Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Zonder afzuiging in een bak van 30x30x30? Zoveel beter lijkt me een 23W lamp dan niet.. Dan houd ik geen ruimte voor de plant meer over! 23W wordt trouwens ook flink wat warmer.. Zit er helaas niet in!
Update: Het strekken hield niet op (bijna 10cm tot de kiembladeren!), dus hij is nu ingegraven en verplaatst naar de lowryder bak, hij krijgt nu helaas dus nog maar 14 uur licht per dag. Jammer, hij zal wel in bloei gaan.. Maar ik krijg in ieder geval geen spaghettiplant! En alsnog een mooie test voor mijn 'nieuwe' soortje en de bonsaipot. Een groot probleem is het dus niet, maar toch jammer dat ik hem niet onder 24 uur licht kan zetten en hem kan laten groeien tot april.
Hier kan een slotje op denk ik. Project is gedoemd te mislukken! Plantjes komen maar niet verder dan de tweede set bladeren en door mijn (tweemaal aangepaste) setup kan ik ze niet geven wat ze nodig hebben. Het is of 33 graden met veel licht, of 25 graden met te weinig licht. Meer kan ik er niet van maken tenzij ik meer fans ga hangen, en dat gaat niet gebeuren. Ook is dit pas mijn 1e binnenteeltje, al met al gaat 't me niet meer lukken en ga ik weer gewoon over op fatsoenlijke potten met lowryders #2(dat lukt gelukkig wel!).
Ik hoop echter dat ik iemand - met, als het even kan, meer ervaring en beter materiaal - enthousiast heb gemaakt om dit ook te proberen met zijn/haar eigen setup!
Comment