Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste kweek kan van start!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

wat beter werkt is een grote glas met water vullen en daar een was handje erin doen als je ruimte gebrek heb

met een grote emmer daar doe je een handdoek in

peace

Comment

ja man ik weet het, de lv is bij mij echt een probleem

ik had al een bak water onder mijn lucht invoer staan en daar een doek in en om de fan gehangen met een opening aan 1 kant(zie foto) , had ook al een emmer met water met 2 handoeken erin staan, (zie foto) en kwam dan nog niet hoger als 50% en schommelde de lv meestal tussen de 45 en 48%

de temp was en is gelukkig wel altijd goed, 24/26 graden met licht aan, 21/22 met licht uit.

heb nu de opstelling veranderd zoals nu op de foto's te zien is. ik heb de bodem van de kast opgeruimd voor meer vocht opslag...

extra's vocht voorzieningen: onder naast de emmer grote glazen met sokken, en de gieter ook in de kast , boven op de plank tussen de planten grote glazen met sokken en ik giet elke dag gewoon een bodempje water over de hele bodem van de kast... het hout kan er op zich wel tegen maar zal op den duur wel zacht/slap worden, maar het is in iedergeval zekers wel goed voor de lv en dat is het belangrijkste heb al 74% lv berijkt maar dan moet ik de kast echt de hele dag goed dicht hebben, maar aangezien dit mijn eerste kweekje is kijk ik natuurlijk als ik thuis ben zeer regelmatig (te vaak eigenlijk) naar het groeiproces van mijn dames (hopelijk dames dan )

ook ben ik een beetje aan het expirimenteren geweest met mijn lucht toe en afvoer, als je bijvoorbeeld je toevoer fan uitzet en je afvoer laat draaien wordt de lv heid minder, alle vochtige deeltjes in de lucht worden dan denk ik sneller weggezogen, of zoiets dergelijks de lv gaat in ieder geval omlaag

zet je nou de afvoer fan uit en laat je de toevoer draaien gaat de luchtvochtigheid omhoog. de lucht blijf dan langer in de kast hangen en gaat het een beetje broeien in de kast, waardoor de lv dus omhoog gaat

doordat ik de kast misschien iets te vaak open om te kijken schommelt de lvheid nu tussen de 61 en 66% maar ik kan zeker aan ze zien dat het ze goed doet, alle bladen van de plantjes zien er frisser uit en staan ineens naar boven gericht, zoals op 1 vd foto's wel te zien is

EDIT: heb mijn klok nu op 12/12 gezet

hier de foto's en gegroet maar weer
      Attached Files
      Last edited by hobbyist; 25 October 2008, 22:25.

Comment

als jullie op de bovenstaande foto (de meest rechtse) kijken hoelang an ik de plantjes in die kleine potjes laten staan? ze hebben nu al en setje 3 vingerige bladen en daarboven zitten nu ook al kleine 5 vingerige blaadjes die er morgen denk ik ook mooi bij staan

wegens ruimte gebrek wil ik ze eigenlijk zo lang mogelijk in de klene potjes laten stan zonder dat ze er last van hebben.

Comment

Vanaf dat er wortels van onder uit de pot komen is het potje vol geworteld.

Peace

Comment

koekoek daar zijn we weer

mijn white widow planten 6 stuks zijn nu 14 dagen oud (boven de grond)
            mijn top 44 planten 2 stuks zijn nu 8 dagen oud. 1e bladen 3 vingerig 2e 5 vingerig 3e op komst zijn 7 vingerig, bij allen ze groeien goed, zo goed zelfs dat ik mijn 4 white widow planten in kleine potjes nu over moet potten in groter potten. en aanezien mijn kastje niet al te groot is moet ik helaas voordat ik ze op geslacht kan selecteren al beslissen met welke planten ik verder ga dus als een plant mannelijke of vrouwelijke voortekens vertoont zou ik daar graag wat meer informatie over willen..

aangezien ik de 2 top44 planten laat staan word het dus 2x top44 en 2 x white widow.. 1 is al bekend want die is perfect symetriesch (mijn lievelingetje) 1 nog te kiezen.

de andere 4 white widow plantjes zet ik samen in zo'n grote balkon bak voor het raam kijken wat ze doen. en nu maar hopen dat dat dan de mannetjes zijn die door gebrek aan zonlicht een achterstand krijgen, en mijn vrouwtjes netjes in de kast over blijven. en nu maar hopen dat het niet andersom word

maargoed een paar picca's dan maar weer en laat me weten wat je ervan vind

groet
            Attached Files
            Last edited by hobbyist; 30 October 2008, 16:06.

Comment

Zien er allemaal heel gezond uit, die WW ziet er echt super uit!
              Succes nog verder,

Peace

Comment

thnx

ja dat white whidow plantje is ook mijn lievelingetje, dies mooi he
                nou maar hopen dat ze een vrouwtje is.. heb net ook de 2e beste ww in een grotere pot gezet, maar die hangt nu een beetje slap. hopen dat ie morgen weer vrolijk mee doet en niet te lang gestresst blijft

Comment

Hey Hobbyist, ziet er erg mooi uit allemaal! Ik ben ook zeer benieuwd naar je WW. Ik ben nieuwsgierig hoe je kweek gaat verlopen en volg je dus

Greetzz

Comment

thnx man

gelukkig maar dat er nog een paar mensen mijn kweekje volgen , ik dacht gister nog: er reageren zo weinig mensen op mijn kweekverslag, ik stop ermee.

als toch niemand kijkt hoef ik er ook geen moeite voor te doen..

mijn bedoeling was precies elke week mijn foto's te droppen zodat iedereen mooi van week tot week het groei proces kan bekijken.

maar dan moeten wel mensen het wilen volgen natuurijk anders kan ik wel andere dingen bedenken waar ik dan meer aan heb

groet

Comment

Daar kan ik me iets bij voorstellen maar soms moet je even wat geduld hebben. Als je topic wat vaker bovenaan komt te staan komt dat vanzelf wel. Ik ben tenslotte ook wat laat met volgen.Peace!

Comment

hij ik denk dak u beter kan helpen ben ook aantkweken op mini schaal ik heb 2 tornado spaar lampen van elk 135 watt gewoon lich elke 1550 lumme mms help dat greetz

Comment

ja sinds het forum vernieuwd is word er minder respons gegeven. of mss omdat eigenlijk het seizoen van de buitenkwekers voorbij is dat het hier wat rustiger is maar de harde kern en uiteraard de moderators zijn er altijd in geval van nood dus niet gevreesd. en ik volg je topic stap voor stap. intressant. keep it green!!!
                          peace

Comment

ziet er goed uit, en ik volg je ook nog steeds. Welke voeding(en) gebruik je eigenlijk?

Comment

thnx man

en over de voeding, ehhm water meer nog niet. er is geen growshop in de buurt en ik ben nog beginner, dus om dan gelijk de 1e kweek met allemaal toevoegingkjes te gaan werken,

bovendien heb ik echt 0 verstand van voeding dus ik zou echt niet weten wat en waarom en wanneer ik wat zou moeten toevoegen emand tips n tricks???

en gelukkig doen ze het nu ook heel lekker

zal straks ff teaser plaatsen

groet
                              Last edited by hobbyist; 2 November 2008, 13:34.

Comment

woon je in belgie? Je kan altijd voeding online bij de growshop bestellen

ik ben ook nog niet zo goed met voeding, maar ik ben nu de site van canna aan het bekijken en daar staat een heel voedingsschema. Volgens mij erg de moeite waard om eens te kijken.

Greetz,
                                Micks

Comment

Bezig...
                                X