Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner! Ben gestart en nu? wil met jullie hier een goeie wiet van maken!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Beginner! Ben gestart en nu? wil met jullie hier een goeie wiet van maken!

nu als ik nieuwe zaadjes ga halen moet ik sowieso spaarlampen gaan halen ? hoeveel watt percentage zou ik nemen voor die grote van de kast?

Comment

Ga nou eerst maar eens lezen.

Comment

Alles is al gezegd. En met zo'n nick kan ik je ook niet serieus nemen.
        Ga nou eerst maar eens 3 maanden alle topics in micro doorlezen, dan kunnen we je daarna bijsturen mocht er iets mis gaan.

Ik heb voordat ik m'n eerste plantje zette 6+ maanden gelezen en voorbereid.
        Als dat je allemaal te veel moeite is, wacht dan tot juni en gooi een zaadje in de tuin.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hij wil niet wachten hij wil weten hoeveel watt zijn spaarlampen moeten zijn !

Ja jou plantjes kunnen het nog overleven als je meteen spaarlampen in gaat zetten en dan in bloei tijd gaat zetten.
          HOPELIJK voor jou geeft de volgende slimmert hier jou en antwoord op je vraag hoeveel lampen van hoeveel watt je er in moet draaien
          Ik kweek zelf niet binnen dus kan je geen antwoord geven.

groetjes Bella
          God was never on your side..

Comment

hey poepsi, je gaat best achter spaarlampen in zo een doe het-zelf-zaak, je moet kijken naar de maat van je fittings(waar je de lamp indraait) en vervolgens spaarlampen zoeken met die maat, die zoveel mogelijk watt hebben (hoe meer watt, hoe meer opbrengst). Qua kweekhok ziet het er eigenlijk echt nog degelijk uit, het enigste dat je moet vermijden is dat je plantje teveel strekt, dat doe je door de lampen dicht genoeg bij je plant te plaatsen (bij spaarlampen is dat ongeveer 5cm, naarmate ze groeit schuif je de lamp altijd mee op zodat ze zich niet verbrand), want nu heb je planten van 30cm lang en ze moeten nog maar beginnen met groeien ( het is belangrijk als je binnenkweekt dat je plant niet groter wordt dan je kweekkot).
            Over die planten die je nu hebt, kweetniet, ik begrijp dat ze aangezien het je eerste plantjes je ze graag houdt, maar ik denk dat je beter nieuwe zaadjes koopt en opnieuw begint.
            Maar zoek eerst eens wat info op over de levenscyclus van de plant, binnenkweek enz.
            Last edited by Apelthorn420; 2 January 2012, 12:26.

Comment

Hebben wij hier een record van strekken? Toch wel leuk om te zien hoe verschillend ze kunnen groeien met ander licht in vergelijking met anderen...
              If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

Zielig hoor, iemand helemaal afzeiken en geen antwoord op zijn vraag geven! Koop bij een lampenzaak 4 stuks spaarlampen, kleurcode 827, met zoveel mogelijk Watt (hoe meer Watt des te beter resultaat). Zet deze dicht op de planten (5 tot 10 cm maximaal erboven). Zorg voor wat luchtciculatie anders wordt het te heet bij de lampen.

Voor de rest lees flink wat verslagen door (ook ik heb 4 maanden vrijwel alles gelezen voordat ik begon). Hierin vind je veel tips die je echt nodig hebt. Als je er dan niet uitkomt kun je het alsnog vragen (alhoewel alles al te vinden is hier).

ps.
                Maar ook ik zou ze wegdoen en opnieuw beginnen, zoals iedereen zegt.
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Ik raad je aan om eerst lekker buiten te kweken! Heb ik ook gedaan!
                  Na 5 jaar durfde ik het aan om voor het eerst weer eens binnen te beginnen. Ik heb daarvoor dezelfde fouten gemaakt als jij.. Niets geks aan! Ik gebruikte toen een 200W daglicht gloeilamp.
                  Ik heb nu met vier spaarlampen van 20W een plantje grootgebracht binnen, mijn eerste ooit in de binnenteelt.
                  Voor de rest ben ik het met iedereen hier wel eens: bezint eer ge begint.
                  Vier maanden lezen hoeft niet, goed afkijken van de rest kan een boel goed doen. Maar alles is natuurlijk afhankelijk van je budget, is het hoog dan kun je voor een HPS gaan in een kweektent..
                  Is het laag, dan zul je het moeten doen met een spaarlampkweekje. Lees je gewoon goed in, en blijf lezen. Het kweken van wiet lijkt alleen in het begin, en in het uiterste eind (wanneer alles lekker loopt) een piece of cake.
                  Ik doe het nu meer dan vijf jaar, en ieder jaar (zelfs buiten) loop ik tegen nieuwe dingen aan, het is echt een kwestie van luisteren naar en leren van de meesters. (ik ga geen namen noemen, maar jullie weten wie ik allemaal bedoel!)

lampenzaken, supermarkten, electrozaken, bouwmarkten hebben allemaal spaarlampen. Aangeraden worden Philips Tornado's 23Watt, maar Calex 20Watt geeft meer lumen/watt en is qua prijs de helft. Die gebruik ik met plezier.

Succes!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

niet naar justforfun luisteren,maar koop er 5 i.p.v. 4

Comment

Haha, sorry ik zat er naast. Je hebt helemaal gelijk
                      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Bedankt aan de mensen die er begrip voor hebben en mij niet beoordelen door mijn nickname :s nu ik ben ook al jaren ermee bezig maar niet dag in dag uit daar ik ook nog werk maar ik had dus ook nooit gelezen hoe diep je u zaadje moest steken als het ontkiemt is daardoor wss ook dat die gaan strekken is ik heb me nu 3 zaadjes gehaald liggen nu te ontkiemen en 5 spaarlampen van philips heeft 1145lumen en 18w (2stuks) en 3 stuks 1350lumen en 20 watt die plantjes wa t ik nu heb staan blijf ik licht geven tot ik mijn 3zaadjes klaar heb om in te planten na hoeveel weken zou ik het in bloei zetten?

Comment

Hey man, trek het u niet aan, iedereen moet beginnen, en dat gebeurd met vallen en opstaan, nu je die lampen hebt gaat dat een leuk kweekje worden denk ik, je moet een beetje kijken hoe groot ze mogen worden, ik ben ook nog maar een beginner dus ik weet niet zo goed hoeveel ze nog groeien tijdens voorbloei. Iemand anders? Welke zaadjes heb je btw?

Comment

trek je niks aan van al die zooi hier,als je maar 5 lampen heb komt het goed.spaarlampen moet je minimaal 5 cm boven je plantjes houden,nu is het de kunst om ze gezond groot te laten worden.gewoon elke 4 dagen een foto posten hier.ik denk dat als ze 20 cm hoog zij dat ze in de bloei kunnen.maar dan moeten ze ook een beetje in de breede groeien,dus dat is effe af wachten.gaat minimaal 2 weken duren.

Comment

Gloeilampen vervangen voor spaarlampen, gebruik zelf de Philips 23w (1400 Lm) Kleurcode: Warm White. Bij elke bouwmarkt te halen a €5.
                              Leuke plantjes vind ik zelf Lemon Skunk van de Greenhouse, wel SCROG dan

Succes bij je volgende poging

Comment

Bezig...
                              X