & 1x Royal Frisian in een zelgemaakte (houten) kist.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

1x AK47 Autoflower & 1x Royal Frisian in een zelgemaakte (houten) kist.

Korting op 420shop
    Hallo,

Dit is mijn allereerste (micro) kweek.
    Ik heb een paar zaden van een lid van JD gekregen en ik ben ongeveer een week geleden begonnen met ontkiemen en heb ze 4 dagen geleden de grond in gedaan.
    Ik doe deze kweek in een zelfgemaakt hokje/kist die ik heb gemaakt van hout.
    Het hout heb ik afgeplakt met alluminiumfolie, behalve het witte hout.

Er hangt een (Ik weet niet hoeveel watt) spaarlamp boven die niet warm word, hij geeft een soort wit licht ik zal hier vanavond nog even naar kijken.
    De plantjes zijn beide al boven alhoewel je 1 ervan niet echt boven kan noemen.

Ik kweek in een kamertje waar het ongeveer 15 graden is, ik heb geen plek waar het warmer kan en wil geen geld uitgeven aan een kachel die daar 2 maanden aan staat.
    De luchtvochtigheid in mijn hok is 73%, ik weet niet of dit te hoog te laag of goed is.

Ik zou graag willen weten of de lamp nu al aan moest en hoe ver ik de lamp van de plantjes moet af doen. (De lamp word niet warm)
    En oja, is het een probleem dat de lamp zegmaar in het midden van beide potten staat? Hiervan upload ik wel een snelle schets :p

Bedankt voor het lezen en ik zou zeggen bekijk de foto's even.
    Attached Files
    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Re: 1x AK47 Autoflower & 1x Royal Frisian in een zelgemaakte (houten) kist.

Hier nog 2 video's (let niet op de kwaliteit).
    http://www.youtube.com/watch?v=JtV-SQPnqbg (Plantje 2-12-2011)
    http://www.youtube.com/watch?v=unB3FaLgDLw (Kweekkist)

Comment

als de lamp echt niet warm wordt kan je de plantjes er zelfs tegen aan laten groeien
      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Is precies een soort looplamp/bouwlamp...veel wattage hebben die niet dus 1 lamp moet je ni te veel van verwachten,
        bovendien is dat witte licht niet geschikt voor de bloeiperiode.
        En ik meen als ik goed kijk geen enkel verluchtingsgat te zien in die kist, hoe ververs je dan je lucht als die dicht is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
          Is precies een soort looplamp/bouwlamp...veel wattage hebben die niet dus 1 lamp moet je ni te veel van verwachten,
          bovendien is dat witte licht niet geschikt voor de bloeiperiode.
          En ik meen als ik goed kijk geen enkel verluchtingsgat te zien in die kist, hoe ververs je dan je lucht als die dicht is?
          De kist is niet luchtdicht en onder en boven zitten er kieren, ik wou deze kweek doen met spullen die ik thuis had en hier heb ik trouwens ook niet echt aan gedacht.
          Dit zijn trouwens de ''specificaties'' van de lamp: BILD0425.jpg

Comment

Vergeet niet dat langs die kieren licht binnen komt tijdens de uren dat je plantje donker moet staan,
            kan je hermas van krijgen.

Comment

Ik had het idee er dan gewoon een groot kleed overheen te leggen, maar dit is trouwens geen proffesionele kweek he. Als ik er een mooie joint uit kan draaien ben ik blij.

En trouwens is dit ook een probleem:
              Ik heb dus 1 lamp en 2 erg grote potten die er beide amper inpassen. Dus de lamp staat tussen de potten in, ik heb hier even een tekening van gemaakt. (Gemaakt op mijn laptop met mijn touchpad dus hij is niet al te mooi)
              naamloos.PNG
              Hier is trouwens nog een mooie foto van mijn plantje die het snelste boven was. (Ik upload morgen wel een paar van die andere)
              BILD0434.jpgBILD0430.jpg

Comment

Als eerst veel succes met je eerste micro kweek.

Die ene lamp gaat niet voldoende denk ik, ventilatie is wel wenselijk, o ok zijn kieren in je hokje niet niet ideaal denk aan licht inval tijdens de donkere uren. Ook ongedierte kan er zo makkelijk invliegen. En lees ookniets over een luchtfilter voor in de bloei?

Weet je ook welk soortje je hebt?

Greetz.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                  Als eerst veel succes met je eerste micro kweek.

Die ene lamp gaat niet voldoende denk ik, ventilatie is wel wenselijk, o ok zijn kieren in je hokje niet niet ideaal denk aan licht inval tijdens de donkere uren. Ook ongedierte kan er zo makkelijk invliegen. En lees ookniets over een luchtfilter voor in de bloei?

Weet je ook welk soortje je hebt?

Greetz.
                  Zoals in de titel staat, er is (volgens de zender) 1 ak47 auto flower en 1 royal frisian. Ik heb geen idee welke welke is maar ik denk dat de ak 47 af degene is die nu het verst boven is. Tja en met die lamp, ik woon nog thuis en mijn ouders hebben liever dat ik 1 lamp gebruik omdat ze anders bang zijn voor brand (rieten dak etc.) en die kieren kan ik niet echt iets aan doen, ik zou er een soort panty-stofje voor kunnen hangen maar het is daar meestal donker en vooral nu in de winter dus lichtinval zal wel meevallen en de kieren zijn niet echt groot dus het licht zou niet echt uitmaken. En wat bedoel je met een luchtfilter voor de bloei. (Heb geen idee wat dat is.)

Bedankt

Comment

Die alufolie reflecteert het licht slechter dan het mat witten van je kist! en het geeft hotspots door de kreukels.

materiaalsoort reflectie Reflecterend/Diffuus Aanschafprijs
                    Foylon 94-95% reflecterend Zeer hoog
                    Mylar 90-95% reflecterend Zeer hoog
                    Witkalk 85-93% diffuus laag
                    Zwart/wit folie 80-87% diffuus gemiddeld
                    Mat-Witte verf 75-80% diffuus laag
                    Mat gele verf 70-78% diffuus laag
                    Aluminum Folie 70-75% diffuus gemiddeld
                    Zwarteverf 0-10% diffuus laag

Comment

Ik zou er nog een lampje bij hangen maarja probeer maar hoe je wil
                      Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

Comment

Je planten hebben verse lucht nodig zo klein ventilatortje die ook in pc zit is al voldoende.
                        Kieren kan je dicht plakken met donkeren tape evt
                        God was never on your side..

Comment

Ik ga vanmiddag naar de stad maar hoe sluit ik zo'n pc van aan op het stopcontact?

Comment

Via een oude adaptor van een gsm of printer ofzo...

Comment

Mooiste werkt een Universele adapter, uitgangsspanning: 3 - 4.5 - 6 - 7.5 - 9 - 12Vdc Je kan dan door de spanning te verandere de snelheid van de fan regelen.

Comment

Bezig...
                              X