Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner! Ben gestart en nu? wil met jullie hier een goeie wiet van maken!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginner! Ben gestart en nu? wil met jullie hier een goeie wiet van maken!

Korting op 420shop
    Gegroet iedereen!
    ik heb paar maand terug zaadjes gekregen van een kameraad,
    na het nadenken aangezien ik alleen woon enz niet het geld heb om het erin te steken maar ben ik toch aan de slag gegaan.
    ik heb een oude kleerkast van de ikea genomen en heb er vier fittings in gehangen met 4 gloeilampen 40watt.
    heb onderaan een vierkantje uitgezaagd en boven daar komt de luchtinvoer van de ventilator door en vanonder eruit.
    Deze staan nu in potjes met gewone aarde uit de tuinwinkel.
    Nu zag ik ze groeien wel maar weinig bladeren, ik weet ook niet welke soort dit is!
    uiteindelijk wil ik deze posten om dit toch tot een goed eind te brengen!
    ik heb er 2 getopt helaas van een een zij blaadje meegetrokken
    nu zijn er nog 2 laat blijvers maar zien er zwak uit wat doe ik hiermee?
    en wat zijn nu mijn volgende stappen die ik moet doen? ze hebben nu al denk ik bijna 5weken 18/6 licht weet niet meer juist wanneer ik ze geplant hebt komt door het roken
    Alvast bedankt om jullie hulp
    IMG_0581.jpgIMG_0582.jpgIMG_0583.jpgIMG_0584.jpgIMG_0585.jpgIMG_0586.jpgIMG_0587.jpg

Re: Beginner! Ben gestart en nu? wil met jullie hier een goeie wiet van maken!

gaat echt niet lukken met 4 gloeilampen,je moet er minimaal 5 hebben.

Comment

Al hang je er 10 gloeilampen boven... ik zou me toch ff inlezen in dit gedeelte:
      Micro Kweken

Comment

ok maar misschien die gloeilampen vervangen door andere lampen?

Comment

Ja, door spaarlampen bijvoorbeeld.
          Lees het micro gedeelte maar eens door.... er gaat een hele wereld voor je open

Comment

wel; minimaal 5 spaarlampen kopen dan.

Comment

ja maar wat moet ik juist doorlezen? bij verslagen of ? en zijn deze spaarlampen ook gewoon in de tuinbouw winkel te vinden?
              nu zie ik ook nergens zo planten gelijk mijn ? lange dunne stengel weinig bladeren wat is de oorzaak hiervan?

Comment

Onder de link "Micro" op dit forum vind je "Kweekruimte Micro" en "Micro kweken Info". Onder die links kun je het beste alle "sticky" topics eens doorlezen. Die topics staan altijd bovenaan.
                In die "sticky" topics vind je complete handleidingen voor de bouw van een kast, welke verlichting, welke afzuiging, en alles wat je meer moet weten. Je moet namelijk vrij veel weten, en dat gaat niet lukken in een vraag-en-antwoord sessie, als we daar al de tijd voor wilden nemen, wat we niet willen.

Die planten van je, dat zijn de meeste trieste onderbelichte planten die ik ooit gezien heb. Ik zou ze humaan uit hun lijden helpen en (na lezen van de stickies) opnieuw beginnen.

Comment

Dit topic verplaatst naar Micro , je andere is verwijderd wegens dubbel topic!

Comment

Zoooooooo, die zijn wel HEEEEEEL erg gestrekt, ik zou zelf opnieuw gaan beginnen en idd geen gloeilampen.
                    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

Comment

maar ik heb geen zaadjes meer als ik de lampen morgen vervang door spaarlampen zou dat niet goed komen?

---------- Post added at 22:32 ---------- Previous post was at 22:16 ----------

of maak ik hier stekken van endan doorkweken?

Comment

haha, vrees er voor je hebt al mooi wat gestrest
                        & stekjes ja oke, maar zie geen dieven dus is geen optie
                        flink inlezen en snel effe zaadjes bestellen en
                        opnieuw starten

Comment

en dieven is niet meer mogelijk?
                          maar ze zijn nog niet in de bloei gezet zou ik da misschien wel doen?

Comment

dieven is dus de nieuwe groei scheut tussen blad en stam zoals ik kan zien zie ik er dus geen enkele
                            op jou plantje, hier foto van een diev bij tomate plant maar is juist hetzelfde, van dit neem je dus stekjes

tomate2.jpg

& als je in de bloei ga zetten je kunt het proberen en ja kan werken
                            maar kans lijkt me al groter om herma je plant is enorm zwak
                            dus beter optie koop wat zaadjes hoeft je niet veel te kosten
                            voor goede wiet te hebben

Comment

Nieuwe zaadjes zullen je minder kosten dan die spaarlampen, en dan weet je tenminste dat je goede, vrouwelijke zaadjes hebt waar na 8 weken bloei een prima wietje uitkomt.

Bijvoorbeeld: 5 zaden voor 22 euro:
                              Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

Of mijn persoonlijke favoriet: 4 zaden voor 16 euro:
                              Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

Echt: Het is zonde van je tijd en electra om nog tijd te stoppen in die stakkerds die je hebt staan. Dat wordt niks meer.

Trouwens: Als je spaarlampen gaat kopen, zorg dan ook voor lampekappen. Jij verliest 90% van je licht aan je plafond en wanden in plaats van je planten.

Comment

Bezig...
                              X