Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
het is een green o matic ( eerste kweek)
in een 2 liter bakje (universele potgrond) er hangen 3 tornado lampen boven lv is 40% temperatuur is 24 graden.
het is eigenlijk pas begonnen toen ik ''canna 13/14'' gebruikte. (2 ml op 1.5 liter water)
ik denk zelf niet dat ze te nat staan, maar eerder dat ik teveel voeding heb gegeven. of dat hierdoor de ph waarde omhoog is gegaan. (ik heb de ph niet gemeten)
wat raden jullie mij aan? even alleen water geven kijken wat ze dan doet?
wat raden jullie mij aan? even alleen water geven kijken wat ze dan doet?
Ik raad je aan om een foto te plaatsen!
Waarschijnlijk zuur je je water niet af tot de juiste PH dus enkel kraanwater geven (wat doorgaans een PH van 8 heeft) is niet voldoende om je probleem op te lossen.
Regenwater is in ieder geval beter dan leidingwater qua pH.
De verhoogde pH veroorzaakt de verkleuring en de hangers, zoals gezegd.
Canna PK13/14 is een booster, die geef je pas als de plant overal topjes heeft (meestal rond week 4 bloei), gedurende een periode van maximaal 1 week, 1-1.5 mL/L.
Deze kan wel de pH van je water 1 tot 1.5 punten omlaag brengen, dus gebruik je die week best wel een deel leidingwater.
de bladeren in de top hangen gelukkig niet meer helaas is wel het puntje van de top dood gegaan. hebben jullie nog tips voor het einde van ''de kweek'' (nog 2 weken denk ik)
Comment